TAMMIVAUVAT 2007

Jo on Poio halvalla saanut haalarin! Voi ku ois aikaa kierrellä kirppareilla enemmän...
Meijän poke oppi vihoin konttaa eteenpäin!!! Mummot kyllä veikkas et pian se alkaa jo kävelee :eek: No ei kai nyt vielä... mut koluaa kyllä ylös päin kovasti ja silleen on et jalat suorana ja kädet lattialla. Kiskoo sohvan reunasta itteään ylös :whistle:
 
Jo on Poio halvalla saanut haalarin! Voi ku ois aikaa kierrellä kirppareilla enemmän...
Meijän poke oppi vihoin konttaa eteenpäin!!! Mummot kyllä veikkas et pian se alkaa jo kävelee :eek: No ei kai nyt vielä... mut koluaa kyllä ylös päin kovasti ja silleen on et jalat suorana ja kädet lattialla. Kiskoo sohvan reunasta itteään ylös :whistle:
 
Ja kotonahan sitä ollaan jo.. :whistle: Ei napannut bariin lähtö, tulin sitten kotio vaan.. :snotty:
Huomenna olis tuossa keskustassa lastenvaate ja -tarvike kirppis. Pakkohan siellä on mennä käymään, tiedä mitä sieltä mukaan tarttuu! :D
 
^Ihania nuo!!! kippurassa koko perheen voimin niille naurettiin :LOL: Ite en koskaa jaksa ettiä moisia, kiitos linkeistä!

Tänään on poke jo 3kertaa kaatunut ja lyönyt päänsä pöydän laitaan/lattiaan ku taiteilee niin kovasti uusilla jutuilla :/ Siitä se lähtee...
 
heips!

täällä kirjoittelee todella kiukkuinen ja väsynyt naikkonen. ukko senkun nauttii sohvalla olostaan eikä ole koko päivänä korvaansa lotkauttanut muun perheen tähden, no okei oli hän töissä nelisen tuntia mut.... päähän ottaa silti :headwall: :kieh:

ja te joilla vanhempia lapsia: kertokaa miten olette selvinneet kyselyiästä? mä olen kireä kuin viulunkieli kun tuo poika kysyy jatkuvasti samoja asioita. kertaalleen vielä jaksais selittää mut kun on asioita joita kysytään monta kertaa päivässä, päivästä toiseen. miksi näitä ei voi muistaa?! ja kaikesta kysytään miksi, aina vain uudestaan... selitä siinä sitten että miksi muropaketin kyljessä olevassa valokuvan ylänurkassa näkyy naisen hame :saint: tai kun ulkona haisee kanankakka niin miksi se ei voi olla talojen pieru :LOL:

anteeksi ruikutukseni :ashamed:

miisa oppi tänään ryömimään kädet koukussa. eli kyynerpäät maassa mutta sormet eteenpäin ei vastakkain kuten usein ryömiessä ja sillain nelinkotin keikku...
 
Joo kyllä tuo kyseleminen voi joskus ottaa pattiin.
Mä yritän aina vastata jotain lyhyttä ja ytimekästä. Kai siihen on töissä niin tottunut. Yhtä hölmöjä vastauksia sinkoilee kuin kysymyksetkin on. ;)

:LOL: Jospa se sittenkin ON talojen pieru! :LOL: :LOL:
 
Voi vautsi! Kohta on sata sivua juttua tullut täyteen. Eikä lapset ole vielä vuottakaan. Mutta kyllä näitä sivuja on tullut mielellään selailemaan.

Meillä on kans alettu konttaamaan! Saa into piukeena imuroida parikin kertaa päivässä, pinsettiotekin on löytynyt ja kaikki menee ensin suuhun ja sitten vasta katsotaan mitä syötiin. Jos katsotaan. Pappalassa oli kuulemma kissan ruokakuppi ollut se kaikkein kiinnostavin. Kuulemma aina kun sen kupin oli laittanut lattialle niin lapsi sinne oli ehtinyt ennen kissaa. Tosin kissa on melkein 20 vuotta et ei siinä kauheeta kilpailua kuulemma ehtinyt tullakaan! :)

Kränä: voi harmi kun oli korvatulehdus, pikaista paranemista. Mutta hyvin on jaksanut kaiken keskellä opetella uusia taitoja!

Mikki: jaksamista! Meillä myös varsinkin esikoululainen on koko ajan kyselemässä. Nyt kun alkaa jo ymmärtämään enemmän niin pitää osata selittääkin jollakin lailla. Nelivuotiaalle vielä onneksi riittää lyhyemmät vastaukset. Olen joskus käyttänyt vastakysymystä: miltä se sinusta näyttää/tuntuu/muistuttaa? Sitten yleensä tietää paremmin kuinka tarkkaan vastaus pitää antaa. Kuten nyt kun on vauvoja syntynyt niin se, että mistä ne vauvat tulee on nyt päälimmäisenä. Ja minnuu punastuttaa...

