Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Hansu paranemisia! Ja hyvät on sun neuvot tosta isyyslomasta, luin oikein sen kohdan ääneen miehelle, että tajuu sitten ite kanssa, että mun tarvii ottaa alkuun rauhallisesti :)

Sparkle
just miettisin, ennen kun tulin palstalle, että mahdatko olla jo synnyttämässä, mutta tulitkin poksuilemaan :D Uskon, että kärsimättömyys nostaa päätään jo tossa vaiheessa! Kun tässä itsekin jo vähäsen odottelee, että josko poju sieltä ulos haluis jo tulla. Sanoin just aamulla, kun kattelin turvakaukaloa ja vaunuja tossa olkkarissa, että haluun jo täytettä niihin :LOL:

Monchichi meil on kai oikeus olla sit vähän vmäisiä ämmiä sit loppuvaihees hihi ;)

Jaksuja kaikille :heart:

s-h-h ja Vilkas 38+3
 
Joo kiitos neuvoista Hansu! Munkin pitää lukee miehelle ääneen ;)

Oih joo täälläkin niin kovasti kaivataan täytettä :heart: Käyn kokoajan kattoo vauvan huonetta ja rattaita jne. ihan kun jokin olisi muttunut sielä mutta kaikki on paikoillaan ja odottaa vaan vauvelia :)
Miten teidän masut jaksaa? Onko jo sellanen olo että se olisi alkanut laskeutumaan? Musta tuntuu että hiukan, napa rupee näyttää enemmän alaspäin kun suoraan eteenpäin. Ja kokoa on ihan tarpeeksi et pliis jos nyt ei menis yliajan... Kaipaa jo aikaa kun ei enään ole vatsaa ja saa käyttää normi housuja, toisalta en vois kuvitellakaan vetäväni jalkaan piukat farkut nyt kun on käyttänyt niin mukavia vaatteitta. Ja eihän sitä tiedä missä vaiheessa ees sellasia mahtuu päälle :popcorn: Mutta ihan sama, kunhan saa vaan terveen vauvan syliin :heart:
 
Joo, hitot mä missään synnyttämässä oo vielä =) varmaan vielä kesälläki odottelen :D

Ja täytettä haluisin niin täytettä vaunuihin ja sänkyyn :D Musta ei itestä tunnu yhtään et masu olis laskeutunu, mutta juuri tänään päivitetystä kuvasta yks tuttava sano että olis jo alhaalla, itestä ei siis todellakaan siltä tunnu. Päivitän vaikku huomenna kuvaa tännekin.

Nyt jatkamaan leffan kattomista! =)
 
lueskelin aikani kuluksi teidän kuulumisia, oon itse kirjoitellut tammikuisissa elleissä... mulla siis la 21.1. ja mielenkiinnolla luen synnytyksestä tarinoita, jospa se jo kohta olis itselläänkin edessä :)

jaksamista kaikille, täällä ainakin kärsivällisyyttä koetellaan vähän väliä... ;D

minnuli rv39+3
 
Kiva minnuli että käyt täällä lukemassa :) Onko meitä kolme "jäljellä" tästä porukasta jotka odottelee että pääsis tositoimiin. Sparklella se on jo ihan käsillä, s-h-h ja mä saadaan vielä kärvistellä vähän aikaa ;) Sulla on laskettu ihan pian, onko ollut paljon tuntemuksia?

Jep s-h-h kyllä meillä on oikeus olla kiukkusia sitten ;) Ei nyt pari päivää yli mitään haittaa mutta kaksi viikkoa :headwall: No mutta nähtäväksi jää miten käy...

Malttia sparkle, ihan pian ihan pian.. :heart:

Voikaa hyvin! :)
Monchichi 38+5
 
Tulin vaan nopeesti pistämään eilistä masukuvaa. Kohta pitää lähtee neuvolaan käveleen. Ihan hillitön pissahätä tällä hetkellä mutta ei voi kotona käydä ku ei saa sit neuvolassa näytettä annettua :D Tuun kertomaan myöhemmin neuvolakuulumisia.

40+0


Sparkle ja Viuhti 40+1
 
Hieno söpö masu! Ja se näyttää kyllä siltä että olisi aika matalalla :) Kerro kuulumisia, jännityksellä täällä päivystellään :)

Mulla taisi irrota limatulppa äsken, jess jotain actionia ;)

Tässä mun masu, tänään otettu. Näyttää kyllä siltä että on ihan korkeella vaikka neuvolassa kokoajan sanotaan ett lapsi on niiiin matalalla joo joo :) No kai se on sielä missä on tilaa ;)
Aijaa.com - 7329021.jpg
 
Vähänkö oot Monchichi törkee jos mua ennen lähet synnyttään :D Vanha luokkakaveri sai viime yönä vauvan ja sil olis vasta huomenna ollu laskettu aika ja sil on kaikki neljä edellistä lasta menny ainaki viikon yli. Törkeetä ku tolleen etuillaan toisia :D
Mutta kaikesta huolimatta, ihana massu sulla :D

Neuvolassa kaikki ok. Sokerit hävinny pissasta joten positiivista sekin :D Perjantaille sain uuden ajan, jos ei sitten sattuis hyvä säkä ja syntyis ennen sitä :D Jos ei, niin perjantaina soitetaan sitten sairaalaan yliaikaiskontrolliin. Mutta eivät kuulemma todennäkösesti sielläkään tee mitään jos kohdun suu ei oo auennu enempää.. Mä masennu varmaan lopullisesti jos siitäki tulis turha reissu. Perhanan vauva, synny jo :D Suunnittelin alottavani jotku hemputin tanssijamit kotona jos vaikka sais aikaseks supistuksia :D :D
 
Joo ei oo kivaa etuilla :) Mun alkuperäinen LA oli kyllä tuo 18.1 eli huomenna, se tuli siis viimeisistä menkoista laskettuna mutta kävin varhaisultrassa jossa annettiin tuo 26.1 ja sitten np-ultrassa se 26.1 piti vielä paikkansa. Niin kyllä se 26.1 on se päivä mutta tosi hassua jos vaikka syntyiskin huomenna ;)
Hyvä että pissat ja kaikki muu kunnossa! Ja tosiaan vaikka nyt ei tunnu miltään niin yht äkkii se alkaakin ja sit menee nopee :) Ainakin näin mun ystävillä jotka on mennyt yliajan ja tuskailleet et ei ole mitään merkkejä alkamisesta ja puoli päivää myöhemmin ovat jo synnärillä. Mutta ymmärrän hyvin että nyt ei lohduta sanat vaan haluu toimintaa ;) Tsemiii!!
ps. tanssijamit vaan pystyyn, mä äsken imuroin ja sain kivat supparit ja nyt jatkan lattian pesulla ;)
 
Joo, sitä se neuvolassaki sano ettei sitä tartte mitään ennakoivia merkkejä olla, et esim. vedet saattaa mennä yhtäkkii tai sit vaan menkkajomotukset pahenee kunnon supistuksiks päivän aikana. En mä nyt välttämättä kaipaakkaan mitään monen päivän ennakointia, mutta jotain merkkejä olis kiva saada jo :D
Me siivottiin viikonloppuna, tosin mä vaan pyyhin pölyjä ja pesin vessan, mies hoiti imuroinnin. Mutta ei se siivous aikasemminkaan oo mulla mitään aikaseks saanu..
Eiköhän tää tästä joskus synny :D pitäs varmaan asennoitua niin etten tänään aikanaan lähe ni vois sitten yllättyä kivasti :D
 
Just niin! Mua vituttaa ku on kokoajan niitä supistuksia ja semi kivuliaitakin mutta ei niistä mitään hyötyä ole! Ainoastaa tekee kipeetä ja pitää hereilä! Sulla toiv menee niin että sitten röminällä kaikki ja sit synnärille :) :)
 
Aah, pakko tulla heti kertomaan, kun paras kaveri, jolla oli laskettu aika 1.2, soitti juuri ja on saanut pojan tänään klo 12.00!!! Ollaan eletty koko raskaus yhdessä, kun niin lähekkäin on lasketut ajat ja nyt hän sit meni ja sai ekaks :):) Ihana uutinen, mutta nyt sitä enemmän ja enemmän odottaa sitä omaa lähtöä! Tosi hassua ajatella, että nyt hänellä on se nyytti siinä rinnalla ja mulla vielä täällä mahassa!

Taidanpa mennä tästä kohta saunaan hahah :LOL: Koko päivän kyllä ollu kivuliaita supistuksia, mutta tulevat kyllä niin epäsäännööllisesti, että tuskin tässä vielä pitkään aikaan mitään tapahtuu. Ystävällä ei ikinä ollutkaan kivuliaita supistuksia ennen eilisiltaa ja yötä, kun olivat sitten lähteneet, kun olivat tihentyneet niin paljon. Menkkamaisia kipuja ne tosiaan kuulemma on ja olivat kuulemma tosi kamalia! Epiduraali oli kuulemma taivas :)

Että toiset ne vaan synnyttelee :):) No, tulee se meijän vuorokin! Monchichi tuosta limatulpasta, niin mistä tiesit, että se on irronnu ja käykö noin kaikille?

No, mutta, nyt oon niin täpinöissäni tuosta ystävän vauvasta, että enempää järkevää keskustelua ei nyt heru :)

s-h-h ja Vilkas 38+4
 
Hah no en tiennytkään koska se olikin lapsivesi!!! Olen nyt Kättärillä ja kotin ei enään pääse, vimeistään huomenna aamulla sitten käynistys jos ei itsestään tule. Että sellasta ;) Vähän kyllä jännittää...
Tsemppiä s-h-h ja sparkle, palaan asiaan!
Haleja! :heart:
 
täältä myös tsempit Monchichille!! :) hih, hauskoja nuo siivoilu ym yritykset, jos ne sais synnytyksen käynnistyy :) on niitä täälläkin koitettu mutta kun ei saa minkään sortin suppareita aikaiseks!
ja tosiaan, miks kaikki menee etuilee vaikka täällä on aiempiakin laskettuja aikoja :D

no, ei auta kuin odotella tätä omaa nyyttiä saapuvaks... kärsimättömiä ollaan mut hän viihtyy yksiössään.
onko teillä mitään vaivoja muuten? mulla on ollut joku hermo puristuksissa jo yli viikon, eli käveleen en kunnolla enää pääse, sekös ärsyttää kun aika käy muutenkin pitkäks :(

minnuli rv39+4
 
Voi Monchihci minkä teit =) Menit sitten etuilemaan :D Tsemppiä oikein kovasti koitokseen!! :)
MÄKIN HALUUN!! :D :D

Täällä supistelee, mutta ei tarpeeks kipeesti eikä tarpeeks usein.. Sellasta vammasta jomotusta vaan ja välillä jotain pistävää kipua.. Alkaa kyllä oleen niin kypsä olo tähän mahaan että kyllä se vauva olis kiva saada jo vatsanahan ulkopuolelle!!
 
Mä oon ihan varma, että mä täällä viimesenä vielä odottelen, kun Monchichikin nyt jo läks! Sit mä tääl yksin päivittelen vaivojani, kun te muut ootte jo vauvoinenne :) No, kyl sen kestää, kun tietää, et kyl hän sieltä joku päivä tulee :) Törkeitä tollaset etuilijat ;) Vaikka mua ei oo kyllä etuillu vielä kun mun paras kaveri...

Mua supistelee ja ihan siis kipusupistelee päivittäin ja yöttäin! Juuri viime yönäkin heräsin joku kolme kertaa kamaliin menkkajomotuksiin, mut ei, sit ne loppuu ja eikä todellakaan oo säännöllisiä. Vähän semmonen olo kyl on, et jos nyt alkaisin harjoittamaan kolmea ässää ja vaikka lumitöitä siihen päälle, niin alkais kyl ehkä tapahtumaan. Mut en mä nyt ihan viel oo siihen lähteny. Ehkä tossa loppuviikosta...Niin ja sitten on tosiaan alapäässä kipuja, varsinkin koiran kanssa lenkkeillessä, mutta ei ne oo niin pahoja, ettenkö pystyis kävelee. Ja sit semmosta perus nivuskipuilua on aina välil.
 
Tsemppiä Monchihci!! :heart: Voimia ja jaksamista vielä teille muille odotukseen :hug: Mulla oli ennen lapsiveden menoa pientä menkkamaista kipua alavatsassa ja hurjaa jomotusta nivus alueella melkein koko ajan : / lopulta se jomotus oli jo niin tuskasta, et ei meinan pystyy kävelee... Sit päätin, et pojan olis jo aika tulla ulos ennen, ku paikat alkaa hajoo :LOL: ni edellisenä iltana ennen lapsiveden menoa juttelin siskon kanssa, et sillä oli menny vedet, kun oli ollu pihasaunassa näin talvella ja saunan jälkeen tietysti kylmän ulkoilman kautta menny takasin sisään, minkä jälkeen sitte lopulta yöllä meni vedet =) niin menin itse toivekkaana illalla sitten "kuuman" suihkun alle ja lämmittelin mahaa veden alla, välillä vaihdoin veden lämmön vähän kylmemmälle, mut en ihan jääkylmälle ja sitten takasin taas lämpöselle :) tein näin jonkun aikaa ja yllätykseks sitte aamulla klo07 heräsin hirveeseen pissahätään ja juoksin vessaa, mut sitte huomasin et tein mitä vaa, ni en pystyny pidättelee vaa kaikki tuli lattialle, ni se oli eka merkki mulle lapsiveden menosta... Mitää suurempi suppari kipuja ei aikasemmin ollu ja limatulpan irtoamistakaa en ollu huomannu, sellasta "limaista" vuotoa oli kyl ollu muutaman päivän/viikon ennen veden menoa... Mitää muuta ennakoivaa en kyl huomannu :D
 
Meijän toukka on nyt yli viikon vanha ja paino noussu hyvin. Neuvolatäti kävi kylässä eilen ja otettiin paino. Sairaalasta ku lähettiin paino oli 3020g ja nyt eilen toukka paino jo 3220g. Tämä äiti oli tosi ylpee toukasta ku neuvolatäti kehu miten hyvin on vauvan paino lähteny nousuun.
Öisin toukka kyllä valvottaa ja oikein urakalla. Se saattaa olla 5 tuntiaki kevyesti hereillä. :eek: se saattaa syyä tissiä kaks minuuttii ja vikistä samalla ja sit nukahtaa ja minuutin päästä sama juttu alusta. Oon kävelly sen kans ympäri kämppää ja keinunu tuolissa ja vaunuissa kokeillu rauhottaa ja antaa pullosta maitoo.. mut ei! se ei vaan nukahda kunnolla!! tuossa sunnuntai maanantai välisenä yönä se heräs 2 aikaa ja miulta pääsi sit jo 6 aikaa itku ku väsytti niin paljon. Herätin jessen ja sanoin et nyt miun on pakko saaha unta tai mie sekoan. Jesse otti toukan syliin ja meni yläkertaan sen kans nukkumaan. se oli kuulemma vähän kiukutellu mut nukahtanu alle puoles tunnis.
Onko kellään ideoita miten saisin tollasen monen tunnin valvomisen pois?
 
Hei, kirjoita ihan nopeasti kuulumiset. Tyttö syntyi tänään aamulla, mitat 3,1kg ja 48cm. Lapsivesi oli mennyt jo su-ma yönä mun taijuamatta ja vasta tänään sitten syntyi käynistettynä. Matkaan mahtui draamaa ja välissä oli ihan varma ette pysty siihen. No sitten kun tuli itse ponnistusvaihe työnsin vauvan ulos 10minuutissa :kiss: Sain 5 tikkiä mutta ne oli ihan pinnallisia nirhamia, huippu kätilö neuvoi milloin ponnistaa ja milloin ei ja otti kiinni sopivasti niin etten revennyt yhtään. Oli muuten aivan huippu kätilö!! Oksitosiini supistukset oli mun mielestä tuhat kertaa rankemmat kun itse vauvan ulos pusertaminen. Kerron tarkemmin kuulumisia ja synnytksestä myöhemmin. Ollaan nyt Kättärillä ja vauva tuhiseen tossa vieressä, ihana fiilis :heart:
haleja kaikille!
 
Voi, onnea miljoonasti Monchichi pienen pienestä tytöstä :heart:!!! Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin :) Hassua, että vedet voi mennä tietämättä, mä luulin, että se on ihan selvä juttu aina! Ei näköjään! Kiva kun ehdit pikaiset kuulumiset tulla kertomaan :)

Täällä ei muutosta suuntaan eikä toiseen...nyt ollaan alettu vähän yrittämään keinoja, että pikkuinen tulis, alkaa tää tuleva mamma olee jo kärsimätön. Saunat, seksit, siivoukset, lumenluonnit ja pitkät lenkit koiran kanssa ei vielä ainakaan oo tuottanu tulosta. No, eipä mulla vielä mitään hätää oo, ku la vasta 27. päivä...

Sparkle joko jo?!?!?

s-h-h 38+6
 
Voi, oikein paljon onnea Monchichi prinsessasta!! :heart: Oon niin kateellinen!!

