Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Moikka kaikille =)
Täällä olis yks raisiolainen naikkonen joka odottelee esikoistaan. Laskettu aika olis 3.1.2011 Neuvolassa käytiin tossa tiistaina ja paljonhan sieltä lappuja ja lippuja tuli mukaan. Ei kyllä vieläkään oikeen kunnolla usko että odottaa esikoista, mutta kaipas tässä pikku hiljaa. Kun kumminkin rinnat aristaa tosi paljon ja no on semmoinen äklöttäväolo mutta en ole oksennellut.
 
Tervetuloa ssannaa mukaan =)

Ite paraikaa töissä, koitan selvitä tän väsymyksen ja orastavan pahan olon kanssa. Oksentamaan ei kuitenkaan onneks oo ollu tarvetta. :D Vielä pitäs jaksaa reilu viikko odottaa että pääsis neuvolaan, lappuja ne on jo lähettäny kotiin.
 
tannn
Tervetuloa uudet mukaan! =) Mulla on esikon neuvola 3. päivä ens kuuta eli ihanpian ja siellä sitten ajattelin jos vaikka ite saisin samaan paikkaan neuvolan kun muuten joutuisin lähteen niin kauas ja ihan eri suuntaan.. :( Noo, toivotaan että se järjestyy jotenkin. Täällä oli yks ilta oikein kuvottava olo ja sen tähden kesti nukahtaminen niin kauan. :/ :x sitten täs mein talos on yks niin mielisairas juoppo ja nyt oon huomannu et mä joka ilta aina kuuntelen rappu käytävää ja oon ihan ressis et jos se siel riehuu.. eilenkin meni 2 tuntia ennen ku nukahdin, varmaan.. =) mut onneks se tänään muuttaa pois, just tos kantaa tavaroitaan autoon! :LOL: saadaanpa me toisvottavasti rauha! :D mahan kasvua odotellaan, mukavasti jo on turvotusta mut saa nähdä koska se vauva masu sitten tulee, esikosta se pullahti jo rv10, niin et sai äitiys vaattei käyttää. :p se oli niin ihana se maha, kumnpa taas tulis samanlai! =)
 
Mulla oli eilen ihan järkyttävän huono olo koko illan.. Ja nykyään ku tulee vähänkään nälkö, ni tulee niin oksettava olo, ettei vessan pöntön halailu oo kaukana.

Toivottavasti tannn saa unirauhan =) Ettei tartte kuunnella enää juoppojen remuamista :D Mä kans kovasti suunnittelen jo mammavaatteiden ostoa, ku ei ppysty pitää muuta ku verkkareita :LOL: Sais mammavaatteista ainaki jotain muutakin ku verkkarit :D
 
tannn
oih, eilen se juoppo sitten haki kamansa ja mä nukuin NIIIIN hyvin kun tiesin et se ei oo edes samas talos mun kans.. =) :D eilen illalla maha oli NIIN turvoksissa että, sen oikein huomas.. mieski sitä ihmetteli.

Meillä on sellai aika haastava tilanne tässä tullu tän uuden masuasukin mukana... Miehen veli ja sen vaimo haluis tosi paljon lasta ja niil on ollu 2 km, niin tuntuu ittest niin väärältä et meille tulee taas vauva ja niille sitä ei suoda. Sit jotenki tuntuu niin mahdottoman vaikeelta kertoo täst raskaudest, mut eiköhän ne sen koht huomaa itekkin jos mahaa turpoo samaa tahtia. :p mut eiköhän sekin jotenkin järjesty. Kaikkkien elämä vaan ei mee samalla lailla.

Mä just sanoin miehelle eilen kun se on nyt hankkinu metsästys kortin ja aseeen meinaa ostaa ja kaikkee muuta tilpehööriä metsästykseen liittyen, että mä haluun nyt saada uusia äitiysvaatteita et mäkin saan jotain ku herrra kuluttaa toista tonnia omaan harrastukseen.. =) kyllä se sitten kiltisti lupas että voidaan ostaa.. =)

KAikille aurinkoista viikon jatkoa, Toivoo
Tannn ja masuasukki *POKS* rv 6+0 :heart:
 
Onneks olkoon tannn kunnon yöunista =)

