Tapaava vanhempi hakee ja tuo????

Hei

Meneekö asia noin?
Meilläon yhteishuoltajuus ja isä asui ensin espoossa 35 km päässä ja haki ja toi pojan aina joka toinen vkon loppu... Nyt päätti muuttaa Lahteen Espoosta ja alkoi multa vaatimaan, että mun täytyy tuoda poika puoleen väliin tai sitten viedä sinne ja jne... Ennen asia oli ok, kun asui lähempänä ja nyt kun hän muutti kauemmas omasta tahdostaan ja ei todellakaan työn perässä, niin voiko kenties vaatia tollaista asiaa?

Mulla on kaksi pienempää lasta ja niitäkin joudun sit ajeluttamaan edes-takas mukana, kun nykyinen mies tekee sellaista duunia, että siitä ei apua ko asiassa ole...

 
8-vuotias ad/hd lapsi, niin ei voi vielä bussiin laittaa ja meidän paikkakunnalta ei mene suoraan bussia sinne, niin joutuisi vaihtamaan helsingissä bussia, niin en todellakaan suostu siihen hommaan vielä..
 
Mun isä lähti evakkoon aikoinaan yksin viemään hevosta, ollen silloin 8 vuotias.
Muut meni ähtäriin ja isä ajautui rovaniemelle.
Löysivät toisensa vasta 8kk kuluttua lehti-ilmoituksella.
Niin ne ajat muuttuu.
 
Se on sillä tavoin, että etävanhempi hoitaa lastensa tapaamiset, omin kustannuksin, jos yleensäottaen on lapsistaan kiinnostunut.
Näin on fakta.
Esim minulle suositeltiin paikkakunnalta muuttamista (pitkä juttu ja vaimon äidin vittuilut) ja lakimies sanoi, että äiti sitten tulee tapaamaan jos tulee ja ihan omin neuvoin.
Tässä on kyllä ristiriitaa sosiaalitoimen mielipiteeseen, joka painottaa äidin oikeutta lapsiinsa sillä tavoin jopa, että minä joutuisin järjestämään äidille tämän tapaamisproseruudin niin, että lapset eivät vieraantuisi äidistään.
Helvetin ristiriitaista.
AnyWay.
Tulen tekemään kaiken lasteni turvattuun tulevaisuuteen tähdäten..., jopa vaihtamaan paikkakuntaa, jos lapset ei saa rauhaa mammansa perättömiltä juoruilta ja äitinsä ahdistavilta hyökkäyksiltä perhettämme kohtaan.
Minun lakimieheni on erittäin kokenut (30v) ja ammattitaitoinen, nainen.
Kuulin myös aivan hirveitä esimerkkejä..., siis AIVAN HIRVEITÄ.
Lakimieheni sanoi nostavansa minulle hattua kun kaiken jälkeen olen saanut lapseni pitää (perättömät valheet, olen mies, ja sitten huom. olen oikeudenmukaisuuden vankka puolestapuhuja ja yritän sitä myös elämässäni ja lasteni kasvatuksessa noudatta >>>>>>>>> elikkä on tullut sanottua aika suoraan erinäisissä instansseissa >>>>>>>> nyt kuulin, että ei välttämättä kannata, väärien instanssien varpaille astuminen aiheuttaa lasten menetyksen, olit sitten kuinka hyvä isä tahansa ja sinulla olisi 100 toisista riippumatonta kannattajaa, jotka tuntee sinut ja lastesi yhteiselämän >>>>>>> no minä olen tallannut, jopa vetämässä rosikseen osaa).
Kattellaan.
Jos joku haluaa faktaa vaik puhelimitse niin voin vastata todella akuuttiin kysymykseen, vartailukohtana minun reaaliaikainen elämäni tämän päivän mittapuussa.
Puh. numeron annan ainoastaan yksityisviestiin.
 
