***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Täällä kans haluttomuus vaivana ja oikeen ahistaa tää energiattomuus. Tai no saan mä asioita tehdyksi, mut kovin haluttomasti nekin, ei oikeen mikään innosta ja ekana ajatuksena tuntuu olevan et saispa vaan maata! Vaik se sit ahistais vaan enemmän, on ihanaa ku on touhunnut jotain kivaa niinku käyny mustikassa yms. Kiukkunen olen kyllä, lähinnä omituisille kohteille kuten yöllä jos tyttö etsii tuttiaan tai on muuten levoton ja nousen sitten tyynnyttämään, niin yleensä molemmat kissat kiljuu jaloissa ruuan perässä (vaik kuppi olisi täynnä) ja niihin menee aina hermo ja sihisen niille sitten :p Ukko parka saa myös oman osansa, aika hyvin on kyllä oppinu tän toisen raskauden aikana et mitä kannattaa ees sanoa ja mitä ei :D Voi reppanaa, täytyy olla tosirakkautta. :heart:

Maha on nytkin tiellä kun tätä kirjotan :heart: Ihanaa!

MM ja Itikka 16+5
 
Mä olin jo fiiliksissä, et jee, pari sivua vaan on tullut tekstiä... Kunnes pääsin loppuun ja löysin linkin elokuun pinoon :D Jestas. Kiitos kuitenkin ENIE uudesta pinosta! :)

Vauvanvaateliikkeitä tai mammavaateliikkeitä Tallinnassa, kellään vinkkejä? Lähdössä sinne ke-pe.

Ihana oli lueskella,kun joku oli maininnut, että saattaa vaateostokset lähteä vähän lapasesta.. :D Tuttu tunne, jotenkin ;) Miehelle luin ääneen kommentteja ihmettelyistä et mihin mitäkin tarvitaan, ja et oli jonkun (anteeks ku mä en taas muista kuka sano mitäkin :/ ) mies tunnustanut et tarpeellisia oli! :D

Jotain piti kommentoimani, vaan ku en muista mitä!!! Tuntuuks kestään muusta, et puoli päätä on lahonnu ja muisti kadonnu? :D Jossain lääkärilehdessä oli tutkimus, että oikeasti voi "tyhmentyä" raskauden aikana, ts. äö voi laskea.. Toivottavasti tilapäistä :D

Huomenna poksahtaa, Iita + pikku-Muru 16+6

Aijjoo, niistä liikkeistä tais Tiukun äiti kysellä, en mä ainaskaa oo vielä tuntenut. Odotan siis ensmäistä. Pari kertaa oon kuvitellut et oisko, mut sit ei mitään, mutten mä vielä ole asiasta panikoitunut.. Eiköhän ne sieltä tuu :)
 
Haaveilija-Iita Tuosta raskauden aikaisesta "tyhmentymisestä" niin siitä tais olla tuossakkin vau kirjassa. Aivot pienenee vai suureniko ne...kas kun en muista :LOL:
Ja siitä johtuu se "tyhmyys", mutta onneksi tila palautuu takaisin sitten synnytyksen jälkeen pikkuhiljaa.

(.) Kamala väsy. Eilen kävin siellä lääkärissäkin ja saikku jatkui, eikä saa nyt nostella tai rehkiä mitään :(
Pitää vaan olla ja maata, ettei tarvi lähteä sairaalaan makamaan kohta.
Lääkäri varoitteli että kun edelliset synnytykset on olleet niin nopeita että ei välttämättä tarvi paljon kun lähtevät tulemaan nämäkin sitten ulos.
Eka synnytys oli kaiken kaikkiaan muistaakseni noin reilu tunnin ja toisesta olin siellä synnärillä ilman suppareita pitkäänkin kunnes vauhdittivat vähän ja siitä muistan vain että ponnistus vaiheen kestoksi on laitettu 1 minuutti :D
Kätilö ei ennättänyt laittaa edes hanskoja käteensä kun piti ottaa koppina tyttö maailmaan.

