Tehtaan sivuilla esitellään käytännöllisiä ja ihania Kuoma-kenkiä. Mutta mistä niitä saa ostaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Prismassa olen joskus nähnyt perinteisten saappaiden lisäksi paria aikuisten lyhyempivartista mallai mutta joo-o, missä? Mäkin voisin ostaa itselleni vaikka ne trekking-versiot, tai sit oli sellaiset kivat pitkävartiset nyöreillä. Eipä varpaat palelisi!

Nettikauppa olisi oiva!
 
vierailija
Prismassa on joitakin malleja näkynyt Esim. Baby ja aikuisten puolella nauhallisia (en muista mallia). Tytölle ostin sieltä Kuoma gt neonpinkit pöllökuvioiset, oivalliset loskakelin kengät.

Isommalle kauppalle voisit ehdottaa valikoimiin haluamaasi mallia.
 
vierailija
Kokeile googlailla, niin löytyy nettikenkäkauppoja. Itse kerran noita etsin, kun voitin erikoiset kuomat, mutta ei ne meille kenellekään mahtuneet. Hintaa hain myyntiin laittamista varten. Äkkiä ne meni kaupaksi, kun myi listahintaa halvemmalla. Itärajan tuntumasta taisi löytyä noita erikoisimpia myyviä parhaiten.
 
vierailija
Ostin pari vuotta sitten kuomat itselleni ja kahdelle lapselle. Ekoilla pakkasilla niiden kaikkien pohjat murtui. Tehdas kyllä korjauttu, mutta uudetkin pohjat murtui. Jos laatu on vielä samaa, en kuomia suosittele todellakaan. Siinä sitä suomalaista laatutyötä.
 
Pin
Meillä on jostain saadut Kuomat varakenkinä ja ihmettelen kovasti niiden suosiota. Ne ei riitä oikein mihinkään säähän ja jostain syystä niitä pitää pestä useammin kuin muita kenkiä, tai alkavat haista siltä miltä suurimman osan Kuomat haisee. :D
En tiedä noiden malleista, jos jotkut muut mallit on parempia. Noi on ne yleisimmin nähnyt... mitkä ne nyt sitten on?
 
Meillä on jostain saadut Kuomat varakenkinä ja ihmettelen kovasti niiden suosiota. Ne ei riitä oikein mihinkään säähän ja jostain syystä niitä pitää pestä useammin kuin muita kenkiä, tai alkavat haista siltä miltä suurimman osan Kuomat haisee. :D
En tiedä noiden malleista, jos jotkut muut mallit on parempia. Noi on ne yleisimmin nähnyt... mitkä ne nyt sitten on?
Mun mielestä kuomat ovat oivat kun pakkasta on enemmän kuin viisi astetta. Lämpimät!

Tietenkään niitä ei kannata lämpimämmällä käyttää koska tulee hiki ja haisu.
 
vierailija
Meillä on jostain saadut Kuomat varakenkinä ja ihmettelen kovasti niiden suosiota. Ne ei riitä oikein mihinkään säähän ja jostain syystä niitä pitää pestä useammin kuin muita kenkiä, tai alkavat haista siltä miltä suurimman osan Kuomat haisee. :D
En tiedä noiden malleista, jos jotkut muut mallit on parempia. Noi on ne yleisimmin nähnyt... mitkä ne nyt sitten on?
En usko, että ongelmana on että juuri kuomat alkaisivat haista vaan Se, että suomalaiset mammat ostavat kullanmuruilleen tasan yhdet kengät talveksi jolloin ne eivät ehdi välillä kuivua.
Ja mikäs sen nätimpää kuin kuomat esim juhla-asun kanssa. Ai että!
 
Kuoma
Kuomat on just parhaat tarhaikäiselle, ne perusmallit ainakin. Helppo pukea, ei ainakaan meillä haise kyllä yhtään miltään, kuivuu hyvin ja helpot pestä jos tarvis. Taipuisat pohjat ja varsi, todella tärkeää. Lämpimät on ja villasukka mahtuu hyvin eikä tule liian tiukkaa, kun pakkanen alkaa todella paukkua.

Olen välillä haksahtanut ja ostanut jotain kalliita talvikenkiä ja aina todennut Kuomat voittajiksi.
 
vierailija
En tiedä noiden malleista, jos jotkut muut mallit on parempia. Noi on ne yleisimmin nähnyt... mitkä ne nyt sitten on?
Putkikuomat :D
Suosio johtuu ihan siitä, että lapset saavat vedettyä ne helposti jalkaan ihan kuten kumpparit. Ja hintakin on edullinen. Meidän kengät oli aina helppo erottaa muista, kun meidän lapsilla ei ollut kuomia. Peruskumisaappaat kyllä saattoi löytyä kenen tahansa jalasta siihen saakka kunnes merkattiin ne hempeillä värikkäillä tarroilla, kun tytön jalat ja kengät oli ihan märät, kun oli joutunut menemään pikkukengillä sateeseen ja kuraan.. Ei jostain syystä enää kelvanneet ryhmän pojille :ROFLMAO: Sitä ennen varmaan valkkasivat isokokoisimmat kumpparit omien puristavien sijaan, vaikka niissä oli kengän suussa nimi.
 
Pin
En usko, että ongelmana on että juuri kuomat alkaisivat haista vaan Se, että suomalaiset mammat ostavat kullanmuruilleen tasan yhdet kengät talveksi jolloin ne eivät ehdi välillä kuivua.
Ja mikäs sen nätimpää kuin kuomat esim juhla-asun kanssa. Ai että!
Mä ostan aina vain yhdet ulkoilukengät (juhlakengät toki erikseen). Ostan aina nahkaiset ja eivät ole koskaan haisseet pahalta. Pitävät vettä 100% joten kumppareitakaan ei tarvitse välttämättä olla, ovat aina lämpimät, helppo pukea ja sopivat moneen säähän, kun ei tarvitse pelätä runsasta hiostamista nollassa asteessa, eikä varpaiden paleltumista kovemmillakaan pakkasilla. Nuo eivät kastu siis sisältä, joten kuivumisongelmaa ei ole. Kuomissa plussaa on mun mielestä vain se keveys ja toki ne voi olla jollekin tietylle säälle ihan ok kengät. Itse en kuitenkaan ostaisi kolmia kenkiä + juhlakenkiä + kumppareita yhdelle lapselle talveksi. Hukuttais kenkiin neljän lapsen kanssa ja hitto mikä hinta turhasta! :D
 
vierailija
Mä ostan aina vain yhdet ulkoilukengät (juhlakengät toki erikseen). Ostan aina nahkaiset ja eivät ole koskaan haisseet pahalta. Pitävät vettä 100% joten kumppareitakaan ei tarvitse välttämättä olla, ovat aina lämpimät, helppo pukea ja sopivat moneen säähän, kun ei tarvitse pelätä runsasta hiostamista nollassa asteessa, eikä varpaiden paleltumista kovemmillakaan pakkasilla. Nuo eivät kastu siis sisältä, joten kuivumisongelmaa ei ole. Kuomissa plussaa on mun mielestä vain se keveys ja toki ne voi olla jollekin tietylle säälle ihan ok kengät. Itse en kuitenkaan ostaisi kolmia kenkiä + juhlakenkiä + kumppareita yhdelle lapselle talveksi. Hukuttais kenkiin neljän lapsen kanssa ja hitto mikä hinta turhasta! :D
Meillä on juurikin kuomat pakkasille, talvilenkkarit nollakeliin ja siistit nahkakengät kauppakenkinä. Ehtii kengätkin välillä levätä ja kuivua.
 

Yhteistyössä