Tanssimisesta kieltäytyminen

  • Viestiketjun aloittaja Wecantdance(m)
  • Ensimmäinen viesti
p@ula
Taisn nähdäsut kerran laivalla...
Siis mitä? Mörkötanssiko? Tiedän vain ne mitä on levyllä Mörri Möykyn suvi:)

Olen jäänyt paljosta paitsi, kun en ole laivassa käynyt;-)
Tämä on nyt pakko lisätä tähän, miten mies vie ja nainen pitää niitä käsivarasia niin, et niillä pystyy liikettä ohjaamaan - siis naisen käsistä se aika paljon riippuukin;-)
 
p@ula
Ymmärsitköhän viestini nyt ollenkaan oikein? Kirjoitin, että en halua tanssia varsinkaan miesten kanssa. En halua harrastaa sellaista tanssia, jossa on ideana, että "mies vie". En osaa tanssia eikä mua kiinnosta tanssia. Nautin musiikista muilla tavoin. Ei tässä ole kyse siitä, etten tietäisi miten vosin mennä mukaan tanssimaan. Ei ole mun juttu. Mulle ei ole luonnollista tanssia miesten kanssa. Mutta enpä tosin sen vuoksi tanssipaikoissa käykään, mutta aina jossain laivan yökerhossa tms saattaa joku innostua hakemaan (en nyt keksinyt parempaa esimerkkiä kuin tuo laivan ravintola, mutta jokin vastaava, missä on myös tanssia, mutta myös jotain muuta, eli ainoa idea ei ole se tanssiminen).
En minäkään käy muuta kuin lavatansseissa, joten en osaa kuvitellakaan, kuinka kamalaa muualla voi olla tanssia, kun on ahdasta ja --. Ja monet käyvätin pelkästään kursseilla - ymmärrän hyvin senkin:)

Ja kun tavallisen koulun liikuntatunneilla ei välttämättä opi sitäkään, että hidas valssi ja tavallinen valssi ovat ihan eri tansseja...

Tässä toinen niistä:
Olis siellä ollut se valssaajakin, mut ku aina tulee ekaksi se ärsyttävä mainos, valitsin tuon hyvän.
 
Yleensä naiset eivät pidä tanssitaidotonta miestä juuri minään, että ehkä parempikin pysyy poissa. Törkeää kieltäytyä tanssista.
Mä en tunne yhtäkään naista, jonka mielestä miehen pitää osata tanssia.

Itse en osaa kuin jenkkaa ja discossa voin itsekseni heilua. Mies ei tanssi mitään. Luonnollisesti meitä kumpaakaan ei koskaan näy missään lavatansseissa. Häissä ja muissa juhlissa, missä on perinteisempää tanssimusiikkia, me yksinkertaisesti kieltäydymme, jos joku hakee tanssimaan. Mun mielestä kieltäytyminen on ihan ok, kun ei kerran osaa. Onhan se sille tanssiinhakijallekin kivampi saada pariksi sellainen, joka osaa tanssia.
 
p@ula
Mä en tunne yhtäkään naista, jonka mielestä miehen pitää osata tanssia.

Itse en osaa kuin jenkkaa ja discossa voin itsekseni heilua. Mies ei tanssi mitään. Luonnollisesti meitä kumpaakaan ei koskaan näy missään lavatansseissa. Häissä ja muissa juhlissa, missä on perinteisempää tanssimusiikkia, me yksinkertaisesti kieltäydymme, jos joku hakee tanssimaan. Mun mielestä kieltäytyminen on ihan ok, kun ei kerran osaa. Onhan se sille tanssiinhakijallekin kivampi saada pariksi sellainen, joka osaa tanssia.
Niin toisaalta, mut ... humalaiselle saa sanoa aina ei, sanoo etikettikin. Liikuntamuotona tanssi pitää selkävaivat poissa. Sitä vaan ei korosteta useinkaan.
Lapset tykkäävät paljon tanssimisesta ja se on helppoa silloin, kun voi vielä itse kantaa. Naamasta näkee, kun sen liikkeen sovittaa musiikkiin. Kokeilkaa ihmeessä vaikka tähän, missä ei ole ärsyttäviä sanopjakaan:
Samalla levyllä on monta lasten lempparia:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
p@ula, tässä tais kuitenkin olla kyse siitä, että saako tanssista kieltäytyä. Tanssiminen on kivaa ja hyvä liikuntamuoto, mutta se on edelleenkin asia, jota ei ole pakko osata jos ei halua. Kyllä mä tykkäisin tanssia, mutta jotta tanssitaito pysyisi yllä, sitä pitäisi harrastaakin. Ja koska oma mies ei ole hevonpätkää kiinnostunut, niin ei mua kyllä kiinnostais kenenkään muunkaan kanssa. Vaikka mä osaisin kaikki tangot ja humpat ja valssit, mua ei lavatansseihin saisi.

