*Tammitaaperot-08* vol.2

**Tammitaaperot-08**
*Näin se aika rientää ja on aika Tammivauvojen 2008 jo siirtyä Tammitaaperoiksi*


Mukana menossa on:


22.12

anskuliini1 POIKA 3500g, 50cm
1v mitat: 12,315kg, 81,2cm

1.1

Halinappi TYTTÖ 3680g, 51cm
1v mitat: 10,5kg, 77cm

2.1

Saaru POIKA 4300g, 53,5cm, 38cm
1.v mitat: 9,74kg, 75cm 1½v mitat: 11kg, 81cm

PrincessOfAcco POIKA 2990g, 48cm
1.v mitat: 10,5kg, 73cm

3.1

carla-81 TYTTÖ 2970g, 47,5cm, 34cm

mievaa POIKA 3870g, 52cm
1.v mitat:10,28kg, 80.8cm

katja87 POIKA 3540g, 49,5cm
1.v mitat:9,38kg, 78cm1½v mitat:10,62kg, 84cm

7.1

Toukomaa POIKA

8.1

Gorthaur POIKA 3800g, 51cm, 35cm
1v mitat: 10,725kg, 76,4cm 1½v mitat: 11,8kg, 82cm


10.1

Cattie POIKA 4710g, 54cm, 35,5cm
1.v mitat:12.3kg, 80.5cm 1½v mitat: 13,4kg, 86cm

11.1

Iidukka POIKA 3144g, 50cm
1v mitat: 10kg, 79cm1½v mitat:11,5kg, 85,5cm

Piku81 POIKA 2065g, 44cm
1v mitat: 8,5kg ja 74cm 1½v mitat: 9,76kg, 81cm

12.1

Pippuri84 POIKA 3615g 51cm
1v mitat:11,15kg, 78,7cm 1½v mitat: 12,695kg, 86,6cm

15.1

Villivadelma TYTTÖ 3070g, 47cm

18.1

HeMa05 TYTTÖ 4020g, 49cm, 37cm
1.v mitat:8570g, 72,5cm 1½v mitat: 9,6kg, 78,5cm

tyttönen POIKA 3085g, 48cm, 33cm
1.v mitat: 9,3kg, 75cm

Kide POIKA
1.v mitat: 9,79kg, 75,5cm

20.1

Neamma TYTTÖ 3550g 49 cm, 33 cm
1.v mitat: 9,97kg, 76,3cm

22.1

MaijaM TYTTÖ 3120g, 48cm
1.v mitat:9,165kg, 76,2cm 1½v mitat: 11,25kg, 84,6cm

23.1

Niipa-85 POIKA 3760g, 51cm, 35cm
1.v mitat: 11, 98kg, 77cm 1½v mitat: 12,58kg, 83cm

24.1

Tammiäiti TYTTÖ 3820g, 52cm, 35,3cm
jenniS POIKA 3414g, 51cm

25.1

pikkueppu TYTTÖ 49.5cm ja 3820g, 34.5cm
1v. mitat: 10.075kg, 76cm

28.1

maximilian POIKA 4100g, 52cm
1.v mitat:10,25 kg, 77,5 cm 1½v mitat: 11kg, 81cm

29.1

ansku88 TYTTÖ 4250g, 51,5cm, 37,5cm

5.2

shakki TYTTÖ 3955g, 52cm, 36cm
1.v mitat:9,190kg, 71,9cm

6.2

Afu-82 TYTTÖ 4580g, 56cm, 38cm
1.v mitat:9,615kg, 78,6cm 1½v mitat: 10,750kg, 87cm.

Ja toki kaikki uudetkin ovat enemmän kuin tervetulleita mukaan!!





edelliseen pinoon..
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1274040
 
Hellurei!
Uus kuukaus ja uus pino..
Mulla vain joku ihmeellinen väsymysrötväys-fiilis. Varmaa iskeny päälle ku ei oo taas aikoihin päässy kunnolla lenkkejä tekee.

