Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Onnea tuoreellee rouvalle sparkle :hug: Rouvana oleminen on kivaa, vaihdoitko sukunimen? Mä vaihdoin ja alussa tuntu kyllä tosi hassulta sanoa koko nimensä! Ja allekirjoitusten tekeminen! Huh, hetken kestää, että uusi nimi tulee luonnostaan! Me ollaan nyt oltu 7 kuukautta naimisissa ja kyllä se nyt jo onneks tulee luonnostaan :)

Mä käyn täällä aina kurkkimassa onko joku jotain kirjoittanu, mut ite ei tosiaan oo ehtiny kirjoittaa pidempiä juurikin tuosta syystä Monchichi mitä sanoit :)

Meillä imetään vielä täysin, mutta mulle se on edelleen vaikeeta. En saa pojan imuotetta paremmaksi ja siis edelleen sattuu imettäminen, välillä enemmän välillä vähemmän. Nyt on kaks kuukautta menny (tänään kakskuukautisneuvola!!) ja vieläkin on sen kanssa ongelmia, että saa nähdä kuinka kauan vielä jaksan. Maitoa kyllä tulee ja poju saa syödäkseen, mutta äitillä ei oo aina kivaa. Haluisin kyllä imettää pidempään, mut saa nyt nähdä miten käy. Imetystukisivustoja luen tiheään, mutta en silti saa asiaan parannusta....Pojulla on niin kova imemishalu, että on vaikea saada sitä otetta paremmaksi! Noh, aina voi onneks siirtyä pulloon, jos tuntuu liian pahalta. Onneks on pullo kelvannu, vaikka ei hän monesti (yhteensä kolme kertaa vasta..) oo siitä syöny.

Meillä on ristiäiset vasta ens viikon lauantaina! Niitä odotellessa :) On kyllä sylikummilla kannattelemista, koska poika kasvaa hurjaa vauhtia :):) Ja siis Viljami Uljas hänestä tulee :heart:

Niin, Minnuli, mulle tehtiin sektio. Oon kyllä toipunu siitä hyvin ja ei mun vatsa pömpötä eli kohtu palautunu :) Ja tosiaan raskautta edeltäväsää painossa ollaan oltu jo tovi :) Vaikka tosiaan liikuntaa ei oo pystyny, koira+vaunulenkkejä lukuunottamatta, harrastamaan. Imetys vie kiloja!

Sparkle mitä korviketta syötätte Jesselle?

Haleja kaikille!!!
 
Onnea sparkle :flower:
s-h-h ikävää ettei imetys suju vaikka maitoa rittäis :/ Oletko pyytänyt apua neuvolasta? Niiden pitäisi auttaa just tollasissa tilanteissa ihan kotikäynnille tulla katsomaan miten imetys menee ja sitten auttaa siinä missä on tarvetta. Imetystuki sivujen kauttaa saa myös yhteystideot kätilöille jotka tekevät kotikäyntejä ja ovat erikoistuneet imettämiseen. Huh kuka on sanonut on imettäminen on helppoa?? :) Se on kyl kovaa puuhaa! Mun mielestä se on ennen kaikkea henkisesti raskasta jos ei onnistu. Meillä kun pikkunen raivoili eikä suostunut syömään mulle tuli tosi pahamieli. Mutta ehkä kaikki ei ole yhtä herkkiä kun minä? ;) Jos sit taas maito ei tule tarpeeksi niin sit se on niin ja sille ei voi mitään. Rintamaidolla tai korvikkeella, kaikista ihmisiä kasvaa ;)
 
Juu, vaihdoin sukunimen. Heti samana iltana esittelin itteni hienosti vanhalla nimellä :D Allekirjottaminen onnistuu paljon paremmin :) Mutta kyllä tuntuu jotenki hassulta sanoa itteensä tällä uudella nimellä :D Mutta eiköhän siihen totu :D

Ei sitä kannata väkisin imettää jos itse ei siitä nauti. Kivempi sitten molemmille antaa pullosta! Mäillä menee NANia. Sen pitäs olla vatsaystävällisempää ku esim tutteli. Sit sellanen ku Semper on kans kuulemma monen vauvan masulle sopinu hyvin. Mutta jos korvikkeelle siirtyy ja tulee vaivoja heti niin kannattaa sitkeesti pari viikkoa koittaa samaa merkkiä ni näkee tottuuko vauvan masu sille. Meillä oli vähän masussa vaivoja sillon ku alettiin enemmän korviketta antaan, mutta nyt ei oo enää mitään. Mutta jos meinaat s-h-h pulloon siirtyä ja sulta maitoo tulee niin voithan sä lypsää niin saat annettua rintamaitoa. Mutta tietty sekin on oma urakkansa, että toisaalta helpommalla pääsee ku lyö vaan korvikkeen pulloon ja pullon mikroon.

