Tarkoittaako remmin saaminen nykyään jotain muuta kuin mitä itse sillä ymmärrän?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuulin kaupassa, kun äiti sanoi noin kymmenvuotiaalle tytölle, että jos tuo kiukuttelu ei heti lopu, saat kotona remmiä! Ei kai nykyään kukaan enää nykypäivänä kurita lapsiaan?
 
vierailija
Meilläkin lapset tietää että tuhmat saa joulupukilta risuja ja vihdalla persiille jos on tuhma. Eivät ole saaneet tietenkään kumpaakaan mutta jo muistutus tehoaa ja pelleily loppuu.
 
vierailija
Meilläkin lapset tietää että tuhmat saa joulupukilta risuja ja vihdalla persiille jos on tuhma. Eivät ole saaneet tietenkään kumpaakaan mutta jo muistutus tehoaa ja pelleily loppuu.
Aika karua tuollainen uhkailu. Tai no, tietysti parempi, että jää vain uhkailuksi, mutta silti. Pitäisihän lapsen voida luottaa vanhempiin, että eivät sano sellaista, mitä eivät oikeasti tarkoita.
 
vierailija
Aika karua tuollainen uhkailu. Tai no, tietysti parempi, että jää vain uhkailuksi, mutta silti. Pitäisihän lapsen voida luottaa vanhempiin, että eivät sano sellaista, mitä eivät oikeasti tarkoita.
Joskus vaan on niin että uhkailu on se tehokkain keino saada mukula ojennukseen. Parempi antaa katteeton uhkaus kuin sallia lapsen pomppia silmille.

Minä uhkailin muutama vuosi sitten tukistamisella ja jonkin aikaa se toimi hyvin, sitten lapsi kysyi "mitä se muuten tarkoittaa?" ja selitin mitä tukistaminen on ja pelottelin että se sattuu ihan kauheasti.
Sitten oltiinkin siinä tilanteessa että kun meno äityi mahdottomaksi ja aloitin "nyt jos et lopeta niin minä.." ja jo tässä vaiheessa lapsi suojasi päätään käsillään. Lapsi, jota ei oltu koskaan tukistettu. Hyvin osaa lapsikin kuvitella rangaistuksen jota ei ole koskaan saanutkaan.
 
vierailija
Katsoin vähän aika sitten suomalaista Mummo-sarjaa dvd:ltä. Siinä tyttö ei suostunut kertomaan vanhemmilleen jotain mummoon liittyvää asiaa ja isä tokaisi, että nyt kerrot vai otetaanko remmi esiin. Tuntui ihan hullulta, mutta oliko se sarjan valmistumisen aikaa ihan normaalia? Sarjan tyttökin oli suunnilleen 10-vuotias.
 
vierailija
Katsoin vähän aika sitten suomalaista Mummo-sarjaa dvd:ltä. Siinä tyttö ei suostunut kertomaan vanhemmilleen jotain mummoon liittyvää asiaa ja isä tokaisi, että nyt kerrot vai otetaanko remmi esiin. Tuntui ihan hullulta, mutta oliko se sarjan valmistumisen aikaa ihan normaalia? Sarjan tyttökin oli suunnilleen 10-vuotias.
Varmaan sillä tavalla normaalimpaa, että lapsia saatettiin kurittaa ihan tavallisissakin ns. hyvissä perheissä. Minua ei koskaan kuritettu, mutta esim. naapuritalossa asunutta koulu- ja leikkikaveriani kuritettiin nahkavyöllä ja ne oli kuitenkin ihan mukavia tavallisia ihmisiä ja minäkin olin usein siellä kaverin luona käymässä, eikä minun vanhempani mitenkään tuntuneet ainakaan minun kuullen paheksuvan naapurin kasvatusmenetelmiä. Nykyään tuntuisi täysin mahdottomalta ajatukselta, että päästäisi omia lapsia lähellekään sellaista perhettä, jossa kuritetaan lapsia.
 
vierailija
Varmaan sillä tavalla normaalimpaa, että lapsia saatettiin kurittaa ihan tavallisissakin ns. hyvissä perheissä. Minua ei koskaan kuritettu, mutta esim. naapuritalossa asunutta koulu- ja leikkikaveriani kuritettiin nahkavyöllä ja ne oli kuitenkin ihan mukavia tavallisia ihmisiä ja minäkin olin usein siellä kaverin luona käymässä, eikä minun vanhempani mitenkään tuntuneet ainakaan minun kuullen paheksuvan naapurin kasvatusmenetelmiä. Nykyään tuntuisi täysin mahdottomalta ajatukselta, että päästäisi omia lapsia lähellekään sellaista perhettä, jossa kuritetaan lapsia.
Vielä 90-luvulla suurinta osaa lapsista kuritettiin ruumiillisesti. Nykyään se taas on lähinnä väkivaltaisten ihmisten hommaa ja jos lapsi saa tukkapöllyä niin todennäköisesti perheessä tulee jossain vaiheessa myös puukosta.
 

Yhteistyössä