Muutamat syndesankarit vielä saadaan tältä kuukaudelta :heart: Sitten on virallisesti taaperokaus avattu kaikilla ;)

Nyt mä taas en muista yhtää mitä piti kommentoida vanhasta pinosta, ku konekki tiltti (jälleen) kesken uuden pinon teon.. |O

Eilen me käytiin Hoplopissa ja alkuu Lucaa hiukka pelotti/jännitti koko paikka. Parhaat leikit ja juoksut ois ollu vaan siellä kahvilan puolelle. Mutta jahka tutustu paikkaan niin johan oli kivaa. Siellä oltiin pienten puolella ja tramppa oli ehoton suokkari. Toinen ihan onnessaa pomppi. Käytiin myös siellä isojen puolelle kiipeileen ja seikkaileen sekä laskeen mäkeä.


Tänään sitten kävinkin tuon isoimman vauvan ilmoittaa kouluun :'( Nii iso miäs jo. Samaa kouluun menee missä olla miehen kanssakin oltu pikkusena..

Nyt kaffelle!
 
Hei!

Kiitokset taas Saarulle uudesta pinosta!

Pikaisesti meidän kuulumisia, pää yö tyhjää, niin muista mitä muuta piti kommentoida...

Laura säästyi tälläkertaa vatsataudilta, ihme ja kumma. Samaan syssyyn lopetin sitte aamu ilmetyksen, eli nyt enää illalla imetän. Maitoa on sit laitettu ruuan sekaan (ei maistu mukista) ja juomana piimää ja välipalana jugurttia tai viiliä, niin just ja just taitaa maitomäärä täyttyä. Muutoin on ollut vähän kitinäisempi kausi nyt menossa, pukea ei saa, syöttää ei saa (ja ite ei vielä osaa syödä ), jne... Mutta kai tää taas tästä helpottuu.

Mutta nyt taas muihin hommiin, meillä "tietokoneenkäytön vähentämiskuukausi" menossa, kun välilä tuntuu, että tää ruutu vie luvattoman paljon aikaa. :wave:
 
Kiitos uudesta pinosta Saarulle!
Vai menee teidän esikoinen jo kouluun,huih.
Elli ja H tykkää hoplopista.Tosin nyt meillä pidetään hieman taukoa siinä kun H viimeksi ei oikein jaksanutkaan touhuta niin paljoa.Pidetään väliä että taa tulee uudelleen intoa.

Maija:mä kyllästyin laskemaan Ellin maitomääriä ja siirryin suosiolla kalkkitablettiin.Yhden tabletin annan kun meillä juo vaan vettä mutta sit jogurttia menee kerran päivässä.Neuvolasta kysyin onko 1 tbl ok.

Mä kans yritän ajoittaa koneella olon lyhyiksi pätkiksi koska täällä tytöt keksii heti jotain pahojaan saadakseen mut täältä pois.Yleensä H alkaa Ellin härkkimisen. |O
Onhan se totta että täällä menee aika kauan aikaa päivittäin mut pitää sitä jotain ilojakin olla :LOL:
 
Moikka!
Ihan pikaseen tässä nyt vaan.. Meil meni tänään päivä tosi hyvin, kun laitoin Aapen jo eilen nukkumaan klo.18.15, niin nukkui sit heräämättä 5.45 asti, ja sit lähdettiin liikenteeseen. Päiväunetkin maistui parisen tuntia!
Nyt me ollaan mun vanhemmilla, jäätiin tänne yöks kun mies tarvitsi auton rassailuun autotallia, ja muutenkin olis mennyt niin myöhään. Tästä ei oo kuin 500m sinne ryhmikselle matkaa missä oon tän viikon töissä.

 
Moi!

