TAMMIVAUVAT 2007

Illalla kirjotin pitkät pätkät, mut jonnekkin ne taas hävis.. :kieh: Sama nyt siis tiivistettynä.
Näin tuossa muutama päivä sitten entisen työkaverin, hän kovasti kyseli kuinka meillä on Jeren kans mennyt, onko ollut yhtä h*lvettiä.
Kerroin sitten, et hyvin on mennyt ja niin päin pois. Hän ei vaan uskonut ja jankkaskin, et nukkuminen noin pienellä ainakin vielä takkuaa. No, mä siihen et ei takkua.
Tuohon tuli sit kommentti, et mun pitäis viedä Jere lastenlääkärille liiallisen nukkumisen takia! :eek:
Ei ole kuulemma normaalia, et nukkuu noin paljon (ja hyvin?).. :ashamed: Että sitten nyppiikin tollanen..
Meillä Jeren uniajat kun on (noin suurinpiirtein) tälläset;
21-07 yöunet, 9.30-11, 13.30-14 ja 17-18.30

Niin juu, maitoa ei enää yöllä juoda. Muutaman kerran on halunnut maito pullonsa 6 maissa aamulla, mutta on jatkanut sen jälkeen vielä unia tunti-puoltoista. Ja tavaroita antaa pois nätisti, kunhan saa jongun muun tilalle! :D Yritän kans aina muistaa sanoa kiitos, olehyvä. :saint:
 
POIO
Miten musta tuntuu, että sillä työkaverillas oli kateutta pinnassa :whistle: Ei kyllä kannata korvaansa lotkauttaa tuollaiselle. PYH!
Sitä paitsi kyllä se nukkuminen on ennemminkin terveen, hyvinvoivan lapsen merkki. Nukkuessa lapsi saa tarvitsemansa levon kasvaakseen ja kehittyäkseen.

Joonas nukkuu vielä kahdet päikkärit päivässä. Aamupäivällä 1.5-2h ja iltapäivällä saman verran. Ilta unet jätettiin pois, koska niille nukahtaminen ei ollut Joonaksen mielestä niin mieluista. Nukahtaa yöunille sitten helpommin.

Viimeyö meni Joonakselta taas ilman maitoa, mutta huusi kyllä tuossa puolen yön aikaan puolisen tuntia. Ei toki varmasti nälkäänsä, koska oli illalla syönyt niin hyvin. No olisko ollut masukipua tms. :|

 
Juuh, niin taitaa olla Poion kaveri hieman kateellinen ja katkera :D Mahtaa omat väsymykset painaa...
Kyllä mäki oon kerran jos toisenki joutunu selittelee muille et meillä oikeesti vauvat on alkanu 3-5kk ikäisenä nukkuu yöt läpeensä. Et hengissä mä oon vaikka lapset niin pienellä ikäerolla onki. Sepä se just on saanukki meijät tekee nuo lapset niin peräkkäin ku nukkuvat hyvin niin jaksaa itekki sitte paljon paremmin.

Miten muuten on sen korvatulehduksen kans... Ku käytiin tänään uimassa ja sen jälkeen vauva hieroi korvaansa aika lailla. Tuli vaan jälkeenpäin mieleen et joskus oon jostai kuullu ettei uimaan sais mennä jos on korvatulehdus :ashamed: Mut ei tuo nyt oo huudellu eikä korvaa härppiny et ei kai sillä mitään pitäs olla, lääkekuuri loppu jo tiistaina.
Mut olipa mahtava käyä uimassa, poke eka kertaa :) Esikko oli mummilassa yötä niin päästiin sitte lähtee aamulla vauvan ja tytön kans, oli ihanaa piiiiiiitkästä aikaa, poke nautti kyllä mahoton! Siellä oli ihan uus ohjaaja, hieman ihmetytti ku se poikaa siellä uitti ja kerrottiin kyllä et se on eka kertaa siellä. Niin tää ukko sitte vaan sukellutti vauvan :eek: Ku aikaisemmin on kyllä käyty monta kertaa ennenku on sukellushommia tehty, kokeili vissiin refleksejä' mut silti olin ihan :eek: Poika itki jonkun aikaa sen jälkeen mut onneksi rauhottui pian ja tykkäs vielä sen jälkeen polskia :heart:
Ku tulis enemmän tämmysiä sunnuntai aamuja et päästäisiin menemään. Nytkin herättiin 8.40, kiireellä vauvalle puuro ja tytölle jugru ja 9.30 oltiin sitte altaassa :D Ei oikein onnistu lähtee kolmen pienen kans ku kukaan ei osaa ite uida, niin miehen kans kahestaan. Tarttis kolmannen aikuisen lisää mut ei kukaan oo yheksältä aamulla hereillä uimaan lähössä. Hyvättä mekään...
 