Kyllä mä uskon, että sun miehen veli on vaimoineen onnellinen teidän puolesta!! Turhaan sitä sen takia salaamaan!! Mun yks tuttu on kans tosi monta vuotta yrittäny miehensä kanssa lasta eikä niillä onnista sitten millään, mutta se oli kuitenki tosi ilonen meiän puolesta ku saadaan lapsi (tosiaan meillä tärppäs heti ekalla yrittämällä :D )

Ja hyvä että myös sulle irtoo rahaa =) Ei olis muuten reilua =) Iteki kyllä pitäs varmaan niitä mammavaatteita kohta ostaa että olis muutakin päällepantavaa ku ne verkkarit :LOL:
 
tannn
niin varmaan oliskin, mut jotenkin se kynnys on niin iso kertoo, vaikka nii.. no täytyy nyt kattoo miten sen hoitaa. =) ai että tuolla ulkona on hieno ilma. kävelin tytön akns pitkän lenkin ja oli kyl kiva. :) meilläkin ekojen menkkojen jälkeen ei sitten toisia menkkoja enään näkynykkän. :p ihan kiva kyllä, niistä on sitte seuraa toisilleen jkos vaan kaikki menee hyvin. :)
 
Hei vaan kaikille!
Täällä myös yksi onnellinen ilmoittautuu joukkoon.. LA olisi omien laskujen mukaan 9.1.2010. Ensimmäinen neuvola on ensi viikolla, ja onhan sitä jo kovasti odotettu! :D
Vähäsen jännittää tämä raskaus siinäkin mielessä, että ollaan naimisiin menossa heinäkuun alussa jolloin on menossa rv. 13+6 ja yks Bridezilla on hääpuvun ostanut jo talvella! Taitaa olla turha kuvitella siihen pukuun mahtuvansa?!
Meillä siis nyt rv. 9+2 menossa ja kovasti jännitellään :heart:
 
tervetuloa ppiitu mukaan :) No mä voisin veikata että hääpukuun mahtuminen voi tehdä tiukkaa :D on tosiaan taitanu olla bridezilla vauhdissa jos hääpuvun noin aikasin ostanu :LOL: Mutta eiköhän sulle joku hääpuku löydy =) ja voi kai sitä nykyistäkin käydä jossain liikkeessä muokkaamassa sitten niin että mahtuu sun päälle jos masu jo kasvanu =)
Hassua että sulla neuvola vasta ens viikolla vaikka viikkoja jo noin paljon. Itellä viikkoja 8+1 ja eka neuvola on huomenna. Ja sitä on myös odotettu todella kovasti =) Vähän jopa jänskättää vaikka tuskin siellä mitään kovin ihmeellistä ekalla kerralla tapahtuu :D

Sparkle86 ja viuhti 8+1
 
tannn
tervetuloa ppiitu mukaan! =) eihän sitä tiedä vaikka se mekko mahtuiskin jos hiukan sivusaumoista ottaa ulospäin. Se tietty riippuu ihan siitä mitä vauhtia se sun masu kasvaa.. =) huoh.. Täällä esikko valvottanu äippää joka ilta 1 asti, ihan kyllä nukkuu mutta on NIIN levoton etten mäkään sitten saa unta, ehkä auttais jos siirtäis sänkyä jonnekin hiukan korvan juuresta kauemmas. :D eilen poksu viikotkin, nhyt mennään jo 7+1.. :) neuvolaa en oo vielä varannu, esikosta olin ekan kerran vasta 9+5, niin nyt varmaan koitan samoilla viikoilla päästä.. Täälä kävi etova olo kylässä mutta nyt ihme kyllä on hävinny, johtuuko sit siitä et oon syöny tiheemmin/(juonu vai mistä mut ihankiva, ei ollu hirveen nautinnollista pestä tytön kakka vaippoja ja siin samalla yökkiä.. :LOL:

kaikille hyvää viikon jatkoa
Tannn ja masuasukki 7+1 (huoh miten pitkä matka vielä...) :heart: :heart:
 
Eka neuvola takana ja hyvin meni :)

verenpaine 117/83
hemppa 142
laskettuks ajaks tuli 16.1 joten viikkoja tuli yks lisää :D

sokerirasitukseen pitää mennä rv 26-28.. on kuulemma niin tarkat niillä painoindeksirajat että heti jos menee yli niin joutuu sokerirasitukseen..

ultraan lähti lähete, aika menee heinäkuun alkuun, kuukausi pitää malttaa odottaa :D

