Tein jotain todella paheksuttua ja lapsi selvisi siitä hengissä..

täh
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei kun esikoisen isä on naimisissa, älä nyt mee the bold and almost also beautiful juonikuvioissa sekasin :D

Esikoisen isähän mennä pamautti naimisiin melkein heti kun oli saman katon alta pois siirrytty (joitain kuukausia väleissä, tosin kihlat tuli seuraavan kuukauden aikana jo). Mä olen sentään kunniallinen sinkku :saint:
No oho!

 
LaLLa
mulla on 1v 10kk tytär ja 5kk 1vko poika...En ole tyttärestäni ollut erossa kertaakaan saati pojastani...tämä käytännössä tarkoittaa sitä että en ole käynyt viihteellä,en ole tehnyt oikeestaan mitään mihin lapsia ei voisi ottaa mukaan... meillä näin...joskus toivon että pystyisin antamaan neidin edes yökylään mummolle noin vajaan kilometrin päähän... :) mutta en raaski...olen varma että jään jostain paitsi ja ikävä on kova...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No ei ne traumat heti näy mitä tuollaisesta VOI tulla.
Et VOI olla tosissasi? :eek:
Olen kyllä IHAN tosissani. Ei ole minusta mikään ylpeilyn asia että 1-vuotias on noin kauan erossa äidistään. Vaikkakin on isänsä kanssa. Minusta kuitenkin se kiintymyssuhde lapsen ja äidin välillä ei ole mitään höpöhöpöä vaan ihan tavoiteltava asia ja kyllä tuollainen on aika kova paukku lapsen kiintymyssuhteen muodostukselle. Todennäköisesti lapsi on 10 vuoden päästäkin ihan normaali, ja toivon että näin on. Mutta itse en uskaltaisi ottaa riskiä.
:LOL: tuskin se lapsi 2,5 viikosta pilalle menee ja eiköhän jokaisen lapsen elämässä tuu vastaan jotain vähän enemmän traumatisoivempaa kokemusta kun tämä... :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LaLLa:
mulla on 1v 10kk tytär ja 5kk 1vko poika...En ole tyttärestäni ollut erossa kertaakaan saati pojastani...tämä käytännössä tarkoittaa sitä että en ole käynyt viihteellä,en ole tehnyt oikeestaan mitään mihin lapsia ei voisi ottaa mukaan... meillä näin...joskus toivon että pystyisin antamaan neidin edes yökylään mummolle noin vajaan kilometrin päähän... :) mutta en raaski...olen varma että jään jostain paitsi ja ikävä on kova...
¤ ojentaa marttyyrinkruunun ¤
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Jos joku isukki olis ollu lapsen elämästä poissa 2,5 viikkoa niin se ois mammoista ihan jees ja normaalia, mutta jos joku äiti on vaikka hyvästä syystäkin niin tehnyt, niin kamala haloo...
Isä on HIEMAN ERI ASIA kuin äiti, noin pienelle. Sori nyt vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Jos joku isukki olis ollu lapsen elämästä poissa 2,5 viikkoa niin se ois mammoista ihan jees ja normaalia, mutta jos joku äiti on vaikka hyvästä syystäkin niin tehnyt, niin kamala haloo...
Isä on HIEMAN ERI ASIA kuin äiti, noin pienelle. Sori nyt vaan.
Kerro mulle millä tavalla? Meillä ei ole mitään eroa kyllä ollut sen jälkeen kun imetys loppui. Voit puhua omasta puolestasi, mutta et yleisellä tasolla. Sori nyt vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LaLLa:
mulla on 1v 10kk tytär ja 5kk 1vko poika...En ole tyttärestäni ollut erossa kertaakaan saati pojastani...tämä käytännössä tarkoittaa sitä että en ole käynyt viihteellä,en ole tehnyt oikeestaan mitään mihin lapsia ei voisi ottaa mukaan... meillä näin...joskus toivon että pystyisin antamaan neidin edes yökylään mummolle noin vajaan kilometrin päähän... :) mutta en raaski...olen varma että jään jostain paitsi ja ikävä on kova...
Etkö ollut esikoisesta erossa edes kuopuksen synnytyksen aikaa?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Kerro mulle millä tavalla? Meillä ei ole mitään eroa kyllä ollut sen jälkeen kun imetys loppui. Voit puhua omasta puolestasi, mutta et yleisellä tasolla. Sori nyt vaan.
Äiti on aina äiti, ei isästä voi tulla äitiä.
Jos lapselta puuttuu isä, se ei semmosta edes huomaa, jos puuttuu äiti, tulee elinikänen äidinkaipuu.

