Tamperlaisia odottajia?

eipä ainakaan täällä tunnu, kerran aamulla luulin tunteneeni kun käännyin aamulla sängyssä kyljelleen nii vastakkaisessa kyljessä tuntu jonkinlainen tömäys, mut ehkä vaan harhakuvitelmaa. :D

itsellä tässä projekti menossa tuon painon kanssa, en mikään hoikka oo, ja ressi seuraavasta neuvolasta kun sanoi viimeksi että painon pitäs nousta seuraavaan kertaan ja vaikka kuinka hyvin syönkin niin oma vaaka joko pudottaa painoo hieman tai sit pysyy samana, pelko ettei vauva kasva siihen malliin mitä tässä vaiheessa pitäs. :S rv 16+6 menos. Muilla tällästä onkelmaa?
 
Painonnousu on tosi yksilöllistä! Ei piä liiaksi tuijottaa vaakaa,tai ottaa liian tosissaan neuvolan sanomisia. Jos syö monipuolisesti,säännöllisesti ja terveellisesti niin vauva kyllä kasvaa. Mun painonnousu on vaihdellu 90-475g/vko.

Itse olen syönyt raskaudenaikana kalciumia,biotiinia,d-vitamiinia,foolihappoa,magnesiumia ja sinkkiä lisäravinteina.

Täälä viikot 34+5 ja painoa tullut 9kg alusta. Vauva napottaa perätilassa ja ensiperjantaina selviää tuleeko lähete TAYS.iin suunnittelemaan synnytystä/sektiota,jos ei asento muutu.
 
Hei kaikki!

Hiljaista tosiaan on..täällä mennään ensimmäiseen ultraan ylihuomenna ja jännittää kyllä kovasti! Täällä ollu tasaseen koko ajan järkyttävä väsymys ja sellasta etovaa oloa aina välillä, mutta ei ole tarvinnut kertaakaan oksentaa :) jossain vaiheessa oli turvotustakin tosi paljon ja maha näytti kauheelta pallolta, mutta on hieman jo hävinnyt/laskenut.

Raskausvitamiineja syön myös sitä minisun mamaa. Miinttuu: ei kannata huolestua painosta, jos syöt terveellisesti ja hyvin, niin kyllä se vauva sieltä imee kaikki tarvittavat itseensä, vaikka sulla ei paino pahemmin nousisikaan. Mulla on taas päinvastoin! Painoa tulee tosi helposti, vaikka söisikin samalla lailla kuin ennen raskautta ja vauvoista tulee isoja, vaikka sokereissa ei ole mitään ja itse pienikokoinen :D

Huomenna vaihtuu viikot! Nyt rv 11+6
 
kiva saada taas uusia tännekkin! :) täällä vaihtu eilen viikot eli nyt on 20+1. <3 viikko viä ja puolessa välissä ollaan. :)

Murunen87: juu samaa sanoi tuo neuvolantätiki et kyl asukki saa kaiken tarvittavan ja nyt sit kesäkuun alulle pitäs niinku OIKEESTI alkaa kuulemma painon nousee, oli toissa kerrasta pudonnu paino 1,1kg. :/

Mut verenpaineet ja vauvan syke oli kaikki kunnossa ja sf-mitta oli juuri oikea viikkoihin nähden. :) 9.6 onkin sit seuraava neuvola ja saadaan paperinivaska kelaa varten ja saan pistää vihdoinkin tilaukseen elämäni ensimmäisen äitiyspakkauksen. <3
 
Jonniss tervetuloa mukaan! :)

Murunen87 miten ultra meni? :) Nickisi on jostain tuttu, mutta, ehkä olen lukenut täällä vain niin paljon kaikenlaista. :D

miinttuu varmasti vauva saa kaiken tarvitsemansa. Vauvalla on tapana ottaa tarvitsemansa, vaikkei äiti esim. pahoinvoinnin takia pystyisikään syömään hyvin ja monipuolisesti. :) Ootko käynyt jo ru:ssa?

Meillä oli ru muutama päivä sitten ja kaikki oli onneksi hyvin. :) Seuraava neuvola 2.6, jossa tosiaan luvassa lappuja kelaa varten. :)
 
Huomenia!

Ultra meni tosi hyvin! :D siellä se pikkunen makoili ja alun vilkkauden jälkeen meinas ultraajalla olla vaikeeta ottaa mittoja, kun tyyppi päätti vain olla paikoillaan :LOL: kaikki oli kunnossa ja riskiluvutkin todella vähäiset. Nyt on niin helpottunut ja hyvä olo, kun tietää että kaikki on niinkuin pitää.

