Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Hei kaikille ja tervetuloa s-h-h :) Sulla on la päivä mun ja tannnin jälkeen hihhii!
Mä just tässä mietin noita neuvola käyntejä, mulla oli eka käynti kesäkuussa enkä saannut uutta aikaa. Ajattelin soittaa sinne maanataina ja tiedustella uutta aikaa. Onko teille muille varattu heti uutta aikaa ja minkälaisin välein ne käynnit tulisi olee? Otettiinko teiltä pissa näyte ekalla kerralla? Multa ei ja kaikki ystävät joilla on jo raskaus/raskauksia takana sanovat että heiltä otettiin heti ekana käynnillä pissanäyte sekä mitattiin hemoglobiini. Mua punnittiin sekä otettiin veripaine ei muuta. No ehkä ensi kerralla sitten :)
Hyviä vointeja kaikille ja odotuksen iloa =)
 
Heippa teille! Täällä myös yksi tuleva tammikuun mamma (14.1) =)
Mä olen saanut aina neuvola käynnillä uuden ajan ja luulisin että käyntejä on väh. kerran kuussa. Ensimmäisellä kerralla minulta ei otettu pissanäytettä vaan ultrattiin, otettiin verikokeet, verenpaine, paino ja tehtiin kartoitus perintötekijöistä.
 
Hei ann-86 ja onnea tulevasta =)
Okei, ne neuvola käynnit vaihtelee ilmeisesti suuresti riippuen paikkakunnasta ja tädistä. Ultra olisi ollut tosi kiva juttu :) En saannut soitettua tänään omaan terveysasemaan mutta uusi yritys huomenna niin ehkä mäkin saan uuden ajan. Voi hyvin!
-Monchichi ja pikku Monchichi vatsassa
 
Tervetuloa ann-86

Meillä aluksi neuvolakäynnit kuukauden välein.
Ekassa neuvolassa (9+3) otettiin hemppa ja pissanäyte sekä verenpaine ja paino.
Toisessa (14+0) samat ja lisäksi oli gynetutkimus sekä sydänäänet kuunneltiin.
Seuraava kerta on 18+1, eli kahden viikon päästä.

Lähineuvolassa näytti olevan jonkinlainen ultralaite, mutta en tiedä missä tilanteissa sitä sitten käytetään. Ultrat tehdään keskustassa ja rakenneultra onkin sitten kuukauden kuluttua 2.9. :)

Vielä vaan on epätodellinen olo ja seuraava neuvola jännittää, että kuuluuko sydänäänet edelleen ja kaikki ok... Jospa sitä tässä syksyn tullen alkaa liikkeet tuntua kunnolla ja tulee todentuntuideksi tämä odotus :)

Hyviä vointeja kaikille!
Nyt iltapalaa ja sitten vielä pieni kävely koiran kanssa.

minemi ja tyyppi 16+0
 
Hei, mä sain nyt uuden neuvola ajan joka on 2,5 viikon päästä eli mulla on ollut eka viikoilla 9+ ja nyt toka 17+ viikoilla. Eli ei kovin usein mutta näin näköjään helsingin keskustassa, ihan tylsää! Ei mulla nyt varsinaisesti ole mitään kova hinku sinne mutta kun on eka tulossa niin on kovasti kysymyksiä ja ajatuksia josta olisi ihan kiva jutella. En ole myöskään kuullut sydänääniä kertakaan ja sekin olisi jännää. Pla plaa, mähän olen ihan valivali tänään :LOL:
Vointeja kaikille! :heart:
 
Tänään oli neuvolakäynti. M

Paino: +4,2kg (+700g/vk)
RR: 126/78
HB: ei otettu
Syke 140

Tuo painon nousu on jotain ihan järkyttävää. Tosin neuvolatäti sano et epäilee vaa'an olleen rikki jo edellisellä kerralla et on näyttäny viimisillään raskaana olleille ja sellasille joilla paljon turvotusta niin ihan ihmeellisiä lukuja, joten voi olla että mun paino ei ihan noin paljoa oo oikeesti noussu edellisestä kerrasta. Mut liikkumaan pitäs alkaa ku vaan töiltä ja opinnäytetyön tekemiseltä ehtis.. :D
Mutta oli se vaan niin ihanaa kuulla pikkuisen sydämmen lyönti =) Tietää että on siellä kaikki hyvin =) Nyt vaan ku liikkeet vielä alkais tuntumaan :heart:

Sparkle86 ja Viuhti 17+3
 
Meillä on kyllä tosi samaassa vaiheessa raskaus menossa sparkle86, mulla 17+5
Mullakin oli vasta neuvola käynti ja kaikki vaikutti olevan hyvin ja todellakin on ihana kuulla se sydämmen lyönti
:heart:
En ole ihan varma mutta mahassa tuntui eilen kummallisia "hipaisuja" illalla kun menin nukumaan ja vähän tänään päivälläkin =) voisikohan ne olla pikkuisen liikkeitä =)
 
Ihanaa kuulla miten teillä menee ja vielä ihanampaa että olette päässeet kuulee pikkuisten sydämmen lyöntejä. :) Mä meen ensi viikolla neuvolaan ja toivon että saan kuulla niitä silloin.
Meillä on vaaka rikki niin ei mitään käsitystä painosta, se vähän jännää. Ehkä Sparkle86 se vaaka tosiaan oli rikki mutta jos ei niin hällä väliä :) Kai välillä tule noita paino pyrähdyksiä ja sit taas ei mitään pitkään aikaan.
ann-86 vau, voisko olla pikkunen joka sielä liikkuu? Kuulostaa kyllä ihan siltä, ihqa!!
Monchichi 16+2
 
Onko sulla ann-86 monesko lapsi tulossa? Ite odotan ensimmäistä enkä tosiaan oo vielä tuntenu liikkeitä. Neuvolatäti kyllä tuumasi että kyllä ne kohta alkaa tuntumaan =)

Mulla oli jo ennen tuota eilistä neuvolakäyntiä sellanen tunne että onkohan kaikki hyvin ku niin pitkä aika edellisestä käynnystä (tosin vaan noin 4 vk mut tuntu ikuisuudelta :D ) ja sit ku ei liikkeitäkään vielä tunnu.. Mutta nyt on taas levollisempi mieli =)

Eilen illalla ku tulin töistä kotiin ja kävin suihkussa ni järkytyin todella paljon. Mun nilkkat oli heti ku norsulla, ihan järkyttävän turvonneet... Mieski kysy et onko toi ihan normaalia, olin vaan et "kai se on.. kyllä tuolla kaksplussassa ainaki moni sanonu että turvottaa, mut en mä sit tarkkaan tiiä mistä niitä turvottaa".. No siinä sit ku sohvalla makoilin niin turvotus vähän laski ja aamulla näytti jo suhteellisen normaalilta.. nyt taas toinen saman näkönen ku eilen..

Sparkle ja viuhti 17+4
 
Tää on meille ihan ensimmäinen lapsi =) Ja kyllä jännittääkin kaikki sen mukaisesti!
Kyl mä luulen että säkin alat jo pikkuhiljaa tuntea ne liikkeet =)

Mustakin tuntuu ettei millään jaksais odottaa seuraavaa neuvolakäyntiä kun haluais kokoajan olla varma siitä et kaikki on hyvin..(huoh). Mulla on kuun lopussa rakenneultra ja odotan sitä ihan mielettömästi, etenkin sitä millaisena siinä ultrassa vauvan näkee =)

Tuosta turvotuksesta sen verran että mulla tahtoo aina näin kesällä turvota jalat/nilkat todella paljon ja nyt kun vielä on tämä raskaus, niin sekin vaikuttaa. Olen yrittänyt juoda paljon vettä (n. 2 litraa päivässä ) ja syödä esim. ananasta niin se on kyllä toiminut mun kohdalla.