Kylläpä tässä on illan aikana nyt tullu mietittyä et ei sitä koskaan tiijä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Pitäs osata olla onnellinen jokaisesta hyvästä, pienestäkin hetkestä. Ja nauttia, elää täysillä ja toteuttaa haaveita eikä vaan elää haaveissa... Vaikken sen kummemmin melleä tuntenut, jokunen yv vaihdettu aikoinaan mut silti se pysäytti.
Juuri sain tänään tietää et kaverini isä kuoli viikolla. Ens viikolla ois anopin serkun hautajaiset. Tääkin täti sairasti syöpää 7-vuotta kertomatta sitä muille :ashamed: Ja nainen oli erittäin läheinen mieheni lapsuudessa :(
Elämä on...
 
Melle :'(
Osaanotto pino sekä sytytä kynttilä- linkit Mellen muistoksi löytyvät "mitäs nyt"osiosta.
Vuosi sitten kamppailtiin kela-kiemuroissa äippärahojen kanssa täällä palstalla rinta rinnan. Ja nyt perheellä pohjaton suru.
Voimia omaisille ja läheisille !
 
On kyllä ihana kattoo ku vauva konttaa niin touhukkaana :heart: Meillä esikoinen alkoi ryömimään 8kk ja sit suoraan kävelee. Tyttö lähti suoraan kävelee, ei ryöminyt eikä kontannut. Nyt meillä on eka lapsi joka konttaa =) Mut tääkin jätti sitte sen ryömimisen väliin... eivät meijän muksut kasva kirjojen mukaan :LOL:
 
Minäkin luin tuosta Mellen kuolemasta palstalta jo eilen illalla.. Tuntuu ihan kamalan pahalta, vaikken häntä tuntenutkaan!!! :'( On ihan sanaton olo... en osaa muuta sanoa kuin että hirmuisesti voimia Mellen perheelle ja läheisille suuren surun keskellä!!!! :'( :hug:

Tietääkö muuten kukaan, oliko Mellellä muita lapsia kuin tämä Hippu...? Kamalalta tuntuu hänen lapsen/lastensakkin puolesta.. :(
 
onnistuukohan nyt. Multa on kadonnut 3 kirjoitusta peräjälkeen. :( Jospa neljäs kerta toden sanoisi?

Mellestä on suru täälläkin.
Tällaiset äkilliset nuoren kuolemat tuntuu niin epäreiluilta. Ja varsinkin, kun pieniä lapsia jää äidittömiksi. On tämä elämä joskus hirvittävän epäreilua.

Kaverini kuoli 21-vuotiaana auto-onnettomuudessa. Se oli kyllä vaikeata.

No, mukavampiin asioihin.

Ville on alkanut harrastamaan kitaransoittoa.
Saattaa pitkiäkin aikoja rämpyttää isoveljen kitaraa. Joskus menee yksikseen veljen huoneeseen soittelemaan. :D

Huumorintajuakin alkaa tulemaan päivittäin lisää. Mukavaa, kun kikatuksia tulee aina vaan enemmän.
Ja tuo puheen ymmärtäminen aina hämmästyttää. Tottelee välillä, kun pyydän irrottamaan otteensa jostakin tai sanon ettei saa laittaa suuhun.
Mutta eiköhän tuokin kiltteys karise pois. ;)

Ville heräs. :wave:
 
Multakin katoile nää tekstit kokoajan. :kieh: Tulee vaan valkonen sivu, kun on klikannut tuota vastaa kohtaa. Prkl! :headwall:

Ei sitä vaan voi ymmärtää minkätakia tälläsiä kamalia kuolemantapauksia sattuu. Mulla myös työkaverin tytär jäi suojatiellä auton alle viime talvena ja kuoli sit saamiinsa vammoihin sairaalassa. Kuski oli humalassa, ja sai lievän tuomion kun ensikertalainen oli..

Omaa napaa; Jerellä on alkanut kiljuntavaihe (taas!). Huutaa kun pistetty possu välillä :D , sit hekotellaan äänelle kun varmaan ihan omiinkin korviin sattuu. Mun ainakin! Ei tuosta pojasta laulajaa ainakaan taida tulla! :LOL:
 
Saamarin lainsäädäntö! Kyllä kännissä jonku tappanut saisi ankarimman mukaan kärsiä. :kieh:
Mun kaverini oli muuten silloin juoppokuskina. Musta jää yllätti. Kuskattava känniläinen sai vaan murtuman jalkaan. Kuski siis kuoli.
Tämmöistä. Sapettaa.
 