Näillä mennään taas eteenpäin =) :D

Sparkle86 ja viuhti 8+3
 
Hihiii.. BrideZilla kävi tänään sitten heti pukuliikkeessä kun eilen alkoi sitä tosissaan stressaamaan. Mahdun ihan varmuudella kokoa isompaan ja he lupasivat puvun telineistään vaihtaa jos on tarve, ihanaa! Selässä olevat nyörit pelasti tilanteen kyllä vallan täysin. Huh.
Mutta... Oletteko te kertoilleet raskaudesta? Ystäville, vanhemmille? Millaisia reaktioita on tullut? Mä koen jotenkin kamalan vaikeaks kertoa kun mikään ei ole vielä varmaa.. Kaaso tietää ja pari muuta mut that´s it. Tänään kaaso myös ehdotti, että voisiko asian julkistaa häissä diashown loppuhuipentumana, en tiiä, kun mitäs jos kaikki ei menekään niinkuin elokuvissa?
PS. Minkä ikäisiä te olette?
Terkuin Piitu vm86 ja Reiska 9+3 :heart:
 
Mä oon kans vm86. Me ollaan kerrottu jo tyyliin kaikille =) Oltiin niin innoissaan ettei maltettu olla kertomatta. Reaktiot oli kaikilla oikein hyvät, eritoten äitini reaktio pelotti kun on pidemmäin aikaa sanonut että älkää nyt vielä lapsia hankkiko. Mutta hyvin hänkin sen otta =)

Hyvä homma että häämekko asia järjesty, ei tartte sitä enää murehtia =)
 
tannn
Minä oon vm-90.. ja mies on sitten -88. :) MEillä on kerrottu isovanhemmille ja miehen ja mun sisaruksille ja pari kaveria tietää. Muutaman viikon päästä sitä ei enään edes tarvi kertoa kun varmaan maha taas pullahtaa nopeesti esiin ja se salaisuus on sitten siinä. :LOL: Mun äite järkytty enste kun kerrottiin asiasta kun tulee niin pieni ikäero, mut kyllä se nyt jo on ihan innoissaan ja apua on tarjoomassa paljon, mikä on ihana asia. miehen vanhemmat vaan onnitteli eikä siinä muuta sitten. =) Kyllä sitä asiaa haluis kaikille kuuluttaa mut tosiaan kun ekastakin kaikki sen ite huomas jo 10 viikon jälkeen niin antaa tästäkin sitten tulla kyseleen. :p mua huvitti kun odottelin esikoista niin miehen yks kaveri laitto vaan kätensä mun mahan päälle ja kysy et liikkuuks se siellä, oli itellä siin vähän hölmö olo ja menin ihan hämilleni mut mikäs siin, on kuitenkin molemmille meille läheinen niin mitä sitä siitä ressaan! =)
Koskahan sitä sais itelleni varattua neuvolan.... Ärsyttä van kun joudun lähteen jonnekin 4 km päähän ja tytön kans käydään 500m päässä sen neuvolassa. Mut siinä ei oo äippäneuvolaa niin joudun sitten lähteen tekee aina retkiä kun on neuvola, ja kun mulla ei edes ole autoo! niin joudun/saan kävellä. =)

Nyt on tyttö nukkunu taas öitään huonosti, en tie onks se liikkeelle lähdössä vai miks on niin levoton, mut heräilee yöllä n. 4 kertaa ja aamut on aika kitinää.. :( huoh. |O no, rtoivotaan että menee ohi, ja viikon päästä meitä miehen kans odottaa 2 vuorokauden kylpyläloma... :D Turun Caribialle suunnataan ja ah, siellä mä saan kasvohoidon ja saan lillua uima-altailla vaik koko päivän.. Ihaqna irti otto arjesta. :p

Sparkle86 kuunneltiiks sulla vauvan sydän ääni viel neuvolassa vai sanoks ne milloi ne vasta kuulee? En mä enään muista... :ashamed:

Kaikille aurinkoista päivänjatkoo.. :flower:
Tannn ja masuasukki rv 7+2 :heart:
 
ei kuunneltu sydän ääniä, sano ettei ne vielä kuuluis. Silleen hassua ku viikkoja jo 8+4 ja kuullu et joillain muilla kuullu jo aikasemminki. Eikä sit sen enempää sanonu millon sit kuuluis. Ultraa siis odotellessa :D
 
ei kuunneltu sydänääniä?! höh. mä ainakin odotan just sitä siltä neuvolalta. en oo yhtään kiinnostunu mistään mun veriarvoista tms. ainoastaan se "pumpumpum" kiinnostaa. oon kyl ymmärtäny et toi meijän neuvola on ihan huono. et siellä ei oo mitään laitteita et oisko ees sit sitä millä kuunnellaan niit ääniä? jos ei niin sit oon pulassa. en halua kertoa mun sukulaisille tai vähänkään kaukasemmille kavereille ennen kun on varmaan että siellä masussa oikeasti on joku tyyppi jossa on henki. lähdetään neuvolan jälkeen tietty heti sukuloimaan ja kyllähän siellä sit ihmetellään et miks en polta/juo vaik on kesäloma. hmph. voi kökkö. mut mun tuuria kyl et niitä sydänääniä ei kuunnella tossa. ultraankin pitää mennä toiseen kaupunkiin :D hienoa.
Piitu&Reiska :heart: :heart:
 
Seniorisarjalaisia :LOL: me ollaan sit vielä enemmän, ku oon sun kans ppiitu saman ikänen ja mies vm81 :D

Toivottavasti sulla kuunnellaan, niin ei tartte jännittää ja voitte sitten kertoa eteenpäin ilouutista =) Itekki olisin kyllä mielelläni kuunnely pienen sydämen sykettä ja riemuinnu siitä, että siellä oikeesti varmasti joku kasvaa :)
 
tannn
Ettehän te mitään seniorilaisia oo, viellä nuoria ja parhaassa iässä! =)
tänään sain sitten varattua itelleni neuvolan, ens viikon torstaina olis se, silloin viikkoja on 9+2, eli ihan samat viikot kun ekastakin. Kuullosti jotenkin aika tympääntyneeltä se terkka mut voi olla että vaan kuvittelen. :p mut ihan kuka muu vaan on varmasti kivempi/parempi kun mun eka terkka. :LOL: se vaan aina tuijotti vaa'an numeroita ja niist valitti. kiva siinä sitten olla että, voi voi, minkäs mä mun turvotukselleni mahdan.
Huono/etova olo on pikku hiljaa väistyny ja välillä tulee ajatus että ollaankohan siellä mahassa viellä elossa. Aion kyllä pyytää että josko vois koittaa jos sydän ääniä kuuluis. mutta kyllä mä aika valosin mielin meen viikko viikolta ja päivä päivältä.
Ihanaa, ylihuomisen huomenna meillä suuntaa auton nokka kohhti turkua ja me päästään rentoutuun miehen kanssa. Kylpylään lilluun ja kasvohoitoon, mies sai 75min hieronnan mut raskaana oleville siel ei oikein ollu mitään.. :( olisin niin halunnu päästä hierontaan.

Yhden vinkin voin sanoo, vaikka oottekin mua vanhempia, sitten kun vauva on syntyny kannattaa alkaa aika pian ottaan omaa aikaa ja miehen kans kahden keskistä aikaa. Jos se vaan on mahdollista. Vauvankin on hyvä oppia oleen muittenkin kans ja se tuskin menee rikki muiden hoidossa. MEillä kotona äite ymmärsi sen vasta 5. lapsen kohdalla ja siihen mennessä se oli ehtiny jo masentua. SIeltä oon ilmeisesti ottanu opikseni koska esikko oli jo 3,5 viiikkosena mummulassa yötä ja saatiin miehen kans puhua asioita halki ja poikki kun mulla oli vaikee synnytys takana ja ei minkään laista kiintymystä tyttöön. Ja mitä paremmin äiti voi sitä paremmin muu perhe voi. Kyllä se äite vaan on nin keskeinen henkilö perheessä että. mutta tietty toiset kokee sen niin ettei välttämättä sitä tartte mut itteni tuntien, mä tarvin. En halua saarnata tms, kokemuksella vaan kerroin. =) Ja se että ei se tee yhtään huonompaa äitee jos sen vie hoitoon tai jättää isälle.

ootteko miettiny kuinka monta lasta haluaisitte? Musta olis kiva saada yli 5. :) itellä on 5 sisarusta ja se on kyl ollu sellai rikkaus että haluis ite kans et omilla lapsilla olis iana joku kaveri. :) mut eihän sitä ikinä tiedä jos ei vaik saakkaan kun nää kaks..

