Tammimasut 2015 *heinäkuu*

Nyt 10+5 ja vielä melkein kaksi viikkoa nt-ultraan, piinaavaa tämä odottaminen. Esikoisesta muistelen, että paniikki olisi lieventynyt mitä lähemmäs se 12 viikkoa oli tulossa, nyt tuntuu, että tilanne on ihan päin vastoin; jos menee kesken, niin todennäköisesti ihan pian ellei sitten ole vieläkin huonompi tuuri ja mene kesken, muttei tule ulos ja saan todeta sen ultrassa. AAAAAARRRGGGHH, mä hajoon...
Valentine89 ottivatko sulta myös bakteerivaginoosi-testin? Ymmärtääkseni eivät ole sitä aina Suomessa testaamassa, vaikka se oireilee hyvin samalla tapaa kuin hiiva, mutta hoitona on antibiootit. Mulla siis löytyi esikoisen raskaudessa, kun olin ihan varma hiivasta. Mutta joo, mullakin paljon valkovuotoa, että onhan se ihan normaaliakin.
Amelier mä olen nukkunut imetystyynyn kanssa esikoisen syntymän jälkeen eli kohta melkein kolme vuotta, muuten vaikea saada hyvää asentoa:). Imetyksessä siitä ei tosiaan ollut sitten niin kovasti apua...
Mitä dopplereita teillä on? Harkitsen tässä ostamista, kun ehkä hepottaisi tätä mun paniikkia.
Pahoinvointi jatkuu edelleen, vaikkei onneksi kovin voimakasta ole, mutta voimat vie. Meillä mies tekee melkein kaiken, koska mä en vaan jaksa. Huomaan myös, että jos yritän jotain tehdä (joskus on vaan pakko) niin olo pahenee nopeasti. Saapahan mieskin oman osuutensa tästä alkuraskauden kamaluudesta;).
 
Mulla on np-ultraan vähän yli viikko. Jännittää myös. Edellisessä raskaudessa kuulin sydänäänet edellisenä iltana ennen ultraa. Ultrassa sitten ultrattiin ja katsoin näytöltä liikkumatonta vauvaa-sydän löi. Pelästyin todella paljon. Vähän rauhallisempi kaveri oli, eikä ultrissa liikkunut paljoa. Sai tökkiä mahaa että teki jotain. Loppuraskaudessakin liikkui laiskasti, synnytyksessä paljastui että napanuora oli kietoutunut toisen ympärille :|

Mimmimiina oletko kuullut sydänääniä vielä? Kauheaa tämä stressi, vaikka pitäisi ottaa rauhallisesti.. Mulla on se perus angelsounds doppler. Haluaisin kyllä sellaisen, mikä laskee pienen sykkeen. Mutta hyvä tämäkin on. Kannatan hommaamista, kunhan muistaa sen riskin, ettei aina löydy äänet, eikä se välttämättä mitään tarkoita.

Terkka pyöritteli kahta tikkua alapäässä ja se oli siinä... Ilmeisesti hiiva ja joku streptokokki testattiin, näkyykö noissa testeissa vaginoosikin, tai mahdollisia muita? Vaikka aikaisemmassa raskaudessa lääkäri otti näytteet ihan spekulan kanssa, nippasi jostain sisuksista niin että sattui. Pelottaa että siellä kuitenkin on jotain, mikä tekee tuhojaan. Hävettää jo piinata neuvolatätiä tällä samalla asialla |O
 
pyllerö, ainakin Baby Styles-liikkeet myy niitä pitkiä tyynyjä (taisit merihevoseksi kutsua). Suosittelen siis katsomaan niiden sivuilta/käymään liikkeessä, jos sellainen kotikaupungissasi on.

Täällä eletään remppahelvetin keskellä. Tuskastuttaa, kun kämppä on aivan hirveen näkönen ja päivät vaan istun täällä, kun en voi tehdä mitään hommia yksin. Olen myös jotenkin avuton, kun en osaa lähteä mihkään. Onneksi miehen kesäloma alkaa tänään.

La siirtyi ultrassa, mutta koska se on niin lähellä tuota alussa laskemaani, niin annetaan olla. Tänään kuitenkin 12+4 (miten musta tuntuu, että tää 13. viikko on kestäny jo kuukauden?! :D ).
 
Tuollainen imetys tyyny olisi kyllä kiva unikaveri :) mulla ainakin loppuakohden alkaa lonkat aina kipeytyä joten tuollaisen voisi hankkia! Aikaisemmin aina perus tyynyjä joutunut useamman kasaamaan jalkojen väliin, joten yksi tuommoinen pitkä on kyllä pakko hankinta!