Tanssiminen on siis ihan kiva harrastus, mutta ei mikään perustaito, mikä pitäisi olla kaikilla hallussa. Se aika oli jo kauan sitten, silloin, kun ei puolisoa oikein muualta löytänytkään kuin lavatansseista. Musiikki on mulla verissä, tanssikin on ihan kivaa jos saa itsekseen heilua, mutta paritanssiin musta ei ole. Ja sen olen kyllä ihan valmis sanomaan kenelle tahansa, jos tanssiin hakee.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
p@ula
p@ula, tässä tais kuitenkin olla kyse siitä, että saako tanssista kieltäytyä. Tanssiminen on kivaa ja hyvä liikuntamuoto, mutta se on edelleenkin asia, jota ei ole pakko osata jos ei halua. Kyllä mä tykkäisin tanssia, mutta jotta tanssitaito pysyisi yllä, sitä pitäisi harrastaakin. Ja koska oma mies ei ole hevonpätkää kiinnostunut, niin ei mua kyllä kiinnostais kenenkään muunkaan kanssa. Vaikka mä osaisin kaikki tangot ja humpat ja valssit, mua ei lavatansseihin saisi.

Tanssiminen on siis ihan kiva harrastus, mutta ei mikään perustaito, mikä pitäisi olla kaikilla hallussa. Se aika oli jo kauan sitten, silloin, kun ei puolisoa oikein muualta löytänytkään kuin lavatansseista. Musiikki on mulla verissä, tanssikin on ihan kivaa jos saa itsekseen heilua, mutta paritanssiin musta ei ole. Ja sen olen kyllä ihan valmis sanomaan kenelle tahansa, jos tanssiin hakee.
Niin, onhan se kai virallisesti sirkustaiteen kanssa samassa kategoriassa, vaikka on liikuntaa parhaassa muodossa:
http://www.oph.fi/koulutus_ja_tutkinnot/taiteen_perusopetus
En minäkään sirkuskouluun lähtis:-D
 
wecantdance(m)
Tullut mietittyä tuota tanssimisjuttua vielä lisää. Itsellä on ehkä siinä se, että pidän sitä vaan niin tylsänä. Kenties se johtuu siitä, että se eroottinen väre siitä puuttuu :)
Kyllähän sitä teininä tuli lähdettyä hitaille jos tyttö pyysi. Itse en pyytänyt koskaan, yritin muita keinoja. Ilmeisesti siksi menestys ei ollutkaan niin hyvä :)

Mulla on vaan olematon rytmitaju, ihan oikeesti todettu poikkeuksellisen huonoksi. Joten kaipa siitä tää "inho" kumpuaa...
 
tanssijatar
Tanssi on hyvää liikuntaa ja usein hauskaakin, mutta silti paritanssin pohjalla on aina eroottinen väre...

Ei todellakaan ole AINA pohjalaa erottinen väre. Ainoastaan siinä tapauksessa on, mikäli vastapuolen kanssa kemiat kohtaavat. Muussa tapauksessa tanssi voi olla pelkkä hauksa ja hullutteleva kohtaaminen tai mukava sosiaalinen kuulumisten vaihto tuokio tai pahimmillaan muutaman minuutin piina, josta haluaa päästä nopeasti eroon.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
p@ula
Ei todellakaan ole AINA pohjalaa erottinen väre. Ainoastaan siinä tapauksessa on, mikäli vastapuolen kanssa kemiat kohtaavat. Muussa tapauksessa tanssi voi olla pelkkä hauksa ja hullutteleva kohtaaminen tai mukava sosiaalinen kuulumisten vaihto tuokio tai pahimmillaan muutaman minuutin piina, josta haluaa päästä nopeasti eroon.
No just niin:-D

Harmi et niin moni uskoo just toisin. Ei se lataus ikinä tuu, jos ei ole tullut sattumalta:)
Esityksissä tietysti joku saattaa yrittää kovasti näyttää siltä, et sais pisteitä:-D

Mut on se niin mukavaa liikuntaa, et menee 5 tuntiakin helposti lattialla, eikä tunnu missään:)

http://www.helsinki.fi/lehdet/yolehti/yl7art.htm
Se arvostelu tosin pilaa monenkin asian. Ehkä ketjun aloittaja on joutunut - vaikkapa sanattomankin - arvostelun kohteeksi joskus, vaikkapa ihan pienenä.