Meillä eletään kiiriestä arkea tällä hetkellä. Lapset on päiväkodissa ja mulla on 7 viikon harjoittelu TYKS:issä, vuorotyötä siis harjoittelu ja sit pitää tasapainotella miehen vuorotyön kanssa... Juu että ei paljoa yhteistä vapaa-aikaa, mutta kyllä tää tässä menee. Alilla on aika hyvä rytmi (kiitos päiväkodin) mutta Laila ei tarvitsisi päikkäreitä ja sit niitten takia valvoo melkein pidempään kuin mä kun mä menisin jo niin mielellään nukkumaan... :whistle:

Oliko kenenkään lapsi siinä influenssarokotetukimuksessa?
Ali oli ja meillä oli eilen vika käynti. Siellä yksi korvalääkäri on seurannut Alin korvatilannetta ja nyt Alilla on kohta 3kk ollut jo oikeassa krovassa nestettä, eli lääkäri oli niin kiva että antoi yhden ilmaisen korvakontrollikäynnin niin saadaan Alin krvatilanne selville. Saattaa olla että Ali tarvitsee tuubit jos hänellä on liimakorva.. :/

Flunssaa ja korvatulehduksia on tässä ollut molemmilla, mutta ei onneksi vatsatauteja *koputtaa puuta*

PrincessOfAcco =)
 
Acco: meillä on koko poikakolmikko rokotetutkimuksessa. On nuo raukat saanu nyt piikkiä ihan tarpeeksi kun tiistaina käytiin vielä saamassa eka hepatiitti-rokotus reissua varten. Nuo kaks pieninta vielä meni pelkällä porulla, mutta esikoinen mm. potkas terkkaria mahaan :( kun meni ihan paniikkiin. No kuukausi saadaan toipua ennen kun on seuraava piikitys.

Valtsu kuolaa taas ihan pirusti. Kulmahampaat ilmeisesti tulossa, ihmeen hyvin silti yöt menneet. Nyt räkystää koko sakki joten katotaan millaset kuviot tässä nyt lähtee pyöriin. Ihanaa mä pääsen kampaajalle huomenna :D rupee olemaan tuo kuontalo niin karmeessa kunnossa että on kyllä ihan ilonen tästä pipoajasta niin saa myssyn alla piilotella.
 
moikka moi!
mä olin tänään sitten seuraamassa uutta työtä, erään yksityisen lääkärikeskuksen vastaanottoon. Siellä pitäisi aloitella keikkaileen. Pää on pyörällä, mutta eiköhän mun kannata mennä koettamaan, harvoin annetaan mahdollisuus jos ei ole kokemusta. Poika jää kotihoitoon, yritetään saada mummot hoitamaan aina tarvittaessa ja sumplia vuoroja sitten sitä mukaa. Palkkakin oli aika mielenkiintoinen :whistle: että kyllä kannattas, toivottavasti vaan saadaan hoitojutut järjestyyn.

Mitähän muuta, ei kai mitään uutta ihmeellistä.
Voi, että mä oon jäänyt koukkuun BERNAISE-kastikkeeseen...sellanen valmis tetra :p
Ja taas on yksi viikko kohta lopuillaan, tää aika menee niin pikaseen.

mutta nyt iltapalalle..
:wave:
 
Voi että, pitkät pätkät jo kirjotin ja johonkin se katos :kieh:

Pikasesti siis jotakin. Työt pitäny nyt kiireisenä ja täällä kerinny vaan käydä äkkiä teiän kuulumisia lukemassa. Illat menee nyt äkkiä kun on täällä kotonakin kaikkee hommaa töiden jälkeen.

Onnittelut uusien työpaikkojen saajille. Neammakohan se oli uutta yritystä perustamassa. Tsemppiä siihen, kuulostaa tosi hyvältä =) Toi ois mullekin sopiva homma, kun vois omat lapset hoitaa samalla. Pari kaveria kun saisi mukaan niin joku ryhmis ois tosi kiva juttu. Siihen asti vaan hommat jatkuu tuolla päiväkodissa ;)

Mä oon kohta viisi päivää erossa Veikosta :eek: Miehellä ensi viikko talvilomaa ja Rukalla on mökki johon mies Veikko ja miehen vanhemmat on menossa. Mulla on töitä niin en pääse mukaan. Tosi mielelläni oisin sinne kyllä lähteny, mut nyt on näin asiat. Ja jos Veikko ois jääny mun kanssa kotiin, niin oisin kuitenkin ollu päivät töissä ja Veikon pitäny olla mummin hoidossa, niin tuolla saa sitten olla isän kanssa koko ajan. Mulle vaan tulee niin kauhea ikävä :/ Voi olla pikkasen outoa olla täällä ihan yksin. Ja on niin hiljastakin sitten...