Valentine89 mulla on joka raskaudessa ollut hirveästi valkovuotoa eikä silti mitään tulehduksia! Joten voi olla ihan normaaliakin. Tuo piimä muuten saattaa toimiakkin, koska tässä raskaudessa olen juonut hirveästi juuri tuota gefilus piimää ja nyt vuoto tuntuisi olevan vähän "normaalimpaa" aikaisempaan verrattuna.

Mulla kuulkaas loppu raskaus oireet kokonaan!! Kauhean paniikin sain revittyä asiasta, koska aikaisemmilla kerroilla oireet loppunut vasta joskus 13 viikolla. Harmitti, että olen oman doplerin antanut jo eteenpäin ja melko varmat fiilikset kkm alkoi olemaan. Siivosin sitten kaappeja ja mitä löysinkään!!? Siellähän se mun dopleri nökötti!! Ilmeisesti kaveri joskus palauttanut sen ja olen vaan unohtanut :)
Piiiiitkän etsinnän jälkeen löysinkin hirmu nopean sykkeen! Ihanaa! Nyt ainakin tietää, että tällä hetkellä kaikki hyvin ja pikkuinen on elossa vaikka oireetkin jo loppui! Loisto kapistus tuo kyllä on, mutta kyllä sillä voi itselleen hirveän paniikinkin saada aikaan aivan turhaan!

mulla nt-ultra viikon päästä maanantaina! Aika tuntuu matelevan..

Roks 10+3
 
Heippati!
En olekaan aiemmin vieraillut täällä, mutta olisi kiva liittyä porukkaan. La on 13.1.2014 ja kolmas lapsonen, 27v (vissiin?) KAKS tulossa. Katoin tuolta, että teillä on vissiin fb ryhmä? Pääseekös sinne jotenkin mukaan? :)
Tähän hätään en voi ku todeta, että oon ihan loppu, olis ihana kaataa tätä raskauskuormaa jonnekin ja selvittää päätä yms... :(
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ihan tollainen perus Angelsoudsin doppleri ja ekat sykkeet sain kuulumaan rv9+. Mutta aiemmissa raskauksissa vasta rv15+. Nytkään en aina saa kuuluviin, mutta tää onkin tosi kova mönkijäinen, ei hetkee oo paikallaan :) Mä tunnen kans jo liikkeitä välillä, ekassa rv 15+ ja tokassakin rv12+.

Mä oon edelleen ihan hormoonihirviö :( Väsyttää ihan mielettömästi ja olo on kaikin puolin ällöttävä, iltaisin pitää väkisellä syödä jotain vaikkei mitään tee mieli. Mulla ku toi paino tippui tos rv 10 ku oli viikon melkeinpä syömättä refluksin takia nii nyt pitäis saada takasin, ku aiemmissakaan raskauksissa ei oo "paljon" tullu kiloja, vaan n 10kg, mutta ku ne lähtee mulla viikossa synnytyksestä ja sit oon imetyksen takia luuranko :O Valkkaria lorottää täälläkin paljon, mut niin on joka raskaudessa, vaikkei mitään tulehdusta tms oo ollukaan.

Mä oon käyny jo kahdessa ultrassa rv8+ ja nyt rv12+1, jolloin vauvveli vastasi 12+2, eli huonosta syönnistä ei oo kärsiny ku mamma :D

Laitoin muuten lilylle (jos nyt nimimerkki meni oikein) viestiä, et jos lisäilisit mut fb:hen? :)

Äh, taas loppuu aika, nyt lapsi hakee päikystä!
 
Mulla on kans Angelsoundsin doppler. Mä oon saanu joka kerta sykkeen kuulumaan, mutta kyllähän se aikansa ottaa...

Paha olo alkaa onneks olee jo jonkinlaisessa hallinnassa ja nyt en oo enää reiluun viikkoon oksentanu. Toki pahoinvoinnin aaltoja tulee muutama päivässä, mutta niitten kanssa pystyy elämään. Toivottavasti ei tule paluuta entiseen tämän suhteen.

Väsymys on kyllä aika voimakasta. Yövuorot töissä oli kyllä aika koettelemus, mut selvisin niistä. Ens viikko olis sitten iltavuoroa. Mulle tällänen jatkuva väsymys on kyllä aika erikoinen kokemus, kun oon aina pärjänny aika vähillä unilla ja muutenkin on tullut oltua aika menevä. Mikään baareissa kävijä en oo koskaan ollu, mutta harrastusten parissa on kyllä tullut touhuttua. Koirat vie kaiken ajan ja hevoset loput. Joskus sitten käyn jotain bändejä kattomassa. Nyt tuntuu että hyvä kun jaksaa koirat lenkittää, ei puhettakaan että jaksas kunnon treenaamiseen keskittyä. Valitinkin jo yhelle kaverille, että jäänköhän mä tällaseks, etten jaksa enää harrastaa.

