Tarttuuko ruusu?

  • Viestiketjun aloittaja esikoisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
esikoisen äiti
Yritin googlella etsiä tietoa ruususta, mutta mistään en löytänyt tietoa että tarttuuko se toiseen ihmiseen.
Tietääkö joku täällä?
Uskallanko lähteä kylään 7kk lapsen kanssa, paikkaan jossa on ruusua?

Kyseessä siis ruusu, ei vyöruusu.
 
..
mulla oli jalassa ruusu ja lääkäri sanoi että se voi olla ns. ihmisessä itsessään ja puhjeta vain jostain syystä joskus..tai olla bakteerista johtuva. jos jälkimmäinen niin tartuntavaara
 
df
Alkuperäinen kirjoittaja esikoisen äiti:
Yritin googlella etsiä tietoa ruususta, mutta mistään en löytänyt tietoa että tarttuuko se toiseen ihmiseen.
Tietääkö joku täällä?
Uskallanko lähteä kylään 7kk lapsen kanssa, paikkaan jossa on ruusua?

Kyseessä siis ruusu, ei vyöruusu.
En mää muuta tierä, kun että sanotaan että ne ruusupuskat on piikikkäitä!!

Voi kai niihin tarttua?
 
satu
Itselläni usein vyöruusu ja kyllä pakolliselle sairaslomalle olen joutunut koska itse hoitoalalla. Raskaana olevia pitää vältellä. Muuten ei mitään erikoista. Kai sait viruskuurin joka aloitetaan heti ruusun ilmaannuttua eli eka päivänä
 
vierailija
Älä mene kylään!! Meillä oli vieras jolla oli jalassa ruusu. Saatiin 5 pv jälkeen tartunta ,todella sitkeä steptokokki perheeseemme. Paljon antibiootteja 5 viikon totaalinen väsymys. Pikkulapselle vieläkin hurjempi. Ei ole kyllä mikään normiflunssa. Peitteet kurkussa ja on joku streptpkokki g niin kestää pitkäääään vaikka oloa helpotti antibiootit parissa päivässä niin itse pöpö se vaan on silti kurkussa. Hammaaharjat on uusittu, uimahallit yms jätetty väliin. Promput saa ja kannattaa! kurkusta otettua pois pitkällä grillitikulla, niin ne nielurisat voi tulla vähemmäb kipeiksi.
 

Yhteistyössä