Nyt täytyy lähteä nukkuu että herää taas aamulla töihin ja sitten vkl viettoon. Onneks miehet vielä vkl kotona :heart:
 
Meidän tirppana täytti tänään 1 vuotta! :heart: Bileet oli niin rankat, että juhlakalu oli pakko laittaa kesken juhlien nukkumaan. Taitaa vähän tämä uusi rytmi ja päivittäinen tohina verottaa. Pieni kun yrittää kovasti pysyä noiden kolmen vilpertin perässä.

Mutta on tuosta neidistä tullutkin iso tyttö! Kovasti haluaa itse syödä ja taidokkaasti kauhookin ruokaa lusikalla suuhun. Ulkona Irene viihtyy päivä päivältä paremmin ja innoissaan harjoittaa kävelyn jaloa taitoa. Kovasti on innostunut myös pukemisesta ja asettelee milloin sukkia milloin housuja tai muita vaatekappaleita päänsä päälle. :LOL:

Meillä on tyttöset edelleen kovassa räkätaudissa. Nyt on alkanut myös itellä nokka vuotaa. Nämä on näitä talven "iloja".

Tyttöselle onnea uudesta työstä!

Pippurille tsempit ens viikkoon. Varmasti haikeaa ja vaikeaa olla miehistäsi erossa.
 
Huomenta!
En tiedä mikä oli kun klo 6.20 ihan virkeänä pyöriskelin sängyssä. Mies vieläkin nukkuu vaikka töihin on menossa. Kai mun eilinen aamuvuoro jotenkin on sekoittanut päätä :whistle:

Mun vauva täyttää tänään 1 vuoden :heart: Huomenna juhlitaan suuremmalla porukalla, tänään koitetaan tehdä illalla jotain yhdessä (ellei aika mene ihan leipomiseen..). Nyt on sitten kaikki perää pitävätkin päässeet maagisen rajan yli. Taaperohan tuo on ollut jo kohta 2kk =)

shakin tytölle myöhästyneet onnittelut :flower:

tyttöselle onnittelut uudesta työpaikasta. Eiköhän ne pojan hoitakuviot ala myös toimimaan :wave:

Meillä ei osallistuttu influenssarokotetutkimukseen, vaan saatiin vain tavallinen influenssarokote (2 piikkiä).

Vihdoinkin sain varattua meillekin 1-vuotis valkokuvauksen. Ensi viikolla mennään =) Kuulosti kyllä lupaaavalta valokuvaajalta, kun sanoi että soittaa sinne vain jos esim. rytmit muuttuu, on känkkäränkkäaamu tai jos tulee kipeäksi niin voidaan siirtää valokuvausaikaa. Ihana että osasi ottaa tuollaiset asiat huomioon B)

Afu ja Roosa tänään 1-v
 

Moi!

Pikaisesti vaan täältä mummulasta...

Kovasti paljon onnea Shakin tytölle ja Afun Roosalle :flower:
Mä voin vaan kuvitella, minkälaisia herkkuja Roosan juhlapöydästä löytyy ;)

Ja Tyttöselle tsemppiä työ-/hoitokuvioiden sumplimiseen:) Hyvä siitä tulee, kunhan alkuun pääset!

Sairastelijoille pikaista paranemista ja voimia vanhemmille:)

Kide
 
Hellurei!
Ja onnea shakin ja afun tytöille :heart:

Onnea ja tsemppiä myös tyttöselle uuteen työhön. Ihanaa saada vaihtelua edelliseen työhön ja kotioloihin ;) Kyllä se siitä lähtee ku alkuu vaa pääset.
Nii ja onnea kaikille muillekin uusille phh_lle yms. Siin onki sitten hommaa. Minen ikuna jaksais hoitaa muitte muksuja aamut ja illalla omat sitten. Musta on niiiiiin ihanaa olla tuolla töissä missä ole :D Voi väliin olla vaikka ihan aivotonkin jos haluaa :LOL: Ihan miten ite haluaa panostaa tai tehä. Ja siellon ihan huiput työkaverit:heart:

Meillä taas keskimmäinen sairastaa. Mut en mä tiä mikä sillon.. kovasti itkustaa, silmiä kuulema särkee, yskii ja nöösi tukossa. Katellaan tässä muutama pvä miten lähtee menemään ja viimestää sitten maanantaina lekurille jos pahenee tai ei mee ohi.

