Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

En muistanu kirjottaa äskeiseen, että meillä välillä hamuillaan tissillä suu auki sen takia, kun poika haluaa jotain imeä, mutta nälkä ei kumminkaan ole =) niin silloin olen antanut tutin suuhun ja sitä on sitten tyytyväisenä imeskellyt. Sylkee kyllä sitten tutin pois suusta jos onkin nälkä eikä mitään huvitutti vaihetta :D
 
Heippa kaikille!

Mistäs täällä ollaan puhuttu. No, imetyksestä ainakin. Kylkiasento on suosiossa öisin ja päivisin imetän nykyään lähinnä istuen, kun opin sen kunnolla. Mulla on kyllä nännit vielä niin kipeät, mites teillä muilla? En tiedä ottaako poika väärin kiinni välillä ja sen takia on niin kipeät vai onko se vaan niin, että ne kestää tottua mulla tosi kauan tohon imemiseen. Kunnon hampurilaisote hänel kyl on kun imee :) Oon käyttäny Lansinoh-nimistä nännirasvaa niihin ja on kyllä hyvää, kuulemma parempaa kuin Bepanthen! On kyllä kallistakin, pieni purkki maksaa apteekissa 10 euroa!

Muuten meil menee oikein hyvin, poika syö ja nukkuu hyvin! Viime yönä nukkui 5,5 tuntia yhteen putkeen!! Oli kyllä kukkunut puoleen yöhön hereillä ja päivällä ei oikein uni maistunu (seurustelu on kivempaa ku nukkuminene), joten varmaan sen takia nukkui noin pitkän pätkän. Yöt hän tosiaan tajuaa nukkua eikä silloin seurustella, se on ihan kiva asia. Nukkuu välillä omassa sängyssä ja välillä meidän kanssa. Riippuu vähän siitä oonko nukahtanu imetyksen jälkeen heti ja vai vasta vähän ajan päästä.

Eilen kävi lastenneuvolatäti ja punnittiin ja painoi jo 3530g! Ja siis syntymäpaino oli 3150g ja viikko sitten paino oli 3350g. Eli hyvin syö ja kasvaa ja sekös on hyvä asia :)

Meilläkin tutti on käytössä, kova imuhalu hänellä nimittäin on! Monesti jos uni ei tule tissin jälkeen, mutta selkeästi häntä väsyttää ja haluu imeä, niin tutti käyttöön ja meillä ainakin on ollut hyvä. Tuttihommelit on kans sellaisia, että kaikki ei edes halua syödä tuttia ja kaikki ei halu ees antaa tuttia. Mutta meillä ainakin vielä toiminut :)

Kurjaa kun tuolla on nyt noin kylmä. Me ei olla päästy vielä ollenkaan ulkoilemaan, kun on niin kylmä ja hän täytti 2 viikkoa viime viikon perjantaina. Kyselinkin neuvolantädiltä eilen, että voiko tonne ulos mennä ja se kyllä suositteli vielä odottelemaan. Täällä Turun suunnalla on sellasta 15-20 astetta pakkasta ja samaa on luvattu kai vielä viikon verran. Sen verran ollaan oltu ulkona, että kävelty autoon ja autosta pois. Mies piti lauantaina varpajaiset meillä kotona, joten me lähdettiin Viljamin ja koiran kanssa mun vanhempien luo yökylään :) Yö meni vieraassa paikassakin hyvin ja isovanhemmat oli tietty iloissaan, kun saivat nauttia pojan seurasta niin paljon!

Itse voin jo paremmin ja eilen kävin koiran kanssa pienellä lenkillä illalla. Eikä kipuillu oikeastaan! Kipulääkkeiden syöntiäkin olen vähentänyt koko ajan. Minnuli mä söin nimittäin kolme burana 600:ta ja kolme parasetamol 1000 päivässä! Sitten puolitin parasetamolit ja kun buranat loppu niin nyt syön enää puolikkaita parasetamoleja. Luulen, että noiden kipulääkemäärien takia oonkin voinu niin hyvin ja pystyny tekee kaikkea. Lauhempia ilmoja odotellessa, mä haluan vaunuilemaan!!