Poio: olipas ihan mielettömän edullinen haalari! Minullakin oli kummipojan pikkusisko saanut kirpparilta 7? reiman välikausihaalarin, jokin kevyttoppapuku. Ja oli sopivasti 86cm, tein varauksen josko se ensi keväänä menisi Kristalle niin mie kyllä sen sitten ostan sieltä pois.

Toistaiseksi olen vielä käyttänyt sellaista tuulipukuhaalaria. Jos on ollut oikein kylmä niin sitten fleecepukua sinne alle. Kerran jo otin ja laitoin äpakkauksen haalarin päälle, niin arvatkaas menikö meillä enää kaukalossa vyöt kiinni! :eek: Tai siis menihän ne, mut oli niin piukeen näköinen neiti kyytissä, että pakko turvautua ohueen pukuun. Kun kävin kierroksen lastentarvikeliikkeessä niin oli niin hyvän hintaisia ne isommat turvaistuimet, että saa vähän aikaa vielä odottaa se ostos. :( Vaikka kyllähän ne suosittaa että kaukalossa mahdollisimman pitkään, ja esikoinen ehti täyttää vuoden ennen kuin siirryttiin isompaan penkkiin. Nyt näiden nuorempien kohdalla tuntuu että aina vain aikaisemmin pitää siirtyä. Onkohan vyöt lyhentyneet?

Myyra: mie olen ihan koko ajan yrittänyt opettaa Kristaa sanomaan "isi" mut ei vain mene perille. Äittää meilläkin sanotaan, harvakseltaan. Mutta isin tyttö siitä on tullut ihan täysin. Aina kun isä poistuu ulos niin eteiseen menee itkuinen tyttö perässä huutamaan. Se ei sitten tunnukaan minusta kauhean kivalta... :/ Yllättäin.

Mutta että voi edelleen olla aamuisin herääminen pitkäsä kuusesa. Onko kellään muulla tullut syysdepistä tai muuta? Tiedän että ulkoilu varmaan auttais, mut en vaan saa aikaiseksi lähteä. Jostain pitäis saada inspis, ennen kuin sammaloidun tänne kotiin. Tuntuu ettei uskalla lähteä minnekään, missään ei ole mitään mieltä. Vaikeinta on siis herääminen. Ja toisaalta nukahtaminen kun sitten kerran herää. Painoakin on varmaan tullut jo sen 10kg lisää, tiedän siitä kun olen joskus painanut yli 100kg ja silloin oli lonkat kovilla. Nyt alkaa myös toisinaan lonkissa tuntumaan, eli painoa on varmaan se 90kg ja yli. Puntaria en omista, mut ehkä olis aika hankkia.

Mutta päivän läksyt kutsuu. Ja mattojen pesu, joten näkemisiin!

Vilipi ja Krista 8kk (paria päivää vaille 9kk!)
 
Viikon sisällä kaksi vauvauutista :D :heart:
Kaveri ilmoitti, että odottaa esikoistaan syntyväksi toukokuun lopulla ja tänään miehen sisko kertoi olevansa raskaana ja toisen lapsen olis määrä syntyä sitten kesäkuun alussa :D
Kivaa!!
 
Ihanaa, kun vauvoja tulee! :D

Mä laitoin tuon vastaamis-jutun kai vähän hassusti.

En siis mitään puppua vastaa, ihan asiaa kylläkin. Mutta jos tulee vaikka tuollainen mainio talon pieru-juttu, siihen vastaisin ehkä niin kuin kirjoitinkin. :saint:
Mä viljelen kanssa vastakysymyksiä, mitä isompi lapsi, sitä enemmän. Joutuvat vähän itsekin pohtimaan asioita ja jää mieleenkin paremmin.
Siinä vaiheessa, kun lapsi selvästi vaan hokee "miksi, miksi" eikä edes kuuntele vastauksia, voi kyllä lopettaa touhun.