Rytmitaju kehittyy siellä kursseilla, koska siihen niillä on omat konstit, joita ei oppilas aina huomaakaan;-)

Ne hidastavat kappaleita alussa ja lisäävät nopeutta sitämukaa kuin kaikki ovat mukana. Eteenpäin mennään vasta sitten, kun kaikki osaa. Ja kyllä ne kaikki oppii. Aloittelija voi verrata itseä muihin, jotka ovat tallanneet samoja perusjuttuja jo vuosia... mut siinäpä se kunto nousee. Ei pidä vertaila, vaan mennä aina sinne opettajan taakse oppimaan. Eikä ne muutkaan Sinua katso, vaan niitä opettajan liikkeitä tietysti!
 
p@ula
Tullut mietittyä tuota tanssimisjuttua vielä lisää. Itsellä on ehkä siinä se, että pidän sitä vaan niin tylsänä. Kenties se johtuu siitä, että se eroottinen väre siitä puuttuu :)
Kyllähän sitä teininä tuli lähdettyä hitaille jos tyttö pyysi. Itse en pyytänyt koskaan, yritin muita keinoja. Ilmeisesti siksi menestys ei ollutkaan niin hyvä :)

Mulla on vaan olematon rytmitaju, ihan oikeesti todettu poikkeuksellisen huonoksi. Joten kaipa siitä tää "inho" kumpuaa...
Ne "hitaat" nykyään onkin jotain muuta kuin tanssimista... Ja lattia on täynnä pareja, ettei mahdu jalkaa siirtämään? Siitä se tunne on varmaankin jäänyt sulle? kurjaahan se on, jos ei ole hirivittävän ihastunut siihen tyyppiin? Niitä varmaan oppii karttamaan jatkossa. Mut onhan se harmi, et kurssiporukka ei käy niissä yökerhoissa eikä muut pääse tuntemaan, kuinka ihanaa se lopulta voi olla - pelkkä tanssiminen:)

Mulla tökkii usein musiikki, se just, kun en vaan kaikista hokemista tykkää ja sanat voi olla niin typeriä, et olis parempi tanssia ilman niitä. Mut kun ei ole kovin tarkka niistä, voi oppia toivomaan jotain jne. Tanssipaikoilla ne tauot ovat monesti sellaisia, et mahtuu tanssimaan niin, miten haluaa.

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/kulovesi.htm
oisko tuolla jotain sulle? Aihe ei liity suoraan tanssimiseen, mut... siihen rytmiTAJUN arvosteluun. Kiva kun vastasit:)
 
p@ula
Lambada on yksi kaikkein helpoimmista tansseista ikinä, jalat vain tamppaa paikallaan ja lantio menee puolelta toiselle yy kaa koo :D Jessus tuota opetin pitkään nuorisotalolla -80 luvulla :D
:-D

Osaat varmaan buggiakin? Mun mielestä siinä on tanssi, jolla olis kaikkein helpointa aloittaa tanssiminen noin yleensäkin. Kokeilepa vaikka tähän kappaleeseen:

Mut sitähän ei ole kuin mummojen hyllyssä. Noista puuttuu hienot bassot, mut onhan sentään rytmi tallella:)

Bugg- tunneilla on aina kauheasti naisia, monen ikäisiä ja naiset joutuvat odottamaan vuoroa aina välillä. Olishan se kivempaa ilman taukoja, mut ihan vaan tiedoksi kaikille miehille, jotka eivät ole sitä vielä nähneet. En minäkään ole miehen roolia koskaan opetellut, kun olen suurella vaivalla kauan sitten päässyt eroon siitä viemisestä:-D
 
Teresash
Kieltäytyä toki saa, mutta siitä et mihinkään pääse että junttina ja punaniskana sinua tullaan pitämään. Voit selittää ne samat "en osaa tanssia" tai "en pidä tanssimisesta", mutta eivät ne sinua pelasta. Juntin leiman saat otsaasi niin ettei se muste kyllä hetkeen kuivu.