Mulla alkuviikon kankeuden jälkee virtasta riittäny, kotona tuusailla monta päivää tässä jos jonkimoista rästihommaa. Vaatekaappeja perkannu ja pieniä Lucan vaatteita lajitellu, monelle niitä lupaillu nii jokaiselle omaan kassiin saanu lajitella :D

Pippuri, vaikka ikävä tuleekin, niin voi nauti, nauti omasta ajasta. Nopsaa se aika sitten menee ja tiä taas milloin ois omaa aikaa taas noin tiedossa. ;)

Mutta nyt taas jatkaan...ja hyvää vkl niille joilla se jo koittaa. Mulla vielä työilta edessä :D
 
Onnea kaikille synttärisankareille!!!!

Me ei olla missään tutkimuksessa oltu.En halunnut mitään ylimääräisiä.Ellin korvakierre ja lääkärissä juoksu sen tiimoilta on riittäneet.

Tyttöselle onnea uudesta työpaikasta.Kyllä ne hoitokuviot yleensä järjestyy jos joustoa löytyy työpaikalta.

Oltiin äsken kylässä kaverilla ja laskettiin mäkeä.Ellikin kävelee vähän paremmin jo ulkona ja ainakin yritystä löytyy!Ruokailu sujuu hyvin välillä kun malttaa mutta yleensä aikamoista temppuilua kun huutaa vaan "anna anna" ja osoittaa sormellaan kaikkea mahdollista.

Mutta nyt täytyy lähteä tekemään viikonloppuostokset kun mies tuli ajoissa kotiin!
Hyvää viikonloppua!

Paranemisia sairastelijoille :hug:
 
Moi!
Nyt olis eka duuniviikko takana, ja tykkäsin kyllä kovasti! :) Toivottavasti ensi viikko menee yhtä hienosti, kun silloinhan mulla sitten alkaa ne varsinaiset työt mitkä kestää ainakin sinne toukokuun lopulle.
Meillä on nyt Albertin rytmi muuttunut niin että heräilee siinä 5-6 aikaan, ja juo kuuden jälkeen pullollisen maitoa. 7.30 sitten syö aamupalaa (puuroa), 9.30 hedelmäsosetta/hedelmää tms. 11.15 Ruoka ja sit siinä 12 aikoihin maitopullon kera päiväunille, ja tällä viikolla on nukkunut jopa 1½h, on ollut aika väsy kun ollut touhuamista niin paljon. Sitten 14.00 välipala, n.16.45-17 ruoka, ja 18.00 iltavelli ja sen jälkeen nukkumaan että unilla on viimeistään klo.18.30. Iltapuuro ei siis mahdu enää kuvioihin kun se tulis muuten heti iltaruoan jälkeen, mut oon nyt sitten iltavellin antanu pullosta, onhan se vähän ravitsevampaa mitä rasvaton maito.
Yöt on mennyt aika vaihtelevasti, viime yönä ei herännyt kertaakaan, mutta esim. toissayö nukuttiin tunnin pätkissä... ja mamman vireystaso on siis töissä vaihtelevaa :whistle:
Millainen rytmi muiden töissäkäyvien tai kotona työtä tekevien lapsilla nyt on?

Onnea synttärisankareille! :flower:

Jaahas, kuudelta alkaisi saunavuoro! :wave:
 
Onnittelut Shakin ja Afun tytöille :flower:

Neamma. Paljon onnea yritykselle :flower: :flower:

Tyttöselle myös onnea töihin :flower:

Mää pyörittelin pitkään päässä tuota osa-aikasta työtä, et meenkö vai en. Se on siis siitä kiinni etten haluis laittaa Samppista hoitoon, ku eihän niistä hoitajista ikinä tiiä miten ne hoitaa. Sori pph:t! :snotty: Vähän aikaa sitte oli ihan jees työ ja sitä sitten vatvoin kolme viikkoa haenko vai en. Ystin kanssa sit juttelin siitä ja se osas ratkasta tän mun kauheen dilemman :LOL: Se ku oon vatvonut tota juttua monta kuukautta niin en mä voi olla sillon valmis jättämään pikkusta viä hoitoon. Kattelen sitten uudestaan keväämmällä josko pystyisin jättämään Sampon hirmuiselle pph:lle. Sori pph:t taas :D

Anoppikokelas oli sit soittanut äidilleen, et me ollaan menty kihloihin. Tää ukon mummu oli ny leiponu kakun, vaniljapullia ym. ja kutsui meidät kihlajaiskahville :D Yleensähän se on niin et kihlapari kahvittaa muita.. Se oli kiva ylläri, et ukon mummu oli hyvillään meen kihlauksesta ja vieläpä juhlisti sitä tolleen. Ukon vanhemmat ku sen sijaan oli järkyttyneitä.. Onhan se varmasti kauhee yllärishokki, ku pari on ollut 4,5 vuotta yhdessä, yhteinen lapsi ja asuntolaina.. Kyllä siinä menee shokkiin karumpikin sälli :LOL: :LOL: :headwall:
 
Perjantai-iltaa!

Pikaisesti tulin vaan onnittelemaan viimeisiäkin synttärisankareita! :flower:

Onnittelut myös kaikille uusille "työläisille" :flower: :flower:

Voi kun itsekkin jotain työkuvioita keksis, kovasti tässä miettinyt pitäiskö jotain alkaa opiskelemaan vai mitä tehdä... Kun vaan keksis mitä alaa. Mutta mukavat viikonloput!
 
So'on moro!

Afun Roosalle synttärionnittelut! :flower:

Meillä oli viime yö tosi levoton ja iltapäivällä mies kiikutti Irenen lääkäriin, niin korvatulehdushan siellä oli. Esikoisen korvat tarkistettiin samalla varmuuden vuoksi, mutta ne oli onneks puhtaat. Lääkäri kyllä sanoi, että diagnoosilla on "takuuaika" vaan puol tuntia, niin nopeesti voi korvissa kuulemma tilanne vaihtua. Toivottavasti esikoinen nyt säästys tuolta!

Katja: Meillä on vähän kans tän työn alottamisen jälkeen rytmi muuttunut. Aamulla Irene herää 6.30-7 välillä, n. 7.45 syödään aamupuuro, 9-10.30 ulkoillaan, 11 lounas, 11.30/12-14/14.30 päiväunet jonka jälkeen välipala, 15.30-16.15 ulkoilua, 17 päivällinen, 19.15/19.30 iltapala ja 20/20.30 nukkumaan. Mä en ole koskaan oppinut elämään kellon tarkasti ja se tässä pph:n työn alotuksessa onkin ollut hankalaa.

Gorthaur: Pph prukka on kyllä oikeesti tosi kirjavaa. Mä olen ainakin kuullut jo erinäisiä juttuja joistakin nykyisistä työtovereistani enkä varmasti veis omiani heille hoitoon. Mutta toisaalta jos sattuu löytämään sellaisen helmen hoitajan, niin mikäs siinä olis töihin lähtiessä. Mutta samanlaista kirjoa on myös päiväkodeissa ja päiväkodin henkilökunnassa. Von sanoa myös omista aikaisemmista työtovereista (siis juurikin päiväkodissa), että miettisin kyllä hetken, jos lapseni joutuis heidän päiväkotiryhmäänsä, kun taas joillekin veisin lapseni hetkeäkään epäröimättä.

Tää taitais valua tonne sohvalle löhöämään...
 
Heissan!

Pikaseen täältä, leffa ootta katselua meinaan. Juu taas vierähti yks viikko, menihän se ihan kivasti, paitti tää iltapäivä ku auto oli huollossa, useampi satanen meni sinne sitten. :kieh:

Meillä oltiin siä tutkimuksessa, hyvin se meni, viä on pari soittoaikaa..

Rytmistä ni meillä herätään 6-7, 7-8 aamupala, ulkoilua, n 11 lounas, sit päiväunet, 14 välipala, leikkiä ulkoilua yms, 17 päivällinen, leikkiä yms, 19 puuro ja 19-20 nukkuun. Nykyään yöt menee hyvin heräämäti, nyt tosin pari levotonta ollu, varmaan hampaat ja tuon kävelyn harjoittelu tekee.

Niin kävelyä harjotellaan tosiaan, päivä päivältä paremmin menee.

Nyt viikonloppuna tartteis kattoon kans tota pojan vaatekaappia ja isompaa käyttöön.. Ulkoiluun haettiin kunnon uusia kintaita ja kevääks otin jo hatun ku sattu niin ihana vastaan.

oikein lämpimät onnittelut synttärisankareille :heart:

Tervehtymisiä siarastelijoille :hug:

Ja voimia työssäkäyville :hug:

Pph:sta viä sen verta et me löydettiin se helmi, ja mähän oon tosi tarkka, saatiin siä käydä useestikin tutustumassa yms, hyvillä mielin oon vienyt. Mutta tosiaan niitä on monenlaisia.

hyvää viikonloppua kaikille :wave: :wave:


-c-
 
Pikaisesti tulin toivottamaan hyvät viikonloput kaikille! :D
Mä lähdenkin taas huomenaamusta työreissuun... Tytöt menee mamman ja papan hyvään hoitoon. :heart:
Onnittelut Irenelle ja Roosalle! :flower: :heart:
:wave:
 
Pph:sta täytyy viä sanoo, et ite oon ollut melkein aina muksuna pph:lla, vakinaisen hoitajan ollessa lomalla jouduttiin jollekin toiselle pph:lle tai päiväkotiin.. Meillä oli niin ihana pph, parempaa ei löydy. Ainuttakaan huonoa muistoa ei niiltä ajoilta ole, kun Kirsti meitä hoisi. Jos hän vaan täällä asuisi ja ei olisi jäänyt vähän aikaa sitten eläkkeelle niin ei olisi tarvinnut pähkäillä hetkeäkään laittaakko Sampo hoitoon.
Sillon Kauhajoella oltiin kans pph:lla ja ollaan edelleen ystäviä kyseisen hoitajan kanssa. En oo vaan koskaan viittinyt sille sanoa, et Kirsti on ykkönen, paras, upein, mahtavin jne jne :xmas:
Sit mun pikkuveljellä on ollut vaihteleva kirjo hoitajia, järkyttävistä hyviin. Just nuo pikkuveljeni hoitajat on saanu miettimään hoidonlaatua :snotty: En oo niitä ennen miettinyt hirveyksiä, kun itellä on niin hyvät muistot.
Sillon ku pikkuveljen oli yhellä muijalla hoidossa niin ei tarvinnut kuin mainita kyseisen hoitajan nimen niin se alkoi itkemään. Jos mentiin edes vähän sinne päin missä se pph asui niin veljeni huusi ja itki, ettei halua sen naisen luo.

Nooh.. sitten ku sen aika koittaa, et Sampo tarttee hoitajaa niin täytyy tehdä jonkin asteinen psykoanalyysi tulevasta hoitajasta.
 
Pitkästä aikaa kuulumisilla :)
Moni on näköjään miettiny alkavansa hoitaa lapsia, itselläkin se kävi mielessä mutta ei nyt ainakaan vielä vuoteen onnistu. Täytyy sitten katsoa uudelleen.Miten te jotka hoidatte niin kuinka tuo rahallisesti menee? Onko ihan kohtuu palkka?

Meillä kovasti Luca haluaisi alkaa kävelemään mutta ei vielä uskalla ottaa yhtä askelta enempää.Mutta tuskin enää kauaa menee, sen verran kovan tahtoisesti tuota harjoittelee..
Meillä meni muutama yö lähes valvoessa, Luca itkeskeli kovasti ja yski niin että pelättiin toisen tukehtuvan. Eilen mentiin sitten lääkäriin, niin molemmissa korvissa alkavat tulehdukset. Onneksi saatiin heti lääkkeet ja viime yö oli jo paljon parempi noihin pariin edellisiin verrattuna.