hauska huomata, että toinen lapsi harjoittelee paljon innokkaammin puhetta kuin eka. kai tuo esimerkki innostaa. tänään tuli ihan samalla rytmillä kuin kii-tos, jotakin sinnepäin, kun annoin maissinaksun. :D

jaahas, kolmas kakka toden sanoo. :p silmien pyörittelyhymiö
 
Heipähei taas! :)
Meillä yöunet on alkaneet pikkuhiljaa pidentymään, nyt nukkuu sen 10 tuntia putkeen ja joskus menee vähän ylikin. Kuitenkin aamulla jaksaa olla valveilla korkeintaan 2 ja puol tuntia, ennen kun uni tulee taas. Muutenkin tuntuu, et tuo nukkuu vielä tosi paljon. Valveilla olot on sellasta 2-3 tuntia..
Olikos se niin, et nukkuessaan kasvaa? Meillä ainakin ruoka maistuu nyt niin hyvin, ettei olis ihme.. 8kk ruuatkin menee ilman soseuttamista alas hetkessä. ;)
Ostin sunnuntaina Jerelle vielä 80 senttisiä vaatteita kirpparilta. Löyty kahdet farkkuhaalarit, ulkoilupuku, colitsi ja pikkiriikkiset kumisaappaat! =)

Ihanaa, et vauvoja tulee! Mulla saa kans kaveri vauvan helmikuussa! :heart:
 
Nyt taitaa Joonaksen ensimmäinen nökö pilkistää tuolta ikenestä. Mitään ei vielä kolahda lusikkaan tms, mutta ihan selkeä aukko siellä on :D VIIMEINKIN!

Mulla on muuten lapsityövoiman käyttöä tällä hetkellä :kieh: Noi pojat (2 ja 5v) tuolla pyörittelee lihapullia ja äiti itse istuu koneella :LOL: Teen lihapullien lisukkeeksi kermalla höystettyä kukkakaali-bataattipyreetä.

Joonaskin on alkanut kelpuuttamaan "kökköistä" ruokaa. Nytkin heitin surutta tekemäni lihasoseen sekaan maisseja eikä töki yhtään. Maissinaksuja söi eilen neljä peräjälkeen, eikä kakonut lainkaan. Pikkuhiljaa alkaa sujumaan siis täälläkin tuo karkean ruuan syöminen. :)
 
4 hammasta emmillä suussa. parin päivän sisään on molemmat sit pukannu ikenestä läpi. on niin kiukkunen likka ollukin . karkeata ja soseutettuakin ruokaa meillä napostellaan. maissinaksut on in. ryömitään kovaa vauhtia.
parin tunnin päästä mie pääsen hierojalle. mie varmaan nukun siihen pöydälle :ashamed: . pari päivää koskenu päähän niin kovaa kun hartiat on taas ihan tukossa. ja nyt kaffen keittoon

nipsu ja emmi 2pv päästä 9kk :eek: äkkiä se aika menee, tuntuu et äskön tuskailtiin et eikö se vauva malta jo ulos tulla.... siis sieltä masusta
 
No niin jos nyt pelittäs nää vehkeet...
Illalla kävin kokohieronnassa ja onpa ihanan vetreä oli! Piti vaan osteopaatille nyt tilata aika ku selkä paukkuu pahan enteisesti...

Meillä on lapset päässy reilun vuoden ikäisenä saunaan, lämmönsäätelyn takia ja suositusten. Nyt on tää vauva kerran kävässy alalauteella hetken aikaa ku ootteli suihku vuoroa. Nyt vasta on isommat alkanu istuu ylälauteella, ennen istuivat keskilauteella punkassa. Myt muutaman kuukauden päästä pääsee sitte poke punkkaan kans =)

Ja tuo ihanan ihana kyselykausi mistä on ollu puhetta. Oon täälläki käyny jonkun kerran valittamassa ku on jo sanat ja huumori loppunut kyselykauden ansiosta... :whistle: Mut ite kans oon tehny sitä et vastaan kysymykseen joskus takas kysymyksellä. Saapi kyselijä ite miettiä et tosiaan MIKSI :snotty: Kerran pari selitän kunnolla mut jos jää jankkaukseksi et miksi miksi miksi niin sit lopetetaan se homma. Pitää vaan yrittää selittää järkevästi et lapsi ymmärtää, helppoa se ei aina oo joten kyselijöiden vanhemmille pitkää pinnaa ja jaksamista :hug:

Olipa ihana nähä uusia kasvoja. Just oli kylässä sellanen äiti kahen lapsensa kans jotka oon tavannu 2+ sivujen kautta =) Ollaan kyllä aiemmin joskus tavattu "nuoruusjengeissä" muttei sen kummemmin tunneta. Kiva saada uusia tuttavuuksia tännekki peräpitäjille josta nuoret perheet kaikkoaa paremmille vesille töihin...

