Te, joilla synnytys käynnistyi vesien menolla, kertokaa!

Sitä olen miettinyt, että miten toimin, jos vedet menevät jossain muualla kuin kotona? Kai sitä sitten vaan kävellään tyynesti ulos esim. kaupasta housut märkinä ja pyöräillään kotiin vaihtamaan kuiviin... entäs jos tulee autossa, miten sen auton saa ikinä puhtaaksi? :eek: Uskaltaako tässä lasketun ajan lähestyessä enää edes nousta tuttujen autoihin, vai pitääkö ruveta käyttämään kurahousuja varmuuden vuoksi? :p Tai jos vaikka istuu kangassohvalla ja vettä tulee reilusti, se on sitten pesulalasku synnytyssairaalan laskujen jatkoksi...

Kertokaa omia kokemuksianne vesien menosta! missä ja milloin meni, mitä käytännön juttuja aiheutti (kuten pyykkiä tai yleistä hämmennystä), ja miten varautuisitte vastaavaan tulevaisuudessa.

Kiitos
 
Mulla meni toisesta lapsesta vedet illalla sänkyyn, tuntui että nyt tulee jotain, olin vielä hereillä, sänky ei oikeastaan ehtinyt kastua kun menin heti vessaan, ja siitä se alkoi. Taksissa istuin pyyhe pöksyissä.

Autossa olen istunut loppuajasta raskautta jätesäkin ja pyyhkeen päällä. Harvoin kai se vesi nyt kerralla ryöppyää, vaan ehtii ainakin sohvalta nousta ja kipittää vessaan.

Julkiselta paikalta lähtisin kyllä suoraan sairaalaan, vieköön mies likaiset vaatteet kotiin ja pesuun synnytyksen jälkeen.
 
Mulla meni vedet yöllä kotona. Heräsin outoon tunteeseen ja lähdin vessaan. Sängystä ylös mönkiessä alkoi vähän jo tulla ja vessaan kipittäessä pitkin reisiä valui matoille. Kunnon humahdus tuli onneksi vasta vessan kaakelilattialle.

Laminaatit pestiin silloin yöllä heti päällisin puolin. Mies sitten on sairaalassa ollessani puhdistanut kunnolla lattiat, matot ja patjan. On se aika tahmaista ja haisevaakin vettä, mutta ei mulla tullut raskausainaka mieleenikään, että multa vois vedet mennä. Joten en siis pelännyt/varautunut asiaan mitenkään.

Synnyttämään lähtiessä laitoin yösiteen housuihin ja pyyhkeitä kasan autonpenkille. Mitään ei tullut läpi, vaikka sitä lorahtelikin koko ajan lisää.
 
Mulla vesien meno alkoi pikku hiljaa, ei siis litratolkulla kerralla. Yöllä heräsin siihen, että vähän jotain lorahti housuun, menin vessaan ja siellä vettä tuli hiukan lisää. Ihan tavallisella siteellä pärjäsin kotona ollessa. Sairaalassa vettä tuli koko päivän ajan pikku hiljaa lisää, ei sielläkään ryöppyämällä. Siitä se sitten väheni päivän mittaan aika huomaamattakin. Voihan se tietysti lorottaa aika vauhdillakin, pyyhkeitä autoon takapuolen alle varuiksi.
 
Myös mulla meni vedet kotona. Ensin tuli pikkasen ja vessaan päästessä sitten oikeen kunnolla.
Tasaisesti koko ajan vettä tuli ja sen verran että ei auttanut edes side. Matkan ajaksi vaan pyyhe penkille. =)
 
Olin noussut hetkeä aikaisemmin ihmettelemään omituista oloani.Itselläni vedet meni olkkarin lattialle aamulla 5.30 hulahtaen :p sitä tuli todella reilusti, ihan lätäköksi asti, joten ei ollut epäilystäkään mitä se oli. Vesien menon jälkeen alkoi todella kipeät supistukset 2-3min välein välittönästi...

Olkkarista pytylle istumaan ja soittamaan synnärille. Vettä valui vielä pöntölle... ja joka supistuksen aikana lurahti vain vähän vettä, eli siteellä pärjäsin matkustuksen synnärille asti. Ihana Tyttö syntyi klo. 12.10 :heart:
 
pikkueppu pikana
jos haluat niin voithan aina ennen autoon istumista laittaa penkille frotepyyhkeen 2 tai 3 kerroin niin jos vedet menee jää ainakin suurin osa pyyhkeeseen....

itellä vedet meni noin puolilta öin vessan pönttöön
 
Mulla meni vedet sairaalassa, olin myrkytyksen takia siellä ja oli luvattu seuraavalle päivälle käynnistys.