Kauhea nälkä olis mutta pitää vielä odotella että sais suht sen 12h sokeriarvon aamuksi, kun eilen illalla piti vielä 9 aikaan mennä syöpöttelemään :headwall:

Aurinkoista tiistaita kaikille

Enie + Nörtti ja Hissu 19+1
 
Siis VIIKON olin oksentamatta ja mitäs nyt???? Kolme kertaa jo tänään. Vesi ei pysy sisällä ja töistäkin lähin ihan suosiolla pois. Meen käymään puolilta päivin neuvolassa saikkuasioissa. Että mua ottaa päähän tää tämmönen. No tytöistä oksensin 24 viikolle joten ei varmaan jää tää huonommaksi. Tosin oksentamiseen saattaa vaikuttaa huonosti nukuttu yö.

Tulen sitten jos jaksan niin kertomaan oonko saikulla yhden vai kolme päivää.

Peikonpähkinä ja Pampula 15+2
 
Heipat, pitkästä aikaa! Elokuun ketjun lueskelin läpi, heinäkuuta en jaksanut lähtee ettii, milloin oisin viimeeks täällä vieraillut...

Pinguli, mä oon kanssa katsellut netistä noita Carenan tuplia =) . Meinasin malttaa odotella veronpalautuksia... paraikaa on menossa kylppäriremppa, mikä vie kaiken rahan, ni ehkä pakkokin odotella sinne asti.

Haluista ootte puhuneet, niin mulla teki poikaa oottaessa koko ajan mieli, tyttöä oottaessa ei taas juuri lainkaan. Nyt on taas haluttomuutta ja vaikka muuten alankin kallistua siihen, et poika tuolla mahassa on, ni ton haluttomuuden vuoksi ehkä kuitenkin tyttö?
Leikilläni sanoin miehelle, et sun täytyy nyt hankkii seksisuhde jonkun toisen kanssa :LOL:

Mitähän muuta sitä tänne kuuluis... maha kasvaa, äitiysvaatteet on jo pitkään olleet käytössä. Liikkeitä tuntuu harvakseltaan, ei läheskään joka päivä. Tosin jotenkin suhtaudun tähän raskauteen niin eri lailla kuin edellisiin, suoraan sanoen en ees haluis olla raskaana, joten en vaan jaksa hihkua tätä raskauden onnea. Siksi en oo tällä palstallakaan käynyt... tää (raskaus) tuli liian nopeaan edellisen jälkeen, silloin huhtikuussa se vaan tuntui niin hauskalta idealta... sit on hirvee syyllisyys päällä, kun ei ilosta hihku joka hetki. Äärgh... :headwall: Vauvan voisin ottaa vaikka heti, en vaan haluis olla enää yhtään raskaana ja miehelle jo sanoinki, et meille ei sit tuu yhtään lasta seuraavaan 5 vuoteen (molemmilla on haaveissa vielä 1 tai 2, mies on sitä mieltä, et kun tästä loppuu hoitovapaa, sais jo seuraava syntyä, niin paljon kivempaa, kun toinen meistä on kotosalla, tällä hetkellä siis mies!) Mutta siis... en haluis olla raskaana, eniten tässä varmaan ärsyttää se, kun on niin paljon kieltoja tai ohjeita, mulla on vielä joku ihme kolmenkympin kapina päällä, heti jos joku sanoo, mitä tai miten pitäis jotain tehä, vedän pultit... sellanen fiilis, et antakaa mun olla rauhassa!!! Välillä toki oikein tippa linssissä silittelen mahaa, vauvakin tuntuu siitä läpi jos on tietyssä asennossa ja ihastelen potkuja. Melkoista vuoristorataa menee tunteet siis... kuuluu olotilaan, mut mut...

