Tammitähdet 2017

Meillä oli nyt tänään se 1,5v-neuvola, niin täyty tulla heti ilmottamaan mittoja ;) Näin muutamaa päivää vaille 1v 7kk iässä pituutta oli 84,5cm ja painoa 10,6kg. Painoarvaus meni mulla aika nappiin, mutta luulin että laps olis lyhyempi :ROFLMAO: Yhä edelleen on samat pituus 0-käyrällä ja paino -1, niin kuin on ollut alusta asti. Ja muutenkin kaikki mallillaan.

Meillä kans on vaan muutama sana käytössä ja aivan hirmuisen paljon omaa höpinää. Sitä riittää aamusta iltaan kyllä. Tämä nuori mies ei vielä pottaile, joskus käy vähän tutkimassa pottaa, mutta ei kyllä halua siinä istuskella. Nyt on alkanut kyllä tunnistaa, kun kakka tulee vaippaan ja sanookin heti "kakka" ja taputtaa vaippaa. Ehkä vielä joskus tulis ilmoitus etukäteenkin niin vois kokeilla pottaa tai pöntölle vientiä :LOL: Mut ehtiihän tuota.

Mulla olis maanantaina sitten hetkeksi töihin paluu. Ensin mietin että jes, siellä toimii ilmastointi, mutta eipäs toimikaan.. Eli sielläkin sitten kenties trooppista lämpöä tarjolla. Enkä tiedä miten nopeasti viilenee rakennus, kun on kerran kunnolla lämmennyt. Vaikka säät nyt voiskin viilentyä. Alkaa olla itsellä puhti pois tästä helteestä.

Ja kiva, että teillä repa meni allin osalta reissu hyvin! Harmi tuo keskimmäisen korvatulehdus, mutta tosiaan, oma pieni lisäseikkailu sekin. All inclusive oli kyllä pienen lapsen kanssa helppo, meillä oli myös sillon toukokuussa.

Mites susannan perheen laivareissu meni?
 
Musicro, reissu meni todella hyvin.
Lapset tykkäs laivareissusta paljon ja koko ajan piti olla ihmettelemässä suurta merta ja kaikkea. Ja pallomeri, sitä he rakasti.
Mutta nätisti olivat kyllä, toki jännittyneitä.

Muutenkin reissu meni todella hyvin.
Eläinpuistossa kiertely näin loppuraskaudesta ei ollut paras idea, mutta sen ajan kun mä istuskelin siellä sun täällä niin mies sitte ihmetteli tyttöjen kanssa eläimiä, tyttöjen kanssa siksi, että Sebastian sammahti n. 10min siitä kun sinne saavuttiin niin rattaisiin ja nukkui koko sen ajan.
Shoppailemassa käytiin vähän, ja löydettiin lapsille vaatteita, muutamia syksyllekin jo. Ja vauvakin sai oman osansa vaatteista.
Löysin itsellenikin muutaman vaatteen raskauden jälkeiselle ajalle ja mieskin itselleen.
Kaikki kävely verotti tätä mammaa kyllä kivasti ja kyllähän sieltä muutamia supistuksia tulikin, jotka onneksi loppuikin.

Reissu oli siis kaiken kaikkiaan onnistunut, lapset tykkäsi ja olihan meillä aikuisillakin kivaa siellä.

Oli ihanaa katsoa Ruotsissa miten esikoinen osasi itse tilata Ruotsiksi jäätelön. Meidän iso pieni vauva.

Ja raskaana ollaan yhä, tänään viikkoja tasan 39+0. Viikko laskettuun aikaan. Hui, kohta meillä on oikeesti jälleen vauva sylissä.
Ja toivon todellakin, että nuo ilmat ihan oikeasti alkaa nyt viilenemään, kun niin on luvattu.
Kyllä me vähän pohdittiin, että oltais vielä menty mökille muutamaksi päiväksi, mutta ei taideta kyllä uskaltaa, sieltä on kuitenkin reilun tunnin lisämatka synnärille.

Keskiviikkona oli lääkärineuvola ja kohdunkaulaa jäljellä puolisen senttiä, pehmennyt ja auki 2cm. Ja laskeutunut.
Jännittäviä aikoja eletään.

Kyllä tässä on jo sen verran kolmea ässää tehty, että ainakin siivottu ja jopa sitä toista. Saunassa en kyllä viitsi käydä.

Pottailu on meillä vähän jäissä tällä hetkellä, kyllä Sebastian sinne tekee, jos sattuu olemaan ilman vaippaa, osaa kumminkin ilmoittaa, että pissa tai kakka ennen niiden tulemista.
Ehkä me aloitetaan kunnolla pottailu sitten kun vauva on syntynyt.

Susanna & Sebastian 1v 7kk
(Tirriäinen 39+0)
 
Oijoi Susanna, kohta todellakin tosipaikat :)

Meillä tuo pottailu perustuu mun aktiivisuuteen, ei itse osaa pyytää vielä Kyselen tasaisin väliajoin, itse haluaa silloin kun joku muukin käy jos osuu kohdalle. Tunnistaa kyllä että kakka tulee vaippaan ja lähtee yleensä vessaan putsille reippaasti mutta vaikka sattuisin huomaamaan että rupee sitä vääntämään, yleensä kieltäytyy siinä kohtaa potalle menosta. Katsotaan sitten lähempänä 2v,ekat pikkuhousut ostettu jo:)

Arki alkaa ensiviikolla...tytön kanssa lähdetään avoimeen päiväkotiin ja muskariin. Itselläni alkaa treenaus puolimaratoniin, meinattiin veljen kanssa juosta ensi keväänä. Myös ajokortti on tarkoitus vihdoin ajaa näin kypsässä lähes 40v iässä :LOL:
Töissä käyn satunnaisesti edelleen, mut kunnolla palaan aikasintaan vuoden päästä :)

Tytsyllä on kova treeni päällä sanojen kanssa nyt on todella innostunut kirjoista ja vaatii että kerrotaan mikä mikäkin on. Eiköhä tuo sanainen arkku kohta aukea (y)
 
HÄN ON TÄÄLLÄ!
Auringonsäde maahan koski, syntyi soma nukkaposki. Tuli tähän maailmaan sydän iloa tulvillaan!

