Te joilla lapset samaa sukupuolta,olis kysymys..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko teistä koskaan tuntunut siltä, että teiltä "puuttuis" oikeasti jotain kun on "vain" toista sukupuolta?

Millaisia kommentteja olette saaneet ulkopuolisilta kun talossa vain yhtä sukupuolta?

Vieläkö olisi tarkoitus yrittää sitä toista sukupuolta?

Tuli vain tällainen aloitus mieleen, kun ystävälläni vain toista sukupuolta ja myöntänyt suoraan että haluaa vielä yrittää sitä toistakin sukupuolta saada, muuten olisi kuulemma lapsiluku täynnä.

Niin, ja montako lasta löytyy ja kumpia? :)
 
Päinvastoin, mä olen kiitollinen ettei meillä ole poikia :saint:

Paljon sellaisia kommentteja kyllä tulee, että vielä tarvis yrittää jos vaikka saisi pojankin vielä. Mä en halua yrittää ( eikä mieskään ) ja jos meille lapsi tulee vielä, niin se on tyttö.

2 lasta löytyy.
 
En tunne että puuttus mitään eikä kukaan ole mitään kommentoinut. 2 poikaa on ja valehtelisin jos väittäisin etten ole miettinyt minkälainen tyttö meille olis tullut, mutta se on semmonen ajatuksenpoikanen vaan. Lisää lapsia ei enää tule/tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
En tunne että puuttus mitään eikä kukaan ole mitään kommentoinut. 2 poikaa on ja valehtelisin jos väittäisin etten ole miettinyt minkälainen tyttö meille olis tullut, mutta se on semmonen ajatuksenpoikanen vaan. Lisää lapsia ei enää tule/tehdä.
Sanasta sanaan peesaan.
 
Kippuravarvas
Ei meiltä tyttöä puutu, monesti kyllä kuulee että tyttö pitäisi vielä tehdä. Kolmas lapsi saakin vielä tulla mutta jotenkin toivoisi viimeisenkin olevan poika, olis vähän tutumpaa kaikki. Vaikka siis tyttökin kelpaa.
 
vieras
Meillä on kaksi poikaa. Luultavasti tehdään vielä kolmas ja olisihan se kiva, jos tyttökin saatais. Jos olis jo molempia, ei tehtäis enää lapsia. Tosiasiassa minä olen aina halunnut ainakin sen kolme lasta (ihan kumpaa vaan sorttia), joten tuo on vain hyvä veruke tehdä yksi lisää. ;)

Niin ja joo, lapsiahan ei tehdä, vaan saadaan, mutta silti...
 
poikienäiti
Meillä kaksi poikaa ja onnellinen olen. Olin molemmista lapsista aivan varma, että ovat poikia=) Ja niin olin toivonutkin. Eikä tämä ole mitään "selittelyä, kun en tyttöä saanut".
Kaksi kertaa olen kommenttia kuullut lasten sukupuolista. Ensimmäisen kerran neuvola tädiltä kuopuksen ekassa neuvolassa. Hän kysyi: "oletko pettynyt, kun tuli taas poika?" En ollut pettynyt, mutta järkyttynyt hänen kysymyksestään kuitenkin. Toisen kerran eräs sukulainen sanoi, että "kyllä se kolmas täytyy tehdä, että saatte tytön."
Ei kyllä tehdä, olemme onnellisia ja oikein tyytyväisiä näin!
 
tää vaan
Mun pakko kommentoida tähän sellasta, jonka olen huomannut.. Eli ne ihmiset joilla on vaan tyttöjä, ei toivo toista sukupuolta, toivovat vaan lisää tyttöjä ja jos taas on pelkkiä poikia, toivotaan ja yritetään tyttöä.. Kaikki tyttöjen äidit yleensä juuri näihin kyselyihin vastaavatkin että eivät toivo.

Tää on siis vaan mun mutu-tunne, mutta ymmärrän toisaalta tätä, koska itsellä kaksi poikaa ja kolmannesta ei vielä sukupuolta tiedetä, luulen kyllä että on kolmas poika, mutta tietysti olisi kiva jos olisi tyttökin.. Itse lähinnä toivoisin tyttöä vaan niinkin hölmöstä syystä kuin ihanista tyttöjen vaatteista yms. en niinkään luonteen tai yhteisen tekemisen toivossa.. Mainittakoon tähän loppuun se itsestäänselvyys, että oli tulokas kumpi vaan, on meillä yhtä rakas <3
 
Meillä kolme poikaa, enkä koe, että mitään puuttuu. Mies on esikoisen jälkeen ehkä tyttöä toivonut, mutta itse aina "salaa" toivonut poikaa. En tiedä miksi. Ehkä oma huono äitisuhde syynä. Olen kyllä huomannut, että sukulaisia harmittaa, kun ei ole tyttöjä tullut ja ovat luulleet, että sen takia ollaan noin monta tehty. Musta se on tuntunut todella pahalle. Niin ja meillä on nyt lapsiluku täynnä ja yhtä monta olisin tehnyt, olisivat olleet kumpia tahansa.
 
TilkkuTyttö
Kaks poikaa löytyy, ja hyvä näin. Oikein mukava parivaljakko, rauhallisia ja sydämellisiä. En kaipaa tyttöä, eikä mieskään. Jos joskus muutamme mieltämme ja haluamme kolmannen lapsen (nyt siis tuumimme että lapsiluku on täynnä), niin syy on se, että haluamme kolmannen LAPSEN, emmekä jotain tiettyä sukupuolta.
 