No, nytt tuli taas hurjan påitkä teksti, toivottavasti kukaan ei suuttunu tai jotain. =) apologize... Huomenna poksuu jo 8+0! =)

Tannn ja maukka rv 7+6 :heart:
 
me käytiin eilen neuvolassa. kovasti tätillä oli asiaa, me vaan odotettiin että kuunnellaan sydän ääniä. täti lupas viimeiseks kokeilla josko jotain kuuluisi kun lupasin etten hermostuisi vaikka olis hiljaista. mutta siellähän se Reiskan pikkusydän paukutteli! syke 170 :heart: nyt on uskomattoman hyvä mieli mut en tiedä aionko kuitenkaan vieläkään kenellekään kertoa :LOL: jotenkin se on niiiiiin hankalaa. hmph.
mutta ai montako lasta, saas nähdä. kun sais tän ensimmäisen nyt ensin kunnialla maailmaan =) kyllä mä oon miettiny et kaks tai kolme. että ei mitään miljoonia. mut en tiedä.
ai niin.... saatiin ultra vasta tän kuun lopulle, sillon menossa 12+3. huoh. ei halua odottaa.
ihanaa tiistaipäivää kaikille!
Terkuin Ppiitu&Reiska 10+2
 
Me ollaan ajateltu että kolme lasta on hyvä =) Tosin mies haluis varmaan enemmänki, joskus puhunu neljästä, mutta tällä hetkellä on suopunut kolmeen =)

Mulle tuli maanantaina kans utraan aika, 2.7. on nt-ultra ja sit elokuun joku päivä (en nyt ulkoo muista enkä jaksa nousta :D ) oli sit rakenne ultra. Lääkärille pitää mennä heinäkuun 13.päivä.

Nyt pitäs alkaa valmistaa ruokaa, että miehen ei tartte olla nälissään ku meen iltavuoroon =) Niin, ja yllättävän hyvin oon jaksanu töissäki =) ei edes töiden jälkeen väsytä normaalia enempää (onneks ku tätä väsymystä on muutenki edelleen aika paljon)

Sparkle ja Viuhti 10+3
 
Kysymykseen lapsiluvusta... Ei olla tarkemmin pohdittu, mutta kaksi kuulostaisi sopivalta. No, sitä ehtii miettiä, josko tämän ensimmäisen nyt ainakin saisi maailmaan :)

Täällä oli eka neuvola tänään. (rv 9+3)
Tosi mukava neuvolatäti! :)

Eka ultra on vähän vajaan kolmen viikon päästä. Mieskin odottaa sitä jo malttamattomana.
Täällä ois ihan törkeä väsymys, mutta ei onneksi pahoinvointia.
Ei oo montaa viikkoa enää, että kesäloma alkaa! B)
 
Täällä sitä yövuorossa naputtelen. Väsymys on ihan järkyttävä ja tekis mieli laittaa vaan silmät kiinni, mutta vielä pitäs jaksaa 4,5 tuntia.. :/

Mulla eka ultra oikeestaan tasan kahden viikon kuluttua =) Mies pääsee mukaan, sanoi lähtevänsä töistä niin, että kerkeää mutkin napata sitten kyytiin. =) Olis niin ihanaa päästä jo ultraan, toivottavasti sieltä sitten löydetään ainakin yksi sykkivä sydän, jännittää jo valmiiks kovasti :D
Niin ja edelliseen viestiin olin vahingossa laittanu yhden viikon enemmän ku oikeesti on =) Eli nyt menossa 9+5 :D
 
:wave: Ajattelin tähänkin tuppautua, vaikka tuolla Tammikuun tähtien puolella jo jotain kirjoitellutkin..

Olen saanut kuulla olevani mahdottoman nuori äidiksi, joten mukava huomata, ettei 20-vuotias olekaan kaikkien silmissä hentoinen teinityttö. Eli ikää on sen verran, elämää tuntuu olevan takana enemmän, kuin vuosiin mahtuu. Odotan ensimmäistäni syntyväksi tammikuun lopussa. Toistaiseksi kaikki muut faktat tuntuvat olevan liikkeessä, joten niistä sen enempää. :)

Ensimmäiseen neuvolaan vähän päälle viikko, mahavaivalla viikkoja 7+5
 

Yhteistyössä