Te, jotka ootte jonkun vanhempia voisitte kertoa...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko tämä käytös millään tavoin perusteltua/mitä voin tehdä?

Oon nyt ollu yhessä mun poikaystävän kanssa reilut kaks vuotta, ollaan 17-vuotiaita. Meillä on oikeen jees suhde, ei ongelmia muuten, mut sen äiti on ehkä "hieman" epätasapainoinen. Elän tosi paljon tässä perhessä, vaikka tietty välit omiin vanhempiin myös hyvät (oma perhe asuu keskellä korpea kaukana isoista teistä ja koulusta ja työpaikasta, ei mahdollsita saada omaa asuntoa).


Tää nainen on oikee maanvaiva.. Aluks se oli niiin kuinka oon mukava ja ihana tyttö, oikeen hyvää seuraa sen pikku pojulle. Aloin huomaan, kuinka joka ikinen lapsi siin perheessä huutaa äidillensä, puhuu tosi ilkeesti eikä ota sen luomia sääntöjä tosissaan. Omalta poikaystävältä kysyttäessä asiasta hän vaan tuumas, että ei hänen kanssa muita vaihtoehtoi ole. Tää nainen on sellanen korkeelle kouluttautunu hyvä palkkanen täti ja tän perheen kersat on tottunu saamaan kaiken läpi, eikä häntä koskaan oo juuri näyttäny loukkaavan vaikka lapset huutais että "Läski lehmä turpa tukkoon." Ite olin ihan pöyrsityny tosta käytöksestä, sillä mun ei olis ikinä annettu käyttäytyä noin. Sen lisäks perheen isä elää aivan omassa maailmassaan, kattoo illat urheiluu tabletista ja juo kaljaa, eikä sano sanaakaan kenellekään koko iltana saatikka poistu makkaristaan ellei tää perheen äitee oo keksiny sille jotain mieltä virkistävää kotityötä. Talossa pitää myös hiipiä, jos muriseva ja vaatteet repivä saksanpaimenkoira nukkuu, ettei poloinen heräis :))


No täs lähiaikoina tää täti on päättäny ottaa mut silmätikukseen. Se valehtelee musta mun vanhemmille, sen naapureille ja jopa mun opettajille. Se kertoo kuin paska oon, aiheutan hänen lutuselleen huonoa koulumenestystä (ilman mua siitä koulusta päästäis ehk just ja just läpi), kuinka valehtelen ja käyttäydyn huonosti. Mulle se samaa aikaa jauhaa kuinka ihana tyttö oon. Yhessä vaiheessa se kielsi mua viikoks käymästä niillä, olin kaks päivää pois ja tää soitti perään että miksen käy niillä, vaikuttaa siltä kun ois ihan täysin unohtanu kaiken. Hän myös leuhkii mun äidille niiden rahallisella tilanteella ja sillä kuin hyvät välit sillä muhun on. Seuraavana päivänä soittaa itkien ettei tiedä mitä tekee lastensa kanssa. Hän myös kiristää mua pakottamaan mun poikaystävä tekemään jotain sillä, että heittää mut pihalle. Se myös esimerkiks heittää meiän ehkäisyn menemään, jos sellasen sattuu poikaystäväni huonetta tutkiessa löytämään.


Oon tähän mennessä ollut tosi tosi myötämielinen ja en juuri välittäny mitä tää ihminen on sanonu tai tehny, mutta ny kaikki on riistäytyny käsistä. Tää tyyppi alko nimittäin myydä mun poikaystävän omaisuutta kuka tie miksi (pleikkarin, telkkarin, tietokoneen ja kalliin itse ostetun kevarin) ja tästä mun poikaystävä päätti sit vaan huutaa äiteelleen. Kun tästä kuulin, ilmaisin äidille tekstiviestillä mielipiteeni asiasta erittäin diplomaattisesti syyttämättä mistään ja kerroin samalla miltä musta tuntuu sen kiristys yms. Tää nainen suuttu, ilmoitti ettei aio keskustella asiasta kanssani, kerto naapureille ja opettajilleni että niskuroin ja että mul on varmaan mielenterveysongelma. Mun äidille se sano että oon oikein ihana ihminen ja että aikoo lähteä meidän kanssa Tukholmaan. Sen lisäks se on urkkinu koulusta mun opintoihin liittyviä tietoja sekä terveydentilanteeseen liittyviä tietoja. Kuulemma kukaan ei osaa keskustella sen kanssa, mutta kuinka edes osaisi, jos hän jättää keskustelun siihen heti kun joku muu on hieman eri mieltä?
 
vierailija
Mieleen tuli kaiken näköistä, mutta ehkä paras olisi ottaa aikalisä.
Jätä poikakaverin perhe joksikin aikaa. Vietä aikasi oman perheen parissa ja poikakaveri varmaan on myös tervetullut kotiisi.

