Tarkoittaako remmin saaminen nykyään jotain muuta kuin mitä itse sillä ymmärrän?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 13.01.2018.

1. vierailija

vierailija Vieras

Kuulin kaupassa, kun äiti sanoi noin kymmenvuotiaalle tytölle, että jos tuo kiukuttelu ei heti lopu, saat kotona remmiä! Ei kai nykyään kukaan enää nykypäivänä kurita lapsiaan?

2. vierailija

vierailija Vieras

Ei, mutta uhkailu, pelottelu ja kiristys ovat hyviksi koettuja kasvatuskeinoja.

3. vierailija

vierailija Vieras

Mutta ei kai lapsi ymmärrä, mitä pelätä, jos ei ole jo joskus "saanut remmiä"?

4. vierailija

vierailija Vieras

On sille varmaan kerrottu, esim., että äiti sai lapsena remmiä niin, että perse punoitti,

5. vierailija

vierailija Vieras

Meilläkin lapset tietää että tuhmat saa joulupukilta risuja ja vihdalla persiille jos on tuhma. Eivät ole saaneet tietenkään kumpaakaan mutta jo muistutus tehoaa ja pelleily loppuu.

6. vierailija

vierailija Vieras

Aika karua tuollainen uhkailu. Tai no, tietysti parempi, että jää vain uhkailuksi, mutta silti. Pitäisihän lapsen voida luottaa vanhempiin, että eivät sano sellaista, mitä eivät oikeasti tarkoita.

7. vierailija

vierailija Vieras

Joskus vaan on niin että uhkailu on se tehokkain keino saada mukula ojennukseen. Parempi antaa katteeton uhkaus kuin sallia lapsen pomppia silmille.

Minä uhkailin muutama vuosi sitten tukistamisella ja jonkin aikaa se toimi hyvin, sitten lapsi kysyi "mitä se muuten tarkoittaa?" ja selitin mitä tukistaminen on ja pelottelin että se sattuu ihan kauheasti.
    Sitten oltiinkin siinä tilanteessa että kun meno äityi mahdottomaksi ja aloitin "nyt jos et lopeta niin minä.." ja jo tässä vaiheessa lapsi suojasi päätään käsillään. Lapsi, jota ei oltu koskaan tukistettu. Hyvin osaa lapsikin kuvitella rangaistuksen jota ei ole koskaan saanutkaan.

8. vierailija

vierailija Vieras

No en usko koko aloitukseen.

Mutta eipä oo vitsa auttanut jos vieläkin pitää uhkailla.

9. viisikymppinen isoäiti

viisikymppinen isoäiti Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.04.2012
    Saadut tykkäykset:
    793
    nykyisin ei anneta remmiä, eikä tukkapöllyä ja eihän lapsille saa sanoa nykyisin edes että ei, nehän saa siitäkin kuulema traumoja. no aika tyhmä uhkaus äidiltä, joku voi mennä ja tehdä sen perusteella lasun.

10. vierailija

vierailija Vieras

Tyhmä uhkaus koska voi jäädä kiinni vai tyhmä koska antaa remmiä?

11. vierailija

vierailija Vieras

Katsoin vähän aika sitten suomalaista Mummo-sarjaa dvd:ltä. Siinä tyttö ei suostunut kertomaan vanhemmilleen jotain mummoon liittyvää asiaa ja isä tokaisi, että nyt kerrot vai otetaanko remmi esiin. Tuntui ihan hullulta, mutta oliko se sarjan valmistumisen aikaa ihan normaalia? Sarjan tyttökin oli suunnilleen 10-vuotias.

12. vierailija

vierailija Vieras

Monet aikuiset naiset haaveilevat kurituksesta.

13. vierailija

vierailija Vieras

Yleensä rangaistus tai sillä uhkaaminen ei poista tottelemattomuutta pysyvästi vaan ainoastaan joksikin aikaa.

14. vierailija

vierailija Vieras

Varmaan sillä tavalla normaalimpaa, että lapsia saatettiin kurittaa ihan tavallisissakin ns. hyvissä perheissä. Minua ei koskaan kuritettu, mutta esim. naapuritalossa asunutta koulu- ja leikkikaveriani kuritettiin nahkavyöllä ja ne oli kuitenkin ihan mukavia tavallisia ihmisiä ja minäkin olin usein siellä kaverin luona käymässä, eikä minun vanhempani mitenkään tuntuneet ainakaan minun kuullen paheksuvan naapurin kasvatusmenetelmiä. Nykyään tuntuisi täysin mahdottomalta ajatukselta, että päästäisi omia lapsia lähellekään sellaista perhettä, jossa kuritetaan lapsia.

15. vierailija

vierailija Vieras

Vielä 90-luvulla suurinta osaa lapsista kuritettiin ruumiillisesti. Nykyään se taas on lähinnä väkivaltaisten ihmisten hommaa ja jos lapsi saa tukkapöllyä niin todennäköisesti perheessä tulee jossain vaiheessa myös puukosta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri