***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

pippur1 :hug: no onpas ollut lääkäri! :eek: sinnikäs nainen olet!! tsemppiä ja voimia työpäivään!! ja muista että pääsethän sinä keskenpäivän pois jos olo menee vielä huonommaksi!! muista ajatella vauvaas ja itteäs!!! :heart:

painon vaihtelusta: siis mulla se saattaa päivän aikaa heittää 2-3kg!! :eek: ja just tänään neuvolassa terkka sanoi että lopussa voi olla vielä suurempaa se heittely. :eek:
Mä käyn aamulla vaa'alla ja se on oikeastaan joka päivä 2kg vähemmän kuin sit illalla.
Ja yhtenä aamuna menin suoraan sängystä vaakaan ja oli hirvee pissahätä.. ajattelin että äkkiä punnitsen.. lukemat oli paljon enemmän ku normisti ja sit mä kävin vessassa ja menin uudestaan et eihän tää nyt voi pitää paikkaansa niin vessasssa käynnin jälkeen paino tippui 1,1kg!! :LOL: :LOL: mä olen pissaa täynnä koko akka!! :D mut mun ei kyllä vielä tarvi yöllä käydäkkään vessassa..

neukkulassa siis käyty ja kaikki ok.
-23 POKS
-pissa puhdas
-paineet 106/68
-paino +600g/vko yht. n.5kg
-sykkeet ++ 158
-hemppa 123
-sf 20,5cm
joko ne tuli kaikki?? :)
ens kerralla sit lääkärineuvola n. 5vko:n päästä. välillä käyn kuitenkin siaraalassa ultrassa kasvukontrollissa.

23POKS
 
No nih. Neuvolassa käyty. Kaikki ihan ok, painoakin oli nyt tullu +500g/3vkoa ja nyt sitte vielä olen kilon alle sen, mitä ekalla neuvolakäynnillä. Hemppa oli pudonnut sen verran, että sain Obsidania mukaan. Terkkarikin ihmetteli tätä meidän äitipolin käytäntöä "ei sairaslomaa näillä viikoilla vaikka pää ois kainalossa". Mulle kuitenki tuli Kelasta jo B-lausuntopyyntö, jonka pitää perustua polikliiniseen tutkimukseen. Soitin jo yksityiselle puolelle ja juttelin lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että kyllä se lausunto pitää äitipolilta saada, koska kukaan muu sitä ei voi kirjoittaa. Saas nähdä, joudunko vielä tässä takaisin töihin, vaikka neuvolalääkäri on sitä mieltä, että en ole työkykyinen. Kuitenkin enää kyse 3 viikosta, kun aloitan sitten jo vuosiloman.

Pippur1: Ihmeellinen lääkäri! On tosi uskomatonta, että äidin subjektiivisia kokemuksia vähätellään, tai jopa kokonaan mitätöidään. Kyllä jokainen tervejärkinen ihminen tietää, pystyykö olemaan töissä vai ei. Tai vaikka pystyisi hampaat irvessä olemaan sen työpäivän, niin onko se sitten laitaa, että loppupäivä menee vuodepotilaana...? Eiköhän tässä kuitenki äidin ja vauvan terveyden pitäis mennä työn edelle.

Kaneli87: Tsemppiä, toivottasti näyttös menee läpi ja ehdit vielä valmistua ennen vauvan syntymää :flower:

Jaksamisia kaikille mammoille ja masuille!

J.t ja Pampu-potkuttelija 23+2
 
pippur1 nyt hakemaan sitä saikkuu muualta.. et varmaan haluu riskeerata mitään??!! :hug:

samariini mua ahdistaa kun en tajuu ketä entinen nikki oot :D aaargh !! :D

Ollaan vaavelin kanssa taas pakkailtu koko päivä.. MISTÄ TÄTÄ TAVARAA OIKEIN TULEE?!?! :D


Täälläkin 24 POKS!!!! :heart: :heart:

iiris ja adhd 24+0 piu pau ;)
 
Totta on että pääsee sitten kesken päivän pois töistä. Kyllä oli juu ihme lääkäri tuo.. Oikeen kiukuksi vetää ja en todellakaan halua sinne enää mennä. Mutta mulla ainakin yksi ihminen seisoo mun takana töissä jos jotain tulee.. Mun äiti on samassa työpaikassa :D Muuten on vähän merkillinen työpaikka.. sinne on tullut merkillisiä kuppikuntia ja jos et jaksa niskalimassa tehä töitä ja vähän viel enemmän ni sit puhutaan selän takana paskaa ja jätetään aivan ulkopuoliseksi. Että ihan mielenkiinnostakin huomenna töihin menen.

