Tatuoinnit mahassa raskaana ollessa + napakoru

Eli mietin millaiseksi oma tatska muuttuu jos raskautuu ja masu kasvaa. Tatuointi on tossa alamahassa sivussa. Osaako kukaan sanoa venyykö kuva muodottomaksi?

Ja sitten napakoru asiaa, oletteko voineet pitää korua koko raskaus ajan vai joutuneet ottamaan pois keskenkaiken?
 
Ei kannata pitää sitä tavallista napakorua ainakaa, ettei repee. Jotkut suosittelee ottamaan pois kokonaan, mut mulla on ainaki tähän mennessä toiminu hyvin tällanen häivekoru (pehmee ja joustava muovinen). Riippuuhan se mahan koosta ja navan syvyydestä/mallista ym, mut eipä tää koru kallis ollu. Sitäpaitsi synnyttäessä ei vissiin saa koruja ollakkaa, mut en usko et tää muovibiitti mitään haittaa.

Tällanen mulla:

http://www.postissa.com/product_info.php?cPath=94&products_id=1239

Eri versio:

http://www.korumaailma.fi/product_details.php?p=1056

Tässä vielä ihan raskausajalle suunniteltuja:

http://www.postissa.com/index.php?cPath=53_110


Noista tatskoista en osaa sanoa mitään, mut toivottavasti tää nyt autto ees vähän... :)

Rypäle rv 27
 
Mä otin metallisen napakorun pois jo ihan alkuraskaudessa ja hyvä että tein niin, koska muuten olisi kyllä repeytynyt. Maha on nimittäin venynyt aika hurjasti ja vanha napakorun reikä, tai reikien väli on kasvanut tyyliin parista sentistä viiteen senttiin! :LOL: Suosittelen korun poistoa, jos reiät menvät umpeen, voihan sitä sitten laittaa uuden.

Marika rv 37+1
 
Mulla on vielä napakoru, vaikka maha on kasvanut jo aikalailla. Oon itsekkin suunnitellut ottavani pois ja kokeilevani saanko takaisin läpi kunhan synnytys on ohi. Jos ei mene enää samasta reiästä läpi, niin en aio enää uudestaan lävistääkään.

tannuli 22+4
 
moi tyty86, miulla mahassa tatska, varmaan samassa kohtaa kun siula, ei menny mikskää raskauden aikana, tosin ei tullu vatsaan arpia muutenkaan, PAITSI navan yläpuolelle pystysuora lyhyt repeämä.. onneksi otin napakorun pois, ja nyt sitä ei kehtais tohon napaan edes laittaa..
Ja siit tatskasta kysyin sillo tatuoijalta, niin sanoi et ne on 'helposti' korjailtavissa jos repee.
 
mukava tietää et tatskasta ei tuu ihan ruttusen ja rähjäsen näköstä :D kestää ees jossai kuosissa..ei miulla se tatska kyl kovin iso oo..semmoi pikkunen lisko.
Tota napakoru hommaa oon miettiny, et tulee varmaa pidettyy nii pitkää ku voi vaan. Saako muutes synnärille mennä esim.kielikorun kaa?
 
En oo enää raskaana mut tulinpahan kurkkaamaan näille sivuilla. Otin napakorun pois aika varhaisessa vaiheessa kun pelkäsin repeytymistä. Mutta kuinka ollakkaan sain korun vielä paikalleen raskauden jälk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyty86:
mukava tietää et tatskasta ei tuu ihan ruttusen ja rähjäsen näköstä :D kestää ees jossai kuosissa..ei miulla se tatska kyl kovin iso oo..semmoi pikkunen lisko.
Tota napakoru hommaa oon miettiny, et tulee varmaa pidettyy nii pitkää ku voi vaan. Saako muutes synnärille mennä esim.kielikorun kaa?
saahan siellä olla muita lävistyksiä,tietenkin.mikseipä sais :) napakorut ja alapään lävistykset joutuu ottaan pois.
 
Ensimmäinen asia mitä kysyin neuvolassa oli, että mitä tehdä napakorulle. Terkka ja lääkäri olivat molemmat sitä mieltä, että olkoon siinä. Siispä tuli yllätyksenä äippäpolin synnytystapa-arviossa kun sain kätilöltä huudot, että "aiotko hajottaa meidän 50 000e laitteet". Rouva alkoi irroittamaan korua. Mikä aiheutti vain punotusta. Korua ei saatu irti. Minä rauhallisena selittämään, että koru on ollut paikoillaan 12v, ja minä en tiedä miten se irroitetaan (rengaskoru). Sitä on vain puhdistettu.

Ihmettelin, että neljässä ultrassa ei koru tullut puheeksi. Selittivät äitiyspolilla, että sektiossa korun on ehdottomasti oltava pois, ja että metallit ovat todella haitaksi ultralaitteille.

Koru ei muuten irronnut kotikonstein. Tarvittiin lävistysliikeen apua, kun kotoa ei löytynyt rengaslukkopihtejä.
 
