Teidän vakuutukset

  • Viestiketjun aloittaja maatuska
  • Ensimmäinen viesti
maatuska
Siis mitä kaikkia vakuutuksia teillä on ja miksi.
Tässä vaan mietin kun meillä on vakuutus joka ryppyyn ja ruhjeeseen, että tarviiko niitä kaikkia OIKEESTI ?!?!?!
 
alma
Tarvii niitä. Meepäs irtisanoo yksikin vakuutus niin heti tapahtuu just sen korvauksen juttu, jonka tietty menetät kun irtisanoit vakuutuksen.

Ja kyllä niitä oikeestikin voi tarvita. Mä olen kerran tarvinnut palovakuutusta ja kerran ilkivaltavakuutusta.
 
maatuska
Alkuperäinen kirjoittaja alma:
Tarvii niitä. Meepäs irtisanoo yksikin vakuutus niin heti tapahtuu just sen korvauksen juttu, jonka tietty menetät kun irtisanoit vakuutuksen.

Ja kyllä niitä oikeestikin voi tarvita. Mä olen kerran tarvinnut palovakuutusta ja kerran ilkivaltavakuutusta.
no niin kai se sitten on . Ja näin olen itekki aina ajatellu. Tuli vaan mieleen, et olenko liian ehdoton kaikille vakuutuksille.
 
Rapanhapakko
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Meillä on koko perheellä vakuutukset
Miehellä ja mulla on pariturva vakuutus.
Laaja kotivakuutus
Autovakuutus täyskaskolla

Me ainakin koetaan nuo kaikki tarpeellisiksi.
Kokolailla sama litanja meilläkin.
+mopolle oma vakuutus myös (kasko, on uus peli)
 
kotivakuutus
miehellä, mulla ja pojalla henki- ja tapaturmavakuutus
mulla ja miehellä jatkuvasti voimassaolevat matkavakuutukset
miehellä vielä joku työnantajan ottama vapaa-ajan kattava vakuutuskin (tapat.ja henki)
eläkesäästövakuutus
lainan takaisinmaksuturva-vakuutus
autossa täyskasko
 
sleeping
Mä en edes tiedä tarkkaan meidän vakuutuksia :ashamed: Ainakin juuri otettiin autolle tuo kasko ja liikennevakuutus. Lapsille on joku vakuutus. Sit on kotivakuutus. Miehellä ja mulla ei ole vakuutuksia. Mulle ei edes myönnetä :|
 
lehmu
Meillä on vaan:
- kotivakuutus
- Henkivakuutukset (koska velkaa)
- pakolliset autovakuutukset

Tapaturmavakuutusta ei sit kuitenkaan otettu lapsille, koska ois ollu 200 e/vuosi ja ei korvaa kuitenkaan juuri mitään. Julkisen kautta saadaan kuitenkin palvelut.

Sairaskuluvakuutukset sama homma.

Kerrottakoon että meillä on kaksi vilkasta ja tapaturma-altista poikalasta joista 3,5 v on käynyt mm. käynyt kahdesti röntgenissä ja pienemmällä on astma ja putket korvissa. Silti päätimme näin.
 
- lapsivakuutukset x3
- liikennevakuutukset molemmissa autoissa, toisessa kasko
- laaja kotivakuutus sekä palovakuutus (ok-talo)
- miehellä eläkevakuutus

Henkivakuutus on ollut tarkoitus ottaa mutta vielä emme ole saaneet aikaiseksi. Mielestäni kaikki vakuutuksemme ovat tarpeellisia, mitään en uskaltaisi karsia.
 
ai niin kyselit tarviiko kaikkia, tarvii tottakai! perusteluja:

kotivakuutus-> sisältää mm vastuuvakuutuksen, jos meidän 1v7kk hajottaa kylässä kalliin digikameran, korvaa meidän kotivakuutus sen, samoin ku jos hän 10 vuotiaana hajottaa naapurin ikkunan tms.