Toivottavasti saat Monchichi mahdollisimman paljon irti siitä neuvola käynnistä ja etenkin että pääset kuuntelemaan ne sydän äänet! =)

Terkuin: ann-86 ja pikkuinen :heart:
 
Mulla on rakenne ultra 30.8. ja tuntuu et siihenki on ikuisuus vielä.. Onneks mies pääsee sit siihen mukaan ku se ei oo noilla neuvolakäynneillä ollu mukana ni ei sit tietty kuullu noita sydänääniä keskiviikkona. Sanokin että olis ollu ihana olla mukana kuuntelemassa =)

Joo, tuon vedenjuonnin kuulin vinkiks et jos siitä vaikka olis apua. Tullu kyl aika vähän juotua viime päivinä. Vastuutinki mieheni vahtimaan et juon tarpeeks ja muistuttaa säännöllisin välein menemään juomaan :D

Sparkle ja viuhti =)
 
Heippa, mitä kaikille kuuluu? :)

Musta on niin ihanaa kun tuntee jo selvemmästi kun vauva liikkuu/potkii. Sain serkulta lainaan tollasen Angelsound laiteen, jolla ollaa miehen kans kuunneltu pikkuisen sydänääniä :heart: Siitäkin kuulee ihan selvästi milloin se potkaisee =)

Onko kukaan hankkinut vaunuja vielä? Minä otin ja tilasin ne toissapäivänä. Tilasin kotimaiset Oran vaunut. Toivottavasti ne on kestävät ja hyvät. Onko kellään muuten mitään kokemuksia Orasta? On se vaan niin ihanaa ostaa vauvajuttuja kerrankin itselle, eikä tutuille :D

ann-86&pampula
 
Tänne kuuluu ainakin hyvää. Liikkeitä en kyllä vieläkään oo tuntenu ja malttamattomana niitä jo odottelen =)

Vaunut ollaan ostettu jo varmana yli kuukaus sitten :D Olikohan ABC merkkiset. En tiiä millaset sit pidemmän päälle käytössä mutta liikkeessä ku niitä lykin ni vaikutti ihan hyviltä ja kevyiltä ja oli viel isorenkaiset, että eiköhän ne meidän tarpeet aja =) Hintakin oli ihan kohtuullinen.
Joo, mä voisin kyllä vaikka kokoajan ostella vaikka ja mitä :D rahat vaan ei ihan kaikkeen anna myötä =) Ja sit rakenneultraan asti ajattelin odotella ennen ku vaattteita alan ostella, jos vaikka selviäis kumpi sieltä on tulossa =) Tosin uskon että ostan silti aika neutraaleja vaatteita ihan vaan varmuuden vuoks =)

Kyllähän tuolla on alle 20v mammojenki ryhmä :D

Sparkle ja viuhti 18+6
 
Nyt mäkin olin neuvolassa ja sain kuula sydänäänet ekaa kertaa ja jee oli kivaa ja jännää :) Hemppa oli laskenut niin että pitää alkaa pompsii rautatabuja tai muuta valmistetta. vauvan syke oli hyvä (130) ja muutenkin kaikki mallillaan. Ensi viikolla toka ultra, jippii :) Mulla ei vielä yhtään vatsaa (?) eikä painoa tullut mutta uskon silti että vauvalla on kaikki hyvin ja sen varmistusta odotan kovasti ensi viikon ultrasta. Jos samalla selviää kumpi on tulossa niin sekin kivaa :heart:
Toivottavasti te kaikki voitte hyvin! :hug:
Monchichi & pikku Monchichi
 
Kiva Monchichi sait kuulla sydänäänet viimeinkin! :hug:
Tosiaan tilasin noi Oran vaunut aikasemmin niin ne tulikin sit tosi nopeeta, ilmaseks kotiinkuljetettuna. Vaikuttavat jykeviltä ja kestäviltä, sekä ovat nopsasti ja kätevästi kasattavissa. Kangas vaikuttaa laadukkaalta ja kestävältä. Mua niin nauratti kun meidän mopsi hyppäsi ensimmäisenä sinne alhaalle tavaratilaan ja kurkkasi sieltä et "se on sit sen paikka" :LOL: Mä niin ootan että pääsee ulkoilemaan vauvelin kans ja testaan noita vaunuja :)
Tosta masun kasvamisesta sen verran, mulla on mahaa jo sen verran että sen huomaa aika selkeästi ja vielä jos on turvotusta niin huhhuh :). Kyllä tuo mahan kasvaminenkin on vaan niin henkilökohtaista. Kaikilla kasvaa vähän eri suuntaan maha ja sikiön liikkuvuukin on varmaan erillaista. Mahan kasvamisessa on vaan se huono puoli kun kaikki housut ahdistaa ja puristaa. Joutuu ostamaan aika paljon uusia vaatteita ja tähän aikaan vielä lämpimiä niin se tietää sit ylimääräistä rahan menoa : /