Me saatiin tänään rota-rokote. Nyt sit jännätään et tuleeko mitään vaivoja. Vielä ei mitään merkittävää oo ilmaantunu.

Haleja ja jaksuja kaikille! =)
 
Monchichi mä olen itkenyt monesti imettämisen takia! Ja imettäminen ei tosiaan oo helppoa kaikille, pitäis vain ite se tajuta, ettei oo huono äiti, jos imettäminen ei onnistu. Mä oon vaan sellanen, että haluan yrittää ja yrittää! Neuvolassa tiistaina oli lääkärintarkastus pikkuisella ja itkin myös lääkärille ja terveydenhoitajalle imetystä ja sain heiltä kyllä ihanaa tukea. Nyt olenkin taas paremmalla mielellä ja tänään tein ekaa kertaa niin, että pumppasin rinnan ennen pojan syöntiä ja syötin pullosta! Annoin kyllä sitten vielä vähän rinnasta, mutta se ei sattunut, joten kai tää tästä :) Ja mikä tärkeintä, poika oli taas kuuukaudessa kasvanut 5 senttiä ja yli 700grammaa. Eli oikein hyvin ja mun maidossa on voimaa :):):):)

Ja teiltä saa myös ihanaa tukea, kiitos siitä!!!! Vertaistuki on kyllä tärkeää, koska vaikka mies on ihana ja tukee, ei se voi silti ymmärtää imetystä tietenkään.

Sparkle mekin saatiin tiistaina rota-rokote, meillä ei ainakaan vielä oo ilmaantunu mitään oireita. Ehkä vähän ollaan prutkuteltu enemmän kuin normaalisti ;)
 
Tsemppiä sulle s-h-h!! Mullakin imettäminen sattui tosi paljon ekat 5 vkoa, enkä noin viikkoina muuta tehnyt kuin stressasin vain aina tulevaa imetystä, ja itkin sen aikana. Itkin ja purin hammasta, eikä mistää tuntunut olevan apua. Sitten tein yksi päivä niin että joka toisella syönnillä annoin korviketta ja n. joka toisella rintaa, annoin siis rintojen kunnolla parantua, ja sen jälkeen kivut lähtivät! Nyt imetys sujuu tosi hyvin. Luulin itsekin et väärä imuote, mutta oikea syy oli et rinnat oli niin kipeet. Eli voi se sattua vaik imuote ois oikea. Ja mä en niin tuijottais tohon oppikirjanmukaiseen imuotteseen, teillä voi hyvin kehittyä joku oma tyyli. Siis mun tyttö imee vieläkin siten että kuuluu välilä maiskutusääntä (kätilön mukaan ei sais kuulua), mutta hyvin on saanut syötyä, eikä siis ole enää sattunut yhtään! Ja imetys onnistuu missä vain! Siis tämä tapa auttoi minulla, ehkä myös sulla. Mutta tietysti pääasia ettet väsytä itseäs ihan rikki poikki, jos mikään ei auta. Oot jo nyt ollut tosi sinnikäs, että voit jo nyt olla ylpeä itsestäs että oot noin kauan imettäny!:)
 
Hyvä että on parempi mieli s-h-h! Mä olen jo monesti meinannut luovuttaa kun tuntunut et hitto ei tästä tuu mitään eli tiedän todella miltä susta tuntuu. Kai tärkein on että yrittää sen verran mitä pystyy/jaksaa ja sit lopettaa kun paukut ei enään riitä. Iloinen äiti=iloinen lapsi ;) Ja jotkuhan päättää valmiiksi ettei ollenkaan halua imettää syystä tai toisesta ja sekin yhtä jees.
Tänään oltiin kahvilla ekaa kertaa pikkusen kanssa niin että hän oli hereillä ja jouduin imettää sielä. Olen muuten aina ajoittanut kaupungilla ollesssa niin että pikkunen nukkuu ja sit imetän vasta kotona. Jotenkin olen jännännyt että miten imettäminen sujuu julkisella paikalla, tuleeko siitä mitään, rupeeko vauveli itkee täysillä jne. Mutta sujuikin yllättävän hyvin eli uskallan toistekin mennä :) Miten teillä muilla, oletteko käynnyt vauvan kanssa paljon pörrää eri paikoissa? Me ollaan eniten harrastettu kylälyä kavereiden luona ku mulla on kaksi parasta kaveria nyt samaan aikaan äippälomalla. Sitten tietty ollaan käyty ulkoilee, kaupungila, kaupassa noita normi juttuja. Olen ihan yllättynyt miten mummona viihdyn hyvin kotona vauvan kanssa. Ei mua haittaa vaikka välissä on päiviä jolloin ei tehdä muuta kun ollaan kotona ja käydään kaupassa :)
 
Voi, te ootte niin ihania kun tsemppaatte, ihan tulee itku :heart: Kiitos!!!