Tulipa juttua taas, arvaatte varmaan, että poju nukkuu juuri, joten ehtii olee vähän koneella :)

Haleja ja jaksamisia kanssa-äidit :heart:

s-h-h ja Viljami
 
Täällä taas viimiset kaks tuntia huudettu melkeinpä putkella ja oon sit kannellu ja hyssytelly ja selkä huutaa hoosiannaa :/ Nyt ainaki hetkeks nukahti |O

Me käytiin tänään varaamassa ristiäisiä varten seurakunnan tilat ja pappi. :heart: Ja samalla me sitten mennään naimisiin :heart: :heart: Ihan pienet häät pidetään. Tai vieraita tulee jotain vajaa 50, mutta ihan vaan kakkulinjalla mennään ilman sen suurempia juhlallisuuksia sun muuta. Kahvittelua ja rupattelua vieraiden kanssa =)

Tänään oli meiän murusen eka neuvolakäynti. Painoa tällä hetkellä 3970g ja pituutta 54,5cm (syntyessä siis 3450g ja 51,2 cm) eli aika hyvin on poju kasvanu tässä vajaassa kolmessa viikossa =)

Meillä kans tutti kovassa käytössä, imemistarve on välillä aivan valtava ja usein ei oo tissin tarpeessa. Tutti myös monesti rauhottaa kun menee nukkumaan. Imettäessä on nännit kipeet aina aluks ku vauva rupee imemään, mutta sitten kun vauhtiin pääsee niin ei sitten enää satu. Mitään voiteita en oo käyttäny.

Jos tässä nyt kuulumisia hetkeks =) Jaksamisia teille kaikille =)

Sparkle ja Jesse
 
No,niin nyt voi sitten meidän pikkuista sanoo ihan virallisesti Jonni Tapaniksi :heart: viime sunnuntaina pappi kasteella siunasi. Mulla kans oli imettäessä nännit tosi kipeet : / käytin kans Lansinoh-voidetta, mut ei se pitkää auttanu. Nyt oon alkanu käyttää rintakumia syöttäessä, ni on nännitki parantunu eikä kipua enää yhtää =) Jonnikin on tyytyväisempi, kun saa tissistä paremman otteen eikä raivareitakaan oo enää pahemmin tullu :)
 
Palstalla on ollut hiljasta kun meillä mammoilla käy täysi hulina kotona :)
Tänään meidän pikkunen täyttää tasan 1kk :heart::heart: Käytiin tänään neuvolassa ja mitat oli nyt 3,840kg ja 52,5cm eli kasvanut tosi hienosti ja muutenkin kaikki oli niin kun pitääkin.

Sunnuntaina kävin kaupassa ja vauveli jäi iskän kanssa kotiin ja kun heräs ja taijus että en ole kotona sai hirveet raivarit ja itki hulluna. Lopulta mun mies sitten tarjosi tytölle tuttia jota hän suostui ottaa vastaan. (Ei olla aikasemmin käytetty) Tyttö rauhottui samantien! Eli nyt saa aian välillä tuttia ja sitten olen imettänyt imetystuen ohjeiden mukaan ja rauha on laseknutunut taloon :) Vauva paljon rauhallisempi ja tyytyväisempi ja tunteja kestävät itkut ovat loppuneet. Tuntuu että vatsakivutkin ovat lähössä pois. Nyt pidetään vaan peukkuja että näin jatkusi mutta saa nähdä :)

s-h-h mäkin odotan kovasti että pääsee vaunuilee ja sen myöden ihmisten imoille. Olen nyt ollut tasan kk himassa, ja ollaan käyty ulkona tasan kolme kertaa, 2 kertaa neuvolassa ja kerran pihalla. Eli ei mitään lenkkejä edes kauppaan olla tehty. Myönnän että olen itse ollut arka lähtee ja nyt kun uskaltaisin niin on liian kylmä. Mutta ehkä ensi viikolla?!
Mäkin olen rupenut iltaisn/yöllä imetyksen jälkeen lykkää tuttia suuhun jos on kovin rauhaton. ensin ajattelin et ei me anneta tuttia vauvalle tai ainakaan vielä pitkään aikaan mutta se on ollut niin pelastus. Uskon että vauvakin voi paremmin jos on rauhallisempi eikä tarvii itkee monta tuntia putkeen. Ja kyllähän me voidaan ohjailla miten paljon se sitä imee :)
ONNEA sparkle, mulla tuli ihan tippa linssiin kun luin että vietätte häät ristiäisten yhteydessä.Niiiin ihanaa :heart:

Onnea hansu, hieno nimi teidän pikkunen sai! Ja mahtavaa että saitte ristiäiset näin nopskaa hoidettua, meillä ei ole vielä edes pappia tai ees päivää sovittua.. :)

