Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Tervetuloa Spatz tännekin =)

Ite koitan vielä tämän yön kukkua yövuorossa ja sitten olis neljä vapaata =) Tänään nukuin yövuoron jälkeen kolmeen asti ja sit vielä puolentoista tunnin päikkärit ennen töihin lähtöä :D Tällä hetkellä pirteempi olo eiliseen verrattuna, mutta katotaan sit miltä tuntuu ku kello lähenee yhtä tai kahta :D

Sparköe86 ja viuhti 9+6
 
tannn
Tervetuloa spatz mukaan joukkoon! =) Ite oon kans tänä vuonna 20 täyttävä ja odotan toista, mä en kuullu kertaakaan esikoista odottaessa että miten nuori olisin, on se hassu miten erilaiilla ihmiset suhtautuu.

2 yön loma takana. Ai että teki niin hyvää olla kaukana kotona ja erossa lapsesta hetken aika, sitä taas huomas kuinka se lapsi kuuluu siihen arkeen, oli se aika hassua olla kaksin vaan miehen kanssa. Mutta kyllä se suhteelle teki hyvää. =) Ihana oli mennä valmiiseen aamupala pöytään ja käydä ravintolassa syömässä ... ihan heti en kyl uudestaan lähse mut kyl olis kiva tehdä joku pikku reissu viel ennen kun kakkonen syntyy.

Tääällä kuvotus on jonnekin kadonnut, toivottavasti mahassa viellä maukka matkustaa. :) eka neuvola olis tän viikon torstaina ja huh kun oon yrittäny saada likalle hoitajaa niin ie millään meinaa onnistua. Onneks tos o mummula vieres et siihen sen varmaan vien mut sit joudun menee kävellen ja täst on sinne jonki verraan matkaa. Noo, enköhän mä selviä. :p Ultra aika saatiin heinäkuun puoleen väliin. sitä odotellessa, nyt tuntuu et sinne on niin pitkä matka mut eipä se oikeesti oo ees kaukana. =)

JEps, kaikille aurinkoista viikkoa toivotteleepi
Tannn ja maukka rv 8+6 :heart: Kylä ne viikot vaan kummasti menee eteen päin, kohta on saavutettu maagiset 12 viikkoa toivottavasti! =) :flower:
 
Tannn oli varmasti kyllä kivaa olla vähän lomalla. Itekki ilis kiva päästä miehen kanssa jonneki lomalle, vaikka kahdestaan ollaan nyttenki, mutta olis se kuitenki eri asia, jos olis jossain, missä tosiaan aamupalapöytään vaan sais mennä tekemättä mitään ja vois syödä hienosti =)

Musta tuntuu että mun maha pömpöttää jo kauheesti, mieskin tuumannut että toi on kyllä kasvanu.. ei oikeen mitkään vaatteet peitä sitä, tosin ei sitä oo tarkotuskaan peitellä, mutta tulee itelle sellanen tunne, että oonkohan mä syömällä kasvattanu tota mahaa vai voiko se oikeesti jo raskauden takia pömpöttää noin :D

Mä olin eilen todella reipas, sain vapaapäivän kunniaks siivottua meiän kämpän. Tosin tänään tulee kaveri kylään niin sekin motivoi siivoomaan ku ei tänne ketään olis kehdannu päästää :D Vois käydä vieraita useemmin ni tulis siivottua.. Se on niin mälsää hommaa, eikä muutenkaan oikeen oo jaksanu panostaa kodin siisteyden ylläpitoon =)

Sparkle86 ja viuhti 10+2
 
^täällä vähän samat mietteet tuon mahan kanssa. Jotenkin en suostu uskomaan, että se voisi nyt jo näkyä, mutta emmä kyllä ennen ole näin paksu ollut... Kaikissa paidoissa pömpöttää ja housuista ois mukavampi avata nappi. Melkoista.
Ja mä yritän vielä olla asiasta hissukseen, niin epäilen että kohta pömpötys kyllä paljastaa koko jutun :p
Oisko sitten vaan turvotusta, kun en mielestäni ole herkutellut mitenkään erityisen paljon...
Nyt siis menossa 10+2