Yöllä sitten heräsin vessahätään ja mahaa vihlaisi kaksi kertaa tuosta päältä, ei pahasti, mutta tunsi kuitenkin. Siitä sitten ylös ja kun pääsin ovelle niin holahti.

Siinä sitten unenpöpperössä mietin, että pissasinko housuuni vai en ja tajusin, että kyllä vieläkin pissattaa että vedet meni :D
 
Mulla meni vedet yöllä klo 3. Olin jo nukkumassa, kun yhtäkkiä heräsin ja hyppäsin sängystä. Kiroilin ääneen, että pitikö vielä kaiken lisäksi pissata sänkyyn ennen kuin tajusin vesien valuvan jalkoja pitkin. Soitin saman tien miehelle, että lähtee tulemaan töistä kotiin. Soitin myös synnärille ja kyselin kannattaako heti lähteä sinne. Miestä odotellessä tallustelin pitkin kotia, keräsin kassit ja muut valmiiksi, laitoin kissoille ruokaa jne.. Useampi pyyhe siinä sitten kastui.. Autonpenkki suojattiin jätesäkillä ja pyyhkeellä. Housuihin työnsin kaksi vauvojen vaippaa. :ashamed:
 
Mulla meni vedet,kun nousin autosta,oltiin menossa kavereiden luo grillaamaan ja pakko mun oli käydä oikeen kattoo vessas,et pissasinko housuihini vai oliko ne oikeesti vedet,siitä sit lähettiin takas kotio ja pyysin vielä pussia,ettei auton penkki kastu,sitä kun aina holahti välillä,kotona kävin suihkussa ja mies pakkaili laukkua samalla ja sit lähettiin sairaalaan,tyttö syntyikin 3tunnin päästä :D
 
Ä06
Minulla vedet alkoi tulla lorahdellen ,joten en oikein ymmärtänyt mitä se oli. Eka lorahdus tuli (klo 19.50),kun kyykistyin portaille laittamaan lenkkareita jalkaan. Tuumasin ,että se oli vain pissaa ja kävin vessassa. Koirat matkaan ja menoksi. En kyllä voinnut kävellä kuin 10 m ,kun kipeät supparit alkoi 2-3 min välein. Soitin miehen kotiin. Synnärille myös kerkesin pirauttaa ja ne sano ,että tulla näytille. Onneksi mentiin ,kun vauveli syntyi 22.05. Sairaalassa olimme 21.20 =) . Hyvä kun kysyit moista. Itse luulin ,että jos vedet menee, niin se tapahtuu kuin jossain elokuvassa kaupan kassajonossa hirmuisella lotinalla :D
 
Mulla meni esikoisesta myöskin kotona.. Katseltiin siinä juuri jääkiekkoa, (sekstailun jälkeen) ja nousin nahkatuolista lähteäkseni pissalle. Siinä ylös kumartaessani loiskahti vähän tuoliin ja kirosin pissan tulleen siihen paikkaan.. Kävin vessassa ja palasin istumaan, kun lorahti uudestaan, siitä sitten uudestaan vessaan ja sitten mieskin rupes ihmettelemään mun komppausta :LOL:

Noh, mies sitten vaihtamaan mulle housuja vessaan ja mä soitin synnärille ohjeita. Pari pyyhettä pyllyn alle ja menoksi.. Tosin tyttö syntyi tästä vasta kahden vuorokauden päästä.

Äidilläni meni veljeäni odottaessa oikein loiskahtamalla, muistan sen tosi hyvin, kun oli laittamassa juuri kahvia ja roiskahti pitkin lattioita..

:)
 
Useimmilla tuntuu menneen yöllä, tai ainakin kotona. Hyvä niin, helpompaa varmaan kotona kuitenkin...

Kiitos vastauksista!

Sellaista vielä kyselen, että oletteko saaneet patjat ym. helposti puhtaaksi? onko jäänyt hajuhaittoja tms?
 
Itsellänikin meni kotona ja aamulla sängyssä =) ja luulin myöskin pissanneeni housuihin :) Vaikka pikkuhousut kastuivatkin aivan märiksi,ei patjaan asti ehtinyt menemään (ainakaan en huomannut/hajuhaittoja ei jäänyt). Tarvittaessa olisin varmaan putsannut ihan jollain kuivapesuaineella tai vastaavalla.
 

Yhteistyössä