Noista hevosista tuli mieleen, että kuinkahan pitkään sitä uskaltaa ratsastaa? Kyllä kai jotkut ratsastaa melki loppuun saakka, mutta ei kai se kovin järkevää oo.

Kiitos muuten tombatarille linkistä noihin vauvakamojen hankkimiseen.
 
Kalpeakuu sitähän ei suositella putoamisvaaran takia,mut kyllä mä uskon,et käyntiä voi "pomminvarmalla" pitempään mennä.
mun pitäis tuos pian alkaa vierottaa varsaa ja liikuttaa tammaa. onneks tamma kuitenki rauhallinen tapaus. ongelmana vain satulasta alas tulo, meil on länkkäri käytös ja se tappi tuottaa hankaluuksia ;)
sit kun oon saanu sen toimimaan entisenlailla,niin otan sille liikuttajan siihen asti,kun ite taas pääsen selkään.
 
Minä menin viime raskaudessa (la toukokuussa) viimesen kerran hevosen selkään joskus huhtikuussa. Ihan oman voinnin mukaan. Putoaminenhan se siinä vaarana tosiaan on. Itse putosin kerran joskus ekan kolmanneksen tai tokan alun aikana.
 
hellurei pitkästä aikaa :) enemmän tulee tuolla fb:ssä kirjoteltua mutta välillä käyn kyllä täälläkin lukemassa juttuja :)
mulle vois vaihtaa 13.1 tuon la....

muilla ku meinaa pahaolo loppua ni mulla sit näköjään alko :X kolmatta päivää tää etova olo ja sit vielä ku on tää kauhee yskä ni meinaa laatta lentää joka mutkassa...mut viimeseen asti pidän etten oksenna ;)

mie en saa dopplerilla kuulumaan ennen kun käännyn mahalleen, kai niin piilossa on noiden makkaroiden alla :D ja ylemmäs on noussu... ei malttas odottaa että ois jo ihan kunnon vauva masu eikä vaan tätä entistä makkaraa....

aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
Heipä hei, perjantaina oli neuvola, kaikki hyvin :heart: Tarvikehankinnoista oli ollut keskustelua. Olemme jo aikaisempien lasten kasvamisen myötä ehtineet luopua kaikista tarvikkeista, joten joudumme hankkia lähes kaikki nyt uudestaan. Suurimman osan hankimme käytettynä ja osan saamme perintönä. Ihanaa päästä hypistelemään pieniä vaatteita ja muuta. Ei malttaisi odottaa :) Doppleria meillä ei ole koskaan ollut enkä sitä hanki nytkään. Neuvolakäynnit kuitenkin tulevat melko tiheään ja saisin siitä itselleni vain lisää stressiä..
Saatteko yö nukuttua hyvin? Ajattelin tuon pitkänmallisen tyynyn itselleni hankkia, koska mahallaan nukkuminen ei onnistu enää ja muutenkin hyvää asentoa on vaikea löytää, maha painaa ja turvottaa. Tukityyny voisi auttaa : /
Huomenna 13 viikkoa täynnä :heart:
 
Mä saan nukuttua mahan puolesta vielä mahallaankin, mutta muuten yöt on jostain syystä levottomia. Vessassa pitään kerran käydä yön aikana, mikä tietty katkasee unen, mutta muutenkin uni on hyvin usein jotenkin tosi kevyttä. Heräilen asioihin joihin en normaalisti herää, tai jotka ei ennen oo häirinny. Välillä jopa siihen kun mies kääntää kylkeä. Normaalisti kun on oppinu nukkumaan vuorotöitten takia vaikka ympärillä tapahtus mitä. Kattoremontin aikaankin näin lähinnä outoja unia, mutten juuri heräilly ja meiltä sentään purettiin vanha tiilikatto ja laitettiin uusi tiilikatto tilalle. Mutta meillä kun yövuoroo saattaa olla useampikin viikko perätysten, niin sitä on oppinut nukkumaan sillon kun saa nukkua.

Niin se tippuminen se kai on aika riskialtista raskauden ollessa pidemmällä. Oon mä nyt sen verran itekkin ajatellut, että omalla ruunalla en taida enää maastoilla, kun se on vähän sellanen pelle. Ja sillä on toinenkin omistaja, joka sen liikutuksesta pääasiassa huolehtii. Aitojen sisässä sillä vielä uskaltas mennä. Mutta kaverilla on erittäin luotettava tamma, jolla varmaan uskallan ratsastella pitempäänkin, jos se ei vain muuten ala tuntua pahalta.
 
Ultrassa käyty. Siellä sitä pikkuinen käsiä ja jalkoja heilutteli <3 Oon niiin onnellinen, vihdoinkin voin olla raskaana :) Koko oli vain viikkoa nähden pieni. 12+4 lähdin ultraan ja ultrasta palasin 10+6.. Eli minun laskettu aika on 27.1.2015 .. 23.7 on uudestaan ultra, katsovat niskapoimuturvotuksen uudelleen, koska päivää vailla oli nyt minimirajaa... Silloin toivonmukaan mieskin pääsis mukaan :))

Nyt voisin liittyä johonkin facebook ryhmään! :) Mielummin tähän ekaan liittyisin, kun sen ryhmän porukka tuntuu " tutummalta" kun alusta lähtien ollaan viestitelty. Mutta ihan sama, kunhan kohtalotovereita jostain löytyy :)

Pyllerö 10+6
 
Pyllerö ihanaa että kaikki hyvin ja plussaa että näet pikkuisen hetken päästä uudelleen :heart:
Mulla on huomenna se np ultra jännittää hirveesti ku nyt on eka kerta kun nään pikkuisen :heart: toivottavasti kaikki olis vaan hyvin:) saa nähdä muuttuuko mulla laskettu, jotenkin oon ihan varma että viikko tullaan takasinpäin ainakin mutta huomenna se nähdään :)
Täällä pahoinvointi on edelleen pysynyt poissa toki pientä ällötystä varsinkin päivisin on mutta ei MITÄÄN verrattuna tohon kahden kuukauden järkkyoloon :D
Pyörryn jos siä on se 2 :D okei nyt vois lopettaa tän vouhotuksen,huomiseen :)))

Tanya 12+4
 
Mulla np ultra ens viikolla. Kotidopplerilla kuitenki vauvaa kuuntelen muutaman kerran viikossa.

Aloitin ns äitiyspakkauksen keräämisen. Miehen kanssa päätettiin ettei taaskaan pakkausta osteta kun ekalle otettiin ja jäi paljon käyttämättä. Nyt tulossa kolmas ja tavaraa ihan liikaa muutoinkin. Oman makuupussin kuitenkin hommasin.

Eveny 11+6
 
mulla on kans niin älyttömästi tavaraa ja vaatetta,ettei mitään järkee ottaa pakkausta. sekä tytön,että pojan vaatteet kaikki tallessa. on sitteri,koliikkikeinu,varmaan 5 eri leikkimattoo ym.ym.ym. turhaakin löytyy,niinku esim. vaipparoskis.meneehän se yhdellä,mut kaks tuottaa sen verran paskaa,et saa koko ajan olla tyhjäämäs. tarkotus on ollu laittaa myyntiin,mut jääny vaan tekemättä : /
 
Oon ihan unohtunu tonne fb:n puolelle.

Täällä alkaa vihdoin jo olot hieman helpottaan,iltaisin kyllä oon jo mielellään aika aikaseen menossa nukkumaan,miehen kanssa vietettiin perjantaina vapaailtaa ja mä jaksoin valvoa jopa ysiin :D
Pieniä liikkeitäkin on jo havaittavissa kun oikein keskittyy,ollut jo viikon verran,hassua kyllä ku istukan pitäis olla tossa edessä tällä kertaa :)

Mä en niiin malta odottaa et saan ton uuden pakkauksen <3 esikoisen pakkaus oli jännä mut aika poikavoittoset värit siinä oli minusta :/ nyt on ihanan pirteen näköset :)

*14+2*
 
Ihan ekaksi purnaan etten näytä pääsevän MIHINKÄÄN tammikuisten face-ryhmään.....

Olo on ollut melkoisen karmea, yleisveetuttaa vähän väliä, väsyttää ja oksettaa kaikki illat jne. Yritän nauttia silti kun tää todellakin on viimeinen raskaus. Alan olla vanha jo ;) Kävin maanantaina verikokeissa ja viikon päästä on np-ultra Mikkelissä.

Rapsu ja rv on jotakuinkin...ööö...10+4 tai jotain sellasta. ehkä.
 
Eveny mulle tuossa parisen viikkoa sitten jo laittoi viestin, että pääsen vielä Facebook ryhmään mukaan ja pyysi mua lähettämään "tunnistetietoni". Luulen siis, että hän on vain unohtanut minut lisätä ryhmään.
 

Yhteistyössä