Mä en oo tehnyt vauvalle kuin yhden hankinnan. Ostin kirppikseltä makuupussin. Nuo tuplat pitää hankkia ja toisen makuupussin ostinki sit niihin, et pääsee vauvat yhdessä ulkoilee. Tai kakkonen on 1v4kk kun kolmonen syntyy, mut eiköhän se vielä aika vauva ole :heart: . Kovastihan se opettelee kävelyä, kiipeilee, puhuu jo jotain 20 sanaa ym. "ei niin vauvamaista" mut ainakin niin pitkään kun on nuorin, hän on meidän vauva.


Hemuli 17+1
 
Mie soitin tuossa neuvolaan, että pääsisinkö ihan muuten vain kuuntelemaan sydänääniä. Iltapäivälle sain ajan. Vähän jäi viikonlopusta vaivaamaan ne kivut ja vuoto, joten ajattelin käväistä. Jos se vähän vähentäs huolestunutta pähkäilyä, kun kuulisi molemmat.
Rakenneultraankin on vielä kolme viikkoa aikaa.

Hipkukka ja AatosII 17+0
 
Täälläkin poksui tänään 15+0 ,ja samaa tahtia tuntuu pinna kiristyvän :( Ylihuomenna pääsen viimein siihen punktioon,odotan vain että se ois ohi ja selviäisin kaikesta kunnialla. Kuulemma 2 viikkoa km-riski sen jälkeen. :/
 
Hipkukka Onko sulta katsottu ettei ole istukkaa kohdunsuulla? Minullahan kans oli nuita hermoja raastavia vuotoja ja viimeks enemmän tuli noin pariviikkoa sitten mutta se siitä. Sitten jos touhuilen enemmän niin tihruttaa tulla vähän.

Petite :hug:

Jammy En edes ole uskaltanut laskea mitä kaikki hankinnat on tulleet maksamaan mutta mahdollisimman paljon olen koittanut käytettynä hommata. Ainoastaan turvakaukalot ja sitterit sekä hoitopöytä ja yks lipasto on uutta näistä isoista hankinnoista. Vaunut ja sängyt jne...on käytettyinä hommattu. Tietty sitten kynsisakset, harja jne...on uusia mut ne on niin mitättömiä hinnaltaan koko setissä että eipä tee paljon vaikutusta.
Ensin olis tehnyt mieli ostaa mahdollisimman paljon uutta mutta kyllä olis tullu niin kalliiks ostaa kahtena usea tavara uutena että ei budjetti kyllä olis kestänyt.
 
Te ootte täällä puhunut haluista. Multa ne on totaalisesti kadonneet johonkin. Nyt vielä nekin vähän mitkä aina välillä jostain putkahtaa loppuu siihen, että heti alkaa tulla verta kun mies vähän koskee (joku pikkunen haava). En siis ole antanut miehen koskea ollenkaan. Mies on onneks, ainakin vielä, ymmärtänyt asian mutta katsotaan kuinka kauan jos tätä jatkuu raskauden loppuun asti.

Hankintoja olette täällä kanssa pohtinut. Meillähän on melkein kaikki on hankittuna mutta viikonloppuna tilattiin (saksasta) vaunut. Neljän viikon päästä pitäis sitten tulla. Olen niin onnellinen kun mä vaan sanoin millaset haluan ja mitä muita tarvikkeita niihin niin mies etsi samanväriset vaunun kanssa ja tilas.

Täällä olis vielä pari vapaata ja sit töihin viikon saikun jälkeen. Työinto on jossain ihan hukassa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja vauva-10:
Hankintoja olette täällä kanssa pohtinut. Meillähän on melkein kaikki on hankittuna mutta viikonloppuna tilattiin (saksasta) vaunut. Neljän viikon päästä pitäis sitten tulla. Olen niin onnellinen kun mä vaan sanoin millaset haluan ja mitä muita tarvikkeita niihin niin mies etsi samanväriset vaunun kanssa ja tilas.