Halit! :)
 
aijai, täällä päästään avioliiton onnelliseen satamaan, onnea Sparkle! :)
ja Hansun vauva jo kastettu, onnea :)

noista painoista olitte kirjotelleet.. meidän poika on sitten oikea ahmatti :D syntymämitat oli 3184 ja 49, niin eilen neuvolassa 53 ja 4120 :D ja ikää siis pojalla eilen 2vk6pv. kova on syömään!
meillä alkoi imetys sujuu paremmin (+vatsavaivat ym vähemmällä) kun vaihdoin asentoa kyljeltä istualleen.
tutti on meilläkin käytössä vaikka alkuun olin sitä vastaan (ajattelin että lisäis ilmavaivoja?) mutta nyt se rauhottaa pojan unille niin syököön.
täällä suunnalla kaikki so far so good, vielä kun päästäs ulkoilee ja ihmisten ilmoille niin äitinkin järki saattaisi palata :D
 
Kiitos Monchichi ja Minnuli :) Ite ei jotenki tajua että hitto vie reilu kuukausi ja mä oon naimisissa ja pitää opetella käyttämään uutta nimeä :D Mutta kyllä se vaan tuntuu ihanalta jo pelkkä ajatuskin =) Ens viikolla olis tarkotus viedä Jesse mun äidille hoitoon viikonloppuna, että päästään katteleen mulle sormusta ja sitten molemmille pukuja. Varmaan vuokrataan puvut ellei sitten satu halvalla löytymään pukua, niin sit varmaan ostetaan. Koitetaan kuitenki mahdollisimman halvalla päästä. Tarjottavat tehdään äidin kanssa yhdessä, joten siinäkin säästää kun ei tartte alkaa tilaileen niitä mistään. Huomenna mun äiti tulee tänne heti aamusta ku Jannella loppuu isyysloma ja joutuu huomenna töihin. Ei tartte sit olla vielä koko päivää yksin :) Samalla varmaan mietitään äidin kanssa mitä tarjottavaa sitten tehdään =)

Hansulle ja pikkuiselle onnea nimen johdosta =)

minnuli, kyllä joo taitaa teidän pojalle ainaki ruoka maistua =) Pikkusen on keränny painoa noin kolmessa viikossa :D
Mä kans odotan että noi ilman lauhtuis et pääsis vauvan kanssa ulos. Tympeetä vaan sisällä kökkiä. Ollaan sen verran käyty pihalla lapsen kanssa, että neuvolaan mentiin rattailla ja sitten nuo kaste ja hää varaushommat käytiin hoitamassa niin että vauva oli mukana.

Tutin käytöstä vielä, että sairaalassa sanottiin että saattaa sen takia olla enemmän ilmaa mahassa, mutta ei kyllä meillä oo mun mielesät vaikuttanu. Ja toisaalta jos sillä saa rauhottumaan niin ehkä muutamat pierut ei sit sen kunniaks haittaa yhtään =)
 
Mitäs tänne kuuluu? =)

Meillä on arki koittanu, Janne palas perjantaina töihin. Mun äiti oli kyllä koko päivän täällä sillon mun seurana =) Ja se vielä siivos meillä :heart: On mulla vaan paras äiti :) Lauantaina oltiin oikeestaan koko päivä mun äidin ja hänen miehen luona. Saatiin ruoka siellä, suunniteltiin äidin kanssa mun hääkampausta ja illan kruunas se ku pääsin saunaan (ekaa kertaa sitten joulun jälkeen) :) Ja meidän häämenot pieneni ihan huomattavasti kun mun äidin mies (melkein ku isä mulle) lupautu omatoimisesti ostamaan Jannelle puvun häihin ja siitä intoutuneena mun äiti päätti että se ostaa/vuokraa riippuen siitä mihin tulokseen tuun, niin mulle puvun =) Ei vois olla kiitollisempi heistä =)

Jessenkin kanssa menee oikein kivasti. Poju nukkuu yöt kun unelma :) itekin saa nukuttua siis hyvin ja päivätkin on ollu oikein tyytyväinen nyt =) Tätä siis lisää kiitos :D
Huomenna olis eka päivä ku oon sit koko päivän ihan kahdestaan pojun kanssa ku ei oo vieraita tiedossa =) Mutta eiköhän sekin ihan hyvin mene =)

Sparkle ja Jesse 3vk 3pv :)
 
pikainen pyörähdys tänne, mitä teille kuuluu?
meinaa ketjukin kadota näkyvistä...
onko teidän vauvoille tullut vatsavaivoja niistä d-tipoista? mitä merkkiä annatte?
meillä ei käynyt se öljypohjainen, eikä jekovit... nyt on sitä kallista jossa lisänä maitohappobakteeria.. se tuntuu olevan ok.
ja toinen asia joka kiinnostaa, niin paljonko teillä puklataan? musta tuntuu että poika heittää puklua oikeesti välillä turhan usein... näyttää että haluaa syödä, ja kun syö niin tuleekin heti ylös. ja sen jälkeen saattaa puklata vielä muutamia kertoja perään... huoh...
 