Celine toi kuulostaa kyllä järkevältä, ja tosiaan ei kantsis liikaa miettiä, että mikä imuote on oikein, meillä voi olla meille sopiva ote :)

Monchichi, en oo viel uskaltautunu imettää julkisesti, teen kans niin, että syötän aina just ennen ku lähdetään jonnekin...mutta täytyy sekin päivä tulla! Aika paljon ollaan oltu pojan kans viel kotona kahdestaan. Miehen kanssa ollaankin sitten oltu kaupoissa ja kauppakeskuksissa. Mul on vaikee lähtee täältä, kun mul ei oo autoa sillon kun mun mies on töissä. Bussia en oo viel käyttäny, kun pysäkille on hieman matkaa. Mut kyl mä tästä joku päivä vielä uskaltaudun lähtemään bussilla kaupungille :):):) Imetitkö Monchichi ihan jossain kahvilassa vaan "kaikkien" edessä? Hui, mua jännittää kyl se!
 
Joo uskalsin imettää kaikkien edessä, mutta tiesin että vauvan hoitohuone on kaksi kerrosta alempana niin sinne olisin sitten syöksynyt jos homma olisi kussut :) Olen jännittänyt sitä sen takia ku on ollut kaikenlaisia raivareita rinnalla sun muuta niin pelkäsin et meen paniikkiin kun homma ei suju. Ku on yleisellä paikalla ainakin mä haluun ottaa rinnan mahd. vähän esille mutta jos vauva raivoilee tai ei muuten vaan suostu helposti ottaa rintaa niin silloin ainakin meillä joutuu kokeilla asennon muutoksia jne. Ja silloinhan ois aika tissi paljaana :LOL: Eli vasta nyt kun ei ole pariin viikkoon ollut ongelmia imetyksen yhteydessä uskalsin kokeilla kaikkien edessä. Se on hassua oletteko huomanneet että kun jokin homma sujuu hyvin niin siitä saa heti paljon itseluottamusta et hei ei toi ollut paha ja et voi hyvin tehdä uudeestaan ja taas sit jos joku juttu menee ihan pieleen niin kynnys nousee jo yhdestä kerrasta et ei halua kokeilla uudestaan. Ainakin mulla on näin. Se mikä mua muuten auttaa ku haluu kokeilla jotain uutta on se että pyydän mukaan jonku kaverin jolla itsellään on lapsia. Tää on outo juttu mutta mä rauhoitun siitä että seurana joku joka tietää asioista, ymmärtää jos menee panikkiin ja pystyy sanoo että ei hätää, hyvin menee ja että kyllä vauva kohta rauhoittuu. Eilekin oli seurana kaveri jolla on 6kk vanha vauva ja hän tsemppas et joo imetä vaan tässä, hyvin menee ja ei kukaan ees huomaa jne. :)
Huomenna meidän tyttö vihdoin kastetaan, jee :)
Halit kaikille :heart:
 
Voi vitsi, olipas ihana tulla tänne pitkästä aikaa ja lukea kaikkien kuulumisia! :) tosiaan päivät on menny melko nopeasti ja koneella ei ehdi paljon olemaan :D nyt pikaisesti kerron vähän kuulumisia, kun pitää ehtiä kampaajalle ja palailen sitten paremmalla ajalla. Eli aluksi oikein paljon onnea Sparkle häistä ja pienelle Jesselle nimestä!! :heart: meillä tosiaan Jonnin ristiäiset ollu jo yli kuukausi sitten. Imetys valitettavasti loppunu muutama viikko sitten Jonnin omasta tahdosta :( ja nyt jatketaan Tuttelin voimin ja kohta alan maistatuttamaan soseita =) kovasti ollaan kasvettu ja painoakin tullu hyvin. Tosin meillä ei tykätty viime Neuvola käynnistä, kun Jonni sai 3kk rokotukset : / itkua oli pitkin päivää ja yöllä kuumetta nousi yli 38asteen, mutta lähti sitten Panadol supon avulla ja aamulla Jonni olikin jo oma itsensä :)
 