Vastavirrassa: olen kirjoitellut haaveilijoiden puolella ja nyt tuolla joulukuisissa, niin saattaapi hyvinkin olla, että olet bongannut mut jostain :D

Jonniss: tervetuloa! :)
 
Murunen87 juu, haaveilijoista ilmeisesti on jäänyt nimimerkki mieleen. :) Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin! :)

miinttuu eli ihan muutaman päivän päästä! ;) Mä aina sanoin, etten halua etukäteen tietää, mutta niinhän vain halusin, kun asia tuli oikeasti ajankohtaiseksi. :D Tuntuu, että hirmu vähän on esim. sellaisia vaatteita, jotka itse miellän unisex-värisiksi ym. Ja tuntuu kyllä taas paljon konkreettisemmalta kaikki, kun tietää, kumpi on tulossa. :)

Ootteko tehneet paljon hankintoja? Oon miettinyt, että pitäisi varmaan pikkuhiljaa alotella, jos ei halua yhden viikon aikana juosta ostelemassa kaikkea tarvittavaa. :) Tänään rv 21+0 ja kyllä se myyjä vaunukaupassakin sanoi, ettei se ole enää kuule vasta syksyllä se LA, kyllä se on alettava jo miettimään, mitä tarvii. :D
 
No siis täällä mennään rv 20+4 ja meillä on jo autoon pienemmät näppärämmät rattaat (kauppareissuja varten), sit on ihan parveke/kävelyrattaat vähä vankemmat, turvakaukalo, vaatetta, petivaatetta, sisälle keinu, sitteri ja rintapumppu. :D että isoimmat tarvis viä kattoo, pinnis ja hoitopöytä. :D täällä siis ollaan omasta mielestä hyvällä mallilla ja ainoo mikä ostettu uutena oli turvakaukalo. :p mulle tekee konkreettisemmaks ihan pienet liikkeet mitä alkanu tuntuu kuplamaisella tavalla ja isommat tuntuu vattan läpi jo ja sit toi että saa hypistellä ja fiksailla noita vauvajuttuja. :)
 
Mitäs mammoille kuuluu? :)

Täällä on nyt myös saatu vaunut jo ostettua, kun tuli niin hyvä tarjous kohdalle, niin päätettiin tarttua siihen. Lisäksi oon jonkin verran nyt vaatteita ostellut, lähinnä kirpparilta. :) Sieltä tuntuu saavan aika hyvinkin vaatetta vauvoille ja vielä hyväkuntoisina, kun ovat kuitenkin käytössä niin vähän aikaa. :)
 
Hei kaikille :wave:

Tänne kuuluu pelkää hyvää. Hieman oli pettynyt olo eilisen lääkäri-neuvolan suhteen..ei kuunneltu edes sydänääniä :kieh: en oo vielä kertaakaan kuullu niitä! Vähän tuntuu ihmeelliselle, kun kahdesta aiemmasta oon kuullu jo heti alussa. Outoa, ei voi mitään.
Muuten pitäisi kaikki olla kunnossa ja nyt vain sitten odotellaan rakenneultraa, mikä on vasta heinäkuun puolessa välissä :)

Mitenkäs muilla, jotka ovat rakenneultraan jo päässeet? Saitteko selville sukupuolen? :)

Hankinnoista: meillä on aika lailla kaikki valmiina. Tuplarattaat löytyy jo ennestään, on rintareppua, syöttötuolia, vaatteita, tuttipulloja ja jne..ainoa mikä pitäisi hommata on turvakaukalo, mutta sekin saadaan tuttavilta :)

Rv 14+1 :heart:
 
Täällä puoliväli menny reippaasti yli eli rv 22+2 on nyt ja rakenneultrassa käyty. :) kaikki oli oikein hyvin pikkusella ja kova liikkuumaan, yhdessä vaiheessa oli aivan kaksinkerroin masussa. :) sukupuoleen päädyttiin ettei oteta selvää. :) eli näillä mennään. :) yksi huolenaihe on ja kysäsen ny täältä että onko normaalia että välillä on hiljasia kausia liikkumisessa? Tottu jo siihen että iltasin nukkuun mennessä alkaa pirskeet mut nyt muutaman päivän ollu hiljasempaa, ei niin kovia liikkeitä ja harvemmin päivän mittaankin. :/ ja pakko täälläkin hehkuttaa että ens viikon vkloppuna on meidän pumpuli/paperihääpäivä, eli vuosi takana ja monta edessä. ^^ <3
 
