***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Von Lin Lin :hug:

Hankinnoista meillä ei ole vielä mitään vauvalle... Täytyy varmaan pikkuhiljaa alkaa hommaamaan. Mutta eihän se pieni loppujen lopuksi paljon tarvitse, sänky, vaunut, turvakaukalo, vaatteita, vaippoja ja paaaaaljon rakkautta :heart: niillä eväin päästään jo pitkälle. =) ai niin, onhan mulla pari tuttia tuolla kaapissa :LOL: mun sukulaishammaslääkärille oli tullut näytteeksi jotain ksylitoli-imeskely-tutteja ja niihin niitä tabletteja. Mutta nekin on vasta 8 kk-> ja, jos tämä vaavi yhtään tulee sisaruksiinsa ei tutille ole käyttöä... Ja tietty kantoliinoja on vielä tallessa kolmekin kappaletta, ne on sitten kätsyjä ja mukavia käyttää, suosittelen!

Mulla olis huomenna sokerirasitus ja puolentoista viikon päästä rakenneultra =) sukupuolen aion kysyä, mutta täällä ei kuulemma kauheen innokkaita olla sitä kertomaan...

Elayne mä olen taasen kuullut, että kaikkein paras aika 4D-ultraan olis noin viikoilla 27-28. kai nekin suositukset sitten riippuu ultraajasta itsestään :whistle:

Ja vielä mahakuvaa :D



Tasan rv 19+0 otettu. Mulla tosiaan on tuota ylimääräistäkin, mutta kyllähän tuosta vauvamaha selvästi erottuu =)

Nyt työmaalle... Hyviä vointeja =)

Ananaskirsikka+Mini 19+1
 
Von Lin Lin: :hug: Toivottavasti pian saatte hyviä masu-uutisia taas!

Vielä loputtoman pitkät neljä päivää miehen lomaan! Ens viikonloppuna sitten lähdetään caravaanaamaan viikoksi. Hiukan jännittää miten reissu menee tuon pikku-ukon kanssa. Isomman ukon kanssa tiedän jo tulevani hulluksi.. :LOL: Onneks sisko lähtee mukaan auttamaan. Tarkotus olis käydä Korkeasaaressa, hoplopissa, ideaparkissa, mahdollisesti särkänniemessä tai muumimaailmassakin. Rankka reissu siis tulossa ja rahaa palaa.. :eek:

Torstaina ois taas neuvola. Halusin päästä ennen reissua vielä tarkistuttamaan, että kaikki on hyvin. Kunpa se ikivanha-hökötys pongaisi sydänäänet, ettei niitten takia tarvi sitten huolehtia.. :/

Mullakin ois masukuvia kamerassa, mutta en millään jaksa siirtää koneelle. On niin työlästä kun kone ei tunnista muistikorttia. :(

Nyt vien koiran treenaamaan takapihalle ja sitten saakin jo herättää pojan päikkäreiltä.

Rhea ja Möhkö 15+2
 
jenninho: millaset löysit?

annakirsikka: ihan selvästihän se on vauvamaha! :heart: vitsi mun pitäs kai se piuha lähtee ettimään.. musta on vaan niin kiva kattella noita masuja, jännä seurata miten eritahtiin ne kasvaa :)

hauskaa reissua rhea!

hankinnoista: meillä on periaatteessa kaikki tarvittava vauvalle mut tahtoisin niin ne uudet vaunut.. :whistle:

nyt jatkaa lukemista.. aina pari juttua kerkiee lukea kun taas joku ipanoista kutsuu :)
 
Jaksamista Von Lin Lin *hali*
Itsekään en ole jaksanut tänne kirjoitella,omat ajatukset niin synkkiä ja mustia eikä todellakaan enää suunnitella vauvatavaroiden hankintoja tmv. juttuja,jotka vielä kuukausi sitten oli mielessä :/ tämä typerä odottaminen jatkotutkimuksiin vain jatkuu ja jatkuu,ja kun siitä pääsee,ni sitten alkaa tulosten odottaminen :( Jollain lailla niin kiukkuinen ja ahdistunut olo,että miksi tämän viimeisen raskauden piti mennä näin,miksei tästä saa nauttia,miksi juuri minä jne.

Eli tällasia täällä,olen nyt kirjoitellut enemmän tuonne vertaistukifoorumille,mutta pysyttelen taustalla varuiksi,JOS vaikka saisin hyviä uutisia vielä. En vaan jaksa siihen enää uskoa tällä tympeellä 1/5 riskiluvullani.
 