Kirjoitin pitkän tekstin eilen ja se häipyi niin nyt en jaksa enään :) :)
Kelaa mä olen ollut niin kauheen huono etten ole vielä antanut d-vitamiini ollenkaan... Meillä kärsitään niin hirveesti vatsavaivoista etten olen yjsinkertaisesti halunut vielä lisätä yksi varma tapa saada niitä lisää :( Tyhmää mä tiedä ja mies on mun kimpussa siitä asiasta kokoajan. Mutta tänään aloitan, saa nähdä miten käy :( Me ollaan ostettu niitä D-tippa nimisiä, meinattiin eka ostaa ne missä maitohapot lisätty mutta hitsi niissä on hintaeroa!! Eli kokeillaan eka näillä ja jos vatsa kipeytyy niin pakko ostaa niitä kalliitaa.
Täällä pukalaillaan aika vähän, tyttö oli varmana 2vkoa vanha ku eka kerta tuli puklut ja tää mamma meinas järkyttyy et hei apua mitä tapahtuu :) Sen jälkeen tulee aina välillä mutta ei kovin usein, ei ees päivittäis. Mutta yksi kätilö sanoi kun kyselin puklaamisesta että se ei ollenkaan haittaa vaikka ne puklais joka syötön jälkeen eli sulla ei varmastikaan ole syytä huoleen minnuli. Tuleeko sulla maitoo paineella/suihkuamalla (jos siis imetät)? Sellaisetkin voi vaikuttaa. Mutta tosiaan ei varmasti mitään hätää, lähinnä varmaan vaan ärsyä :)
Muuten meille kuuluu oiekin hyvää, kohta menossa kaupungille kauppoja kiertää kun vihdoin on lämpimät kelit. Olen odottanut tätä kun kuuta nousevaa mutta silti mua jännää, saako vauva raivarit ja jos pitää imettää löydänkö hyvän paikan missä sitä tehdä ja rauhoittuuko vauva.. Jaiks! :)
 
joo välillä tulee kyllä suihkuamalla maitoa, mut vaikkei tuliskaan niin puklu lentää... tuntuu et poika on oltava vaan ja ainoostaan pystyasennossa, se heti vaakatasossa puklaa...

joo sama homma, jos jonneki lähtee niin miettii vaan et onko vauva hiljaa ja mites ne syötöt sit kaupungilla ym... :) tuu kertoo miten meni ja miten hoidit tilanteet jos sellasia tuli :) vähän vinkkejä ;)
 
Kiva kuulla teistä muistakin välillä :D

Me käytiin tänään kattomassa mulle sormusta :) Ja kyllä löyty mieleinen ja ihana =)
Poika oli koko päivän mun äidin luona hoidossa, äiti haki pojan kymmenen jälkeen aamulla ja yheksän aikaan tultiin kotiin. Saatiin rauhassa käydä sormuskaupoilla ja kaupassa yleensä ja sit joskus kolmen aikaan mentiin sit porukoille ja mä olinkin siellä sitten koko illan. Tissit vaan meinas räjähtää ku aamun jälkeen seuraavan kerran imetin toisen tissin vasta kuuden aikaan ja toisen vasta kaheksalta.. Maito vaan valu tissistä :D

Sit vähän tulevista häistä ja hääyöstä :D Eka meinattiin ettei vietetä hääyötä kummemmin vaan juhlan jälkeen vaan vauvan kans kotiin ja that's it, mutta mummu ei ollu ihan samaa mieltä. No siitä innostuneena sitten päätettiin että varataan paikallisesta Sokos hotellista hääpaketti, joka sisältää yöpymisen sviitissä jossa poreamme ja sauna. Lisäksi hintaan kuuluu majoituksen lisäks aamiaisen huoneeseen tarjoiltuna, sampanjapullon ja suklaa-hedelmätarjottimen huoneeseen =) Ja huonetta ei tartte luovuttaa ku vasta klo 15 :) Ja lapsi menee siis hoitoon mummulaan joten yö on vaan meille ? Todella ihana ilta siis tiedossa =) Ja ennen sviittiin menoa jos halukkaita juhlijoita on, niin voidaan käydä parilla drinksulla hotellin aulabaarissa :) Nyt kun vielä malttais odottaa siihen asti :D Ja rintapumppu vaan mukaan =) Nauroinki äidille et tosi romanttista varmaan kesken hääyön todeta tuoreelle aviomiehelle "hei ootas, mä hän pumppaan mun tissejä tyhjäks" :D