Meidän rakas tyttäremme syntyi tänään 17.8.18 kellon ollessa 8.18.
Painaen 3860g ja ollen 53cm pitkä.

Synnytys oli nopeahko, ehdittiin olemaan synnärillä vartin verran, ennen kuin neiti päivänvalon näki.
(Hauska sattuma on se, että flikka syntyi samana päivänä tulevan kummitätinsä kanssa.)

Susanna & Sebastian 1v 7kk
(Flikka 7h)
 
Musicro Paljon kiitoksia onnitteluista. ❤
Repa, koko perhe kiittää suuresti onnitteluista. ❤

Vauva on nyt kolmeviikkoinen pieni ihana nuppu. ❤
Syö, nukkuu, pissaa ja kakkii. On kasvanut hyvin.
Todella iisi tapaus, herää 1-2 kertaa yössä.

Ristiäisiin on kaks viikkoa.
Kaikki on onneksi melkein niiltä osin järjestyksessä.

Melkein siksi, että meillä valtaa tällä hetkellä talossamme kaaos. Muuttokaaos.
Lyhyesti virsi kaunis, myytiin meidän talo (laitettu keväällä jo myyntiin), ostettiin uusi ja sinne muutetaan nyt.
Kirjaimellisesti nyt, mä istun vauvan kanssa meidän uuden talon lattialla purkaen tavaroita, samalla kun niitä tuodaan sisään. Tai oikeestaan vauva on vaunuissa ja mä istun ja puran bokseja.
Onneks on ihanat apujoukot.

Saatiin onneksi hyvä muuttosää.
Mutta nyt tulee ainakin mieleen jälleen se, että ei kyllä tuu muutettua enää ikinä. Pakkaaminen on sieltä itsestään eikä tää purkaminenkaan sitä kivointa hommaa ole.
Nyt viikonloppuna on tarkotus viedä niin paljon kuin mahdollista, aina parempi jos saisi kaikki nyt jo vietyä, mutta tuskin. Ollaan tosin jo voiton puolella, joten ei sitä tiedä, vaikka saatais kaikki tuotua nyt.
Ja sitte tarttis saada kaikki tavarat oikeille paikoilleen ristiäisiin mennessä.
Elämme kiireisiä aikoja.

Sebastian on alkanut kunnolla uhmailemaan, mikään ei kelpaa, kaikki täytyy tehdä itse ja jos jotain ei saa niin sehän on itkupotkuraivarit heti.
Välillä on sitten taas niin enkeliä ja kilttiä poikaa.
Ja on myös alkanut puhumaan monia lisäsanoja, enemmän suomeksi, mutta myös ruotsiksi.

Nyt jatkamaan muuttopuuhia.

Susanna & Sebastian 1v 8kk
( S 3vko 1pvä.)
 
Saatiin kuin saatiinkin kaikki valmiiksi ristiäisiin.
Vielä viikolla näyti hyvin keskeneräiseltä, mutta niin vain saatiin loputkin paikalleen ja siivottua.
Ja kaiken tämän lisäksi, leivottiin, ihanan anopin avustuksella.
Kakku kylläkin tilattiin.

Ja tosiaan ristiäiset oli tänään, neiti oli oikein rauhallinen ja nukkui tyytyväisenä kummitädin sylissä, jopa kun päätä kastettiin. Lopussa vasta alkoi heräilemään.
Ja nimekseen meidän rakas pieni neitimme sai Sofia Vilma Isabella ❤

Kaikki lapset yöunilla ja me aiotaan ottaa siskon kanssa pienet lasilliset valkkaria.

Susanna & Sebastian 1v 8kk
(Sofia 1kk ja 5pvä)
 
Susanna, oikein nätti nimi tuli tytölle :love:

Täällä neiti kasvaa kohisten. Tykkää kovasti muskarista ja kotona leikkii kaikki laululeikit mitkä siellä on tullut tutuksi... Muskarissa keskittyy enemmän seuraamiseen :LOL: vaatii usein kotona lastenlaulut soimaan ja jammailee täysillä. Puhe kehittyy hitaasti mutta kokoajan tulee uutta. Höpisee kaiken aikaa, mutta ei siitä juuri selvää saa. Sitten on yksittäisiä sanoja mitkä on selviä plus yksi 2-sanainen lause "en nää" :ROFLMAO: kotona on alkanut olemaan ilman vaippaa,, välillä ehtii potalle välillä ei. Ihan itse rupes vaippoja riisumaan. Yhtäkkiä vaan huomaa että meillä vilistää alaosaton:D puhelimessa juttelis mummulle aina vaikka kuinka, ja suuttuu kun luuri viedään pois :D
Päikkärit nukutaan noin tunnin pituisina puolitoista max. Yleensä nukkuu yöt hyvin mutta tuossa oli jakso että heräili itkemään ihan tolkuttomasti eikä mikään auttanut, saattoi mennä pari tuntia ennenkuin tilanne ohi. Nuhaakin on ollut, voi olla että sekin tehnyt osansa. Nyt on taas silmä rähminyt edellisen räkiksen jäljiltä ..tätähän oli paljon vauva vuonna. Täytyy seurata tilannetta. .

Hyvää syksynjatkoa kaikille :)
 

Yhteistyössä