Miulla kans vatsassa tatuointi ja meni pilalle raskausaikana :/ Hakatessa laitettiin olevinaan sellaseen kohtaan missä iho "siirtyy" kohdun tieltä sivummalle, mutta silti kuva halkesi monesta kohtaa ja värit levisivät osasta tatuointia.
Pitkältä katottuna ei ole pahan näkönen, eikä itseäkään kovasti harmita :)

daydreams Miulla ainakin oli kielikoru paikallaan synnytyksen ajan. Ei tullu kukaan sitä miulta suusta riipimään :D
 
Kiitos infosta Rypäle.
Tilasin just pari napakorua sieltä sivuilta(häivekoru&Rose). =)
Jouduin tänään ottamaan korun pois kun napaa alkoi kiristämään ja ihon väri alkoi muuttua punaiseksi reiän ympäriltä!Johtunee varmaankin turvotuksesta(tulin Thaimaasta toissapäivänä).
Nyt pitäisi vaan juoda paljon,että turvotus laskisi edes hieman.

Bella&rinssi rv 25
 
Mulla on tavallinen mutta aavistuksen normaalia pidempi tappinen napakoru edelleen paikoillaan. Viikkoja on nyt kasassa 25+1, eikä ongelmia ole ollut ainakaan vielä, ellei vanhan terkkarin päivittelyä oteta huomioon..... :D
 
mulla myös napakoru matkassa edelleen. nyt rv 34 menossa. :)
jotkut lääkärit äitipolilla metelöi siitä ja sen pois ottamisesta. joten otan niille käynneille pois sen ja laitan takaisin. yritän varjella ettei menisi umpeen ku tuskin uskallan enää uutta sit ottaa jos umpeen menee. ja oon iha orpo ilman sitä korua.. :LOL:
synnytykseen otan sen pois ja laitan si takas heti. aiemmassa synnytyksessä se oli kyl paikallaan eikä kukaan siitä narissu.
 
Mun kaverilla oli napalävistys ja käsittääkseni siihen myydään ihan raskauskoruakin...voin kysästä jos hän muistaa mistä osti sen. Vissiin eri asia ku häivekoru. Ellei ole sit sama mitä rypäle jo laittoi :LOL:
 
neitiperho
Itse jouduin myös luovuttamaan ja ottamaan napakorun pois :ashamed: Välillä tietysti pitää yrittää tunkea korua vanhaan reikään ja varmistaa ettei ole umpeen kasvanu. Tuskin uskalla toista kertaa sitä myöskään ottaa, mutta silti haluan sen pitää. Mulla tosiaan alkoi punoittamaan se muutama viikko sitten ja tuli kipeäksi.

Alamahalta oikealta löytyy myös pieni tatuointi. Toistaiseksi sille ei ole tapahtunut mitään. Siis ei ole nahka siitä kohtaan venynyt mihinkään. Tätä tosin edelleen myös ite pelkään. Nyt siis viikkoja itsellä kasassa 21

Nii piti vielä sanomani, että otin sen napakorun sitten viimesimmän lääkärissä käynnin jälkeen pois. Varsinki UÄ laitteessa jossa 4d samassa, niiden anturit niin herkkiä kaikesta metallista, että voi mennä se kalvo rikki jos hiemankin koskettaa metalliin. Ja se tosiaan maksaa 40 000? ylöspäin. Siksi siis tosiaan monet kätilöt kauhuissaan tuosta napakorusta.
 
Mulla on alavatsassa tuolla sivussa tatuointi ja se venyi esikoisen odotuksen aikana aikalailla suureksi,mutta palautui aikalailla normaaliksi synnytyksen jälkeen.Tosin mulla vatsa olikin loppu ajasta suuri ja venymisiä tuli paljon,tatuoinnin poikki meni myös venymä viivoja.Nyt venymät ovat haalistuneet,myös tatuoinnin kohdalta.Jos tarkkaan katsoo niin tatuoinnissa on hieman suurempia kohtia(venymien takia),mutta eipä ole mua haitannut.
Mulla ei väri levinnyt tai kuvio mennyt mitenkään rikki.Ehkäpä on sen verran sivussa..
Nyt odotan toista,saa nähdä miten käy tällä kertaa.
Meinasin jossain vaiheessa käydä näyttämässä onnistuuko siistiminen.
 
Mä en antanut reijän mennä umpeen, tuskin se olis mennytkään. Aina välillä laitoin korua läpi. Ei sitä loppuunasti pysty pitämään, nyt viikkoja 32 ja alkoi kiristää ikävästi -otin pois.

Jos vatsaan tulee raskausarpia repeää napakorunkohtakin ainakin mulla ja serkulla kävi niin. Toki vatsa vähän sieltä täältä, mut kaikki on yksilöllistä et tuleeks edes niitä arpia. Mut siinnä kohdas se on pientä jos niin käy kun muuallakin on arpii ja siinnä ne on viel mummonakin muistuttamassa et joskus on lapsia saannut :)
 

Yhteistyössä