Oon ollu jo tänäaamuna reipas, sain imuroitua.Vielä pitäs lattiat pestä niin sitten vois olla vaan.Lähdetää Lucan kanssa pulkkailemaan.Pulkkailusta on tullut meillä ihan hitti, ykspäivä uskaltauduttiin jo ihan pulkkamäkeenkin, ja mitä kovempaa mentiin sitä hauskempaa oli :).Iltapäivällä pidän Me&I kutsut joten pääsee taas katselee ihania vaatteita.Harmi vaan kun ne on niin kalliita mutta eihän sitä tilaamista voi vastustaa.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!

-Jenni, Luca ja TiiviTaavi rv8+1-
 
Gorthaur:hoidon aloittaminen ja sen hyvän paikan löytäminen lapselle ei tosiaan ole kaikkein helpoimpia ja se vaan korostuu mitä pienmepi se oma aarre on :heart:
H aloitti aikoinaan päiväkodissa 2 v ja se oli ekat kuukaudet aika vaikeeta kun lapsi jäi usein itkemään ja töissä sit mietin että mitenhän siellä menee.Onneksi työkaverit lohdutti mua :D
Siitä yhteisestä ajasta tulee kyllä sitten tuplasti tai triplasti ihanampaa kun on välillä erossa.

Itsellä ei ole sillai kiire töihin kunhan vaan keikkaa riittää.Mutta onhan siinä puolensa että kun mies on arkisin töissä ja mä sit viikonloput,onneksi en nyt sit ihan aina kumminkaan.Tässä on nyt vuosi aikaa katsoo miten tää keikkailu lyö leiville.Olen mä sellaistakin suunnitellut että syksyllä hakisin Ellillekin päiväkotipaikan ja voisin sit keikkailla arkisin parina päivänä ja viikonloppuisin.Sillä sais jo kivasti tienestiä ja silti sais olla paljon lasten kanssa kotonakin.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Lauantaita!
Jennihän on ollu reippaana! Mulla samat hommat odottais, mut ei millää saa aikaseen. Ja nyt hyvällä omallatunnolla istuskeleki tässä ku Luca nukkuu ja imuroimaan ei viiti :D
Mut pakko son tänään tuusata ja siivoilla molemmat tasot.
Mies on töissä ja huomenna taas kiekkoillaan. Niin nopsaa hujahtaa tääkin vkl.
Tänää lupasinkin pojille että illalla tehdään herkkulautanen (dippiä ja kasviksia ja hedelmiä ja kaapissa saattaa olla sipsin jämiäkin :p)

Täällä edelleen keskimmäinen kipeänä ja nyt näyttää että Lucakin nuhii :( Saas nähä mitä taas on luvassa :headwall:

Meillä on aina pojat olleet kotihoidossa. Joskus aikoinaan ku miehen kanssa oli päällekäisiä vuoroja niin joku tuttu (serkku, sisko tai mummi) kävi täällä hoitamassa poikia, mut päällekäisiä vuoroja ei meillä oo ollu enää vuosiin.

Meillä rytmit menee Lucalla et 7-7.30 herätään ja heti puurolle. Sitten lähtääkin eskarireissua heittää ja yleensä Luca nukahtaa sitten hetkeksi rattaisiin. Sitten 11-11.30 syödään ja 12 mennään takas eskarii, tulomatkalla Luca taas nukahtaa. Sitten onki välipala aika 14-15 ja ruokaa taas 17 paikkeilla ja puuro 19 maissa/jälkeen ja sitten klo20 aikoihin nukkumaan. Mies meillä siis hoitaa iltahommat ja nukutukset ku minä oon töissä. Lähden siinä puol5 maissa töitä kohden. Mut hyvät rytmit on pojilla. Lucalta toivois et saatais siirrytty 1 päikkäreihin, mut sille ei vaa voi mitää ku se nukahtaa tuolla matkalla :( Mutta hyvin näinki on menty niin saa jatkua.

Kylläpä maha murisee, aamu menty pelkällä kaffen voimalla, niin joskos nyt ottais jotain aamupalaa. Sais ehkä syötyä sen rauhassa sitten..

Viikonlopun jatkoja!
 

Yhteistyössä