Masuvaivoja ei kauheesti oo mun mielestä d-tipoista tullu. Meillä on niitä sikakalliita relan tippoja missä maitohappobakteeri samassa. Heti ostettiin niitä ku ei haluttu ottaa riskiä et huutaa masua. Ja puklua on tullu nyt vähän enemmän. Tänään aamulla lens niin kaaressa mun päälle että kaikki vaatteet rintaliivejä ja alushousuja myöten meni vaihtoo :D Ja sohva myös ihan puklussa :D Onneks on puklun värinen sohva :D Ei niin läntit erotu :D :D

Mutta näin meillä tällä kertaa :D

Mutta tällasta meillä :D
 
Onnea Sparkle =) teidän hääyöstä tulee varmasti ihana :heart: ja ikimuistoinen!! Oon ite miettiny pariin kertaan alkoholin käyttöä imetyksen aikana, että miten sitä uskaltaa ottaa? Sauna siiderin oon meinan muutaman kerran juoda, mut oon sitte jättän ottamatta. Jälkitarkastuksessa kysyin lääkäriltä niin hän meni oudon vaisuksi ja tokaisi ettei esim. yksi viinilasi silloin tällöin ole haitaksi ja hetken kuluttua voisi jo imettää lasta. Itselle tuli sellainen tunne, että lääkäri varmaan luulin mun lähtevän heti ensimmäiseen baariin vetämään pää täyteen :ashamed: Ootko sä Sparkle kyselly keltää mitään tai onko sulla itellä tietoa tosta alkoholin käytöstä? :) meinasin vaa, että ootko ottan selvää asiasta miten toimia, kun hääyönä kumminkin muutaman ottaa ;) ja seuraavana päivänä imettää? =)
Meillä puklaillaan kanssa välillä enemmän ja välillä vähemmän :) mutta kuulemma ihan normaalia tuo puklailu on. Meillä varsinkin syynä se, kun Jonni juo itsensä niin täyteen että ylimääräinen maito nousee sitten takaisin ylös. Mites teillä muuten on nuo leikkaushaavat parantunu? Mulla on ainakin vielä valitettavasti välilihan leikkaushaava osittain auki ja aristava :| alkaa jo kyllästyttää kipuilu varsinkin, kun synnytyksestä menny jo kaksi kuukautta :kieh: lääkäri anto viime viikolla antibiootti kuurin ja sanoi, että haavan pitäs umpeutua kahdessa viikossa, mutta ei ainakaan vielä mitään muutosta :(
 
Mä ihan nopeesti kommentoin tota alkoholi asiaa kun itsekin on miettinyt sitä. Olen lukenut parista kirjasta ja myös netistä asiasta ja aika ristiriitaista tietoa löytyy. Mutta suunnilleen näin se menee: äidinmaidossa on melkein yhtä paljon promillea kun äidinkin veresä eli jos juo kunnolla ei voi heti imettää jos ei halua että vauvaa saa saman määrään. No toihan on ihan selvä homma :) heh! mutta esim yksi sauna siideri/olut tai lasin viiniä voi judoa ja melkein heti imettää koska yhdestä annoksesta veressä on niin vähän promilleä että se mitä maidon kautta tulee vauvalle on ihan mitätön. Kuitenkin lui sit myös yhdestä kirjasta että jos haluu pelaa varman päälle niin odottaa jopa yhden annoksen jälkeen pari tuntia, eli niin kauan että elimistöstä poistuu alkoholi kokonaan. Sitten yksi iso syy miksi sanotaan että ei voi juoda kun imettää on se että jo pienessä humalassa käsittelee vauvaa eri tavalla ja vahinkoja voi helpommin sattua/tai lapsi voi pelästyä äidin "outo" käytöstä.
Jos nyt miettii sparklen hääyötä niin kyllä voi juoda ihan hyvin silloin ja jopa "ihan kunnolla" koska vauva on muualla hoidosa eikä imetys ole ajankotaisa kun myöhään iltapäivällä. Jolloin alkoholi on mitäluultavimmin poistunut jo elmistöstä. Toki pitää muistaa että kaikki reagoi alkoholiin eri tavalla ja poistuukin eri tavalla.
Mä olen pari kertaa kaatanut lorukasen viiniä lasiin kun vauva on ollut nukkumassa ja ajatellut että aah nyt nautin mutta eiköhän vauveli ole herännyt silloin heti eli on jäännyt juomatta. Tyypillistä ;)
Sparkle vitsi teillä on ihana päivä ja ilta edessä :heart::heart:
 
Joo, varmaan koko päivä muutenki meillä menee korvikkeella ku ei oo morsiuspuku varmaan ihanteellinen asu alkaa imettään :D Ja ite poistun kotoa jo aamusta järkkäileen juhlaopaikkaa ja laittaan hiuksia. Ja tosiaan varmaan vasta myöhään iltapäivällä tarttee imettää ja voihan sitä sillonki vielä antaa korviketta jos siltä tuntuu.