Viimeksi muokattu:
Murunen87 mä olin kans melko pettynyt meidän lääkärineuvilakäyntiin rv 13. Sinne piti sellainen parisuhdelomakekin täyttää ja melko vähän siitä mitään keskusteltiin. Lääkäri kysyi myös, olisko mulla jotain kysyttävää synnytyksestä. Jaa 13. raskausviikolla vai!? No ei kyllä ole ihan vielä tullut juurikaan mitään mieleen.. :LOL: Hienoa, että siellä on kaikki mennyt hyvin! :)

miinttuu mun mielestä vasta viikolta 28 -> voi kunnolla alkaa seurailemaan noita liikkeitä. Ja mulla ainakin vaikuttaa kovasti se missä kohtaa ja miten päin kaveri on, koska istukka on edessä vaimentamassa liikkeitä. Teille jääkin sitten synnytykseen jännäiltävää, kun ette sukupuolta kysyneet! :) Onko mitään fiiliksiä siitä, kumpi saattaisi olla? Ihanaa hääpäivää jo etukäteen! :)

Ru:ssa meillä ainakin näkyi sukupuoli niin selkeästi, ettei tällaisella kerran aiemmin ultrakuviakaan nähneellä jäänyt epäselväksi. :D Poikahan siellä siis oli! Neuvolantäti sanoikin, että pojan pystyy usein "lupaamaan" paljon varmemmaksi, koska sen näkee niin paljon selkeämmin. :)
 
Vastavirrassa: kiitos paljon! :) ukko veikkaa tyttöö niinku aikalai kaikki muut kaveritkin ja ite veikkaan poikaa kuten käly kaverinsa kanssa. :) vattasta ei voi kyl arvioida mitää, mut noita "vanhan ajan" päätelmiä kun lueskellu nii vatsa näyttäs enemmän poikamasulta. :) täällä kyl viihtyy oikein mukavasti tosi alhaalla vatsassa ja nyt näköjään tää ilta on ollu aika melskettä eli siis kaveri vaan välillä lataili akkuja. :) onnea poitsusta! :)
 
Miinttuu: Onneksi olkoon! Hääpäivät ovat ihania :heart: meille tulee neljäs heinäkuun lopulla :)

Vastavirrassa: Onnea poitsusta! :heart:

Meilläkin oli ensimmäisen kohdalla ettei haluttu tietää. Oli ihan oma fiiliksensä ja sellainen jännitys loppuun asti että kukas sieltä tulee ;) nyt halutaan tietää lähinnä käytännönsyistä, tai miehelle ei oo mitään väliä, mutta itse haluan saada varmuuden kaivanko poikien vanhat vaatteet esiin, vai pääsiskö ostaan ihan uusia :D Appiukko tosin on niin varma, että poika tästäkin tulee, kun lapsenlapsista 7, vain yks on tyttö. Saapi nähdä!
 
Hääpäivät vietelty ja vatta sen kun kasvaa. :) Mites muilla mammoilla? :) Onkos kukaa muu täytelly tollasta iPana-esitietolomaketta? Saatiin viime neuvolassa tommonen täytettäväks ja vaikutti ihan hyvältä jutulta, ei tarvii sit alkaa synnärillä selittelee mitää. :D Parhain oli kyl toi toivomukset kohta, sai kaikki siihe kerralla. :))
 
miinttuu mekin saatiin viimeksi tuo lomake ja sinne sitten eksyin täyttelemään kaikennäköistä ja tallensin sen, niin SEN JÄLKEEN ruudulle ilmestyy teksti, ettei annettuja tietoja pääse enää muokkaamaan tai lisäämään.. Great! :mad: Tai sit tämä on taas joku, mistä neuvolatädin olisi kuulunut infota.. Jotain jäi laittamatta, mutta ei mitään maailmaa mullistavaa muistaakseni kuitenkaan..toivomukset-kohtaan en näin esikoista odottavana osannut laittaa mitään..

Täälläkin masu kasvaa huikeeta vauhtia ja nimi on ehkä jo päätetty. Tai ainakin yksi ehdokas on tällä hetkellä ylitse muiden. :D Vaatehankinnoissa ollaan jo aika pitkällä, mutta joitain pienempiä on toki vielä tekemättä. Ajattelin myös kutoa jotakin kivaa poitsulle. :)
 
Vastavirrassa: Meille onneks muistettiin sanoo että älkää painako lopussa lähetä nappia, sit se lähtee semmosenaa ja ei pysty tekee enää mitää. :D Ite oon jo virkannu tumput, pipon ja tossut ja nyt on kutimen alla unipussi, eli se sellanen makuupussi. :) Hirveesti nyt saanu inspiraatioo, tiä sit miks. ;D Pistin ite siihen toivomus juttuu, kun yhtään tiä miten se potilashotelli taysis toimii, nii pistin että isukille yöpymis mahdollisuus jos ei heti kirjautuessa sisää mitää tapahdukkaa ja sit että haluun että suihku on mahdollisimman lähellä, itellä suihku toiminu semmosena ressinpoistajana. :)