Tervehdys kotimaan kamaralta! Tultiin eilen illalla takaisin Suomeen ja kohta on siis paluu arkeen. Saku aloittaa tarhan vajaan parin viikon päästä ja mullakin alkaa siis työt. :|

Viimeisenä iltana Espanjassa poltettiin kaunista kynttilää terassilla Mellen muistolle.

Saku kävelee jo hurjaa vauhtia tuen kanssa ja karhukävelyäkin harrastetaan konttaamisen ohella.
 
Meijän pyykkikone on siis tavallisenen tapaa niitä sukkia syönyt, nyt on sitte jo parit pikkarit hävinny :kieh: Seuraavaksi sitte vissiin katoaa lemppari farkut :LOL:
Tänään aamulla sitte piti taas herätä herätyskelloon ku esikolla oli kerho. Muut ei heränny joten päätin kaikessa hiljaisuudessa keittää rauhassa kahvit ja juua ne ennen ku säpinä alkaa. Kuten joku jo varmaan muistaakin niin nää aikaiset heräämiset ei oo mun hommaa... Ku keitin ei enää porissu, menin tyytyväisenä kahville, ja kas kummaa, pannussa oli vain vedet :eek: Olin unohtanu laittaa pöönit suodattimeen :headwall: Onneksi vielä ehin keittää uudet kahvit ennenku piti alkaa lapsia herättelee... Että tämmystä taas :wave:

Juopuneet kuskit, oli sitte eka kerta tai ei niin pitäs tuomita vankeuteen muutamaksi vuodeksi ja hurjiin sakkoihin!!!!!!!!!
Ja tuo on niin normaali tarina et juopuneet selviää hengissä mutta kuski kuolee :( Mun kaverin porukka kans oli ollu porukalla ajelulla, kaikki kyydissä olijat oli humalassa ja selvisivät hengissä vaikkei turvavöitä ollut. Kuski taas tietty selvinpäin ja turvavöissä ja oli ainut joka kuoli :/
Elämä on... :ashamed:
 
Päivää kaikille!

Oikein hävettää kun ei ole ehtinyt tänne ollenkaan. Hoitovapaan alettua perustin kestovaippoja myyvän ja valmistavan yrityksen ja verkkokaupan pyöritys varastaakin nyt kaiken ylimääräisen ajan. Täällä ei varmaan saa mainostaa, mutta kun lisää nimimerkkini eteen www. ja loppuun .net niin löytää oikeille sivuille. ;)

Monesti olen ollut alkamassa kirjoittamaan, mutta sitten on tullut jotain väliin ja aina on jäänyt lopulta lähettämättä. Nyt kyllä rustaan muutaman rivin. Mä olen jo ihan pudonnut kärryiltä kaikista kuulumisista. :ashamed:

Meillä Roopen allergiat ovat ennallaan ja imetysdieettini senkuin jatkuu. Riisi, maissi, mustikka, ruusunmarja, banaani, luumu, possu, hirvi ja kana sopivat joten aika pieni on lista vieläkin. Minun kauttani Roope sietää muutamia ruoka-aineita lisäksi (esim ruis, bataatti..) jossain määrin. Aika hyvin tähän on jo tottunut. Vaikka välillä kyllä ekee jonkun pizza- tai hampurilaismainoksen kohdalla mieli syödä koko telkkari.

Roope menee lujaa vauhtia, kävelee tukea pitkin ja kiipeilee joka paikkaan. Juuri äsken oppi (kolinasta ja kikatuksesta päätellen) pudottamaan tavaroita yläkerran kaiteen välistä alakertaan. Omaa tahtoa löytyy ja raivareita tulee väsymystilasta riippuen. Jänskää. Meillä ei varsinaisesti nukuta vieläkään kahden tunnin pätkiä pidempään, mutta kummasti siihenkin on tottunut.

Tosi hyvin ollaan terveinä pysytty tähän saakka. Ensimmäinen flunssa ihan oli ihan vastikään. Sairaalassa jouduttiin ravaamaan, kun iski kurkunpääntulehdus eikä pikkuinen pystynyt kunnolla hengittämään. Korvatulehduskin löytyi siinä samalla, mutta nyt aletaan olemaan jo voiton puolella ja antibioottikuuri loppuu huomenna.

Mutta nyt alkaa meteli nousemaan, joten pitää lähteä ruuan laittoon.

Iloista päivänjatkoa kaikille!!

T. Hilmuska ja Ropert 10kk, 2vko, 6pvä =)
 

Yhteistyössä