Jotain positiivistakin sattui tähän päivään.. Kelalta saapui vihdoin ja viimein sairaslomarahat. Ei tartte olla enää ihan pennitön.. tai no senttitön :LOL:

Jos nyt muuten kerron neuvola kuulumisia.

Pissa: puhdas
Paineet 128/80
Paino: + 3,3kg eli 660g/vko ja lähtöpainoon edelleen siis -2,6kg
Hb: 123
Sf-mitta noussu edellisestä 19cm 25cm :eek:
syke 130/min
Sokerirasitus: 4.6/6.0/6.0
Ja lekuri ei osannu ees sano että miten päin se vauva siellä on.

Siinäpä ne :) vähän on mielikin piristynyt.
 
iiris- en mä riskeeraa.. meen kokeileen ja menen tosiaan ihan omien voimien mukaan.. jos en jaksa ni sit lääkäriin.

Munkin oli pakko nyt ottaa selvää että kuka se Samariini oikein oli ja sain selville ;)
Minä taas tehnyt mainiota salapoliisin työtä :LOL:
 
Aiii täällä on muuttopuuhia muillakin! Perseestä se on, siihen lausahdukseen yhdyn kyllä! Vastahan mä sain kamat purettua tähän asuntoon, ja nyt sitten vaihdetaan omakotitaloon (sinällään aivan ihana juttu), mut pistetäänpä tavarat TAAS pakettiin.. Muut saapi kyllä kantaa, mulla on jo supistuksia :/

Hitsit mä oon ollu huono palstailija kesälomalla ja näissä asuntotohinoissa, yritin lukee kymmenkaupalla noita sivuja.. :D

Onks muilla harjoitussupistuksista tullu saikkua? Ja miten teitä on tutkittu alavatsakivuissa ja alaselkäkivussa? Mulla tuntuu et mahaan jää se hiivatin painontunne TOSI pitkäks aikaa kun jotain vaan tekee, esmes nousee portaat.. Ensin nopeempi ja vähän kovempi puristus vattassa ja sit se jää kovaks ja "ahdistavaks". Häntäluun kohdilla tuntuu et jotain halkee, eikä kait ihan näillä viikoilla vielä pitäs?!

Liikkeistä vielä kyselen, et onko teillä yhtäkkiä liikkeet vaimentuneet TOSITOSI paljon? Mulla on kolmas päivä ettei niitä juurikaan tunnu, kun aiemmin oli hirmuiset hulinat.. Terveyskeskuksen lääkäriä ei paljon kiinnostanut tutkia asioita, mäjäytti vaan viikon saikkua. Sydänäänet se kuunteli muttei kommentoinu asiaa mitenkään. Mahan päälle länttäs käden, ja totes et kohtu vastaa viikkoja ja siinä oli sen "tutkimukset". Ehkä mä oon vaan hysteerinen ensiodottaja, mut pikkasen mua otti päähän toi lääkärisetä.... *huokaa* Parisen viikkoa ois toiseen neuvolalääkäriin, jospa se sit tutkis tilannetta vähän paremmin. Mä vaan mietin et oisko sitä kohdunsuuta pitäny tarkastaa tai et onks jotain tulehduksia tms?

Aaargh, että mä olen omanapainen :/

Iiris tsemiä pakkaamiseen
! :)

Pippur1lla
on kans tainnut olla mäntti lääkäri, ja näemmä vähän samaa itsepäisyyttä omassa luonteessa kuin mussakin :D

Iita ja pikku-Muru (joka vois taas innostua meuhkaamaan masussa vähän enemmän!)
 