Täälläkin odotellaan lomaa innolla!
 
tannn
Tervetuloa misteli83 mukaan joukkoon! =) tOivotaan ja uskotaan lujasti että pienellä kaikki hyvin ja turvotuskin laskis pienemmäksi. Tutulla oli myös iso turvotusmäärä mutta lapsi kun syntyi oli täysin terve! Yritä olla murehtimatta liikaa niin lapsellakin on mukavaa olla masusssa kyydissä. :hug:

Tänään käyty uudessa neuvolassa. KAikki oli niin uutta, uus terkka, uus paikka ja uudet käytännöt. Terkka oli aivan ihana, vanhemman puoleinen täti ja tosi ymmärtäväinen ja ihana. Samassa neuvolassa on käyny mun anoppi ja kun varasin neuvolaa itelleni oli trkka osannu yhdistää mut anoppiin ja kappas! NEuvola kortissa ja labralähetteessä luki anopin nimi! Kyllä me sitä naurettiin että jos joku iskostuu päähän niin sillon se myös iskostuu.. :D :LOL: en mä siitä loukkaantunu, vaikka ikä eroa onkin liki 30vuotta... :whistle: Kyseli kauheesti edellisestä synnytyksestä ja onko jääny jotain traumoja ja jos nousee odotuksen myötä jotain pelkoja tms. Niin sitten pitää varata aika neuvolapsykologille.. Se voi olla että lähempänä synnytystä sitten alkaakin miettiin ja pelottaaan että mitenkäs tän synnytyksen kanssa menee. Sitten... Saatiin kuuluviin maukan sydänäänet. Kysyin terkalta että voisko ne jo kuulla, niin totes vaan että kyllä me voidaan ne kokeilla jos sais kuuluviin. Mä lupailin terkalle etten hermostu jos ei kuulu, ja kyllä niiitä ääniä koitettiin ettiä 10min ennen kun saatiin pienen pieni hiljanen mutta nopee syke kuuluviin. Voi että sitä ilon määrää. TUli odotus paljon konkreettisemmaks. oikeesti siel mahas on joku elävä olento. :eek: :heart: parin viikon päästä ultra ja sitten lääkäri. Nyt menee paljon rauhallisemmalla mielellä ultraan kun on kuullu sydänäänet niin on ainakin toivoa että sillon vielä olis elävä pikkunen matkassa mukana. :heart:

Tänään mies totes että: Aattele, miellä on ens vuonna kaks vauvaa... On se aika ihanaa.. :heart: se on vaan niin hellyyttävää kun mies kovan ulkokuoren alta sanoo tollai. Tänään pääsin yksinäni käymään ideaparkissa ostaan äitiysvaatteita ja samalla ostin esikollekin vaatteita. ihana oli päästä yksinään josai käymään, mies sitten vuorostaan lähti kalaan justiin että vuorotellen ja jos huomenna päästäis sitten yhndessä mökille kuitenkin. :DS

Joo, kaikille oikein hyvää juhannusta ja voima :hug: kaikille sitä tartteville! :flower: :heart:
Tannn ja maukka rv 9+2 :heart:
 
misteli83 tervetuloa mukaan ja toivotaan tosiaan parasta että kaikki menee hyvin ja mitään vakavampaa ei ilmene!!

Vielä olis viikon verran että pääsee ultraan, kauheen malttamaton oon ja haluisin samantien mennä =) Tietäs varmuudella että siellä joku pieni sitten kasvaa :)

Itellä juhannus menee töissä, nytkin töistä kirjottelen.. yheksän jälkeen pääsee kotiin ja huomenna sitten taas aamulla seittemältä takasin :D Ettei kauheesti tarttenu mitään suunnitella =)

Hyvät juhannukset vaan tänne kaikille! =)

