te keillä on ollut kohtukuolema/vauva kuollut synnytyksen

  • Viestiketjun aloittaja haleja kaikille
  • Ensimmäinen viesti
haleja kaikille
aikana niin onko syytä miksi?
itse pelkäsin näitä kahta raskauden aikana niin hirveästi... ja haluaisin kuulla miksi teillä näin kävi? itse pelkäsin esim, että napanuoraan olisi kuristunut... haleja kaikille!!! :hug:
 
enkelipoika
ei löytynyt syytä pojan kuolemasta. rv 39. avattiin ja kaikki oli hyvin kehittynyt, mut syytä ei vaan löydetty. älä turhaan pelkää, jos paljonkin tressaat asiasta, niin se voi sun kohdalla tapahtuu. t5oivon sulle paljon onnea
 
Eräs vaan
Minulla lapsi kuoli kohtuun viikolla 22. Selittävää syytä ei löytynyt. Tosin lapsi oli jo alkanut "hajoamaan" kohtuun ennen kuin saatiin syntymään, joten kaikkea ei pystytty tutkimaan. Minulta ei löytynyt mitään tulehdusta tai vastaavaa mikä olisi aiheuttanut lapsen menehtymisen.
 
Toinen kaksostytöistämme kuoli kohtuuni juuri ennen synnytystä rv 29 maaliskuussa. Alkoi kova verenvuoto keskellä yötä. Sairaalan ultrassa kotipaikkakunnallamme molemmilla vauvoilla oli vielä syke. Tyksiin veivät, ja siellä ei ollut enää sykettä A-vauvalla. Synnytin vauvat kiireellisellä sektiolla. Selvisi, että menehtyneellä vauvallamme oli napanuora kiinni kalvoissa, ja mm. kohdunkaulan lyhennyttyä napasuonet ratkesivat. Tämä on todella harvinaista, en olisi ikimaailmassa voinut kuvitellakaan mitään tällaista, kaikki oli mennyt raskaudessani niin hyvin siihen asti. Ultrassakaan moista ei pystytä yleensä havaitsemaan. Kaipaus on kova, mutta helpottaa hiukan, kun saimme toisen tyttäremme sairaalasta vihdoin kotiin n. kuukausi sitten. Enkelityttöämme on silti niin ikävä... :'(
 
HMM
enkelipoika: Mielestäni todella typerää sanoa toiselle, että jos stressaa lapsensa kuolemasta se saattaa hyvinkin hänelle tapahtua. Stressi harvemmin lasta tappaa, joten turha pelotella.
 
enkelipoika
en sitä niin pitäny sanoa, eli pelotella. pyydän kaikilta anteeks. sitä vähemmän ajattelee vauvan kuolemaaa nii raskaus edistyy pikkusen paremmin. ei ole kiva elää pelossa. kaikille odottajilla ja menettäneille voimia.
 
MEillä kuoli kaksos pojat kohtuun rv14 (ilmeisesti) tai ainaki olivat sen kokosia. Sikiöistä ei voitu oikeastaan tutkia mitään kun olivat jo alkaneet hajota, mutta istukassa oli kehityshäiriötä ja toisella kalvokiinnikkeinen napanuora.
Virallista syytä en ole koskaan saanut tietää :(

Nyt minulla kuitenkin on pian 2kk poika ja kaikki meni hyvin:)
 
kevätsuru
Meillä kuoli enkelityttömme kohtuun rv 35.Napanuora oli kiinnittynyt kalvoihin ja happea tuonut verisuoni katkesi.Tämä tuli suurena yllätyksenä.Koko raskausaika sujui muuten niin upeasti. Ja kaunis tyttömme oli muuten aivan terve. Tästä on tosi vaikea selviytyä.Nyt haluamme toisen lapsen,mutta suru ja masennus aivan varmasti pitävät huolen ettei toista tule niin äkkiä. Koskaan ei voi tietää mitä elämä tuo tai vie.
Kaikille hirmuisesti voimia!!!! Ihan sydämestäni toivon kaikille hyvää onnea!!!!!!!!!!
 
ä67
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2005 klo 21:29 hmm kirjoitti:
enkelipoika: Mielestäni todella typerää sanoa toiselle, että jos stressaa lapsensa kuolemasta se saattaa hyvinkin hänelle tapahtua. Stressi harvemmin lasta tappaa, joten turha pelotella.
Sain keskenmenon rv 15. Minulla oli kierukkaraskaus ja mahdollisuudet olivat 50-50%. Pieni tyttäreni syntyi naistenpäivän aamuna. Tutkimukset tehtiin ja tulos oli, että kierukka oli tehnyt tulehduksen napanuoraan ja sikiökalvoon. Nämä eivät johtaneet sikiön kuolemaan, mutta niiden takia olivat lisämunuaiset alkaneet tuottamaan stressihormoonia ja sikiö kuoli stressiin. Miettikääpä kuinka aikuinen ihminenkin voi sairastua stressin vuoksi joten miksi se ei muka sikiöön vaikuttaisi.
 
mie
Tiedän lähipiirissä kaksi tapausta, että täysiaikaiset(la:n yli menneet jonkin verran) molemmat poikavauvoja ovat kuolleet kohtuun, molemmilla napanuora kiertynyt vartalon ja kaulan ympärille.... :'(
tosi ikäviä tapauksia....yllättävän paljon näitä sattuu, mutta pitää muistaa, että se ei ole kenenkään syy, asialle ei voi mitään.....
 
enkelipoika
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 20:26 ä67 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2005 klo 21:29 hmm kirjoitti:
enkelipoika: Mielestäni todella typerää sanoa toiselle, että jos stressaa lapsensa kuolemasta se saattaa hyvinkin hänelle tapahtua. Stressi harvemmin lasta tappaa, joten turha pelotella.
Sain keskenmenon rv 15. Minulla oli kierukkaraskaus ja mahdollisuudet olivat 50-50%. Pieni tyttäreni syntyi naistenpäivän aamuna. Tutkimukset tehtiin ja tulos oli, että kierukka oli tehnyt tulehduksen napanuoraan ja sikiökalvoon. Nämä eivät johtaneet sikiön kuolemaan, mutta niiden takia olivat lisämunuaiset alkaneet tuottamaan stressihormoonia ja sikiö kuoli stressiin. Miettikääpä kuinka aikuinen ihminenkin voi sairastua stressin vuoksi joten miksi se ei muka sikiöön vaikuttaisi.
se miten äiti jaksaa raskauden aikana, niin se vaikuttaa sikiöön. jos paljon tressaa, niin vauvakin tressaa. sama juttu on imetykses. se mitä suuhun laitat niin kaikki menee maitoon.
 
Minulla oli kaksois raskaus, menetin toisen 10vk ja toinen onnekseni jäi,, syytä ei löytynyt, kamala kipu tuli vain ja olin siinä uskossa että keskenmeno tuli, ultarassa kuitenkin löydettiin sydän äänet ja yllätys oli suuri,, jäin kaipaamaan pienokaistani, ja vieläkin ajatus käy hänessä,, mutta voimia antaa 11kk ihana tyttöni,,,
raskaus oli todella hankala ja pelokas, mutta kaikki meni onnekseni hyvin,,,
voimia kaikille odottajille ja lapsen menettäneille...

 
alannah
Mä en kuulu tähän kaartiin ollenkaa mutta mitä luin nuita juttuja, kerrassaan sydäntä viilsi todella paljon. Omalta kohalta todella paljon haleja ja voimia teille jaksamiseen! Ja paljon muuta hyvää... :hug:
 

Yhteistyössä