Nyt pitää alkaa pukeen itelle ja pojalle päälle ku lähetään käymään sairaalassa poikaa näyttämässä ku on synnytyksen jälkeen joku kontrollikäynti sinne.
 
Oi onnea Sparkle, ihanaa :) Meijän piti itseasias tehdä sama juttu, mutta mentiinkin salaa naimisiin viime kesänä maistraatissa, läsnä olivat vain mun vanhemmat ja pikkusisko. Haluttiin tehdä se ilman mitään hössötyksiä ja säästää rahaa vauvaelämään ja oikein tyytyväisiä ollaan ratkaisuun. Sain kuitenkin hääpuvun, hääkimpun, ihanan hääpäivällisen ihanassa ravintolassa sekä aivan ihanan yllätyshääyön Turun Park Hotellissa (googlettakaa, jos kiinnostaa, aivan ihana idyllinen pikkuhotelli) hääpaketilla sekä pääasian eli ihanan aviomiehen :)

En oo paljoo ehtiny täällä käydä! Jotenki menny vauhdilla päivät vaikka mies palas vasta eilen töihin. Tiistaina kävikin kurjasti, kun mulla nousi yli 38 asteen kuume ja oli koko päivän ja yön. Tissillä poika kävi vaan, muuten hoiti iskä poikaa koko viimeisen lomapäivänsä. Eilen aamupäivällä kuume onneks lähti laskemaan ja lääkärissä kävin iltapäivällä ja sain antibioottikuurin rintatulehdukseen vaikkei mulla ole ollut kovettumia tai kuumottanu tissit. Toinen nänni on vaan tosi tosi rikki, eli varmaan siihen tullu joku tulehdus. Nyt ollaan onneks kunnossa :) Nännit on vaan edelleen tosi kipeät, mut kai se siitä...

Ja poika voinu onneks tosi hyvin ja kasvaa vaan hurjaa vauhtia, 1-kuukautisneuvolla paino oli maanantaina 4315g ja pituus 55,5cm, kun siis syntymäpaino oli 3150g ja pituus 49,5cm.

Meillä käytössä Jekovit-d-vitamiinitipat, jotka saatiin neuvolasta ja ei oo tullu vatsavaivoja ainakaan meille. Hänellä on välillä vähän jotain vatsavaivaa, mut aika vähän. Yöt nukkuu hyvin, 3-4 tunnin sykleissä. Ja mulla on hymypoika täällä, niin valloittavia hymyjä ja jopa naurahduksia on viimepäivinä tullu! Sain oikein videollekin kun hän katseli sellaista vauvan kirjaa, jossa on kuvioita ja naureskeli niille :)

Punaviiniä oon kerran juonu ruuan kans, just kun olin syöttäny pojan (meni muuten hieman päähän, hihittelin vaan ;)) ja seuraavaks söi parin tunnin päästä. Kotona kans kerran otin vähän punkkua, mut kävi melkein kuin Monchichille :) Ehdin kyl vähän nauttia siitä. Viime lauantaina pumppasin rinnan ja otin saunasiiderin :) Ja hyvin on menny joka kerta!

Tulikohan siinä kaikki...noh, jatketaan toiste! Ihana muuten, et oon ilmat lauhtunu, poika nukkuu nytkin ulkona, se on kyllä paras unilääke!
 
Hei rakkaat! =) mitä teille kuuluu? =)
Me käytiin tänään neuvolalääkärissä ja kyllä poika kasvaa hienosti. Taas vajaassa kahdessa viikossa on tullu 400g painoa lisää <3 Ja muutenki voidaan oikein mainiosti =) Oon alkanu rinnan lisäks antaan nyt korviketta ku toinen huutanu nälkää. Rintamaitokin varmaan riittäis mutta tuo laiskimus ei jaksa/viihti enää imeä jos joutuu tekemään enemmän töitä maidon tulon eteen. Sit se lopettaa syömisen tai alkaa raivoomaan siinä ja mulla menee hermo ja lämmitän korviketta. Välillä oon pumpannu omaakin maitoa ja antanu sitä pullosta. Mutta ihan sama perjaatteessa mistä se sen ruuan saa kunhan vaan on tyytyväinen =)

Enää reilu kaks viikkoa THE päivään :D Hääpuku käytiin hommammassa viime viikonloppuna ja voi kyllä että on vaan ihanaa =)

Miten muuten teidän raskauskilot? =) Mulla on nyt noin 5kg vähemmän painoa ku mitä oli sillon ku tulin raskaaks että painon suhteen täällä on omassakin kropassa kaikki oikein mallikkaasti :D
 
Sparkle epistä painat VÄHEMMÄN kun ennen raskautta, grrr! :) Kivat sulle! Mulla kyllä pari kiloa vieä jäljellä..