Eli vastaus s-h-h kysymykseesi on ei, ei vieläkään.. Täällä mä edelleen homehdun kotona ilman suurempia tuntemuksia. On tässä nyt eilen ja toissapäivänä enemmän ollu jomotusta jne, mutta niin mitättömiä ettei tästä vielä mihkään olla lähdössä.. Huomenna olis taas neuvola ja sillon soitetaan aikaa yliaikaiskontrolliin.

Sparkle ja Viuhti (jo) 40+4
 
Onnea Monchichille tytöstä <3 ihanaa :) kerrotko tarkemmin miten sulla vedet mennyt ilman että oot tajunnut? kun mulla tuo on pyörinyt mielessä että mitäs jos noin käy...

ja Sparkle, jaksamista, meet muutamia päiviä mua edellä, voin vaan kuvitella sun tuntemukset :D meillä tänään neuvolassa ei mitään uutta, vauva ei ole kiinnittynyt tms... mutta oon käsittänyt että joillain ei edes kiinnity ennen synnytystä?

ja paljosta vetoa niin sä s-h-h kiilaat ohi ja saat vauvan jo huomenna :D (en mä mitenkään katkera ole niille jotka saa etuajassa ;D.. no ei kai :))

minnuli rv39+6.. huomenna meidän la <3
 
Mä oon minnuli sun kans niin samaa mieltä, että ihan varmasti s-h-h kiilaa myös edelle ja sit ite oon täällä viimisenä maha pystyssä vaikka laskettu olis ollu aikasemmin :D
Mutta eipä tuo auta muuta ku odotella. Niin ja sä myös minnuli varmasti lähet ennen mua nyytin hakuun :D

Mies se vaan joka päivä töistä tultuaan kysyy että synnytyttääkö ja siihen aina saa vastata että ei.. ja joka kerta ku vähänkään tulee jomotusta niin se tuumaa jo synnyttään lähteä :D
Mutta eilen se oli niin ihana ku jostaki sille tiuskasin (en edes muista mistä :D ) niin eka se sano meiän kissoille että mamma on äkänen. Tuumasin vaan etten oo johon hän lisäs perään, et kyllä hänki olis jos olis samanlainen olo ku mulla :D Ihanan ymmärtäväinen :) :heart:
 
Hehee, voi kun kiilaisinkin teijän molempien edelle :LOL: Mutta luulenpa, että kyllä se mä täällä vikana oon :)

Neuvola oli mullakin tänään, mutta eipä mullakaan siellä mitään uutta. Kaikki hyvin siis :) Sovittiin kyllä neuvolatädin kanssa, että koska mulla ei mahtunu enää ajanvarauskorttiin kuin yksi aika (ja sekin laitettiin jo "ohi" viivojen), niin se on sitten viimeinen kerta :) Ja se siis on laskettuna aikana eli 27.1. Lapsivettä mulla siellä ainakin vielä oli eli ei ainakaan mun tietämättä oo menny heh :) Ja sit se ultraski pikkuisen, tai no ei se mikään ihan pikkuinen enää oo! Hän veikkas et se olis nyt jo 3.4 kiloa, mutta sano, että voi olla tosi väärässä tai tosi oikeessa, se on niin vaikea arvioida.

Ihana Sparkle toi sun miehes :) Munki mies aina sanoo, kun mua supistaa, et jaaha lähdetäänkö sitte sairaalaan:LOL: Nyt se kyllä sano, et toivottavasti lapsi ei synny lauantaina tai sunnuntaina, kun sillä on sen mun parhaan kaverin lapsen varpajaiset nyt lauantaina! Ne oli muuten tänään päässy kotiin sairaalasta ja huomenna pääsen kattoo heitä! Oi ihanaa, mut sit oon varmaan vielä ENEMMÄN kärsimätön! Mies kyllä sano, että hän ei aio paljoa juoda lauantaina jos kuitenkin tulee lähtö. Kahdeksan kaljaa kuulemma ja sit osti limsaakin itelleen lauantaiksi :) Oi :heart: No, mut kyl mäki toivon, että se ei nyt sit kuitenkaan synny viikonloppuna, koska oishan se vähän hassua, kun mies olis vähän kännissä tai krapulassa hihihih :LOL: Ja mä lähtisin kotoota taksilla ja se tulis jostain baarista tai jostain taksilla sairaalaan!!

No, mutta jaksamisia meille lopuille ja onneks tiedetään, että kyllä ne meijän vauvelit sieltä joku päivä tulee maailmaan!

:hug: kaikille!!!

s-h-h ja Vilkas 39 POKS!
 

Yhteistyössä