Kerro sitte miten sujuvasti vaunut tuli. Mistä tilasit? Ite eilen just mietittiin samaista vaihtoehtoa että tilataan saksasta. Isukin työkaveri oli hakenu Pärnusta vaunut ja säästäny 250?... Aateltiin että kyädään koeajamassa vaunuja ensin jossain ja sit tilataan mieleiset.

Ja torstaihin asti saikkua... Sit lekuri ja jatkot mietitään sitten.

:heart: -äänet jumpsutteli ihanasti pienen etsinnän (vähän pelotti) jälkeen. Kaikki hyvin. Painokin oli taas nousussa, tosin ei vieläkään lähtöpainossa olla.

Peikonpähkinä :x ja Pampula 15+2

p.s. MITKÄ HALUT?!?!? Olis niin kivaa nekin puuhat, mutta (onneksi) mies on melkein yhtä haluton (=väsynyt ja stressaantunut) ettei tarvi paineiuta ottaa.
 
Peikonpähkinä Kyllä kerron sitten kuin kätevästi tulivat. Miehelläni kun on lapsi ennestään niin ovat silloinkin sieltä tilanneet ja oli hyvät kaupat. Me käytiin kanssa ensin kaupassa katsomassa kyseisiä vaunuja mutta sitten melkein 300? halvemmalla saatiin tuolta kun on 2007 mallia ja värit. Sain myös sen väriset kun halusinkin. Neistä katseltiin kahdeltakin sivulta vaunuja, toinen oli saksankielinen ja toinen englanninkielinen. Saksankielisessä tämän vuoden mallit ja värit, englanninkielisessä vanhempia ja varmaan uusiakin, ei tiedä kun mies tilas.
 
Kävin aamulla lääkärissä ja sairasloma jatkuu kuukuden. Luulempa, että työt on vähäksi aikaa tehty. Tuskin olotila ainakaan parempi kuukauden päästä on. Mistä sitä tietää, mutta luulen niin.
Lääkäri kysyi kuunnellanko sydänääniä ja tuli kieltäydyttyä. En missään nimessä halua samaa stressiä, kun viimeksi niistä kuuntelu yrityksistä tuli. Ensi viikolla taitaa taas olla neuvolakin niin silloin sitten.

Zaara ja Vaavit 17+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Hipkukka Onko sulta katsottu ettei ole istukkaa kohdunsuulla? Minullahan kans oli nuita hermoja raastavia vuotoja ja viimeks enemmän tuli noin pariviikkoa sitten mutta se siitä. Sitten jos touhuilen enemmän niin tihruttaa tulla vähän.
Molempien istukat sijaitsee kohdun yläosassa. En mie noist vuodoista osaa huolestua, varsinkin kun tyrehtyvät päivässä. Esikoisen odotusaikana oli rv22 asti jos minkämoista vuotoa. Mutta tuo kipu oli se mikä huolestutti. Mie en muista, että edes synnytyksessä olis ollu noin arka maha. Ja miulla oli sentään aika kiivastahtiset supistukset esikoisen synnytyksessä.

Esikoinen on päiväunilla, mie en uskaltanut mennä. Täytyy vahtia kelloa, että osaan herättää ajoissa pojan mukaan. Jää vähän lyhyiks päikkärit pojalla nyt, kostautuu varmaan illalla...

Saksasta tilaamisesta Me ei olla vaunuja tilattu. Mutta syöttötuoli tilattiin. Tuli halvemmaks ja saatiin halutunlainen. Toimitus tuli kahdessa viikossa ja kotiovelle :D Monella sivustollahan on sekä eng. Että saksankieliset tekstit ja joillain saksan sivustoilla on toimitus ja maksuehdot käännetty suomeksi. Eli aika yleistä taitaa olla tilata saksasta. Googlen avulla löytyy keskusteluja aiheesta (kokemuksi yms), myös Kaksplussan haulla löytyy.
 