Sparkle86 ja viuhti 10+6
 
tannn
riude87 tervetuloa mukaan! SUlla sama la kun mun esikoisesta. :) ja tyttö oli täsmällinen ja tuli silloin maailmaan. =) Täälä juhannus on nyt juhlittu, molempien mökeillä oltiin ja sunnuntaina lähdin äiteen kans käymään lahdessa. oli taas kiva nähdä ystäviä. maha on pullahtanu esiin ja yks kaveri eilen just sano kun kerroin et toinen on tulossa niin et mä kattelin et oot sä lihonu vai odotaks sä.. joo.. Tänään otetaan net5ti pois käytöstä joten musta taitaa tulla taustailija. Porukoilla pääsen kyl koneelle mut ei me siel niin kamalan usein olla. mutta kirjottelen aina kun on aikaa.. =)

Aurinkoista äivän jatkoa kaikille
Tannn ja maukka 9+6 :heart: =)
 
Mistelille tsemppiä, jännittää varmasti tuommoinen :(
Ja Riudelle tervetuloa palstalle!

Taitaa moni olla lomilla ja lämpimästä kesästä nauttimassa, kun on hiljaista täällä. Nyt tosin tuntuu, että on jo vähän liiankin kuuma...
Tänään toinen lomapäivä menossa B)

Aamulla oli eka ultra, viikkoja pitäisi olla 12+1 mutta ultraajan mukaan sikiö olisi kaksi päivää nuorempi, eli 11+6.
Kaveri näkyi epäselvänä eka vatsan läpi ja paremmin sitten alakautta. Yllätyin, ettei mua yhtään itkettänyt, vaan skarppina kuuntelin mitä kuvassa milloinkin oli. Mies oli kanssa mukana ja katsoi ruutua tarkasti. :)
 
mitäs tänne muille kuuluu? mä oon yrittäny tuolla vauva.fi sivustolla käydä kirjoittelemassa, mutta jostain syystä mun viestit ei siellä mee läpi, saan ensimmäisen lauseen julkaistua ja that´s it. toivottavasti täällä alkais enemmänkin runosuonet sykkiä kun siellä on ihan aktiivista keskusteluakin :) mutta... kuulumisia..?

täällä alkaa olla pientä jännitystä ilmassa. häät olisi lauantaina ja siellä olisi tarkoitus julkaista myös raskausasia. tähän mennessä tosiaan siis vain muutama lähin ystävä tietää, ei edes vanhemmille ole kerrottu. saas nähdä minkälaisen vastaanoton meidän Reiska saa.. hui!

maha on alkanut kyllä selvästi jo kasvaa mutta kun on tuota vararavintoakin tuossa vyötärön seudulla niin ei kukaan ole kehdannut kysellä tai tuskin kukaan on edes ajatellut sen olevan muuta kuin grillauskiloja :D mites muilla? saakos tänne jotenkin liiteltyä masukuvia? sellaisia ois kiva katella. ja ultrakuvia tietty!

kirjoitelkaa! on kiva lukea muidenkin kuulumisia :)

ppiitu & Reiska 13+0
 
^Onnea ilouutisesta! B)
Varmasti helpottunut olo.

Mies väitti eilen, että sen mielestä mahasta näkyy, että jotain on tapahtunut. Luulen kyllä, että muitten silmään ja vaatteet päällä näyttää lähinnä, että on tullut vähän herkuteltua... :p

Viikonloppuna käydään molempien vanhemmilla ja ajateltiin sitten ottaa ultrakuva mukaan ja paljastaa asia heille. Varsinkin miehen vanhemmilla saattaa olla viiniä ruuan kanssa, niin ei tarvitse sitten selitellä enää mitään.