"On se kiva tyyppi, tosi rento ja mukava.... no joo... mutta onhan se vähän juntti silti".
 
p@ula
Kieltäytyä toki saa, mutta siitä et mihinkään pääse että junttina ja punaniskana sinua tullaan pitämään. Voit selittää ne samat "en osaa tanssia" tai "en pidä tanssimisesta", mutta eivät ne sinua pelasta. Juntin leiman saat otsaasi niin ettei se muste kyllä hetkeen kuivu.

"On se kiva tyyppi, tosi rento ja mukava.... no joo... mutta onhan se vähän juntti silti".
Laitan yhden videon, vaikka varmaan parempiakin löytys... Siis rytmitaju tulee siitä musiikista, kuuntelemalla. Voishan sanoa vaikka, että just tuollaiseen en keksi, miten menis;-)


Blues-tapahtumissa on ihan mustanaan miehiä, nojailemassa pöytiin eikä kukaan tanssi.. Siis se musiikki just olis sitä tanssittavaa, mut eipä ole järjestäjät tuleet ajatelleeksi asiaa useinkaan, koska ne ei kuitenkaan tanssi:-(

Katsopa videosta, miten rytmi säilyy ja nainen menee mukana, kun vaan mies vie (ja ollaan sentään finaalissa!). Kaikki tanssijat eivät kilpaile koskaan, eikä siinä oliskaan mitään mieltä, jos täytyis sillä mielellä opetella. Rytmi menee monesti pieleen siksikin, että yhtyeet soittavat kappaleet miten tahtoo eikä se aina ole sama, mitä on tunneilla opeteltu. Kai siihen oppii vain kuuntelemalla ja liikkumalla silloin, kun musiikki soi. Kun ei mitään kuulu, pitääkin pysähtyä:)

Joka tahtoo oppia tanssimaan noita, pitää valita boogie-woogie- ja lindy-hop -tunnit. Ja parikin alkeistuntia kannattaa käydä, ennen kuin menee jatkolle, mut hauskaa on:-D
 
Kieltäytyä toki saa, mutta siitä et mihinkään pääse että junttina ja punaniskana sinua tullaan pitämään. Voit selittää ne samat "en osaa tanssia" tai "en pidä tanssimisesta", mutta eivät ne sinua pelasta. Juntin leiman saat otsaasi niin ettei se muste kyllä hetkeen kuivu.

"On se kiva tyyppi, tosi rento ja mukava.... no joo... mutta onhan se vähän juntti silti".
Missä päin väki oikein asuu, kun tanssimattomuus on junttia? Siellä tanssilavan reunamillako? Kuten aiemminkin sanoin, mun tuttavapiirissä ei ole yhtään ihmistä, joka dissaisi miehen/naisen tanssitaidottomuuden vuoksi. Ne on niitä +60-työkavereitani, jotka näin tekisivät. Onneksi täällä päin ei olla niin niuhoja. Saa tanssia tai olla tanssimatta, saa juoda tai olla juomatta, saa olla sellainen kuin on.
 
p@ula
Mulla yhä huolestuttaa se, kun onkysymys rytmitajusta... ei niinkään junttiudesta tai muusta. Siis jos yrittää tanssia jotain kappaletta, mikä ei sovi foxiin (lavajive menee silloin myös), voi se olla buggia tai sit voi mennä ihan mitähaluaa, jos se on vaikkapa triolia:)

Yleensä orkesterit ilmoittaa ennakkoon, mitä on tulossa, et tietää ajoittaa vähän itse, milloin käy jäähyllä ym. No, tässä on hyvä rytmi, jota itse menisin lavajivenä. Se tunnetaan nykyisin fuskuna.:
 
p@ula
Voihan... siis minkä ihanan löysin tuossa äsken:-D
En tiennyt, että sellainen on levytetty... Mut tässä on hyvä esimerkki siitä, että askeleet ovat vain helpottamassa menoa. Jos aloittaisi sillä hitaalla buggilla ja sit antais vaan mennä. Kiitos tälle ketjulle, et löysin TÄMÄN:
 

Yhteistyössä