Te, jotka syötte itse vitamiinilisiä, kysymyksiä!!!

  • Viestiketjun aloittaja puutteessa
  • Ensimmäinen viesti
puutteessa
1.Mitä kaikkea nappaatte?
2.Otatteko kaikki kerralla (saako ottaa vai onko joillain jotain haitallisia vaikutuksia keskenään)?
3. Mihin vuorokaudenaikaan yleensä olisi hyvä ottaa ja onko esim ruoan päälle paras?
 
"vieras"
1. Kaikkea mahdollista.
2. Ei haitallisia yhteisvaikutuksia, mutta imeytymisessä voi olla ongelmaa, jos ei ota oikein (tuhjä/ täysi maha, muut yhteensopimattomat valmisteet). Jokaisen valmisteen kohdalla täytyy katsoa erikseen. Lähinnä mineraaleissa tarkkuutta.
3. Kannattaa jakaa eri aikaan. Esim. D-vitamiini, B-vitamiinit ja rauta (joka otetaan tyhjään mahaan) kannattaa ottaa aamulla.
 
Syön vaikka mitä vitamiineja ja ravintolisiä reseptilääkkeinä.
mm. B-vitamiinia, fooliahppoa, d-vitamiinia, kalkkia, rautaa, magnesiumia jne.

Kaikki muut paitsi kalkin, otan aamulla herättyäni.
Kalkki ja rauta "neutralisoivat" toisensa joten siksi ne joutuu syömään eri aikoina.
 
"..."
1.Mitä kaikkea nappaatte? - Foolihappoa, maitohappobakteeri, rautaa ja omega-3 valmistetta jossa siis EPA + DHA + kalsium + d-vitamiini ;) Ja kyllä, oon raskaana.
2.Otatteko kaikki kerralla (saako ottaa vai onko joillain jotain haitallisia vaikutuksia keskenään)? - Aamulla ota foolihapon ja maitohappobakteerikapselin ja jonkun ruuan päätteeks otan ton omega-3 valmisteen ja sit joskus illalla kun en oo pariin tuntiin saanu mitään maitotuotteita niin voinki ottaa rautaa.
3. Mihin vuorokaudenaikaan yleensä olisi hyvä ottaa ja onko esim ruoan päälle paras? - Oikea aika syödä ainaki maitohappobakteereja on aterioiden aikana tai niiden jälkeen. Muutoin vatsahapot ehtii tuhota kaiken hyödyllisen bakteerikannan ennenkuin ne ehtivät suolistoon. Ja samaa periaatetta oon sit soveltanu kaikkien muidenkin valmisteiden kanssa, mihinkä ne sieltä imeytyy jos ei maha on tyhjänä?
 
Nappailija
Syteen tai saveen, vedän kaikki kerralla aamulla.. Monivitamiinivalmiste + kalkki + maitohappobakteereita + magnesium + kalaöljykapselit + Dtä ja nämä hiihdon alas C-vitamiiniporejuomalla.
 
"Anu"
[QUOTE="dee";24728335]D:tä, sinkkiä, kalaöljyä ja magnesiumia. Mg illalla, muut aamulla. Loput vitamiinit koitan raapia ravinnosta. :)[/QUOTE]

Mä syön ihan samoja, kaikki aamulla. Miksi otat mangnesiumin illalla?
 
minä,
Olut sisältää useita B-ryhmän vitamiineja, kuten niasiinia, riboflaviinia, pyridoksiinia (B6-vitamiinia), folaattiaja jonkin verran muita keskeisiä hivenaineita kuten magnesiumia ja kalsiumia. Natriumia oluessa ei ole juuri lainkaan. Sen sijaan oluessa on runsasta natriumin saantia tasapainottavaa kaliumia. Lisäksi oluessa on elimistössä hapettumista estäviä antioksidantteja.
 
"vieras"
Säännöllisen epäsäännöllisesti: d-vitamiinia, berocca- tai c-vitamiinia poretabletteina, kalkkitabletteja, kalaöljykapseleita (pyrin kontrolloimaan, etten kauheita övereitä d-vitamiinista saa), kukonhelttauutetta =O, rauta+b-vitamiiniuutetta. Ja Priorin-kapseleita hiusten hyvinvointiin :D.
Otan silloin kuin muistan, yleensä töistä tultua kuuden maissa. Läheskään kaikkia en muista joka päivä...tai sitten on päiviä, jolloin en muista noista mitään...Kalkkitablettejakin ties milloin viimeksi, vaikka syytä olisi, koska en juurikaan käytä maitotuotteita.
 
"Anne"
1. Multivita plussaa, joskus myös jättihelokkiöljykapseleita
2. Riippuu napeista. Öljykapselit pitää ottaa 2x2
3. Itse otan ihan milloin vain kunhan en tyhjään mahaan, alkaa oksettamaan.
 
vierailija
Vaikka mitä:
B, C, monivitamiini, B12, magnesium, sinkki, mustikka, inkivääri, valkosipuli, kalsium, tyrniöljy. Joitakin vain yksi, toisia kaksi päivässä.
Otan pitkin päivää, en halua koko satsia kerralla.
 

Yhteistyössä