Että ihan oikeesti, täähän on niinkuin venäjä ja lakimieheni totesi, että niin on.
Täällä ei isit eikä äidit pärjää mitään instanssia vastaan ja huom. varsinkaan YH-isit.
Tämäkö on nyt sitä tasa-arvoa.
Eronnut etäisi on kaikista huonoimmassa asemassa suomessa ja kakkosena tulee YH-isit.
Kaikki s..tanan kosovot ja sonalit ajaa satasella ohi..., niil kun on omat suomalaiset puolestapuhujat (ählämien omat lait) ja sosiaaliturvan hyväksikäytön neuvonantajat.
Esim 20v äiti hakee sonaliasta 3kpl 35 - 40v poikaansa (omia lapsiaan) suomeen sosiaaliturvan maksusitoumuksella.
Tai albiino menee vaihdattamaan bemariinsa kesärenkaat sossun maksusitoumuksella (entisen vaimoni veli oli vastaanottamassa sitoumuksen, oli kieltäytynyt ja sai kenkää ).
Joku vuosi sitten kun suomalaisen perheen molemmat vanhemmat (esim. paperitehdas) joutuivat työttömäksi ja menivät sossuun, niin niille sanottiin, että myykää se teidän 50 eur datsuni ensin pois ja tulkaa parin vuoden päästä uudestaan.
Tai heidän 5v tyttären tilillä oli 20 eur mumman antamaa joulurahaa, niin käyttäkää ja eläkää sillä seuraavat pari vuotta.
Nää on aika karkeita esimerkkejä.., mutta huom. tapahtumat on tosia, aikajana on vaan venyvä ja mun keksimä.
Onhan näitä esimerkkejä.
Hannu Karpo ei ole puhunut turhaan.
 
Pieni korjaus mörrin juttuun. Etävanhempi tosiaan huolehtiin tapaamis matka kustannuksista MUTTA summa tulee huomioida elatusmaksua laskettaessa eli elatusmaksu olisi sitten vastaavasti pienenpi. Musta on fiksua jos vanhemmat pystyisi sopimaan asian vaikka puoliksi tai esim. parempi tuloinen huolehtisi kaksikolmannesta matkoista ja pienmpi tuloinen sen yhden kolmanneksen. :wave:
 
Onkohan sulla jostain parempaa tietoa käytettävissä kuin tämä minu 2h takainen.
Ei kyllä ollu mun lakimiehen kanssa puhetta elatusmaksun suuruudesta tahi sen vaikutuksesta tähän tapaamisasiaan.
Tosin mun exä ei maksa mulle mitään vaan elatusturvayksikkö elikkä sossu maksaa sen hippasen alle 130 per tyttö.
 
Jos äiti tulee tapaamaan lapsiaan esim pari kertaa vuodessa, kuitenkin väittäen tavanneensa esim kahden viikon välein.
Elikkä instanssit kun on omien rahojen puoleen kallellaan..., niin onko ne heti intsinä leikkaamassa, ilman perusteita, elatusturvan määrää?
 
Kyllä äiti (tässä meidän tapauksessa) sais ottaa lastensa tapaamisen vaikka harrastuksena ja harrastuksethan maksaa.
Minä nyt kuitenkin joudun maksamaan tyttöjeni harrastukset, kodinhoidontuella, niin maksakoon äitinsä edes omansa.
Äidin toimien takiahan minun oli lopetettava työni ja harrastusrahat putos aika pieniin.
Omat harrastukset lopetin päivässä, eikä tunnu missään, kun on kahdesta elämäni suurimmasta asiasta, tytöstä, joiden elämä viellä kantaa ehkä 80v tai jotain.
Siinä se harrastus (kasvatus) palkitaan kun katsoo omia tyttöjään isoina ja itsemääräämiskykyisinä :hug:
 
Moi mörri

Ei sulla varmaan vaikuta mitenkään koska äiti ei maksa mitään vaan kunta. Eikä myöskään tapaamiset vaikuta elatusavun suuruuteen kun saat sen kunnalta.

Meillä tieto matkakustannuksista tuli elatusvelvollisten liiton asianajajalta Ahti Hurmalaiselta. Ja koskee tapauksia kun etähuoltaja maksaa itse elatusmaksun.

Hyvää uutta vuotta!!
 
Lanella
Mielestäni, jos vaikka isä lähtee ja jättää äidin lasten kanssa, ei se perkele voi tulla vaatimaan, että äiti osallistuu lasten kuskaamisiin ja niiden kustannuksiin. Ihan niinkun toiste päinkin.

Meilläkin, jos niin hullusti kävisi, se tarkottaisi sitä, että ruoka ei löytäisi enään tietään pöytään. Yksi reissu veisi yli 80e rahaa ja siihen näillä tuloilla ei olisi varaa. Ja en kyllä lähtisikään, eli olisin paskaäiti. Parempi, ettei tähän elämään tule muutosta tai saataisi istua oikeussaleissa maailman tappiin asti.

 
Lanella
Ai niin, meilläkin isä on hoitanu, mun lapsuudessa kaikki tapaamiset, kun se asu etänä. Ei äiti koskaan. Joskus teininä sai kyllä junarahaa pummittua, mutta se isän luo meneminen niillä reissuilla oli vaan sivujuttu.
 

Yhteistyössä