Tarvitsen autoa ja niin tarvitset sinäkin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Rasittavaa tässä(kin) autokeskustelussa on tuo typerä joko-tai-asetelma. Ihmiset ovat ilmeisen kyvyttömiä pohtimaan asioita laajemmin, kuin vain ehdoton kyllä, tai ehdoton ei -akselilla.

Tottakai autoja tarvitaan. Mutta ei läheskään niin paljon, kun niitä nyt on käytössä. Etenkin suuremmissa kaupungeissa varsin moni voisi luopua omasta autosta, tai edes siitä toisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela ja Echo
vierailija
Rasittavaa tässä(kin) autokeskustelussa on tuo typerä joko-tai-asetelma. Ihmiset ovat ilmeisen kyvyttömiä pohtimaan asioita laajemmin, kuin vain ehdoton kyllä, tai ehdoton ei -akselilla.

Tottakai autoja tarvitaan. Mutta ei läheskään niin paljon, kun niitä nyt on käytössä. Etenkin suuremmissa kaupungeissa varsin moni voisi luopua omasta autosta, tai edes siitä toisesta.
Huvikseenko ihmiset maksavat autoilusta vuosittain yli kahdeksan miljardia veroja ja muut kulut siihen päälle?
 
vierailija
Rasittavaa tässä(kin) autokeskustelussa on tuo typerä joko-tai-asetelma. Ihmiset ovat ilmeisen kyvyttömiä pohtimaan asioita laajemmin, kuin vain ehdoton kyllä, tai ehdoton ei -akselilla.

Tottakai autoja tarvitaan. Mutta ei läheskään niin paljon, kun niitä nyt on käytössä. Etenkin suuremmissa kaupungeissa varsin moni voisi luopua omasta autosta, tai edes siitä toisesta.
niimpä, aivan älytöntä laittaa naiselle autoa
 
vierailija
Rasittavaa tässä(kin) autokeskustelussa on tuo typerä joko-tai-asetelma. Ihmiset ovat ilmeisen kyvyttömiä pohtimaan asioita laajemmin, kuin vain ehdoton kyllä, tai ehdoton ei -akselilla.

Tottakai autoja tarvitaan. Mutta ei läheskään niin paljon, kun niitä nyt on käytössä. Etenkin suuremmissa kaupungeissa varsin moni voisi luopua omasta autosta, tai edes siitä toisesta.
Oleellista on se, että miksi pitäisi luopua? Siihen ei ole mitään oikeaa syytä. Yhtä hyvin joku voisi tulla takavarikoimaan perheenne neljästä polkupyörästä kaksi ja perustella sitä uloshengitysilman hiilidioksidilla, että tämä nyt vain on tehtävä maailman pelastamiseksi. Ette te tarvitse sitä pyörää eikä varsinkaan siinä ole mitään järkeä, että villevaltteri 5-vee ajaa tukka putkella ympäri pihaa eikä ole matkalla minnekään.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Oleellista on se, että miksi pitäisi luopua? Siihen ei ole mitään oikeaa syytä. Yhtä hyvin joku voisi tulla takavarikoimaan perheenne neljästä polkupyörästä kaksi ja perustella sitä uloshengitysilman hiilidioksidilla, että tämä nyt vain on tehtävä maailman pelastamiseksi. Ette te tarvitse sitä pyörää eikä varsinkaan siinä ole mitään järkeä, että villevaltteri 5-vee ajaa tukka putkella ympäri pihaa eikä ole matkalla minnekään.
:D(y)
 
Rasittavaa tässä(kin) autokeskustelussa on tuo typerä joko-tai-asetelma. Ihmiset ovat ilmeisen kyvyttömiä pohtimaan asioita laajemmin, kuin vain ehdoton kyllä, tai ehdoton ei -akselilla.

Tottakai autoja tarvitaan. Mutta ei läheskään niin paljon, kun niitä nyt on käytössä. Etenkin suuremmissa kaupungeissa varsin moni voisi luopua omasta autosta, tai edes siitä toisesta.
Juu, autoilua voi vähentää jonkin verran, mutta jotkut tarvitsevat autoa aina.

Tehtaiden päästöihin pitäisi puuttua...
 
Oleellista on se, että miksi pitäisi luopua? Siihen ei ole mitään oikeaa syytä. Yhtä hyvin joku voisi tulla takavarikoimaan perheenne neljästä polkupyörästä kaksi ja perustella sitä uloshengitysilman hiilidioksidilla, että tämä nyt vain on tehtävä maailman pelastamiseksi. Ette te tarvitse sitä pyörää eikä varsinkaan siinä ole mitään järkeä, että villevaltteri 5-vee ajaa tukka putkella ympäri pihaa eikä ole matkalla minnekään.
Suurimmat syyt ovat saastuttaminen ja terveys.
Tuo pyöräesimerkki taas oli vähän huono, sillä pyöräilyn terveyttä (ja etenkin lapsen motoriikkaa) kehittävät vaikutukset ovat niin positiivisia.
 
vierailija
Mutta ymmärrät liene, että pienemmässä kaupungissa kaikki nyt vain on todennäköisemmin lähempänä kuin isossa kaupungissa.
Pääkaupunkiseudulla työskentelevälle tunnin työmatka ei sen sijaan kuulosta yhtään oudolta.
Miten niin lähempänä? Päinvastoin. Täällä "maaseudulla" matkat on pidempiä. Jonkun siellä syrjemmässäkin on asuttava, kun ei kaikki vaan mahdu asumaan siihen viiden kilsan säteelle kaupungin keksipisteestä täälläkään. Ja julkiset ei kulje oman kaupungin sisällä, muuta kun koulukyydit. Ja meikäläisenkin jäis työt tekemättä, jos ei autoa olis, sillä teen "kiertävää hoitotyötä" ja työnantaja vaatii oman auton käyttöä.
 
vierailija
Suurimmat syyt ovat saastuttaminen ja terveys.
Tuo pyöräesimerkki taas oli vähän huono, sillä pyöräilyn terveyttä (ja etenkin lapsen motoriikkaa) kehittävät vaikutukset ovat niin positiivisia.
Eli pohjimmiltaan kyseessä on halusi määräillä miten muiden pitää elämänsä elää. Saastuttaminen ei ole pätevä peruste koska nykyautoilu alkaa olla jo aika lailla saasteetonta ja joka tapauksessa hyötyyn verrattuna asia ei ole minkäänlainen ongelma.
 

Yhteistyössä