Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Viestiketju alueella 'Äidit 20-30v' , aloittaja sparkle86, 20.05.2010.

1. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1

LA
    nimimerkki..........ikä............kotikaupunki/synnytyssairaala.....tyttö-/poikalupaus

1.1.
    Celine11.............28v............Helsinki/Kät...............Tyttö

7.1.
    lucky87.................23v................?...................?

16.1.
    Sparkle86...........24v...............Kokkola/K-PKS.........poika

26.1.
    Tyttö
    ElliD...........28v..............??...............poika

27.1.
    s-h-h.............27v.............Kaarina/TYKS..............poika

SYNTYNEET

3.1.
    Hansu87 poika, 3620g, 50cm

7.1.
    Gixu tyttö, 3300g, 48cm

9.1.
    MoccaLatte tyttö, 3055g, 50cm

19.1.
    Monchichi tyttö, 3100g, 48cm

Tässä vielä lyhenteet näistä sairaaloista niin voin lyhenteellä laittaa tänne ne :D

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
    HYS = Hyvinkään aluesairaala
    JS = Jorvin sairaala
    K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
    K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
    KAKS= Kainuun keskussairaala
    K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
    KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
    KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
    Kät, KOS = Kätilöopisto
    Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
    LKS = Lapin Keskussairaala
    LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
    LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
    LS = Lohjan aluesairaala
    MKS = Mikkelin keskussairaala
    MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
    NKL = Naistenklinikka
    OAS=Oulaskankaan aluesairaala
    OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
    PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
    PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
    PS = Porvoon sairaala
    Ras = Raahen aluesairaala
    SAS = Salon aluesairaala
    SKS= Savonlinnan keskussairaala
    SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
    SatKS = Satakunnan Keskussairaala
    TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
    TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
    VAS = Vammalan aluesairaala
    VKS = Vaasan Keskussairaala
    VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
    ÅCS= Ålands centralsjukhus

Viimeksi muokattu: 21.01.2011
  2. Santtu82

Santtu82 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.07.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tein tänään positiivisen raskaustestin... Ja niin selvän, että ei tarvitse epäillä onko viivaa vai ei tai tihrustaa kirkkaassa valossa. Varhaisen keskenmenoni jälkeen sain lääkäriltä Terolut-tabut, jotta kohdunlimakalvo paksuuntuisi ja hedelmöittynyt alkio kiinnittyisi herkemmin. Tutkimuksissa oli gynellä ilmennyt, että mulla on kovin ohut limakalvo, nimittäin (mutta muita ongelmia ei sinällää ilmennyt). Söin sitten tässä kierrossa ekat hormonit (ikinä!) ja pum! Raskaana! Todella piiiiitkääää yritys on saanut palkintonsa, kiitos Terolutien.

En ehkä ihan vielä ymmärrä kaikkea ja varmaan teen vielä pari kolme testiä, ihan varmuuden varalta... Ja toivon supersuper paljon, että kaikki menee hyvin ja upeasti. Ja että tammi-helmikuussa syntyy söpö talvivauva. Nettilaskurin mukaan laskettuaika on 30.1. mutta neuvolassa varmaan tulee ihan toinen arvio. (Mä tosin tiedän tasan tarkkaan, koska tää lapsi on hedelmöitetty... )

Olen vieläkin todella sekaisin ja hämmentynyt. Etenkin, kun raskausoireet olivat varsin vähäiset... Jään niitä nyt tällä 4. raskausviikolla (ylihuomenna alkaa 5.viikko) odottelemaan. Tuleeko mitään vai säästynkö pahimmilta.

Mutta on tää ihanaa. Vallan ihanaa. Olen sekaisin ja onnellinen. Enkä ihan tajua vielä kaikkea. :)

3. minemi

minemi Jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos kaikki menee hyvin, niin täälläkin la olisi 17.1. :)
    Ekan neuvolan varasin tänään ja sain ajan kolmen viikon päähän.

4. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kiva että tänne on löytänyt tiensä edes pari muuta =) ite tein kolme testiä, kaks ekaa oli aika haaleita plussia ja oma epävarmuus iski viikkoa myöhemmin ja tehtiin vielä kolmas ja oli tosi selkee plussa =) onko teillä ollu minkälaisia oireita? Itellä ei oikeestaan muuta ku armotonta väsymystä.. välillä myös ällötystä, mutta hyvin harvoin, mietinkin että onko mahdollista että pääsen näin helpolla :D

5. Mirian

Mirian Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä on kans yksi äiti joka toivoo että sylissä olisi tammikuussa pieni käärö. Laskettuaika olisi 17.1 mutta koska esikoiseni kuoli kohtuun, vuosi sitten, 10 päivää ennen laskettua aikaa niin sain luvan käynnistykseen jo tammikuun alussa.. siis jos kaikki menee hyvin. Pää meinaa hajota ja sen kanssa toimeen tuleminen onkin varmaan tämän raskauden suurin koetinkivi. Mutta näillä mennään.

6. Jeccika

Jeccika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä myös! La olis 31.1 eli ehdimpä tammikuisiin myös :) esikoinen synty viikon etuajassa joten eiköhän pysytä tammikuun puolella silti !
    Viikkoja olis 4+3

7. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mirian toivotaan että kaikki menee hyvin!!
    Ja Jeccikalle tervetuloa =)

Onko teillä muilla ollu vielä mitään raskausoloja ja jos on niin minkälaisia?
    Mulla itellä ei oikeestaan mitään muuta ku kauhee väsymys kokoajan. Huonoa oloa ei oikeestaan oo ollu, muuta ku ihan välillä. Se ei kato aikaa eikä paikkaa, mutta yllättää onneks aika harvoin. =) Mietin vaan, että onko mahdollista että pääsen näin vähällä :D

8. Jeccika

Jeccika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    mulla oli esikoisesta alkaen viikolla 6-7 kauheen huono olo .. oksentelin vähän väliä ja sitä kesti aika kauan.. nyt oottelen että alkaako sama huono olo.. vielä ei kummosempia oireita ole ollu kyllä :)

9. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    Iteeni helpottais jos tietäsin että aamusin olis vähänkään huono olo että siellä masussa oikeesti kasvaa joku :D Toisaalta kyllähän testit on ollu selvät että siellä joku ötys kasvaa, mutta kuitenkin =) On vaan niin hassua ku on lähes oireeton olo :D

10. Jeccika

Jeccika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    nojoo.. se epävarmuus on kyllä suuri alussa.. sen ensimmäisen ultran jälkeen helpottaa aina :)

11. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    No siihen menee kyllä varmaan vielä aikaa kun eka neuvolaki on vasta kahen viikon päästä. Ei millään malttais odottaa. Millon yleensä se eka ultra on?

12. Jeccika

Jeccika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    se on siinä 12viikon paikeilla.. se niskapoimu ultra :p rakenneultra sitte 20-22 viikoilla! ja synnytystapa arvio ensisynnyttäjille noin 37 viikolla..

13. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    Okei, eli saan ekan neuvolan jälkeen vielä pari viikkoa odotella sitä elaa ultraa. voih.. :|

14. Jeccika

Jeccika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    joo näin se menee :) kyllä se aika äkkiä menee! se on ihana se eka ultra :)

15. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    No varmasti on =) Mutta eikös se sanontakin mee että odottavan aika on pitkä :D Nyt vaan pitää malttaa mieli =)

16. millama

millama Vieras

Rekisteröitynyt:
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täältä yksi lisää! "Virallista" laskettua aikaa ei ole, mutta nettilaskurin mukaan laskettu olisi 30.1. eli mukaan ehdin. Oireita raskaudesta ei kovinkaan vielä ole, on kyllä niin alussakin vielä. Mulla oli km huhtikuun alussa ja sen jälkeen tulivat yhdet menkat. Toivotaan että tämä salamatkustaja pitäisi lujaan kiinni! Oireet olivat ekasta paljon vahvemmat, mutta raskaus oli kyllä 2 vk pidemmällä nykyistä.

17. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tervetuloa millama mukaan =)
    Täällä päässä edelleen odotellaan oireita, väsymystä lukuunottamatta. . Sitä on kyllä niin riittämiin :D Mitenhän sitä tämän väsymyksen kanssa jaksaa painaa kolmivuorotyötä kesän ja sit vielä sivussa tehdä koulutehtäviä.. huh huh.. :LOL: :D

18. tannn

tannn Vieras

Kaippa minäkin uskallan mukaaan, vaikken esikoista odotakkaan. Esikoinen synty tammikuun 6. 2010 ja nyt akkkosen laskettu aika on 25.1.11. Että ei tuu oleeen iso ikäero lapsilla. :) mutta niin oli ilonen yllätys kun taas sain plussan testiin, mies oli hiukan hämillään ja ehkä ei niin innostunut, mut nyt jo on ihan innoisaan =)

Jeccika
    mulle ei ainakaan tehty itä synnytys tapa-arvioo. Lääkäri vaan vikalla käynti kerralla totes vaan että kyllä sä 5 kilosen pystyisit synnyttään. :D Noo, onneks tyttö ei sitten ollukkaan niin iso mut silti jouduttiin sektioon.

Ai että, varasin alkuviikosta miehelle ja mulle Caribia kylpylään 2 vrk loman ja eilen varasin hoidot, ärsyttää vähän kun mä en dsaanu hierontaa ja mies pääsee 75minuutiks hierottavaks, kun ei ne raskaana oleville sitä tee. noo, mä saan sitte 55 minuutin kasvohoidon. :D ihana päästä ihan kaksinaan viettää aikaa, miehelle se on vaan iso paikka jättää tyttö kaheks yöks mummulaan hoitoon. :D

Mä muistan kans kun rupesin tyttöö odottaan niin se väsymys oli ihan kamalaa. mulla oli just sillon vika työsssäoppiminen ja se mun ohjaaja sano sit josai loppuvaihees et mmä en oo IKIN nähny sua noin väsyneenä. Mä sitten vaan myhäilin partaani et nii-i. =)

hyvät viikonlopun alut kaikille Toivoopi
    Tannn ja masuasukki rv 5+3 :heart:

19. tannn

tannn Vieras

Mirian, paljon voimia ja onnea odotukseen. Toivotaan että kaikki menis hyvin ja saisit pienen nyytin syliin sitten tammikuussa. :heart: tunttuu jotenkin ihan pahalta kun toisille tapahtuu tollasia asioita. niissä tarvitaan ihana hirveesti voimia että jaksaa mennä päivän keerrallaa eteen päin, ja varmasti myös lähipiiri on ollu apuna. Jos haluat jotain jutella tai muuta niin laita ihmeessä yv:tä mulle. :flower: =)

20. Jeccika

Jeccika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    niin tosiaan :) mullaki on kakkonen tulossa mutta en löytäny täältä ryhmää erikseen..
    eise kai haittaa ku tässä ollaan mukana :) Ihan yhtä jännää se taas on! meile ikäeroa tulee 1v5kk :p tääläpäin kaikile ensisynnyttäjille ainaki tehään se synnytystapa-arvio.. (pohjosessa asun)

21. tannn

tannn Vieras

juu juu. no mulle varmaan nyt tehdään se kans kakkosesta kuyn se esikko tosiaan meni sektioon.. MEillä tulee ikäeroo oleen 1v ja 19pv.. jos vaan pikkunen pysyy kyydissä. :heart: eiköhän meidän täällä anneta olla, jos vaikka joku haluu kysyy jotain niin voidaan sitten yrittää vastata! :p :D

22. Jeccika

Jeccika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    kyllä vain :) toivotaan että hyvin menee!

23. sparkle86

sparkle86 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joo, kyllä tänne on tervetulleita nekin jotka eivät odota esikoistaan =) Mutta jos kiinnostaa niin tammikuun tähtösille on oma ryhm,ä tuolla odotusaika keskusteluissa =) Mutta toki siis täälläkin saa vaihtaa ajatuksia ihan mielellään =)

Todellakin toivon, että meillä kaikilla menee odotus aika hyvin =) Ja saadaan tammikuussa ihana pieni käärö syliin =) :heart:

24. Jeccika

Jeccika Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.12.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    kiitos sparkle86 löysin tammikuun tähdet :) hengailen silti tääläkin välillä :p

25. Twisted

Twisted Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä yksi lisää joukkoon. LA on 22.1, sopivasti muutama päivä omien synttäreitten jälkeen :) Innolla odotellaan uutta tulokasta, edellisestä aikaa jo 7v :)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi