Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Voi Monchichi, kiva kun kävit meitä tsemppaamassa :hug:

Juu-u, kyllä se niin taitaa olla, että Sparkle vihdoin on synnyttämässä/jo synnyttänyt! Voi ihanaa :)

Kyllä se meijänki aika tulee, ketäs meitä tässä vielä on: minä, minnuli, ElliD (??) ja jensku (??)

Mutta kyllä aika tuntuu pitkältä ja mullahan on vasta huomenna laskettu aikakin! Mulla on loppunut tekeminen kotona jo viikko sitten, kun kaikki on jo valmista ja siivottukin on. No, vessat taidan pestä, mutta eipä niissäkään kauaa mee. Tylsää! Keksikää jotain tekemistä mulle!! En jaksa tossa sohvallakaan vaan makaa ja kattoo leffoja/sarjoja. Vaikka siis sekin on kivaa tekemistä, mut ei vaan koko aikaa jaksa...miten te saatte päivänne kulumaan? Ja siis tietty ne kellä vielä vauvaa ei oo :)
 
S-h-h joo huomenna sulla poksuu 40, onnea :) Mulla olisi ollut tänään muta sen sijaan mulla on 6päivää vanha vauveli sylissä joka syö kun hullu ja valvottaa äitii ja isää kaiket yöt. Ei voi siis muuta kun olla onnellinen :heart: Mutta todellakin olen hengessä mukana ja toivon että pääsette kaikki kohta synnyttää. Vikat viikot on ihan killereitä, ei pysty oikein tekee mitään ku vaan odottaa että joko?
Toivottavsti kukaan ei pelästynyt sitä mun istukka tapausta, meinasin eka olla kirjottamatta siitä mutta oli pakko saada kertoa siitä ku oli niin tunteen pinnassa. Se ei oikeesti loppuenlopuksi ollut ollenkaan paha ainakaan fyysisesti et jos jollakin sama edessä niin voin kertoa et ei satu eikä tarvii pelätä. Henkisesti se oli raskaampaa, oikeestaan koko synnytys oli henkisesti raskaampaa kun fyysisesti. Ainakin näin mulla. Ja nyt on aika herkkis fiilis päällä, vähän välin joutuu itkuu tirauttaa mutta vaan siksi että on niiiiin ONNELLINEN :heart: :heart:

ELi kaikille mielettömästi tsemppiä, ihanat hetket on käsillä. Ennen kun huomaattekan ootte jo kotona pieni käärö sylissä.
Haleja! :)
 
Kiitti Monchichi :heart:

Ihana kuulla, että vaikka vauva valvottaa ja synnytys oli rankka kokemus, niin päällimmäinen tunne on ONNELLISUUS :) :) :) Se ei välttämättä kaikille ees oo itsestäänselvyys, jos vaikka tulee synnytyksen jälkeinen masennus! Se olis kyllä ihan kamalaa!! Mutta sillekään ei kai voi mitään, pitää vaan osata sitten puhua puolisolle ja neuvolaan ja hakea apua!

Ihanat hetket on tosiaan käsillä ja tää asia on ainakin täysin varma, koska kyllä ne meidän vauvat sieltä jossain vaiheessa tulee ulos, siitä ei oo epäilystäkään :D
 
s-h-h, en mä täällä kotona sen kummempaa touhuu kun sinäkään, tv_n tuijottamista ja vähän jotain pientä koirien kanssa... ja tietty koneella :D tosi tylsää.. mut ei tässä paljon muutakaan voi :(
pitäs koittaa vaan olla ja levätä ja nukkua ym, koska kohta ei oo aikaa sellaseen :D

juu kyllähän se Monchichi vähän pelottavalta kuulosti sun operaatio, mutta ei niille minkä voi ja tuollaset on tehtävä, kenen kohdalle se ikinä sitten sattuukaan. pääasia että voi hyvin :)
mua itseasiassa alkaa jo jännittää itse synnytys, vaikka viime viikot on enemmän vaan odottanut että alkaispa jo tapahtua. nyt se on niiiin nurkan takana että meinaa mennä pupu pöksyyn :D

huomenna siis taas neuvolaan, kuulemaan että kaikki on niinkun aiemminkin.. plää! ja seuraava ois se yliaikaiskontrolli ens viikon alussa sairaalassa... näillä mennään kun ei kerran pikkukaveri halua tulla moikkaa äitii ja isii :)
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin jälleen. Poika kuulemma asemissaan hyvin on :) Molemmat voidaan hyvin, joten ei tässä hätiä mitiä ole. Kuhan odotellaan. Maanantaina jo seuraava käynti, jolloin terkkari kirjoittaa yliaikaislähetteen synnytyspolille.

Hassu olo jotenki, nukuinki huonommin kuin viime aikoina, kun vaan mietin, et joo tänään on laskettu aika, tuo päivä jota on niin odottanut! Supistelikin yöllä, mutta ei tarpeeks ;)

Jaksuja ja haleja kaikille :)

s-h-h ja Vilkas (edelleen liikkuu niin paljon, että tuntuu tulevan läpi mahan ;)) 40+0 POKS
 
Hyvä että kaikki hyvin teillä s-h-h :heart: ja poika jo asemissa, kohta kohta alkaa tapahtuu :)
Me eletään vauva arkea täällä, päivisin vauveli nukkuu tosi hienosti ja yöllä ollaan sit kaikki hereillä. Ensi viikolla mun mies palaa jo töihin ja sit mun on mahdollisuuksien mukaan pärjättävä yöt "yksin". Ei se voi valvoo kaiket yöt ja sit lähtee "pirteenä" aamulla töihin. Mutta en valita vaikka väsyttää :hug: Aamulla kun herätin pikkusta syömään meinasin haljeta onnesta kun yksi vaan on niiiiiin IHANA :heart: Ihan yllätyin miten rakastunut voikaan olla pieneen, en ehkä odottanut ihan näin rajua ihastumista hihihi =)
Sparkle taitaa olla synnyttämässä tai jo mahd. pieni käärö sylissä. Jippii mahtavaa! :hug:
Muille jaksuja! :hug:
 
Täällä kotiuduttu kättäriltä tänään tyttären kanssa :) Tiistai-iltana alkoi kunnon supistukset ja sairaalaan mentiin kymmenen aikaan. Aika vauhdilla tapahtu kaikki, ponnistuski kesti n.10min :D Epiduraali ei ehtiny vaikuttaa oiekastaan, joten meikä veti sitten pahimpaan kipuun ilokaasua. Tyttö syntyi kahdelta yöllä 26.1 ja kaikki meni hyvin. Tosin jouduttiin laittaan tikkejä joten nyt vielä istutaan varovasti, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa. Miten muuten teillä muilla jo synnyttäneillä tuon vuodon kanssa ollut, onko kestänyt runsaana pitkään?

Tsemiä vielä kotosalla oleville ja kotiutuneille :hug: =) Vinkkinä annan että kaupoissa kuljeskelu edellisenä päivänä VOI auttaa :p

Jensku ja Lumi-tytär:heart:
 
Onnea Jensku!! :heart: Ihanaa! Mitkä olivat prinsessan mitat? Heinoa että voitte hyvin! :hug:
Mulla on vuoto ollut nyt tosi niukka johtuen siitä kaavinnasta (mulla alkoi todella runsas vuoto synnytksen jälkeen ja huomattiin että oli jäännyt istukasta paloja kohtuun), kun he tekivät sen niin ottivat kaiken "ylimääräisen" samalla eli vuotoa ei ole kovin paljon. Tsemppiä tikkien kanssa, toiv. paranet pian!
 
Täälläkin synnytetty täydellinen poika :) Kaupoilla tuli kans käytyä to ja pe lähti synnytys käyntiin. Jouduttiin kuitenkin keisarileikkaukseen, kun epiduraalin jälkeen vauvan sydänäänet laskivat liiaksi. Tuun kertoo lisää kun kotiudutaan, pääasia kuitenkin et molemmat voidaan hyvin :)
 
ONNEA s-h-h :hug::hug: Ihanaa!!
Toivottavasti lähdet toipumaan hyvin leikkauksen jälkeen ja tosiaan pääasia että teillä on nyt kaikki hyvin! Ota rauhallisesti ja pyydä apua kaikessa, leikkaus on aina leikkaus. Voi hyvin ja nauti äitiydestä ja pienestä paketista :heart:
 
Eilen kotiuduttiin :) Eli meidän pieni poika syntyi siis 28.1.2011 tasan klo 20.00 kiirellisella sektiolla, ei siis ollut hätäsektio. Synnytys lähti käyntiin perjantaina (päivä la jälkeen :)) aamulla säännöllisillä supistuksilla ja lapsiveden menoilla. Pari tuntia oltiin kotona ja sit lähdettiin sairaalaan kymmenen maissa aamulla. Supistukset tiheni nopeasti parin kolmen minuutin väleihin ja tulivat koko ajan kivuliaammiksi. Kohdunsuu ei kuitenkaan auennut nopeasti ja puoli kuuden maissa sain epiduraalin. Silloin olin auki 3 cm. Pian epin laiton jälkeen vauvan sydänäänet laskivat aina supistusten tulessa liikaa. 19.40 päätös sektiosta tehtiin ja sit se oli menoa. Leikkaus tehtiin spinaalipuudutuksessa, joten olin hereillä koko ajan :) Tasan 20.00 syntyi meidän poika mitoilla 3150g ja 49,5 cm. Pisteet 9/9/9.