Von Lin Lin :hug: Ja Petitelle myös jaksu :hug:

Tänne ei kummempia. Lauantaina oltiin Sonispheressä ja aivan mahtavaa oli. Miinusta vaan siitä, etten koko päivänä uskaltanut juoda mitään, kun vessajonot oli älyttömät. Juomattomuus kostautui eilen järkyttävällä "krapulalla" eli nestehukan takia olo oli aivan järkyttävä. Vaikka meillä oli Poriin matkaa alle 10km niin päivä oli kyllä raskas.

Tänään käytiin hakemassa mun äidille sohva ja ukon kanssa kannettiin se 5.kerrokseen, kun ei mahtunut hissiin....masu ei tykännyt hyvää. Samalla haettiin jannun huoneeseen kanssa oma sohva, että saa katella omasta telkkarista piirrettyjä :heart:

Hankinnoista: Ukko oli mulle yllätyksenä hankkinut jo pinnasängyn :heart: Ja itse ostin takaisin veljeltäni tuon esikoisen vanhan sitterin, kävelytuolin ja lelukaaren. Myin ne halvalla veljelleni, kun sinne oli vauva tulossa. Nyt sitte löysivät tien takaisin kotiin :D Vaunuistakin ollaan päästy jo yhteisymmärrykseen, mutta ostetaan ne sitten vasta myöhemmin, kun ei ole tilaa niitä säilytellä täällä rempan keskellä....takkahuonetta kun vielä pitäis alkaa tekemään ennen vauvan syntymää.

Nirppis ja Pampu 14+0 POKS :heart:
 
Von Lin Lin Voi itku, voimia teille :'( . Toivotaan että tärppää pian uudelleen! :wave:

Jenninho - mistä tilasit, millaiset?! Kerro, kerro :D Tahtoo tietää kun vaunujen hankinta olisi edessä kohta myös.

Tänään oli neuvolakäynti. Pissa ok, verenpaine110/58, paino laskenut alkulukemista 200g (eli niistä omista punnituksista). Mieskin oli mukana kuuntelemassa sydänäänet. Pyysin hänet mukaan vaikka ei olekaan kysynyt koska voisi tulla. Syke 150-160 voi, olispa se tyttö! Hemppakin otettiin mutta siitä tulee tulos vasta huomenna. Väsymys on ollut edelleen aika hirmuista, vaikka lomalla olenkin.

Lili 16+1
 
Von Lin Lin ja Petite :hug:

Ananaskirsikalla jo selkeä, ihana vauvamaha :heart:

Olimme katsomassa tänään vaunuja. Taidamme päätyä Brion Sing-malliin. Eivät muutakaan vaihtoehdot huonoja olleet, mutta ne iskivät heti silmään ja tuntumakin vaikutti hyvältä. Valikoimaa ainakin on jokaiseen makuun, huh huh...:) Vaunut ostamme varmaan syyskuun paikkeilla, haluan että kaikki on jo valmiina hyvissä ajoin :heart:

Taidan alkaa kohta katsomaan Nousukausi-leffaa Hot Rod-naksujen kera :D!
 
Von Lin Lin ja Petite :hug: täältäkin!

Teillä kaikilla on niiiin ihania masuja :heart: Tahtoo samanlaisen! |O Ei tätä vieläkään vauvamahaksi kyllä tunnista!

Lili78 sinullakos oli se tilanne, ettei mies ole oikein ollut mukana raskaudessa? Miten teillä nyt menee? Anteeksi utelu, ei ole pakko vastata jos tuntuu tungettelevalta!

Täällä poksutaan tänään!

Lili ja Lilliputti 17+0!
 
heyy!
Petite ja von lin lin :hug:
Petitelle tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin!
Von lin lin, plussatuulia sinulle ja miehellesi!

Jenninho, mistä tilasit vaunut ku halvalla sait? :D

Täällä nla takana, hyvin kuulu taas sykkeet ja kaik niinku pitikin.. rautaa alan syömään , hemoklobiini 122.

Huomen lähtis sit 19 vko, aika juokseeeeeee... :D
 
Eipä ole kerennyt oikein kommentoimaan... Lukemassa aina välillä käynynt muutaman jutun kerralla ja kirjottaminen on sitten jäänyt myöhemmälle.