[/b] Pippur1
Nyt täytyy kysyä että minkä niminen lääkäri mahto olla kyseessä? Itse olen menossa Tyksiin tutkimuksiin viikon sisällä..Jos sattuisi olemaan sama lääkäri niin osaa varautua :/
Täällä sairasloma jatkuu seuraavat 2 viikkoa :(

Myy-88 ja minityyppi 22+4
 
pippur1 Minä kyllä olisin sille lääkärille sanonut pari valittua sanaa vaikka kuinka olis ollut kandeja huone täynnä. Eihän tuollainen kohtelu ole mistään kotoisin. :hug:

Janoschin tarinatuokio Siis mulla ei nyt mene jakeluun, eli kelako voi vaatia B todistusta vaikka ei olis saikkupäivät siinä pisteessä edes? En ole ennen kuullutkaan tuollaisesta.
Sen tiedän että vaatii sen B-lausunnon sitten, kun on ollut x päiviä saikulla. En muista paljonko se oli mutta olenhan minäkin ollut jo toukokuusta asti eikä sellaista ole vielä vaadittu :eek:

Kela ja hakemukset Kävin viemässä kilometrikorvaus hakemuksen kelaan ja samalla kysyin, että miksi en ole vielä saanu äitityspäivärahasta päätöstä, vaikka kaikesta muusta on päätös jo tehty.
No, se oli siellä "lukittuna" kun odottelivat palkkatietoja. Sanoin virkailijalle, että mitä palkkatietoja te vielä odotatte, kun se tulee ratkaista samoista tuloista mistä minun saikkuraha on ratkaistu, eli 6kk:n tulot ennen saikkua ja ne on kyllä ilmoitettu teille jo :headwall: :headwall: :headwall:
Nyt hän sinne minun silmien edessä kirjoitti, että ratkaistaan niistä palkkatiedoista, ja vapautti sen sieltä käsiteltäväksi.
Samalla sitten vielä väänsin sitä, että onhan siellä varmasti nyt tieto että isä pitää ne 60pv extra vanhempainvapaata, enkä minä. Kirjoitti siitäkin vielä kerran sinne maininnan.
Eli se siitä sähköisestä näppäryydestä, heille kun jotain ilmoittaa niin ei sillä ole merkitystä |O
 
Eipä ollut täälläkään raskausajan diabetestä. :) Jee.

Ai niin mulla oli eilen vauva vinossa. :)

Noita lääkäreitä on kyllä joka lähtöön. ei se munkaan neuvolalääkäri kirjoittanut jaloista saikkua. LAittoi vaan jatkotutkimuksiin jotka on vasta 7.12. Noh onneksi on toi työterveys. Aion mennä sinne nyt jossain vaiheessa lokakuuta.

millis ja liinu 26+4
 
Neuvolassa käyty. Pissa puhdas. Paineet 130/82 ( pojat pisti ranttaliks, ei voinu paineet olla nousematta ), kp korkeus 22 ja painoo +300g/viikko, tytön syke 150.

Sokerirasitukseen pitäs varata aika. Miten siellä labrassa saa aikansa kulumaan pari tuntia??
Ja paljonko sitä litkua piti juoda? Mä ehdin varmaan pyörtyä ennenku syömään pääsee, aamuisin nykyään pakko heti laittaa jotain suuhun tai taju lähtee :|

Mulla kans paino vähemmän aamulla. On kyllä ilman raskauttakin aina ollu niin.

Onko kellään ollu tosi kipeitä "repäisykipuja", siis pitkäkestosia? Mulla useesti alamahalla. Esikoista odottaessa kipu oli koko mahassa.

mulish ja Hippula ( pallo ) 22+4

Enie, mies anto tytölle työnimen, voi laittaa listaan :D
 
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!! :wave: :flower:

Mä en varmaan nyt pääse hetkeen koneelle kun netti sanottu irti ja huomenna se muuton ihanuus alkaa.. :$

Koittakaa jaksella :heart:


iiris ja adhd poika 24+0 :heart:
 
huomenta vaan kaikille!!!! nukutti aika hyvin mutta pitkälle iltaan jaksoi vauva potkia ja pyöriä ja sit ku yhen kerran yöllä heräsin nii sillo alkoi jytkimään. mut onneks rauhottu melko nopeasti. kova vilinä kävi massussa koko illan.

kuinka moni aloitaa äippäloman varhennettuna?? mie aloita 18.11
 

Yhteistyössä