Kaikki meni siis hyvin ja ainoastaan äiti on ollut tietty vähän kipeä. Sairaalassa oltiin viisi päivää ja nyt alkaa jo elämä voittaa :)

Nyt ei ehdi enempää, kun pikkuinen taitaa haluta tissiä taas :)

Onnea muillekin synnyttäneille :heart:

s-h-h
 
Jee kivaa kuulla teidän kuulumisia s-h-h! Varmasti tuntui pelottavalta että yht äkkii sektio mutta pääasia että toimivat nopeasti ettei vauva ollut vaarassa missään vaiheessa ja nyt teillä on kaikki ihanasti ja hyvin :heart: Oletko kauhean kipeä leikkauksen jälkeen? Tsemppiä! :hug:
Me oltiin tänään neuvolassa pikkusen kanssa ja hän on kasvanut huimasti! Tai upeasti niin kun neuvola täti sanoi ;) Painoa on nyt 3370g ja pituutta 51cm, aika iso ero siihen syntymä mittaoihin 3,1kg ja 48cm puhumattakaan painosta silloin kun tultiin synnäriltä kotiin. Toisalta en kyllä ihemettele ku ei täällä tehdä muuta kun syödä.. :) Se on jännä että ilmeisesti äitien maidoissakin on eroa, jotku maidot sisältää enemmän rasvaa ja jotku vähemmän. Meillä taitaa olla ihan sitä punaista maitoa ;)
halit ja voikaa hyvin kaikki! :)
 
täällä melkeen samanlainen synnytys kun s-h-h:lla!
supparit alkoi 26pvä illalla, ja tuli 5min välein aamulla klo6. 7.30 oltiin sairaalaassa, klo12.30 (olin auki 4cm) ammeeseen, klo 13 epiduraali ja sillon jo 9cm auki! laitettiin oksitosiini-tippa jolloin sydänäänet romahti, ne saatiin takas, meni hetki ja romahti taas. ei saatu takas joten äkkiä hätäsektioon. terve poika syntyi, ja itsekin toipumaan päin. viikko oltiin sairaalassa ja tänään kotiuduttiin.
ihanaa tämä äitinä olo :)
ihana kuulla että täällä voidaan hyvin, niin äidit kuin vauvatkin :)
nyt lepäämään :)
 
Nopeesti vaan tulin kertomaan. Yliaikaiskontrollista jäin osastolle siis viime viikon tiistaina. Silloin aloiteltiin käynnistelemään pienillä pillerin murusilla ja vedet meni sit seuraavana yönä. Muuten edisytstä ei pahemmin tapahtunu kolmeen päivään, paitsi et kohdunkaula katos. Perjantaina 28.1. laitettiin sitten heti aamusta tipalla käynnistystä ja illalla 18.59 syntyi meille poika, 3450g ja 51,2 cm :heart:
Synnytys oli raskas, imukupilla jouduttiin auttamaan ja ponnistus kesti 1,5h ja mä luulin että kuolen. Muru oli kerenny kakata lapsiveteen ja lisäksi napanuora oli kiertynyt kaulan ympäri, mistä seurasi sydänäänilaskuja synnytyksen aikana. Kun lapsi syntyi ei hän hengittänyt, oli sininen ja muutenki tosi huonossa kunnossa ja se vietiin heti lisähapelle. Pian siitä kuitenkin tokeni. Kuitenkin jäykisteli jotenkin virvoittelun aikana jonka takia joutui lastenosastolle keskolaan. Siellä sitten tarkkailtiin hengitystä, sydänääniä ja happisaturatiota tän viikon keskiviikkoon asti ja tehtiin kaikenmaailman testejä. Synnytksen jälkeen tehtiin pään ultraääni ja aivoista löyty jotain muutoksia. Tämä ja raskausaikana havaittu munuaismuutos ultrattiin sitten maanantaina ja kaikki oli hyvin. Lisäksi aivoista otettiin sähkökäyrä joka myöskin hyvä. Tiistaina sain pitää poikaa vierelläni synnäriosastolla päivän ajan ja keskiviikko iltana sain hänet lopullisesti viereeni. Torstai oltiin vielä osastolla ja tänään sitten kotiuduttiin :heart: Itse tuli siis oltua sairaalassa 1,5 viikkoa ja pojukin viikon, tänään siis tasan viikon vanha :)

Onnea teille kaikille muillekin tässä välissä jakautuneille :heart:

Sparkle ja Jesse 1 vk :heart:
 
Voih Sparkle onpas sulla ollut rankka synnytys s ja silti olet noin ihanan positiivinen :heart: Kaikista tärkein tietysti että nyt kaikki hyvin mutta kuulostaa hurjalta ja varmasti pelotti kauheesti.
Tälle palstalle on kyllä mahtunut kaikenlaisia synnytyksiä, helpompia ja vaikeampia. ONNEKSI ei kenenkään vauvalle ei ole käynnyt huonosti ja äiditkin ollaan enemmän tai vähemmän ok kunnossa :heart: On tuo synnyttäminen kyllä aika ihmeellistä! Huh!
Paranemisia Sparkle ja kaikille muille tsemppiä ja hyvää mieltä :) Tää onni on kyllä ihan uskomaton :)
 

Yhteistyössä