Vauvoja vauvoja :heart: Ihanaa! Just puolituttu meni eilen käynnistykseen, ei oo kuulunu et onko vielä nyyttiä saanut. Ja kahella kaverilla on la joulukuussa, sitä odotellessa! Mut meille ei siis oo enää tulossa vauvaa joten mukava seurata vierestä isomahaisia :D
 
tänään on ollu yllätyksien päivä.... ukko tuli kolmelta kotiin ja sanos että kohta tulee vettä taivaalta ja hän ei pääse pellolle. käski minun lähtee jonnekin tuulettumaan. käväsin sitten tuossa kylällä uimahallissa. ihanaa :D hallin ovet aukes juur joten olin ensimmäinen kun hyppäs veteen, eikä siellä ruuhkaa ollu vielä lähteissänikään. ihanaa kun sai saunassakin istua yksikseen, hiljaisuudessa.

ja kun tulin kotiin näin sellaisen ihmeen että iskä leikki poikansa kanssa. kävin viime viikolla kaivamassa iskän vanhoja legoja ja nythän nuo kilpaili kumpi saa mitäkin paloja....
 
Moikkeis kaikille taas pitkästä aikaa!! :wave:

En oo saanu käytyä tällä palstalla moneen viikkoon ja hirveesti oli tullu tekstiä sillä välin.. ihanaa että te ootte niin aktiivisia! :) En kylläkään jaksanut lukea läheskään kaikkia kirjoituksia.. :ashamed:

Laitan tähän nyt vähän meiän kuulumisia. Topias on oppinu konttaamaan ja seisomaan&kävelemään puuta vasten! =) Tosin tuo seisominen ja käveleminen on vielä sen verran huteraa, että kaatuilee joka päivä... reppana ku pää aina kolisee sinne sun tänne.. :| Mut nuo kolhut kai kuuluu tuohon ikään, ei niille mitään mahda..

Topiaksella on jo 5 pikku hammasta, ihanan näkösiä kyllä :D Saa muuten olla tuon vekaran kanssa tarkkana, ettei oo lattialla mitään jota ei sais suuhun laittaa!! Topias on nimittäin tässä parin päivän sisällä oikein kunnostautunu tuossa lattialta poimimiensa juttujen syönnissä... Viikonloppuna miehen veljellä oli puonnu tupakka lattialle ja joku oli liiskannu sen.. noh, topias ryömi tietokonepöydän alle, missä tupakki siis oli ja ehti syödä sitä, ennen kuin huomattiin!! :eek: Soitin varulta myrkytyskeskukseen, mut onneksi se oli syöny sitä tupakkaa sen verran vähän, että antoivat ohjeeksi pestä suun ja antaa juotavaa!! Onni onnettomuudessa, että huomattiin niin pian.. Noh, eilen Topias sitten söi kukkamultaa ja aina jos huomaa jonkun vähänkää isomman roskan lattialla, niin laittaa sen suuhun... :$ Jatkuvasti saa siis olla lakasemassa lattioita ja kattomassa pojan perään.. no, eipähän ehi nurkat pölyttyä ku on pakko siivota... :D

Mä en oo ostanu Topiakselle vieläkää niitä 8kk:n pöperöitä, ku yhesti kun kokeilin, niin yökki kaikki mitä suuhun meni... mut täytynee alakaa harjoituttaan niittenkin syöntiä, ku nuo vauvojen soseet on kuitenkin sen verran kevyitä, ettei palio pidä tuollaisen liikkuvaisen vesselin nälkää!! ;) Maissinaksut on muuten meilläki herkkua, niitä uppoais niin paljon ku vaan äiti antais syödä.. :)

Saunassa ei oo poika vielä päässy käymään... ootetaan varmaan lähemmäs tuonne vuoden ikään, ennen ku aloitetaan saunoittelut... Mutta nyt haisee pieni kakkapylly niin pahalle, että on mentävä pesulle.... =)

Annilia+Topias 8,5kk
 
Meidän yöt alkaa olemaan ihan kamalia. Isovelikin herättää kolme kertaa yössä, vauva tietenkin useammin, kun ryömii unissaankin.
Nyt mun flunssani on tarttunut sitten Villeen ja tiedossa on nuhatukkoisuus-kiukkuja. :snotty: ja jos tämä yskäkin tulee hänelle vielä niin great!
Väsyttää ihan mielettömästi, vaikka mies on hoitanutkin yötyöt mun sairauden aikana. Onneksi mummu on täällä taas ja sain nukkua päikyt.
 
heips!

en oo kirjotellu taas piitkään aikaan.