Ens viikolla olis sit rakenneultra=)

ann-86 & pampula 19+5
 
Kiva kun sulla on jo vaunut ja mahtavaa että sait ne kotiin kuljetettu ilman maksua! Loistavaa :)
Mä ostan kaverin vanhat ja nyt metsästän siihen sopivaa koppaa. Ajattelin odottaa ensi viikkoon jos sukupuol selviää ultrassa niin se voi hiukan vaikuttaa kopan väritykseen mutta ostan siis käytettynä sen kopankin. Mulla on kaksi hyvää tarjousta tullut ja lupasin palata niihin ensi viikolla. Yksi on selkeesti tytöille suunnattu ja se toinen käy hyvin molemmille. Luulen että ostan sen joka käy molemmille, helpompi myydä eteenpäin tai käyttää uudestaan jos saa joskus myöhemmin lisää lapsia :whistle:
Joo olet ann-86 ihan oikeassa, vatsankasvaminen on niin yksilöllistä että ei tosiaan kannata lähtee vertailee. Ja vaikka kestäis alussa aikaa että tulee esille niin ei sitä tiedä vaikka siitä tulisi sit lopulta ihan "valtava" ;) u never know!
tsemppiä ultraan, toivotaan että kaikki on hyvin! Muillekin mammoille :hug:
-Monchichi
 
Rakenneultrassa käyty maanantaina ja siellä pikkuinen köllötteli nyrkki melkein suussa :D Kaikki oli niinkuin pitääkin :) Vastasi viikkoa 19+2 vaikka nyt mennään 20+1, mutta ei lähtenyt laskettua aikaa muuttamaan. Istukka on takaseinässä. Niin ja pojaksi kätilö tätä veikkasi kuulemma 80% varmuudella Eli prinssiä tässä sitten ilmeisesti odotellaan :heart:

Sparkle ja viuhti 20+4
 
Onnea sparkle86 ja viuhti :)) Ihana prinssi sielä luuraa! Eikä ollutkin huojentavaa kuulla että kaikki hyvin?:heart:
Mä olin itse tänään rakenneultrassa ja täällä myös kaikki hyvin. istukka on edessä ja kuulema ihan alhaalla mutta onneski ei kiinni kohdunsuussa eli ei hätää. Vauvan pää myös ihan alhaalla, ainakin tutkimushetkellä. Koko vastas viikkoja täsmälleen. Mun ei siis enään travii olla huollissaan vaikka vatsaa ei näy eikä kuulu. Osa syy varmasti että vauva niin matalalla köllöttelee ja toinen syy kätilö sanoi lantion "hyvä" muoto (mikä se nyt sit tarkoittaa? heh) Veikkas tytöksi mutta vauva oli niin kippurassa vatsassa että ei voinut ihan 100% varmaksi sanoa mutta ei kuulmea mitän pippeliä näkynyt vaikka katsoi kuinka kauan ja joka suunnasta :LOL:
Toisalta eihän siitä ikinä voi olla sata varma paitsi jos käy 4D:ssä vai voiko edes silloin? :)
Ihania vointeja kaikille! On tää kyllä niin uskomatonta.. huh :hug:
 
Onnea teille molemmille =) Minulla oli rakenne tiistaina ja kaikki vaikutti normaalilta ja kaikki oli kehittynyt hyvin. Istukka oli kuulemma hyvässä paikassa takaseinässä. Minulle kätilö veikkaili prinsessaa =) sanoi että, välillä niinkuin näkisi häpyluut ja ainakaan pippeliä ei näkynyt. :) Minullakin pikkuinen imeskeli kokoajan nyrkkiä tai peukaloa :heart: La ei heittänyt kun parilla päivällä, että sitä ei lähdetty muuttamaan.
Mulla oli ke sitten heti perään neuvola niin huvitti kun ultrassa näkyi miten kovasti pikkuinen potki ja terkkarikin tunsi sen, sen "kapulan" läpi :O Ihan niinkuin pikkunen ärsyyntyis kun sitä tutkitaan.

