Tanssi raskausaikana/raskauden jälkeen?

Hei!

Olen 21-vuotias 5+4-viikkoinen odottaja, ja mietin tässä juuri mitä teen ensi syksyn tanssitunneilleni. Opiskelun ohessa olen siis opettanut showjazzia, balettia ja nykytanssia, ja nyt työnantajani (joka ei luonnollisesti tiedä vielä raskaudesta) on kysellyt, haluanko opettaa ensi vuonnakin.

Onko teillä kokemusta vastaavista lajeista, kuinka kauan olette tanssineet ja milloin olette sen synnytyksen jälkeen aloittaneet uudelleen? Tietenkin opettaessa ei välttämättä tarvitse ihan vikoina opetusviikkoina kaikkea tehdä itse mutta kuitenkin.

Kannattaako minun ottaa ensi syksylle/keväälle opetusta, ja kuinka pitkälle kannattaa jatkaa ja milloin voisi aloittaa taas? Laskettu aika on 6.1. Opetusta on n. 4-6 tuntia viikossa iltaisin, joten vauvan hoidon suhteen ei ole ongelmia. Pikemminkin olisi kiva päästä mahdollisimman pian ihmisten ilmoille :)
 
Itsekkin harrastin tanssia odotusaikana show/pop/street tyylilajeja noin viikoille 20, vatsanseudulle kohdistuvat rankemmaat liikkeet jätin suosiolla pois sekä hypyt jne. olihan se aika rajoittunutta :/ Tietysti opettajana voit miettiä mitkä liikkeet tuntuvat hyvälle ja mennä sillä pohjalla. Et varmaan halua vielä raskaudestasi kertoa tyonantajalle, kun vielä noin alussa, mutta jos kysymys on ajankohtainen niin ehkä ihan reippaasti kertoisin missä mennään :) Meidän tanssi ryhmäämme opettajakin oli aikoinaan raskaana ja opettikin ihan viimeisille kuukausille asti, omaa kehoa kannattaa kuunnella se kertoo aika pitkälle mikä on hyväksi toki kaikki raskaimmat liikkeet ainakin itse suosittelen jättämään väliin. Itse en ole voinut jatkaa tanssia synnytyksen jälkeen miehen työ aikojen vuoksi, mutta oman synnytyksen palautumisen puolesta olisin voinut jatkaa 2kk synnytyksen jälkeen :)
 
Kiitos vastauksesta ja näkemyksistä! :)

Josko siis ehkä kuitenkin skippaisi syksyn opetukset, kesän voi varmasti kuitenkin touhuilla normaalisti :) Ehkäpä sitten tammikuun lopussa tai helmikuussa takaisin, voi aluksi ottaa vähän iisimmin ja sitten laittaa lisää pökköä pesään...? :)

Onko joku muuten käynyt erityisesti raskaana oleville tai vastasynnyttäneille tarkoitetuilla tanssitunneilla, kun niitä jossain päin järjestetään? Olisi kiva kokeilla :)
 

Yhteistyössä