Meillä on rakenneultra syyskuun alussa. Kauheen pitkä aika odottaa :)
 
tannn
Varmasti aurinkoiset ilmat verottaa tätä koneelle oloa, itte en kyllä yhtään nauti näistä keleistä. :ashamed: tyttö on niin kova hikoomaan et sen kans ei senkään takii lähe ulos, ja itte en vaan oo mikään auringon palvoja. :D Mökillä aina kiva olla kun mies makaa ketarat ojossa laiturilla ja mä nyhjötän jossain kuusen alla ja pakoilen aurinkoa! :D ja sitten möksään kun kaikki hoidot sun muut kasaantuu mulle.... Naiset... :headwall:

Täällä maha kasvaa jo ihan mukavasti. selvästi jo erottuu jos on paita hiukankin kiree niin kyllä se sieltä pilkottaa. Mies on ollu taas ihana, mahaa taputellu ja jutellu et voi että, meille tulee vauva. :heart:
KEskiviikkona mies jäi saikulle kun sillä ilmeni korvatulehdus :eek: mulla sitten jotenkin kilahti aivan täysin ja mä olin ihan raivona kun mies vaan makaa sängyllä ja pelaa Xboxia. Mä sitten snaoin et mua harmittaa et tää on melki aina näin et sä saat olla koneel ihan ruhas ja mun täytyy hoitaa tyttö ja koti.. mitään muutosta ei tapahtunu ja mä suutuin viel enemmän. Illalla mä sitten kuitenkin tajusin et hyvänen aika mikä laps mä oon ollu, toinen on ihan kipee hikoo ja makoillessaan niin jaksaisko se muka jotakin tehdä.. Sitten vaan nöyränä mieheltä pyytään anteeks.. ja loppu ilta oli ihan mukava.. =)

ens viikon ke olis sitten eka ultra.. =) sitä on meinaan odotettu, ja pelätty. toivottavasti siellä oltais elos kun olis jotenkin kamala nyt saada uutinen et sydän on pysähtyny kun silloi neuvolassa kuulin jo ne sydän äänet. Mutta ollaan luottavaisella mielellä. :) alussa tää on ärsyttäväää et neuvolat on niin pitkin väliajoin. olis kiva jos olis hiukan useemmin. Jo ihan sen takia et kuulis sydän äänet useemmin.

Ppitu, mitenkä meinaatte julkaista vauvauutisen? ihan kertoa vai jollakin muulla tapaa? tuut sitten kertoon mikä oli vastaan otto. =) kyllä häät varmast hyvin menee. ja onnittelut jo etukäteen, vaik niin vissiin ei sais sanoo, mut en välttis muista myöhemmin. :LOL: onks sulla millai hääpuku ja mimmonen sormus tulere oleen? jos saa hiukan udella.. ;) kyllä tänne pystyy aijaa:n kautta lisään kuvia. Sinne pitää eka kirjautua ja siirtää kuvat koneelta sinne ja sieltä valita linkki minkä voi siirtää tälle keskustelu osiolle. olis joo kiva nähdä muittenkin mahoja. :)

mutta kaikille hyvää alkavaa viikonloppua! :)
tannn ja maukka rv 11+3 :heart:
 
tannn
monchichi, sulla on päivää myöhemmin la kun mulla. :D jep, luin eilen iltalehtee ja siin kerrottiin niistt kahest pojast ketä pysäytti senkännykkävarkaan lielahes, mua rupes sekin juttu itkettään vaik ei ollu ees mikään surullinen.. :LOL: kamalaaa.... =)
 
Aika liikkistä :D
Hauskaa että meillä la noin lähekkäin. Olet varmaan käynyt ekassa ultrassa? Kaikki hyvin? Mä kävin viikko sitten ja tänään tuli postissa paperit että ei ollut havaittu mitään downin vaaraa. Ja ultrassa kaikki myös hyvin. Aika jännää kyllä, toki mitä vaan voi tapahtua milloin vaan eli lungisti mennään eteenpäin. Joko masua näkyy? ;) Mulla ei mitään vielä.
 
