te keillä on ollut kohtukuolema/vauva kuollut synnytyksen

  • Viestiketjun aloittaja haleja kaikille
  • Ensimmäinen viesti
kysyvä

Hei! Itse olen kokenut keskenmenoja ja nyt "päässyt pisimmälle" eli rv 25 mennään. Jäytävä pelko on läsnä koko ajan. Kysyisinkin teiltä, jotka olette tämän asian kokenut, että oliko raskaudessanne jotain poikkeuksellista. Minulla on koko ajan kipuja ja tämä huolettaa.

Osanotto jokaisen pienen enkelin vanhemmalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:02 kysyvä kirjoitti:
Hei! Itse olen kokenut keskenmenoja ja nyt "päässyt pisimmälle" eli rv 25 mennään. Jäytävä pelko on läsnä koko ajan. Kysyisinkin teiltä, jotka olette tämän asian kokenut, että oliko raskaudessanne jotain poikkeuksellista. Minulla on koko ajan kipuja ja tämä huolettaa.

Osanotto jokaisen pienen enkelin vanhemmalle.
Minulla ei ollut raskaudessa mitään poikkeavaa. Kaikki meni mahtavasti tuonne rv27 asti, mutta sitten vauva menehtyi. Mutta syynä vauvan kuolemaan oli pahat tukokset verisuonistossa ja istukan verisuonien osittainen kehittyättömyys. Eli minulla ei ollut mitään tietoa siitä mitä kohdussani tapahtui :( Tätä ei pystytty näkemään ultrassa ja vaikka olisi nähtykin niin asialle ei olisi voinut tehdä mitään.
Mutta minulla on myös onnistunut raskaus ja poika on nyt 10,5kk ikäinen vesseli. Raskaus onnistui verenohennuslääkityksen ansiosta, jote pistin itseeni piikeillä koko raskauden ajan.
Onnea sinulle odotukseen ja pelot pois ettet stressaannu :hug: Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti :) <br><br>
 
vihreälapsivesi
Ensiksi haluan toivottaa kaikille lapsensa menettäneille voimia jaksaa tätä käsittämätöntä elämää :hug:

Sitten kysyisin: SIPPU ja kaikki muutkin jotka olette menettäneet lapsenne ns. vihreän lapsiveden vuoksi - oletteko huomanneet synnytys-puolella keskustelun vihreästä lapsivedestä. Ajattelin, että siellä keskustelussa voisi olla teidän tiedoistanne "hyötyä"... luin tekstejä joissa moni tuntuu ajattelevan ettei vihreä vesi ole merkki vauvan hädästä tai vaarasta, että vihreä vesi on ihan normaalia...

äiti ja 2viikon ikäinen enkelityttö
 
Surullisinta on, että nuoren terveen ensisynnyttäjä-äidin ja hänen ongelmattoman täysiaikaisen raskauden 10.:nä ylipäivänä/yönä käynnistystä ei seurata ja annetaan terveen täysiaikaisen vauvan kuolla. Musertavaa surua jo 4,5 kk. Hätäsektiolla ilonamme olisi terve vauveli. Käsittämätöntä tuhlausta ihmisiltä ja luonnolta. Tiedän, että mikään ei ole niin monimutkainen ja vaikea hoidettava kuin ihminen. Keskustelun perusteella niin moni vauva olisi tänä vuonna ollut helposti pelastettavissa synnytysosastoilla. Rohkeutta lisää pelastaviin toimenpiteisiin lääkäreille ja inhimillisyyttä ja tukea tarvitaan lisää vanhemmille.
 
Viime viikolla tuli ohjelma siitä, että jos äiti stressaa raskausaikana, niin lapsesta saattaa esim. tulla homo.
Tää on totta. Vaikuttaa kuulemma jotenkin hormoonitoimintaantoi stressijuttu.
En nähnyt ohjelmaa ihan kokonaan. Mieheni kertoi jälkeenpäin. Se oli joku ulkolainen ohjelma.
 

Yhteistyössä