Kiva kuulla Hansu sunkin kuulumisia! Ja kiitos kovasti onnitteluista sekä mun että Jessen puolesta :)
Hyvä että rokotuksista selvittiin yhden päivän kipuilulla, mua kans vähän jänskättää se 3kk neuvola et miten Jesse noista rokotteista sitten tuumaa..
Eikö Jonni enää imeny vai miks hänen tahdostaan imetys loppui. Mäkään en oo nyt enää reiluun pariin viikkoon yrittänykkään imettää. Ei enää jaksanu sitä yrittämistä vaan nyt ollaan oltu pullolla kokoajan ja hyvin on menny.
Onko teidän murmelit löytäny jo omia käsiään. Meillä nyrkki menee suuhun, välillä ihan tosissaan yrittää tunkea koko nyrkin, joskus jopa molemmat suuhun :D Sitten välillä jos yksin jossain niin saattaa alkaa tuijotteleen kättään. Ja kovasti on alkanu tarttumaan asioihin :) huvittavinta oli yks päivä ( ei liity käsiin mitenkään) ku Jesse tuijotti varmaan 20 minsaa kaukosäädintä ja hymyili, naureskeli ja jutteli sille :D Tänään tuli kelalta mulle uus kelakortti ja Jesselle ylipäätään oma kortti. Ja nyt kun uus nimi oli päivittyny pankkiinki niin sain aikaseks varata uudet pankkikortitkin :D Ens viikolla voisin hoitaa ajokortti asian kun mun äiti on lomalla niin voisin nakittaa sen kuskiks :D Ei jaksais ajokortin takia herätä viemään miestä töihin..

Mutta tällasta tällä kertaa =)
 
Meillä loppui imetys siihen, kun Jonni aloitti kyllä imemään mutta sylki aina maidon ulos ja naureskeli aina siihen päälle :D niin ajattelin jo oman kärsivällisyyden kannalta siirtyä kokonaan pulloon =) oli kyllä ihana tunne saada vaihdettua imetysliivit kunnon rintaliiveihin :) aluksi oli kyllä outoa alkaa käyttää normaaleja liivejä, mutta kyllä siihen sitten tottui. Tosin törmäsin vain siihen pulmaan, että kaikki ennen raskautta ja raskauden aikana pidetyt liivit olivat liian pieniä niin piti sitten lähteä liivi ostoksille =D Onko teidän pienokaiset olleet vielä yökylässä missään? Meillä Jonni oli toissa viikonloppuna Mimmillä (minun äidillä) yötä niin saatiin miehen kanssa viettää rentouttava ilta ja aamulla oli todella levännyt olo.
Juu, kädet on löytynyt ja molemmat nyrkit meilläkin pitää aina tunkea samaan aikaan suuhun niin että oksennus meinaa tulla :LOL: ja kuola valuu minkä ehtii.
 
Kiva kuulla Hansu sunkin kuulumisia! Teijän Jonni on jo noin vanha! Sehän on melkein kuukauden vanhempi kuin meijän Viljami, joka on syntynyt 28.1 :) Hassua, että pian aloitatte jo soseiden maistelut! No, tulee se meilläkin pian eteen ja itse ainakin odotan sitä jo kovasti :)

Te, jotka ootte lopettanu jo imettämisen, niin miten siinä alussa, eikö teijän tissit tullu ihan kauheen täyteen maitoa? Kun mulla tulee jo ihan pinkeeks, jos Viljamin syöttöväli menee yli "normaalin" eli noin kolme tuntia. Nyt nimittäin selkeästi pojalla on pidentyny noi välit eli enää ihan joka kolmas tunti syö vaan päivälläkin saattaa mennä jo neljä tuntia (yöllä jopa kuusikin). Ja sitten mun toinen tissi on ihan täynnä ja pinkeenä! Vai ootteko sitten vaan ihan pumpannu alussa ja sitten se on vaan loppunu se maidontuotanto?

Itse vielä oon imettäny ja se on alkanu sujumaan jo hieman paremmin, en ainakaan stressaa sitä enää. Meijän pienokainen ei ole vielä ollu missään yökylässä, mutta hän onkin vielä nuorempi kuin teijän Jonni :) Saa nähdä koska semmoiseen uskallan! Jos meinaan nimittäin imettääkin pitkään. Toisaalta, Viljamille onneks maistuu korvike ja pullo, joten ei kai siinä mitään ongelmaa olis :)

Nyrkit on kans löydetty meillä tossa viime viikolla ja niitä syödään. Vielä ei oo tarttunu leluihin, mutta sellasta liikettä kyllä käsillään jo tekee ja mun nenää on hamuillu kun seurustellaan lähekkäin :heart:

Meillä on ristiäiset viime lauantaina ja sen jälkeen tapahtui ihme muutos pojassa! On nukkunu päiväunia tosi hyvin, ennen ei nukkunu kun pikkuisia unia ja äiti oli ihan poikki! Myöskin sellaiset kauheet itkuraivarit on loppunu. Mutta eikös sitä sanota, että kun kolme kuukautta tulee täyteen (Viljamilla vielä pari viikkoa, kun täyttää 3kk) niin vatsavaivat loppuu ja alkaa ehkä jotain rytmiäkin tulemaan :) Äskenkin sain hänet niin helposti nukkumaan ulos vaunuhin, ennen sekin on aina kestäny ja pitäny mennä keinuttelemaan moooonta kertaa.
 