Voikaa hyvin: ann-86+pampula rv21
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas, lomailin koko elokuun eikä tullu käytyä koneella paljon yhtään :)

Ihana kuulla kaikkien voivan hyvin ja rakenneultrien tuloksia! Onnittelut prinsseistä ja prinsessoista!
Meillä on rakenneultra viikon päästä eli 10.9 perjantaina ja jännittää, että näkyykö siellä kumpi tulee! Vatsa on kasvanut paljon ja liikkeitä oon parin viikon ajan tuntenu ja nyt ovat tällä viikolla oikein voimistuneet, että tunnen pienen "potkaisun" kun laitan käden tuohon vatsan päälle (tai sitten kuvittelen, että tunnen sen kädelläni, sisällä kyllä tuntuu)! Se on niin jännää :) Mies on kans yrittänyt, mutta tuntuu, että pikkuinen lähtee heti "pois" kun mies laittaa käden :)

Vointeja!

s-h-h ja "tyyppi"
 
Hei tänne pitkästä aikaa!

s-h-h:lla ei ole enää kovin pitkä aika odottaa ultraa! :)

Ilmeisesti on ollut oikein hyviä ultrakuulumisia täällä jo rakenneultrassa käyneillä :)

Meillä oli rakenneultra viime torstaina, kaikki hyvin!
Istukka takaseinässä, joten ei huolta senkään suhteen.
Arvioi kaksi päivää nuoremmaksi, kuten ekassakin ultrassa. Painoarvio 313g, eli menee kuitenkin siihen normaalin 300-400g sisään, vaikka la ei tietenkään muuttunut.

Tytöksi epäili, mutta ihan varmaksi ei tietysti osannut sanoa. Eipä sen niin väliä, kun en kuitenkaan mitään vaaleansinistä ja -punaista olisi ostelemassa. Onneksi nykyään saa vaatteita hyvin kaikenlaisissa väreissä. Ei siitä ihan kamalan montaa vuotta ole, kun tutun vauvalle oikeen piti etsimällä etsiä unisex-väristä vaatetta.

Hankinnoista:
Käytiin hakemassa 56cm talvihaalari, koska se äp:n haalari on ilmeisen paljon liian iso vastasyntyneelle. Tuo haalari nyt pitäisi ainakin mahtua niin kauan, kuin pakkasia riittää (la 17.1.).
Kestovaippoja tilattiin hyvin vähän käytettyjä netistä, kun sattui sopiva paketti edullisesti. Varmaan jotain toista merkkiä sitten vielä ja erikokoisia tilataan.
Itselle ostin huutonetistä Mamaliciouksen villakangastakin talveksi. Nyt on jo ongelmaa saada takki mahtumaan kiinni, joten onpahan sitten pakkasille ainakin sopiva takki.
 
Hyvä minemi, että kaikki oli hyvin! Ja tosiaan, eihän sillä niin väliä oo, että kumpi sieltä sitten loppujen lopuks tulee :) Itse oon vähän sellanen vaan, että jos se sanoo, että tyttö, niin meen heti ostaa vaaleenpunasia vaatteita ja toisinpäin :):)

Vitsit te ootte kaikki jo hankkinu vaikka mitä! Meil ei oo viel mitään hankittuna! Mut olen kyllä tässä pikkuhiljaa alkanu miettimään ja kattelemaan ja saanu yhteydenottoja kavereilta, että halutaanko ostaa vaunut tai pinnasänky tai sitteri tai tai tai :)

Niin ja lastenkirpparille aateltiin kaverin kans mennä, kun molemmilla on ollu rakenneultra (parhaalla kaverilla la pari päivää mun jälkeen!!!)

Äitiyshousuja oon kans saanu veljen vaimolta ja parit ostin kaverilta. Talvitakki tulee kyllä olee ongelma, kun tuntuu, ettei oikeen mistään löydä! Syksytakki ei mee ees nyt enää kiinni, että joku sellanenki tarvii hankkia, oh no, tätä rahanmenoa!

Vois kyllä tehdä niinku minemi ja käydä kattelee Huutonettiä.

Perjantaita odotellessa!
 

Yhteistyössä