Nyt kun täällä on aikasemminkin synnyttäneitä, niin miten se potilashotelli niinku periaattees toimii, lähinnä toi et miten sinne sit pääsee, kun oli taysin sivuilla jostain varauksesta ja tollasista..? :) Olis kauheen kiva tietää näinkin etukäteen jo. :)
 
En oo kuullut, että potilashotellia voisi mitenkään varata etukäteen synnytyksen jälkeistä käyttöä varten. Muuten varmaan esim. mies voi varata sieltä itselleen huoneen normaaliin hintaan. Yksi kerroksista eli tietty määrä huoneita on varattu synnyttäjille ja kerroksessa on aina paikalla myös kätilö. Synnytyksen jälkeen jos kaikki on sujunut hyvin ja hotellissa on tilaa, voi siirtyä potilashotellin puolelle. Nämä tiedot oon saanut sekä ystävieni, että neuvolassa olleen tiedotteen kautta. :)
 
hiphei, oon unohtanut tän keskustelupalstan kokonaan :) Meillä menee tasaseen tää arki, edelleen närästelen ja välillä oksentelen, nyt ollut 4 viikkoa pian kotona 1 viikko saikkua + 3 viikkoa kesälomalla, ja nyt jännittää ensi viikolla töihin paluu kun viikot on nyt tällä hetkellä 18+4 jos nyt oikein lasken :) kolmas neukku on maanantaina ja rakenneultra on sitten 7.7 eli seuraavana maanantaina :)
Ei olla vielä päätetty kysytäänkö sukupuolta. :)

Mua ärsyttää meijän neuvola, oon nyt muutamanki kerran tässä yrittäny sinne soitella ja koskaan ei vastata puheluihin. ei soittoajalla eikä sen ulkopuolella, ja vaikka jättää soittopyynnön vastaajaan niin ei soiteta takaisin. Tosin siellä on joka kerta joku sijainen, niin tiedä häntä johtuuko sitten siitä. Neuvola on siis Tammela. Yritin juhannusta edeltävänä torstaina soittaa sinne, kun pohdittiin mökin varauksessa, että uskaltaako mökin ottaa tuolta Turun saaristosta, ku se on pahinta punkkialuetta, ja piti kysellä ku netistä löysin tietoa, että sen rokotteen voisi vielä ehtiä ottamaan, niin piti kysyä saako sen raskaana oleva ottaa mutta ei vastattu. Ja sama kesäkuun alussa jäädessäni saikulle jouduin alkuviikon hakemaan omalääkärin kautta, samoin kuin punkkivastauksen, ja kun omalääkärineuvonnassa (hatanpää) ne sanoo vaan näissä asioissa, että kun nää on periaatteessa neuvolan juttuja, mutta pakkohan tää nyt on hoitaa sitten meijän kautta jos siellä kerran ei puhelimeen vastata. Silloinkin kun sairasloman hain niin soitin ennen soittoaikaa aamusta 4 kertaa, soittoajalla 8 kertaa ja iltapäivälläkin muutaman kerran + soittoajan alussa jätin soittopyynnön, mutta olin töissä niin piti pommittaa kunnolla ne ajat kun ehti olemaan puhelimen lähettyvillä.
Sori avautuminen, turhauttavaa :kieh:
Tosin muuten sijaisista huolimatta olen kyllä tykännyt käydä Tammelassa! Rauhallinen ja pieni kun on neuvolana :heart:
 
Kiitos vastauksista! :) Tultiin siihen lopputulokseen miehen kanssa että osastolle taidan jäädä, kun meillä koira niin hoitopaikkaa ei välttämättä saa järjestettyy ja jos mies on töissä niin sit tyhmää olla yksin siä huonees, ruoka tulee suoraan nenän eteen ja puolisoilla mahdollisuus olla vaikka koko päivä sairaalassa kun vierailu aika oli jos en väärin muista niin 10-20. :) Jotenkin ruvennu tässä vaiheessa miettii noita kaikkia isompiaki juttuja. :) nii ja tänää poksuu rv 25! :heart: enää 5vko ja sit alkaa jo 3 alkavat viikot. :)

Jonskiii: harmi kun sulla ollu tommosta säätöö toi neuvola. :/ Pitäiskö mainita sille omalle hoitajalle sit kun palailee töihin, että ollu vähä hankalaa? Tai pystyykö laittaa esim nimettömänä palautetta? :)

Meillä onneks ollu aivan ihana neuvola ja neuvolan tätiki. :) Tyytyväisiä ollaa että mentiin toho hämeenkyrönpuolelle, aina kyselee ylipäänsä kuulumisia eikä pelkästään raskaudesta, aina tosi mukava ja selittää asiat selvästi ja hyvin. :) Meillä onkin sit kesätyöntekijä siä ens kerralla 14.7, vaikutti onneks kans tosi mukavalta kun oli viimeks opettelemas systemejä. :)
 

Yhteistyössä