Tosiaan hienosti teillä kasvaa pikkumies! Meillä sama meininki, varsinkin pituus lipoo yläkäyrää mikä tietty mahtavaa kun pikkunen oli vaan 48cm syntyessä :) Muuten menee ihan kivasti, välillä paremmin ja välillä taas vähän kiukkusemmin :) Pienellä on vielä vatsa kovin kipee niin se itkettää ja pitää hereillä. Rinnalla on myös raivareita ollut nyt pari viikkoa mutta toiv. on ohimenevää ehkä johda mihinkään kunnon lakkoiluun... Aika pitkään pitäisi tässä vielä imettää.

Keskiviikkona oli jälkitarkastus ja kaikki kunnossa, niin kun oletinkin kun kipuja ei ole ollut missään vaiheessa ja vuotoa hyvin niukasti noin viikon verran.

Me ei olla vielä kertaakaan annettu pullosta mutta kuun lopussa ollaan menossa häihin ja mun äiti tulee hoitamaan pikkusta eli silloin varmaan joutuu antaa. Olen kyllä valmis tule häistä kotiin vaikka tunnin jälkeen enkä aijo juoda mutta tietty kivaa jos mummu pystyy antaa pullosta ja pikkunen olisi siihen tyytyväinen. Pitää harjotella vähän ennen sitä pullosta syömistä.

Hei sparkle olisi ihanaa nähdä kuva sun mekosta :)
 
vai vähemmän painat kun ennen raskautta..oon aika kade! :D monchichi, eikös sut leikattu? millanen sun kohtu on nyt? onko se palautunut? kun mulla vieläkin jonkun verran pömpöttää maha tuossa edessä... enkä tiedä paljonko kiloja jäljellä mut veikkaan että 5 ainakin :/ voi olla kyllä enemmänkin. en pääse liikkumaan vielä kunnolla, vähästäkin väsyy tosi nopeesti. TYLSÄÄ.

meilläkin poika ottaa korviketta iltaisin lisäks. ei kai jaksa täälläkään imeä niin tiukasti kuin pitäis... ja siitähän kertyy sit vaan ilmaa mahaan.
mut huomenna poika saa nimen :) tänään siis siivouspäivä! jaksamista kaikille ja ihanaa hääpäivää sparkle, jos en tänne sitä ennen tuu :)!
 
Puku on vielä liikkeessä, joten kuvaa en voi laittaa :D Mutta viimestään hääpäivän jälkeen voin laittaa kun siihen asti koko puku on salaisuus miehelle :)

Kiitos minnuli :)

Tänään käytiin äidin kanssa tilaamassa hääkimppu ja ostamassa kasteaiheiset lautasliinat ja mulle huntua varten tylliä Vielä ei oo varma että käytetäänkö sitä tylliä mutta onpahan jos sit halutaan laittaa. Kohta alkaa iskeen paniikki :D Sormuksen kävin hakemassa keskiviikkona ku se oli tullu ja samalla sitten kaiverrutettiin se. Nyt kun malttais olla pistämättä sitä sormeen :D
 
Mä kävin just kans vaa'alla ja painan vähemmän kuin ennen raskautta. Mulla on kyllä noi sairastelut vaikuttanut, ei oo oikein ruoka maistunu ja imettäminenhän kuluttaa paljon.

Ja nyt kun ite on suht kunnossa, niin poika on kipeä! Tai no nuhaa vaan, mut inhottavaa se on kun toinen ei saa henkeä välillä eikä pysty nukahtaa. Keittosuolaliuos ja apteekin imuniistäjä on kyllä hyvät keinot, suosittelen jos teidän pikkuisille tulee nuha! Niillä saa hyvin nenun auki :) Onneks poika ei muuten oo kipeä, jaksaa syödä ja seurustella, joten ei mitään hätää oo :)

Me ei olla viel kertaakaan annettu korviketta ja pullostakin on kaks kertaa syöny tissimaitoa, kun oon pumpannu, kun olin kipeänä. Poika syö mun tissin aina ihan tyhjäks, joten en oo pumpannu paljoakaan eikä oo maitoa mitä laittaa pulloon. Vähän jännittää, kun hän ei kertaakaan oo viel ollu yksin iskän kans tuntia kauempaa, et mitä sit ku tulee sellanen tilanne eli maistuuko korvike! Mut kai ne vauvelit syö, jos niillä kova nälkä on :)