neuvola käynti takana ja kaikki on hyvin :heart: RR 120/70, Hb 130, painoa tullut 1,5kk aikana 500g lisää :) vauvelin sykkeet oli siinä 150 molemmin puolin, liekkö tyttö tulossa? :) muutenkin alkanut tuntumaan siltä et tulokas ois tyttö. Olen muualtakin saanut kuulla et vois olla tyttö tulossa, minulla on iho ihan hirveässä kunnossa.. (murrosiässäkään ei ollu näin paljon finnejä ja epäpuhtauksia.) parin viikon päästä sit rakenneultraan, jospa siel selviäis kumpi on tulossa :)

Pahoinvoinnint on loppuneet (toivon mukaan), migreeniäkään ei ole ollut. Selkä on tietty kipeänä mut se on kuitenki pientä.. Onko muilla rinnat olleet arat ? mulla on ollut ihan alusta asti ja on edelleen.

Enie Laittaisitko mulle lisäksi listaan et tyttö-olo :D

jaksuja kaikille tasapuolisesti :)

imppuli ja toukka 17+2 :D
 
Mä oon ainaki tyhmä ku saapas! Päässä ei pysy mikään ja sanat katoilee kesken lauseiden ja lauseet kesken tarinoiden. Ihme ku lukea vielä osaan :LOL:

Kaveri ehdotti Brion Double Waveja, olen päättänyt sellasia katsella, koska mittojen mukaan pitäis mahtua jopa meidän mini- hissiin. (Ehkä jopa mäkin sinne myös jos oikeen tiristän)...
Joku kyseli päänsärystä,, mulla oli juurikin noilla 13-15 viikoilla melkeen joka päivä pää kipee, nyt ei enää oo niinkään ollu. Mahakipuja, semmosia ummetuksen ja menkkojen sekasia pistoja ollu tässä viikonlopulta asti, pöh. Mies on ihan hermona jokasesta nippauksesta josta "erehdyn" mainitsemaan, touhottaa mut makaamaan ja riehuu ympäriinsä. En enää viitsi sille kaikista mainita, kun kuitenkin tunnen et kaikki on ihan ok ja kohtu vaan kasvaa.. Mut ei usko ei :heart:

Ja joo, mulla on kanssa iho aivan kaameessa kunnossa, nyt hieman viimein helpottanut kun sain kunnon puhdistusaineet mutta sekin tyttöön viittaisi :heart: :heart: :heart:

Petitelle ja pienelle kovasti onnea matkaan!

Huomenna posahtaa!

Mimonmami ja Itikka 16+6
 
Jeps, neuvolassa kävästy. Sydänäänet kuului molemmilta ihan hyvin. Kuten vähän odotinkin. 140 ja 150 molemmin puolin. Kyllä se silti hiukan mieltä rauhottaa, kun äänet on kuullut. Ja tulipa sitten samalla miun tietoihin kirjattua tuo viikonlopun hämärä vuoto ja kipu.

Hipkukka ja AatosII 17+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
:headwall:
Mikä Iiriksellä?

Huono iho vaivaa täälläkin, tosin minun kohdalla voi johtua ihan vaan näistä kuumista ilmoista kun tulee hikoiltua enemmän. Normaalisti ei kyllä pahemmin näppyjä tule!

mimonmami ihana mies kun huolehtii :heart:

imppuli minulla on välillä edelleenkin rinnat arat. Alussa oli jatkuvasti ja kovastikin arat, sitten taisi loppua joskus viikolla 12 tai jotakin ja sen jälkeen rinnat kipeytyy tosi vaihtelevasti, mutta ei onneksi läheskään niin paljon kuin alussa.

).) voi itku tätä työssäkäyntiä :/ Kun ei vaan yhtään kiinnostaisi.. Ja nyt tässä vaiheessa kun mietin jo töihin paluuta sitten joskus yli vuoden kuluttua niin ei sekään kiinnosta :D Kovasti yritän miettiä ratkaisua siihen, että voisinkin jäädä kotiin siihen kun lapsi on 3, mutta ei se taida vaan olla mahdollista mitenkään :(

Lumi ja Lilliputti 18+1
 

Yhteistyössä