henki-ja tapaturma-> jos vaikka pojalla tulee hammasvahingosta (lohkesi viikko sit) myöhemmällä iällä korjattavaa, menee se vakuutuksen piikkiin. ja hammaskorjauksethan on kalliita! vakuutus taas ei, lapselle vakuutus alle 50e/vuosi

jatkuva matkavakuutus-> kannattaa jos reissaa säännöllisesti yli 50km:n päähän kotoa, saati sit jos ulkomailla käy.. tulee halvemmaksi olla jatkuva vakuutus ku ottaa aina joka matkalle oma

eläkesäästö-> onpa sit eläkkeellä varaa matkustaa

lainan takaisinmaksuturva -> maksaa lainan pois työkyvyttömyyden tai kuoleman sattuessa, jolloin henki-tapaturmavakuutuksen rahat jää käyttörahaksi. korvaa myös miehen osalta työttömyyden aiheuttamaa tulonmenetystä. kannattaa siis todellakin, sillä ei meidän perhe mun "tuloilla" elä

autossa.. no kannattaahan tuoki, ihan perustelematta sen kummemmin
 
hanski
-lapsivakuutus * ei tee mieli jonottaa tuntikausia sairaan lapsen kanssa päivystyksessä ja miettiä että mahtaako arvauskeskuksen setä tietää mikä sitä vaivaa
- koiravakuutus *mein rekku on sen verran iso kaveri, että ei tee mieli maksaa toisten mersuja jos hurtta karkaa ja törmää autoon
- liikennevakuutus+kasko *pakko!
-kiinteistövakuutus (sisältää jotainb vastuuvakuutus ym) *lainaa ei ois saanu ilman palovakuutusta, kun talo vakuutena... ja muutenkin, ehdottomasti!
-irtaimistovakuutus *jos jotain karmivaa tapahtuisi, onni onnettomuudessa edes uudet mööbelit
-pariturva henkivakuutukset *leskeksi jääminen on kova juttu ilman rahahuoliakin
- miehellä lisäks henkivakuutus *mulla on pienemmät tulot
- mulla+miehellä on tapaturmavakuutukset *niitä on tarvittukin, sain hoidatettua mukavasti erään tapaturmani ja pääsin vielä fysioterapeutillekin jota tarvitsin
 
koti irtaimisto vakuutus
koti vakuutus (talo)
3 lapselle lapsivakuutukset
miehellä ja mulla tapaturma vakuutukset
itsellä ja miehellä kuoleman ja sairauden varalle vakuutus
auton vakuutus+kaskot sun muut
peräkärryn vakuutus
mopon vakuutus

onkohan muita..tarpeellisia ovat,on koettu.
 
koti irtaimisto vakuutus
koti vakuutus (talo)
7 lapselle tapaturmavakuutukset
miehellä ja mulla tapaturma vakuutukset
itsellä ja miehellä kuoleman ja sairauden varalle vakuutus
3 auton vakuutus+kaskot sun muut
peräkärryn vakuutus
kelkan vakuutus
koiran vakuutus
 
meillä kotivakuutus (laaja)
irtaimisto vakuutus (kuuluu vissiin tohon laajaan kotivakuutukseen muutenkin)
tapaturmavakuutukset
henkivakuutukset
autossa kasko
peräkärryssä ja asuntovaunussa ne pakolliset eli liikennevakuutukset

joko ne tuli kaikki :whistle:
 
vierailija
Perus kotivakuutus, ei muita vakuutuksia.

Ei ole autoa, parisuhdetta ja yksin asun. Omaisuus varmaan alle muutama tuhat, ei ole mitään kallista, mutta ihan omaa turvallisuuttaan otin sen vuokra-asuntoon, jos vaikka muun takia joutuu muuttamaan väliaikaisesti, esim. kiinteistön remontit.

En tarvitse terveysvakuutuksia, koska olen terve, ja valtio on jo vakuuttanut meidät mm. työttömyydeltä ja sairaudelta.
 
vierailija
Kaikki tarpeellisiksi koettu ja osaa jo tarvittu.

- takaisinmaksuturva
- kotivakuutus (laaja)
- liikennevakuutus x 2
- osakasko x 2
- henkivakuutus x 2
- lasten hoito-/henkivakuutus x 3
- koirien hoito-/vahinkovakuutus x 2
- tapaturmavakuutus 2
- syöpävakuutus 1
 
vierailija
En kirjoita luetteloa, sensijaan huomautan että vakuutusten kilpailuttaminen kannattaa. (Itsellä nousi verenpaine kun oivalsin paljonko olin maksanut liikaa vuosia -täysin samoista vakuutuksista) Samalla opin kilpailuttamaan kaiken muunkin kantapään kautta.
 
vierailija
Ei mitään vakuutuksia. Enkä koskaan olisi edes vielä tarvinnut. On varmasti säästänyt kymmeniä tuhansia euroja, kun ei ole tullut makseltua kalliita vakuutuksia! No joo, siis autossa nyt on se pakollinen liikennevakuutus.
 

Yhteistyössä