tannn
joo, jospa tänne nyt tulis kertoileen ultrakuulumisia pitkän märehdinnän jälkeen.. :ashamed: eilen käytiin ultrassa ja maukka vastas viikkoja ja liikku hyvin ja sydän löi nopeesti. Niskaturvotusta oli 2.77, maukan pituuteen nähden liikaa.. :snotty: ultraaja laitto sitten lähetteen Tays:iin, ylimääräseen ultraan kun en halua mitään erikoisia seuloja tehdä. Kuitenkin, vaikka maukka oliskin down-lapsi, aiotaan se pitää ja rakastaa oikein kovasti jos pääsee maailmaan elävänä. mutta en mä hirveesti huolestunu, misteli83:n pojallakin oli 3,4 niin ihan hyvät mahikset meidänkin maukalla on olla terve. kyllä sitä silti rupes jo kaikkeen varautuun, hljaa mielessäni siihenkin jo että jos maukalla jotain on niin vakavaa ettei se maailmassa selviä, se otetaan meiltä pois tarpeeks ajoissa ettei joudu liian kauaa kärsiin. vauva ja vanhemmat. Mutta tässä nyt lähetettä odotelllaan ja kuitenkin niin paljon pystyny asiasta jutteleen miehen ja kavereitten kans et nyt oon aika rauhallisella mielellä.
Jotenkin sitä vaan aina ajattelee et kun ollaan miehen kans niin terveitä ja suvussa ei oo muutakun mun isän eno, niin et miten meille just vois tulla? Mut mikään ei oo mahdotonta, ja kaikkeen on ihan hyvä varautua.

no laitan tuleen yhden kuvan ultrasta ja masukuvan.. :)
Tannn ja maukka rv 12+2 :heart:
 
tannn


Siinä maukka imee peukkua ja niskaturvotuksen voi huomata pään ja selän välissä olevasta paksusta kohdasta...



ja siinä tämän päivän massu, eli viikot 12+2 :heart: =)
 
tann sullahan on tosiaan jo ihan selkee vauvamaha kasvamassa! :heart:
Kovasti tsemppiä ultrakuulumisten suhteen, toivottavasti kaikki on kuiteskin hyvin.

Meillä meni vanhemmille kertominen ihan hyvin. Äitille näytin ultrakuvaa vaivihkaa, että tämmöinen kuva saatiin hiljan ja hän oli kuulema vasta miettinytkin, että milloinkohan pääsisi ostelemaan ihania lastenvaatteita. Molempien vanhemmille kun on eka lapsenlapsi, niin kovasti ovat innoissaan ja varmaan jännittävät melkein yhtä paljon kaikkea kuin mekin :)

Saas nähä, että paljastunko töissä jo ulkomuotoni puolesta, kun elokuun alussa palailen lomalta. Yksi työkaveri tietää. Jotenkin helpotti omaa mieltä, kun hänelle jo ennen lomaa kerroin.

menossa ois 13+3
 
tannn
joo, mulla esikoisestakin se pullahti jo rv 10. ja kesätöihin kun menin niin vikkoi oli joku 12 niin kyl ainaki musta ne työntekijät huomas.. Ykski huomas silmistä?!?! :eek: joo, ainakin haluun niin uskoo et kaikki menee hyvin eikä mitään isompia olis. Se vaan et jos vauvalla todetaan sydänvika, synnytys suoritetaan sitten helsingissä, ja Tampereelta ei niin hirveen lyhyt matka asinne kuitenkaan oo.. :D mut kyllä kaikkijärjestyy. =)

Meillä äite järkytty oikein kun kuuli et toinen jo tulossa, ite se on sanonu et hän ei olis selvinny jos oli stullu vuoden välein, mut onneks me ihmiset ollaan erilaisia. :D ja nyt se kuitenkin on ihan innoissaan ja lelliiesikkoo kun on niitten eka lapsenlapsi.
:p
 
Voi tannn, todella paljon tsemppiä teille. Uskon vahvasti että kaikki on hyvin!! Teillä on erittäin kypsä tapa suhtautua asiaan, ihan uskomatonta voimaa.
Kuten kirjoitit ei voi tietää mitä tapahtuu ja teidän maukka voi hyvin olla terve.
Tsemppi halaus, asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella <3
Ps. sulla on aivan ihana vauva vatsa :)
 

Yhteistyössä