Kuinka usein teidän vauvat muuten syö? Meillä syödään 2-3 tunnin välein, mutta yöllä ensimmäinen syöttöväli saattaa olla jopa 5 tuntia! 3 tuntia on kuitenkin aika hyvä keskiarvo. Ja meillä sitten vietetään tissillä 20-50 minuuttia, että se on kivaa äidistä keskellä yötä kun voi tunti melkein mennä. Ja sit nukuttaminen päälle, jos ei nukahda tissiin. No, mutta kyllä kaiken jaksaa kun saa hurmaavia hymyjä pitkin päivää :)

Ai niin, meilläkin välillä venkoillaan tissillä ja venytellään nänniä! Oon ihmetelly, et mistä se oikein johtuu, onko vaan laiska imemään ja sit pitää vähän raivota? Kuitenkin ihan tyytyväinen on aina syömisen jälkeen eli kai se sieltä tarpeeks maitoa saa. Millaisia teijän tissiraivarit on?
 
Täällä on väki hiljentynyt.. Mitäs teille kuuluu?
Meillä oli sitten eilen häät ja risitäiset <3 Kyllä on vaan ihanaa olla nyt rouva :D Kaikki meni oikein mukavasti! Muru sai nimekseen siis Jesse Jami Aleksanteri <3 Vihkimisen ajan Jesse oli kuin enkeli ja kun kastetilaisuus alkoi, alkoi myös huuto :D Ja sitä jatkui läpi tilaisuuden ajan siihen asti että pappi sanoi viimisen aamenen :D Sen jälkeen oltiinkin taas kuin enkeli <3

Koittakaahan välillä käydä kuulumisia kirjottamassa =)
 
Kukkuluuruu, piiiitkäst aikaa. Kukaan ei enään ehdi kirjoittaa :) Mä olen aina välillä käynyt kurkkaa tapahtuuko täällä mitään mutta en sitten ole itse ehtinyt kirjoittaa. Eks niin että vauva AINA herää ku rupee kirjoittaa jotain vähän pidempää? Ei ole totta, nyt kuulen jo pientä kitinää.. :) :) No kirjoitan nyt niin paljon kun ehdin. Tänne kuuluu kokoajan parempaa, masu kivut on pikkasen alkanut hellittää joka tarkoittaa meillä vähemmän itkua ja pidempiä unia. Vauva kasvaa hienosti ja tissiraivarit on jo unohdettu eli pidetään peukkuja että kaikki jatkuu yhtä hyvin.
Viime viikolla annettiin ekaa kertaa pullosta omaa maitoa. Kävin kampaajalla keskiviikkona ja pe olin kaverin häissä pari tuntia. Mun äiti oli hoitamassa pikkusta. Molempina kertoina oli mennyt tosi hyvin, en ollut poissa kun noin 3tuntia. En ole ollenkaan pumpannut pakkaseen eli viime viikolla pumppasin samana päivänä enkä saannut hirveesi tulemaan, vaan noin 100ml per kerta. Muuten maitoa kyllä tulee vuolaasti edelleen mutta ei se pumppu saa sitä maito herumaan samalla tavalla kun vauva ;) No se 100ml ei sit riittänyt kun parille tunnille. Riitti just sillee että ehdin kotiin kampaajalta/häistä ja sit heti vauva rinnalle. En siis juonnut häissä ;)
Tulevana lauantaina meillä on vihdoin ristiäiset. Onko kaikilla muilla ollut ne jo? Sparkle joko menitte naimisiin? Minnuli kyselit toipumisesta ja se oli niin että mulle tehtiin se kaavinta kyllä mutta synnytys oli alakautta. Täällä toivuttu/palauduttu hyvin mutta tosiaan ei ollut keisarinleikkaus. Toivottavasti tekin kaikki olette toipunut hyvin! :heart:

Vointeja! :)
 
Kuten tuossa ylempänä kirjoitun niin häät ja ristiäiset on ollu :D

Meillä imetystä tapahtuu enää öisin. Tulee niin vähän enää maitoa kun toinen ei viihti imee niin kauaa ettei maitoa tosiaan enää tuu tarpeeks. Ehkä just yöt menee vielä kun on koko päivän imettämätt. Mutta varmaan kohta saa yötkin siirtyä pullolle.. Mutta samapa tuo, kunhan vauva saa ruokaa. Kyllä se tietty vähän harmittaa kun ei oma maito riittäny vauvalle tai ehkä vikaa oli enemmänkin Jessessä kun se on niin laiskamato imemään :D
 

Yhteistyössä