Meillä tuo imettäminen hiipu pikkuhiljaa niin sen takia sitten maidon tulokin väheni kokoajan ja koska kuitenkin imetin aina välillä niin ei päässy tuleen tunnettä että rinnat räjähtäs. Siinä vaiheessa ku sit kokonaan lopetin niin maitoa ei juurikaan tullu niin ei sitten sillonkaan tullu kyseistä tunnetta.

Heinoa s-h-h että teillä imettäminen on alkanu sujumaa :heart:

Meilläkin alkaa perjaatteessa oleen jonkulaista rytmiä, mutta ei kuitenkaan kauheen tarkkaa. Mut silleen et voi laskea että pieni menee päikkäreille 11-13 välillä ja nukkuu yleensä 3-5 tuntia. Iltaunille on alkanu meneen 21-22 välillä ja syömään herätään 3-5 välillä. Viime viikonloppuna tosin veti unta kaaliin 21-06 :D sit söi ja nukku vielä tunnin :D ja seuraavanakin yönä nukku 22.30-6 ja sit syönnin jälkeen viel 9.30 asti :D Ettei mulla kyllä oo mitään valittamista Jessen syömisessä =)

Meillä tosiaan on yhden yön ollu jo mun äidillä Jesse hoidossa (meidän hääyö) ja just eilen mun äiti kysy Jesseltä että koskas se tulis seuraavan kerran mummulle yökylään niin tokasin vaan että ihan millon mummu vaan haluaa :D Ihanaa pelkkä ajatuskin siitä että sais nukkua koko yön taas ihan rauhassa, siitäkin huolimatta vaikka Jesse nukkuukin hyvin. Ja olis ihanaa viettää myös rauhallinen ilta miehen kanssa :) Just eilen sanoin miehelle että voitas joku viikonloppu viedä Jesse mummulaan päivähoitoon ja mennä ite ulos syömään ja viettää muutenki aikaa ihan vaan kahdestaan :heart:

Tänään meinaan varata itelleni kampaaja ajan ens viikolle kun mun äiti on lomalla niin saa vietyä Jessen sinne hoitoon :D Ihanaa!! :)
 
Joo, olihan se aika tuskallista silloin ku Jonni lopetti tissistä juomisen :/ kumminki maitoa mulla viel riitti jonkun verran :) mut noin viikon sisällä olo jo helpottu, piti vaa muistaa ettei pumppaile liikaa vaa sen verran et helpottaa... Ja tietty lämmin suihku autto kans =) olishan se ollu helpompaa päästä siit maidon tulosta eroo jos Jonni olis imeny välillä, mut en viittiny väkisin pakottaa sitä kun ei siitä mitään tullu.
Meillä on kans rytmiä alkanut näkyä. Jonni nukahtaa siinä 22-23 välillä ja herää ekan kerran 4-5 välillä, syö ja nukahtaa uudestaa puolen tunnin sisällä :) ja sitten nukkuu johonkin 9-10 välille...
 
Nonii, nyt on eka viikko takana velli ja sose maisteluita :) ja hyvin näyttää menevän. Pientä harjoittelua oli kyllä tuon vellitutin kanssa, kun siitä tulee tavaraa ulos vähän vilkkaammin kuin maitotutista :D mutta nyt menee jo kuin vanhalla tekijällä :LOL: soseita ei olla viel maisteltu kuin porkkana-perunaa, mut tänää meinasin jo ostaa vähä uutta makua ja tietysti luumua oon antanu aina jälkkäriksi, ettei maha vaan kovetu liikaa. Kova Jonni on kyllä syömää soseita : / jos lusikka ei tule tarpeeksi nopeasti suuhun niin alkaa kamala huuto :D mut hyvä että syö ni unikin maittaa paremmin. Mitenkäs teillä muilla? Ootteko viel ajatellu koska meinaatte alkaa maistattelee? :) me alotettii jo vähän ajoissa, kun Jonni itse sitä alko jo vaatia.
 
Heippa hei!