Mulla on kaksi tyttöä enkä ole osannut kaivata poikaa. Siis poikakin ois tottakai ihan yhtä rakastettu, mutta en siis koe jääväni mistään paitsi kun ei ole poikaa. Ja jos vielä joskus saan lapsen, niin nyt ois kolmannelle tytölle jo nimi tiedossa :D
 
Kolme tyttöä on ja olen erittäin tyytyväinen. Olisin halunnut että esikoinen on poika ja olin hieman ehkä aluksi pettynyt kun kuulin että odotan tyttöä mutta tällä hetkellä tuntuu jotenkin "oikealta" että on vain tyttöjä. En edes osaa enää oikein kaivata sitä poikaa. Ennen en osannut ajatella itseäni tytön äitinä, nykyään en pojan äitinä. :) Eipä ole ketään tullut sanomaan paitsi miehelle sellaisia huumorimielisiä kettuiluja kun on niin iso akkavalta talossa.
 
Meille tulossa toinen tyttö ja hän jää viimeiseksemme. Mies olisi toivonut poikaa, mutta ei siten että olisi ollut mitenkään pettynyt toisesta tytöstä, eikä hänkään kolmea lasta halua. Tuskin tulemme sitä poikaa kaipailemaan mitenkään, sairasta se olisi lähteä tekemään vielä yhtä vain sukupuolen takia!
Ja minä sanoin heti rakenneultran jälkeen miehelle että harvalla miehellä on kolme naista jotka rakastavat hautaan saakka :heart: :)
 
Mietiskelijä
Meillä kolme tyttöä ja enempää lapsia ei ole suunnitelmissa. Ei mulla ainakaan ole mitään sellaista tunnetta, että olisi se poikakin pitänyt saada. Lähipiiri kovasti kyseli kolmannen tytön jälkeen vieläkö poikaa yritätte ja toista kun odotin niin mummoni oli kovasti sitä mieltä että kyllähän sieltä nyt pitää seuraavaksi poika tulla, oli pettynyt kun sanoin että tyttö näkyi ultrassa. Eli lähinnä muut olivat/ovat sitä mieltä, että toistakin sukupuolta pitäisi olla. Olisihan se ollut jännä saada poikakin joukkoon mutta näinkin on hyvä.
 
ind
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teistä koskaan tuntunut siltä, että teiltä "puuttuis" oikeasti jotain kun on "vain" toista sukupuolta?

Millaisia kommentteja olette saaneet ulkopuolisilta kun talossa vain yhtä sukupuolta?

Vieläkö olisi tarkoitus yrittää sitä toista sukupuolta?

Tuli vain tällainen aloitus mieleen, kun ystävälläni vain toista sukupuolta ja myöntänyt suoraan että haluaa vielä yrittää sitä toistakin sukupuolta saada, muuten olisi kuulemma lapsiluku täynnä.

Niin, ja montako lasta löytyy ja kumpia? :)
Ei. Kumpikaan meistä ei opiskeluaikana edes ollut varma, haluammeko koskaan yhtään lasta. Tapasimme noin 20-vuotiaana opiskelijana ja saimme ekan lapsen "vahingossa noin 30-vuotiaana. Maailman ihanin yllätys oli ja hänelle tehtiin kaveri.

Kun ei alunperinkään ollut koskaan tarkoitus lapsia tehdä, ja kuitenkin saimme 2 ihanaa lahjaa, täydellistä aarretta, jotka koko ajan tulevat toisilleen läheisemmäksi ja läheisemmäksi, niin miksi ihmeessä miettisimme että jotain puuttuu? ei puutu mitään eikä enempää lapsia tule koskaan. En jaksa enempää kotitöitä, en oman ajan menettämistä, en tukemista kannustamista enkä kasvattamista.
 
kolmen äiti
3 poikaa :)
Emme ole koskaan tehneet lasta sukupuolen takia :eek: vaan siksi, että olemme halunneet lapsen. Nämä riittää meille, ei sitä vauva-aikaa, vaikka helpolla päästiinkin, enää kiitos!!
 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja tää vaan:
Mun pakko kommentoida tähän sellasta, jonka olen huomannut.. Eli ne ihmiset joilla on vaan tyttöjä, ei toivo toista sukupuolta, toivovat vaan lisää tyttöjä ja jos taas on pelkkiä poikia, toivotaan ja yritetään tyttöä.. Kaikki tyttöjen äidit yleensä juuri näihin kyselyihin vastaavatkin että eivät toivo.

Tää on siis vaan mun mutu-tunne, mutta ymmärrän toisaalta tätä, koska itsellä kaksi poikaa ja kolmannesta ei vielä sukupuolta tiedetä, luulen kyllä että on kolmas poika, mutta tietysti olisi kiva jos olisi tyttökin.. Itse lähinnä toivoisin tyttöä vaan niinkin hölmöstä syystä kuin ihanista tyttöjen vaatteista yms. en niinkään luonteen tai yhteisen tekemisen toivossa.. Mainittakoon tähän loppuun se itsestäänselvyys, että oli tulokas kumpi vaan, on meillä yhtä rakas <3
Itse olen huomannut aivan saman, hih ;)
 

Yhteistyössä