Von lin lin :hug:
Petite täällä pidetään peukkuja pystyssä teidän puolesta.

Joku kyseli, miltä supistukset tuntuu... mulla ei tuntunu miltään kunnes vauvan syntymä alkoi olemaan jo käsillä. Maha meni kyllä kovaksi kävelylenkkien/rehkimisen yhtydessä, mutta suurimmaksi osaksi mulla ei ollut mitään tietoa supistuksita, joita oli sairaalan laitteidenkin mukaan ihan kivasti. Käynnistyksen yhteydessä, kun oli tabletin saanu, oli jonkun aikaa (muutaman tunnin) sellaista alaselkäpoltetta...

Liikkeistä Mullakin tuntuu parhaiten niin, että istuu vähän etukenossa... ja silloin kun poika on juomassa maitoa mun sylissä. Toinen yrittää tietenkin potkia itselleen lisää tilaa :D

Turvaistuin Meillä on Gracon Logigo S. Mahtui hyvin alustan kera meidän tosi pieneen autoon. Meidän pitkäselkäinen poika tais olla siinä 7,5 kk ikään asti. Mutta ystävälläni mahtui lapsi siihen yhteen vuoteen asti... Meillä otti pää jo sinne perille asti niin, että pojan nukahtaessa pää nyökähti eteenpäin. Tosi tyytyväinen olen ollut istuimeen, jalat ei meillä kerenneet tulla kaukalosta ulos ollenkaan.

Sokerirasituksen viitearvot riippuvat siitä, otetaanko näyte sormenpäästä vai kyynärtaipeesta. En muista arvoja, googlettamalla löytyy. Mulla oli viimeksi niin, että sokeri otettiin aina sormen päästä ja jos olisin saanut ne samat arvot kyynärtaipeesta olisi ne olleet koholla viitearvojen mukaan. Hankalasti selitetty, mutta siis viitearvot on erit ottotavasta riippuen...

Ylihuomenna olis taas neuvola.... kuulee taas pienen sydämen jumpsutuksen. :heart:

Tica & Kääryle 16+0 POKS!!
 
Petite Jaksamisia ja pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä että kaikki olisi hyvin :hug:

(.) Migreeni jälleen päällä kun vaihteeks taas poskiontelo pinkeenä. Ei tuo viimeks ollukkaan kun muutama päivä sitten täynnä tavaraa. Kyllä sitä taas kiittää kun raskaus on ohi ja saa alkaa syömään allergia lääkkeitä.

Eilen sitten aloitettiin "hullun mylly" joka on kyllä ollut tiedossa mutta yllätäen siirtänyt ja siirtänyt vaan. Eli meidän makkarista piti saada yläkertaan toisen tytön huoneeseen sellainen tv-hyllykö ja tietokonepöytä. Mutta sitä ennen piti laittaa tytöt siivoamaan huoneensa (eli laatikot ja hyllyt) niin että kaikki turha lähtee eikä mitään ehkä juttuja jätetä.
Tänään homma sitten jatkuis niin että toisen tytön huoneesta pitäis vanha koulupöytä purkaa pois ja ehkä yks hyllykkökin, sitten kaks lelu arkkua pitäis jonnekin sulloa jne...
Ja vielä sitten jossain vaiheessa pitäis ne pinnasängyt koota meidän makkariin että nähdään minkä kokoisen lipaston sinne voi hommata vauvan vaatteille.
Siis eihän tuossa muuten mitään mutta kun säilytys tilaa on muutenkin niin tautisen vähän ja mies tulee aina noin 18.00 aikaan kotiin ajettuaan sen 1,5h töistä niin ei oikein taida hirveästi hänelläkään olla intoja tähän mutta pakkohan se on.
Sitten kai pitäis sovittaa että jos vielä vanhimmalle tytölle laittais oman tietokoneen huoneeseensa kun niitä nyt sattuneesta syystä nurkissa pyörii niin samahan ne olis käyttöön ottaa. Me meinataan alakerrassa selvitä sitten pelkällä läppärillä ja pääseehän sitä sitten yläkertaan pöytäkoneella tekemään hommia jos on tarvis.

Aurinkoista tiistaista kaikille.

Enie + Nörtti ja Hissu 18+1

 
Huomenta!

Unohdin neuvolakäynnistä eilen kertoa! Kyllä siellä pienen sydän kovasti jumpsutti :heart: :heart: Paineet oli vähän laskenut, mutta edelleen ihan hyvät, samoin hg. Sokerirasitustestiin pitäisi mennä heti kun mahdollista. Alkoi vaan ällöttämään koko ajatus siitä :x Siis se kun pitää olla syömättä ja sitten pitää juoda sitä sokerilitkua.. normaalisti en voi syödä mitään makeaa aamulla/aamupäivästä tai alkaa oksettamaan saatika nyt sitten juoda tyhjään mahaan tuollaista litkua :x Mutta ei voi mitään, pakko se on kestää =)

Lumi ja Lilliputti 17+1
 
Kiitos teille :) odottelen juuri lääkärillemenoa, pyydän jatkaa saikkua ja tarkistutan samalla tuon tulehdustilanteen,kun oireet vaan jatkuvat :/

ONKO TEILLÄ MUILLA OLLU NYT HIIVATULEHDUKSIA RASKAUSAIKANA JA MITÄ OLETTE NIIHIN KÄYTTÄNEET? Tietäskö kukaan,että tepsiikö Flagyl Comp myös hiivaan,vai onkohan niin että multa hoidettiin vain toinen ongelma pois ja hiiva jäi..? Käytin niitä puikkoja viikon verran,mut edelleen hirvee kutina ja vuoto jatkuu.. :x

Petite rv 14+0
 

Petite, Flagyl comp on tarkoitettu: Trikomonas-hiiva-sekainfektiot silloin kun molemmat taudinaiheuttajat on todettu infektion aiheuttajiksi laboratoriotutkimuksilla ja bakteriellin vaginoosin hoito. = hiivaankin pitäis päteä, mutta joskushan se on niin sitkeä se tulehdus ettei mee yhellä hoidolla. (Itse käytin justiinsa Canesten puikon, pitää vaan muistaa, että asetinta ei saa raskauden aikana käyttää).

Täällä räkätauti senkun jatkuu :( TYlsää.

Tänään tehtiin miehen kans päätös ostaa ne yhdistelmät työkaverilta, Emmaljungan Ceroxit. Toisaalta himottais saada ne heti, vaan tilaa ei kyl hirveesti oo, eikä niitä tyhjänä työnteliskään, mut... :D

Sokerirasituksesta vielä, täällä sanottiin et jos oksentaa niin uusiks menee. Mut ei siis heti alusta, sillonha se on kuitenki ennättäny jo ehkä vaikuttaa sokereihin jonku verran se litku.. En onneks itte oksentanu sitä litkua, niin selvisin sillä yhellä kerralla :)

Kuinka moni meinaskaan selvittää sukupuolen, joko siitä oli kyselyä? Muistikin on menny.. Itse olin ensin sitä mieltä etten haluu tietää, mut nyt oon alkanu miettiä, et sit vois ostaa vaikka kivoja juttuja tytölle/pojalle jos tietäs.. En osaa päättää.

Iita ja pikku-Muru 16+0 POKS :D :heart:
 
Petite: Hiivahan se täältäkin löytyi, ikävää.. (ei kyllä oireillut niinkuin hiiva yleensä) mutta kuuluu kuulema raskauden näihin vaiheisiin. Canesten kombi- setti auttoi minulla kyllä kertalaakista, mutta muistan lääkärin maininneen, että sitä saa käyttää vasta tietyjen viikkojen jälkeen?

Von lin lin.. jaksamista sinne!


Elayne ja ööliö 18+1
 
Petite ja Von Lin Lin Jaksuja ! :hug:

Tulin vaan poksumaan !! 14+0 !! :heart:

Tuntuuko kellään muulla vielä sellasia menkkajomotuksia ? Mulla koko viikonlopun jomotteli alamahaa tosi ilkeesti, aina kun liikahti niin repäs ihan tosissaan, ja huolestuin jo.. Oli tosi ilkeen tuntusta. Eilen soittelin neuvolaan ja sain ajan lääkärille torstaiks, mut nyt ne kivut sit on hävinny.äh. en tiiä meenkö kuitenki sinne lääkärii vai en.. Kai toi sit oli kuitenki ihan normaalii ? Ja mietin et oisko johtunu aika ahkerasti pedin puolella puuhaamisesta.. tai jotain. :)

Nyt ei ehdi tän enempää, vapaapäivä, pakko painua tonne pihalle, IHANA ilma !! :heart:
 

Yhteistyössä