Kolmekuukautisneuvola oli meillä tänään ja rokotukset saatiin, saa nähdä tuleeko niistä mitään, nukahti ainakin hyvin :)

Meilläkin alkaa jo rytmiä olemaan ja viime yönä Viljami nukkui 8 tuntia putkeen klo 22-06! Ihanaa :) Tää äiti korkkas piiiiiiitkästä aikaa yhden siiderin, kun sain hänet äsken nukkumaan. Voi turvallisin mielin juoda yhden, kun tietää, että seuraava syöttö on vasta monen tunnin päästä :) Tosiaan imettäminen sujuu päivä päivältä paremmmin ja uskon, että pahin on nyt selätetty. Ei siinä menny kun kolme kuukautta, ihmettelen kyllä miten oonkin ollut sinnikäs sissi!

Kiinteitä haluaisin kans aloittaa, sitten kun saa eli meillä siis kuukauden päästä. Ihan senkin takia, että Viljami tuntuu jo nyt olevan kiinnostunut ruuasta, kun niin kiinnostuneena aina kattelee kun syön :) Oma syöminen siis onnistuu vauvan kanssa hyvin, koska toinen vaan ihmettelee sitteristä käsin, että mitä se äiti oikein tekee!

Kiva Hansu, kun teillä on kivasti alkanu kiinteiden syöminen! Olisi kyllä kiva muiltakin kuulla, että mitä ootte meinannu ja sitten kun aloitatte, että miten on menny :)

Haleja kaikille :hug:

s-h-h ja Viljami
 
Meillä oli tänään 3kk neuvola ja tänään meidän muru on oikeestikin 3kk :heart: Mihin tää aika oikeen menee?? :O Piikit otettiin kans tänään ja nyt jännätään tuleeko niistä mitään..

Kiinteitä ajateltiin alottaa heti ku saa eli kuukauden päästä. ite ajattelin kyl koittaa tehä soseet :D Saa nähdä mitä tulee :)

Kiva että teillä s-h-h alkaa imettäminen sujumaan jo hyvin. Sitkee kyllä oot ollu =)

Hansu velliä pystyy kuulemma antaa myös maitotutista, kannattaa ehkä kokeilla jos vellitutuin kans vaikeeta =)

Me mennään tänään kattoon asuntoa. Koitetaan isompaa löytää ja tiukkaa on tehny. Tähän mitä mennään kattoon olis vuokranantaja halunnu takuuvuokran mutta ei meillä sellasia rahoja oo ja se hälle sanottiin niin eilen illalla sitten soitti ja sano että hänelle riittäis henkilötakauksin :D Nyt vaan toivotaan että kämppä olis mieluinen!! =)
Lupasin muistaakseni joskus ennen häitä että hääpuvusta laitan kuvia niin tässäpä kuva siitä :D


edestä



takaa


Sparkle ja Jesse
 
Ihana puku sparkle, kiitos kun laitoit meille kuvia :) Toivottavasti kämppä on ihana ja saatte sen.
Me saatiin 3kk rokotukset viime viikolla ja kuumetta nousi pienelle ja kesti pari päivää. Ja nyt sitten iski nuha flunssa ja yskä mutta en teidä voiko niitä enään laittaa rokotusten piikkiin. Mutta kuume nousi heti samana yönä niin ne oli kyllä rokotuksien aiheuttaamaa reaktiota.

Täällä syödää iloisesti tissiä ja luulen että aloitan kiinteiden maistelua vasta joskus kesällä. Toisalta niin kun te kirjoittelitte niin täälläkin pikkunen osoittaa mielenkiintoa ruokaa kohden niin saa nähdä aloitammeko kuitenkin jo aikasemmin.

Mä olen ihan ihmeissäni lukenut teidän nukkumis rytmeistä, kuulostavat meinaan niiiin hyviltä huh huh! Täällä mennään nukkuu yleensä noin 00-01 aikoihin yöllä, herätään syömään kaksi kertaa ja kunnolla herätään 06.00 aikoihin. Sen jälkeen syödään ja pötkötellään mutta yhtä hyvin voi olla pidempääkin hereillä ja sit vasta myöhemmin simahtaa. Päivisin nukutaan pelkästään silloin kun ollaan ulkona kävelyllä ja sillonkin joku tunnin pätkä. Neuvolassakin sanottiin että neiti nukku kyll aika vähän.. Pisin pätkä putkeen mitä on nukuttu yöllä taitaa edelleen olla se 3tuntia.

Kaikki muuten oikein ihanasti, kasvaa hyvin ja on hmyileväinen ja iloinen :) Äidin & iskän kullanmuru :heart: Mitat oli 3kk kontrollissa 5,6kg ja 60cm :)Miten teillä pienokiaset kasvaa?

Hienosti sinnitelty s-h-h imetyksen kanssa, ihanaa että homma nyt toimii :hug:

Mahtavaa Hansu että olette saanneet viettää miehen kanssa omaa aikaa! Me ei vielä olla "uskallettu" viedä pientä mun vahemmille hoitoon/yökylään mutta kohta ruvetaan harjoittelee että viimeistään kesällä voisi jäädä sinne yötä. Mun vanhemmat on ollut täällä meillä hoitamassa kylläkin.

Voikaa hyvin kaikki mammat ja vauvat :hug:
 
Hyvää äitienpäivää kaikille näin myöhässä kans :) nyt on 4kk neuvola takana ja kovasti kasvetaan. Tällä hetkellä pojalla mittaa 65,4cm ja 7405g. Ja pitipä vielä lääkäritädille näyttää kaikki temput, ettei varmasti pääse helpolla tutkimaan :D Onko kukaan muu ehtinyt vielä aloittaa soseiden maistelua? Meillä on jo aloitettu välipalat ja kohta meinasin alkaa maistattaa ilta ja aamu puuroa :p kun tuntuu olevan sen verran vauhti päällä vesselillä, ettei meinaa enää pelkät kasvis soseet riittää. Onkos teillä opittu mitään uusia taitoja? Kaverilla on 6päivää vanhempi poika kuin Jonni ja on alkanut nyt vasta kääntyilee selältä mahalleen, kun meillä jo liikutaan lattialla pyörimällä ja yritetään nousta ylös :O
 
Me ei olla vielä soseita maisteltu, mutta suunnitelmissa on kyllä pian alottaa. Tuntuu että alkaa joka yö heräämään vaan aikasemmin ja aikasemmin et jos sitä kohta alkais jotain velliä antamaan yötä vasten =) Ja varsinaisia taitojakaan ei oo opittu. Mahalta kääntyy selälleen, ja nykyään sen verran usein ettei oo enää sattumaa. Mutta selältä mahalleen ei vielä mee. Kovasti välillä jo yrittää ja pienellä avustuksella kierähtää niinki päin, mutta käsi ottaa vielä vastaan ettei pääse. Kylelleen monesti jo menee. Mutta eipä tässä vielä mikään kiire oo =)

Meillä ei Jesse viihdy enää vaunuissa. Keskiviikkona menin mun äidille joka asuu noin kilsan päässä niin varmaan yli puolet matkasta sekä mennessä että tullessa sain kantaa Jesseä. Ja nyt oon koittanu torstaina ja tänään lähtee kävelylle niin en oo paljoo kotiovee kauemmas päässy ku toinen alkaa huutaan naama punasena.. Koitin nostaa rattaiden selkäosaa pystympään jos auttas, mutta ei. Nyt ostan yheltä tutulta kantoliinan ja koitan jos jesse viihtyis siinä niin pääsis hitto edes ulos..
 
Hei, meilläkin 4kk neuvola takana (viikon päästä täyttää 4kk) ja mitat olivat 6,1kg ja 62cm.
Me vasta harjoitellaan vatsalle kääntymistä, yritys on kova ja välillä onnistuu mutta ei mikään selviö vielä :) Mutta kuten sprakle kirjoitit niin eihän tässä mikään kiirre ole. Vau Hansu teidän Jonni kuulostaa varsinaiselta vauhtimieheltä :)
Ihanaa kuulla että jollakin toisellakin on toi minä-inhoon-olla-vaunuissa vaihe päällä. Koko viikon olen nyt kantanut pikku neitiä baby björn rintarepussa. Ei sit millään suostu enään vaunuihin. Naama punaisena huuta ja mä taas en yhtään kestä pikkusen itkua niin nostan sitten aina ylös sieltä aika nopeasti. Ainoo mikä mua harmittaa on se että ei repussa uni ei tulee yhtä helposti kun vaunuissa.Unen laatukaan ei varmasti ole yhtä hyvä kun raukka roikkuu siinä repussa. Eli sit nekin lyhyen päikkärit mitä hän ennen nukkui vaunuissa jää nyt sitten pois.
Me ollaan vielä täysiimetyksellä mutta siinä 6kk tienoilla ruvetaan maistelemaan muuta. Huh sekin tulee niin nopeasti. Miten tää aika voi mennä näin nopee?? Mä en kestä, huoh! Kohta meidän vauvat on jo ihan isoja, nyyh.
 
Heippa kaikille!

Kiva lukea taas kuulumisia :) Tosi myöhästyneet äitienpäiväonnittelut kaikille!