Jos tämä hankala rouva häiritsee ja haluaa sinun asioista puhua, pyydä häntä ystävällisesti keskustelemaan asioista vanhempiesi läsnäollessa tai pelkästään heidän kanssaan.

Olet nuori ja tärkeintä olisi rauhallinen ympäristö ilman tällaista härdelliä. Sen pystyy ilmeisesti oma perheesi tarjoamaan.

Rauhoitu ja keskustele vanhempiesi kanssa mitä mieltä he ovat ja voivatko auttaa rauhoittamaan tilanteen.
 
vierailija
Niin mitä mun pitäisi kertoa? Olen yhden lapsen vanhempi ja jotain pitäisi otsikon mukaan kertoa...

No, sinuna en lähettelisi mitään viestejä kys. naiselle, esim. sellaisia, että kuinka jota kuta on nyt loukattu ja miltä se tuntuu. Vaikka kyseessä on poikaystäväsi, niin anna heidän hoitaa keskenään omat ongelmansa, älä puutu.

Miksi teidän ehkäisyvälineet lojuu jossain vanhempien nähtävillä? Pidä omat pillerit itselläsi tai kortsut laukussa. Musta on aika epämiellyttävää pitää niitä esillä ja ihmetellä miksi katoavat.

Voisitte viettää muualla aikaa, kuin siellä poikaystävän luona. Olkaa te yhdessä ja keskenänne ja antakaa äidinkin olla. Olette varmaan pian 18v., niin siihen asti varmaan kestätte.

Jotkut suhteet on epävakaita ja sille ei oikein mitään voi yht äkkiä.
 
vierailija
Miksi teidän ehkäisyvälineet lojuu jossain vanhempien nähtävillä? Pidä omat pillerit itselläsi tai kortsut laukussa. Musta on aika epämiellyttävää pitää niitä esillä ja ihmetellä miksi katoavat.
.
"Se myös esimerkiks heittää meiän ehkäisyn menemään, jos sellasen sattuu poikaystäväni huonetta TUTKIESSA löytämään."

Mä taas aina oon ajatellut, että esim. yöpöydänlaatikossa noita saa säilyttää ihan huoletta..
 
vierailija
Niin mitä mun pitäisi kertoa? Olen yhden lapsen vanhempi ja jotain pitäisi otsikon mukaan kertoa...

No, sinuna en lähettelisi mitään viestejä kys. naiselle, esim. sellaisia, että kuinka jota kuta on nyt loukattu ja miltä se tuntuu. Vaikka kyseessä on poikaystäväsi, niin anna heidän hoitaa keskenään omat ongelmansa, älä puutu.

Miksi teidän ehkäisyvälineet lojuu jossain vanhempien nähtävillä? Pidä omat pillerit itselläsi tai kortsut laukussa. Musta on aika epämiellyttävää pitää niitä esillä ja ihmetellä miksi katoavat.

Voisitte viettää muualla aikaa, kuin siellä poikaystävän luona. Olkaa te yhdessä ja keskenänne ja antakaa äidinkin olla. Olette varmaan pian 18v., niin siihen asti varmaan kestätte.

Jotkut suhteet on epävakaita ja sille ei oikein mitään voi yht äkkiä.

Juuh, no nuo ehkäisyvälineet tosiaan ovat pöytälaatikossa, jossa kuvittelin ainakin niiden olevan turvassa, ovatpahan kalliitakin :D
Ja tosiaan alussa luki, että onko tämä millään tavoin hyväksyttävää käytöstä/mitä itse ajattelette tästä tai tekisitte tällaisissa tilanteissa mutta sehän tässä tulikin aika hyvin selville! :)
 
vierailija
En tykkäisi yhtään, jos poikani tyttöystävä alkaisi elämään meillä. Ihan sama, onko poika 17- vai 30-vuotias, mutta jos yhdessä halutaan elää, niin on aika muuttaa omaan kotiin tai odottaa yhdessä elämistä, kunnes omaan kotiin muuttaminen on mahdollista.
 

Yhteistyössä