täällä on myös yksi hampaaton tammikuinen :wave:

oon nyt yrittänyt käydä koulua neidin kans kahtena päivänä viikossa. se on tosi haastavaa! kysyinki tänään et voisinko etäopiskella ens jakson. onnistuu kuulema. meillä on ens jaksossa kolmena päivänä koulua ja kaikki tunnit suurinpiirtein miehen kaa päällekkäin :/ ainoa vaan mikä täs etäopiskelussa mietityttää, on oma saamattomuus. mulla on nimittäin vieläkin tekemättä joitain keväisiä etätehtäviä. :ashamed: mutta, mutta...jos vietäis neiti hoitoon niin periaatteessa menetetään kodinhoidontuki ja saatais varmaan sitä hoitolisääkin. niistä saatava summa tuplaa melkein kahen ihmisen opintotuet...joten ei oo paljon vaihtoehtoja.

tarttee kyllä ottaa itteä kunnolla niskasta kiinni nuitten opintojen kanssa. se ope jää nimittäin eläkkeelle 1.2.2008, joten kaikki sen kurssit pitää olla suoritettuna siihen mennessä ja ei meillä muita oo ku sen kursseja. pitää varmaan laatia joitain opiskelusuunnitelmia tai jotain.

se minua kans mietityttää et miten jaksan olla "vaan" kotona. mutta tosiasia on se, että en tosiaankaan raski viedä neitiä hoitoon, vaikka ei tarvis olla ku 3 päivää viikossa. onneks mulla on kaks kertaa viikossa jumppia ja kerran viikossa kuntonyrkkeily.

tulee taas jaapattua näitä ikuisuuskysymyksiä, sori.

willma on noussut tukea vasteen seisomaan jo parin viikon ajan :heart: :heart: ihanaa, mutta koko ajan saa kyllä olla silmä tarkkana. tänä aamuna iskä heräs neidin kanssa aamulla ylös. kohta kuului wilman huuto kaks kertaa äi-tiii. äi-tii! :heart: ja loppu mulla väsy saman tien. ku menin sinne ja lähin pois niin wimmulla tuli itku. tosiaan siis kaipasi minua.

huomenna tulee 5 ja puol vuotta yhdessäoloa ton miehen kans.

kattooko täällä kukaan bb:tä? mie aina ennen aattelin et se on ihan lapsellinen ohjelma, mut nyt oon jääny kou´kkuun siihen. sisko kävi kylässä ja katto sitä, niin tuli itekki töllättyä. se on vihoviiminen ohjelma ku sen jälkeen ei paljoa vällyjen alla jaksa tehä mitään...

tämmösiä aatoksia tällä erää!
 
pakko vastata että olen anneten kanssa samoilla linjoilla. kerran erehdyin katsomaan 15min ja nauroin koko ajan ihan kippurassa. oikeesti. siis aivan järjetöntä touhua. 15vuotiailta voisin ymmärtää jankutukset ja kaiken sen muun lapsellisuuden.

tää on mun mielipide. ei saa suuttua. nauttikoot ne jotka tykkää... mä teen mieluusti muuta tai katson eri kanavaa.....
 
Mä katoin eikasemmin tota BB:tä, mutta tänä vuonna en ole katsonut kun yhden kerran. Ei vaan oo huvittanut ja lopulta mulla meni siihen kokonaan maku, kun porukkaa lappaa sisään ja ulos kamalaa vauhtia.. :/ Alkuperänen idea on hukkunut kokonaan. Mutta, toiset tykkää ja toiset ei! :D

Jerelle on nyt kans tullut oikein kunnon nuha, nenä ihan tukossa. Viime yönäkin parahteli itkuun vähän väliä, kun tutti oli hukassa ja nenu tukossa. Sängyn päätä korotettiin puhelin luetteloilla, toivottavasti menis nopsaan ohi. Kamalan kuulosta, kun toinen tuhisee.. :ashamed: Yskiikin vähän, mutta osa taitaa olla virkayskää.
Täytyy laittaa ulos yks kerros ohutta vaatetta enemmän,
ettei nyt vilustuis enempää.
Eilen jätkä söi hiekkiksellä hiekkaa ja pillahti poruun. Sama toistu hetken päästä, ei vissiin ollut hiekka hyvää.. :LOL:
 
Mukava kuvaus Annetella BB:stä :LOL: Ja täysin samoilla linjoilla minäkin! En niinku kertakaikkiaan voi ymmärtää sitä ohjelmaa. Just naapurin kans äsken naurettiinki et joku oikeesti seuraa sitä 24/7... Hoh hoi |O
Mutta meitä on moneen junaan, toiset jää laiturille :saint:

Viimeyö meni mukavasti, kaikki nukku taas koko yön! Ihanaa!
Myyralle voimia ja koitahan levätä minkä vaan pystyt!
 

Yhteistyössä