Te joilla ei ole varaa ostaa joululahjoja lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
vv
Niin onko teillä oikeasti niin tiukkaa, että ette ole voineet säästää edes 5€ kuukaudessa vuoden ajan seuraavaa joulua varten? Tai, että rahat riittää vain yhteen lahjaan, niin eikö niihin voisi säästää etukäteen?
 
Niin onko teillä oikeasti niin tiukkaa, että ette ole voineet säästää edes 5€ kuukaudessa vuoden ajan seuraavaa joulua varten? Tai, että rahat riittää vain yhteen lahjaan, niin eikö niihin voisi säästää etukäteen?
Voi elämä. Aina tuohon vedotaan että olisi voinut säästää pari euroa kuussa. Oli kyse sitten turvaistuimesta, suksista, luokkaretkimaksusta, joululahjoista tms. Jos jokaiseen säästää vaikka 5€/kk, niin niistä tulee iso summa kuukausittain säästettäväksi. Ja yllättäen pienituloisella ei välttämättä ole niin paljon ylimääräistä.
 
Rollolainen
Voi elämä. Aina tuohon vedotaan että olisi voinut säästää pari euroa kuussa. Oli kyse sitten turvaistuimesta, suksista, luokkaretkimaksusta, joululahjoista tms. Jos jokaiseen säästää vaikka 5€/kk, niin niistä tulee iso summa kuukausittain säästettäväksi. Ja yllättäen pienituloisella ei välttämättä ole niin paljon ylimääräistä.
siis tarkoitan että samaa mieltä olen.
 
"Sakura"
Ai kyse onkin siitä, onko varaa ostaa omalle lapselleen joululahja?? Mulla ainakin tällainen ajattelutapa, että koska vanhemmat ostaa muutenkin kaikki tarvittavat jutut pitkin vuotta niin miksi pitäisi vielä erikseen joululahja ostaa, kun niitä tulee muutenkin muualta ämpäreittäin? o_O Huhhei! :) Synttäri on kyllä asia erikseen.
 
"Jaana"
Voi elämä. Aina tuohon vedotaan että olisi voinut säästää pari euroa kuussa. Oli kyse sitten turvaistuimesta, suksista, luokkaretkimaksusta, joululahjoista tms. Jos jokaiseen säästää vaikka 5€/kk, niin niistä tulee iso summa kuukausittain säästettäväksi. Ja yllättäen pienituloisella ei välttämättä ole niin paljon ylimääräistä.
Aivan. Ja vaikka olisikin säästänyt, saattaa tapahtua jotain yllättävää, esim. pyykkikone hajoaa. Siinä saa sitten valita ostaako säästetyillä rahoilla pyykkikoneen vai joululahjat.
 
Säästin lähes koko vuoden, mulla oli kasassa aika hyvä summa jouluksi :) Harmi vain että tuli ero välissä ja säästöt oli pakko käyttää. Nyt tuli vielä ylimääräisiä kuluja niin, ettei jäänyt oikeastaan ollenkaan käyttörahaa, tiukkaa tekee ruoankin ostaminen.
 
HippuTAR
No mulla ois normaalitilanteessa varaa ostaa lahjoja. Nyt vain mun sairastelun ja parin muun yllättävän jutun takia on rahat niin vähis että jää lahjat ostamatta. Ei soskastakaan saatu apua... Onneksi lapset saa miehen siskolta ja mun tädiltä yhdet lahjat niin ei aivan lahjatta tarvii olla.
 
.....
Ja vielä lisäisin että mun säästöt meni lasten talvivaatteisiin joten lahjt jäää nyt ostamatta.
Ja ostin käytettynä ja silti ei jäänyt pennin penniä.
Suklaarasiaan aion törsätä.
 
"Sirkkeli"
Olen vähävarainen, mutta aina on varaa ostaa lahjoja. Jos tosi tiukkaa tekisi, niin jättäsin vaikka syömättä itse, niin lapsi saisi odottamansa lahjat. Ikinä en antaisi itselleni anteeksi, jos saisin sellaisen tilanteen aikaiseksi, etten olisi hälle lahjoja pystynyt hankkimaan.
Ja kyllä, lahjat on tärkeitä. Itsekeskeisten nihilistivanhempien paskapuhetta, että lapsille riitäisi yhdessäolo ja ruoka jouluna.
 
"zzz"
[QUOTE="Sirkkeli";25130520]Olen vähävarainen, mutta aina on varaa ostaa lahjoja. Jos tosi tiukkaa tekisi, niin jättäsin vaikka syömättä itse, niin lapsi saisi odottamansa lahjat. Ikinä en antaisi itselleni anteeksi, jos saisin sellaisen tilanteen aikaiseksi, etten olisi hälle lahjoja pystynyt hankkimaan.
Ja kyllä, lahjat on tärkeitä. Itsekeskeisten nihilistivanhempien paskapuhetta, että lapsille riitäisi yhdessäolo ja ruoka jouluna.[/QUOTE]

Marttyri,laihtuisit ja kuihtuisit ja millä voimilla hoitaisi perhettä. Mä syön puuroa ja annan kastikkeen lapsille.
 
"Sirkkeli"
[QUOTE="zzz";25130554]Marttyri,laihtuisit ja kuihtuisit ja millä voimilla hoitaisi perhettä. Mä syön puuroa ja annan kastikkeen lapsille.[/QUOTE]

No ei tarvitse olla marttyyri, kun on lastaan rakastava äiti vaan :) Järkevä rahankäyttö ja pitkän tähtäimen-ajattelutyyli takaa lapsen lahjat.
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti;25130719:
Pitääkö sitten jättää ruoka ostamatta että saa lapselle joululahjoja? Sitäpaitsi sossusta saa joululahjoja!
Ei pidä, meillä ei oo ruoasta koskaa pulaa, ja ostaahan kummit, mummot ja sukulaisetkin lahjoja niille kullinnupeille ;)
Ei sossusta, vaan MLL:stä ;)
 
"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äiti;25130719:
Pitääkö sitten jättää ruoka ostamatta että saa lapselle joululahjoja? Sitäpaitsi sossusta saa joululahjoja!
Juu, omalta kohdalta voit jättää ruoan, jos olet saanut lapset noin surkeaan tilanteeseen...
 
"Sirkkeli"
Miksi pitäisi juuri jouluna ostaa lahjoja? Eikös niitä voisi ostaa koska vain?
Kapitalistista paskaa
Siksi kun lapset odottaa niitä aattona. Ja aina kun lapsi on pitkin vuotta jotain halunnut ja pyytänyt ostamaan, niin on kuitenkin sanottu että katsotaan jos joulupukki sitten tuo.
Jep, en se ole minä joka noin sanoo, ostan itse myös pitkin vuotta kivaa. Vaikka olenkin köyhä.
 

Yhteistyössä