Meillä kovasti yritetään kääntyä selältä vatsalle, kyljelle päästään tosi hyvin ja pari kertaa on siitä päästy niin, että vatsa on kyllä lattialla ja peppu ylöspäin, mut yläkroppa ei tajuu vielä kunnolla kääntyä, toinen käsi jää sinne alle. Mutta tosiaan kiire ei vielä ole tosiaan! Meillä on tässä n. kuukauden verran naurettu kovasti ääneen ja kutistaan niin kovasti! Ja sellasia kirkumisääniä ihan kauheasti kun jutellaan :) Ja leluihin tartutaan jo hyvin ja viedään suuhun kaikki.

4 kuukautisneuvolaa odotellaan, että nähdään taas miten paljon ollaan kasvettu :) Perunaa ajattelin maistattaa varmaan tässä ihan piakkoin, mut en ihan tiedä aloitanko kunnolla kiinteät vielä. Saas nähdä mitä Viljami tykkää, sithän sen näkee :) Kuitenkin imettää aion vielä pitkään. Niin ja Viljami nukkuu kuitenkin suht hyvin, mitä nyt välillä on huonompia öitä. Korviketta oon välillä antanu lisämaitona.

Toi olis ihan kauheeta jos Viljami ei viihtyis vaunuissa! Teen kuitenkin lähes joka päivä koiran kanssa lenkin vaunujen kanssa, joten mitäs sitte? Tietty rintarepussa vois mennä, mutta mitäs jos sataa? Voi, toivottavasti teijän pikkuset tottuis takas vaunuihin ja varmaan jossain vaiheessa taas viihtyvätkin, jos se on vaan jokin vaihe.

Meillä tulee pian jännät paikat, kun me lähdetään Viljamin kanssa matkalle! Lähdetään mun sukulaisten luo Sveitsiin mun äidin kanssa ja isi jää kotiin! Eli siis matkustetaan kolmestaan minä, Viljami ja mummu :) Kesäkuun puolessa välissä lennetään ja voin sitten tulla kertomaan miten meni :) Jännittää jo nyt! Keskiviikkona käytiin ottamassa Viljamista passikuvat ja poliisilaitoksella hakemassa hänelle passi. Tyhmää jotenki hankkia noin pienelle 5-vuoden passi, kun tulee ulkonäkö muuttumaan niin paljon, mutta minkäs teet, kun nykyään ei enää voi lasta laittaa vanhemman passiin :( Mutta jääpä sitten ainakin kiva muisto siitä passista :)

p.s. Jotain kertoo Viljamin hyvistä unenlahjoista se, kun katsottiin sunnuntaina jääkiekkofinaalia alhaalla kaveripariskunnan kanssa ja Viljami nukkui ylhäällä, eikä heränny kertaakaan vaikka kyllä sitä tuli huudettua aika monta kertaa :):):):):):):) Ja kyllä, tämä äiti otti skumppalasin voiton kunniaks!!
 
Me alotettiin viikko sitten soseiden maistelu mutta tää viikonloppu oli taukoa. Ollu jotenki niin kiukkunen Jesse kokoajan, että testasin johtuuko soseista ja voi olla että johtu.. Mutta ajattelin nyt alottaa uudestaan ja edetä hyvin hitaasti. Lisäks ollaan annettu ennen nukkumaan menoa velliä, mikä on vaikuttanu ihan hurjasti yöuniin. Pe-la yönä ei herätty kertaakaan vaan nukuttiin 21-6.30 ja syönnin päälle vielä tunti lisää =) Ja kyllä mä tykkäsin =) Meillä käännyttiin viime keskiviikkona ekan kerran selältä mahalle ja voi sitä äidin riemua kun poju kovan äheltämisen kanssa vihdoin ja viimein onnistu =) Tänään kans kovasti koitti ympäri äheltää ja kerran siinä onnistukin ku tarpeeks kauan hihkuin ja houkuttelin vieressä :D Ja sit oliskin pitäny kokoajan päästä mahalleen :D

Mä oon alkanu kirjottaan blogia (vasta kaks kirjotusta laittanu), joten jos teitä kiinnostaa lukea niin tässä osote: Pikku-Murmeli . Voi olla että sinne tulee kerrottua jotain mitä ei tänne muista kirjottaa ja teille kertoa :D

Eilen oli erävoitto mulle vaunuilussa. Lähettiin koko perheen voimin testaamaan et miten onnistuu.. Meinas alkaa kitiseen ja mä lykäsin vaan uudestaan ja uudestaan tuttia suuhun niin sitten Jesse nukahtikin =) Tuli huippu fiilis ku uskaltautu ajattelemaan että ehkä mun ei tarttekaan olla neljän seinän sisällä vaan (tai vastaavasti herätä viemään mies töihin aamusin). Seuraava kokeilu on viimestään torstaina kun neuvolaan pitää mennä. Tietty jos jaksaa ja kelit sallii niin aikasemminkin tulee koitettua lähteä lenkille =)
 

Yhteistyössä