te kenellä ollut tai on HEMATOOMA, olisi kiva kuulla kokemuksia siitä :)

Mulla todettiin hematooma vasta rv 30+1... Ekan kerran tuli kyllä jotai rusehtavaa vuotoa 17+5, mut lääkäri ei löytäny oikeestaan mitään syytä, sano, että johtunee istukasta, kun se on ollu koko raskauden ajan kohdunsuun päällä...

Noh, tossa ku oli 30+1, niin aamulla tuli kirkasta verta ja ei kun äippäpolille. Siellä sitte todettiin, että hematooma istukan vieressä/takana, ei oikeen tarkkaa paikkaa kai pystyny sanomaan tai sit en muista ja istukka edelleen kohdunsuun päällä. Pari päivää vietin sairaalassa ja sen jälk. olen nyt ollut sairaslomalla eikä oikeen mitään saa tehdä..

Mulla toi hematooma voi johtua siittä, että mun raskaus on alkunsa saanut IVF:llä ja siirrettiin 2 alkiota, joista toinen kiinnitty ja voi olla, että tämä hematooma on se toinen alkio, joka ei vaan ole "päässyt ulos", kun tuo istukka tosiaan on koko ajan ollut kohdunsuun päällä..

Torstaina olen menossa taas lääkäriin asiasta, silloin 32+1 ja melk. joka pvä on tullu jonkinmoista rusehtavaa/vaaleenpunaista vuotoa.. Nyt tosin n. neljänä päivänä todella todella vähän mitään vuotoa..

Vauva liikkuu normaalisti ja on muutenki joka ultrassa ollut normaali ja vastannut vkoja..

Jaksamista kaikille :hug:

Sanna ja Nipsu 31+5
 

Yhteistyössä