Ja en nyt puhu emilynin jutusta, tottakai isä voi hoitaa lasta tarvittaessa pitempiäkin aikoja. Mutta ei se äitiä korvaa ikinä.
Äitillä ja lapsella on side.. luonto on sen niin järjestänyt..ei ole mun keksintö. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Jos joku isukki olis ollu lapsen elämästä poissa 2,5 viikkoa niin se ois mammoista ihan jees ja normaalia, mutta jos joku äiti on vaikka hyvästä syystäkin niin tehnyt, niin kamala haloo...
Isä on HIEMAN ERI ASIA kuin äiti, noin pienelle. Sori nyt vaan.
Kyse on 1 vuotiaasta tenavasta! Ei mistään pariviikkoisesta piltistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Kerro mulle millä tavalla? Meillä ei ole mitään eroa kyllä ollut sen jälkeen kun imetys loppui. Voit puhua omasta puolestasi, mutta et yleisellä tasolla. Sori nyt vaan.
Äiti on aina äiti, ei isästä voi tulla äitiä.
Jos lapselta puuttuu isä, se ei semmosta edes huomaa, jos puuttuu äiti, tulee elinikänen äidinkaipuu.

Ja en nyt puhu emilynin jutusta, tottakai isä voi hoitaa lasta tarvittaessa pitempiäkin aikoja. Mutta ei se äitiä korvaa ikinä.
Äitillä ja lapsella on side.. luonto on sen niin järjestänyt..ei ole mun keksintö. :)
Voi luoja mitä paskaa. Ja hyvien isien aliarviointia! Kumma miten mun isättömillä kavereilla se isättömyys heijastuu miessuhteisiin ja moneen muuhun asiaan, itse ovat siitä puhuneet.
Ja meillä ainakin asuu niin mahtava isä että tytölle hän on yhtä arvokas kuin minä, ja mikään ei isiä korvaisi. Ja se side on uskomattoman vahva ja ihana sivusta seurata :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Kerro mulle millä tavalla? Meillä ei ole mitään eroa kyllä ollut sen jälkeen kun imetys loppui. Voit puhua omasta puolestasi, mutta et yleisellä tasolla. Sori nyt vaan.
Ei ole kyllä meilläkään. Täällä taitaa meuhkata ne äidit, jotka olosuhteiden pakosta ovat niiden lastensa kanssa 24 / 7 (ENKÄ NYT TARKOITA TÄLLÄ SITÄ, MITEN TE TÄMÄN ASIAN TAATUSTI KÄÄNNÄTTE, ETTETTE OLIS LASTENNE KANSSA MIELELLÄNNE )

Kyse on isän oikeudesta lapseen ja lapsen oikeudesta isään. Ihmiseen, josta on rakennettu puolet sitä mukulaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Äiti on aina äiti, ei isästä voi tulla äitiä.
Jos lapselta puuttuu isä, se ei semmosta edes huomaa, jos puuttuu äiti, tulee elinikänen äidinkaipuu.

Ja en nyt puhu emilynin jutusta, tottakai isä voi hoitaa lasta tarvittaessa pitempiäkin aikoja. Mutta ei se äitiä korvaa ikinä.
Äitillä ja lapsella on side.. luonto on sen niin järjestänyt..ei ole mun keksintö. :)
NINATT KAKKONEN :d

Äiti on äiti ja isä on isä. Niin se luonto sen asian on hoitanut ja hyvä niin. Luonto on myös ollut miettiessään näitä juttuja sen verran viisas, että se on laittanut asiat menemään niin, että lasta ei voi edes saada alkuun ilman SEKÄ naista ETTÄ miestä.

Jos äiti on niin pyhä ja ainoa ja oikea ja siinä lapsessa kiinni oleva loinen, MIKSI se suuri ja mahtava äiti ei kykene saattamaan sitä lasta alkuunkin yksin. Mihin sitä turhanpäiväistä pallitelinettä tarvitaan? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyse on 1 vuotiaasta tenavasta! Ei mistään pariviikkoisesta piltistä.
Ai meinaat että 1-vuotiaana äiti lakkaa yhtäkkiä olemasta lapsen maailmankaikkeuden keskipiste.

No jep jep. :xmas:
Etkö sinä älyä että kaikilla ei ole kuten sulla? Meillä esim. minä lähdin töihin kun tyttö oli 8kk vanha ja mies oli koti-isänä 5 kuukautta. Ja jo ihan alusta asti isä on hoivannut pilttiä siinä missä minäkin, ainoo ero oli se imetys jota kesti huikeat 4 kuukautta! Niin et sä mitenkään musta saa sen enempää lapsen maailman keskipistettä kuin mitä hänen isänsä hänelle on!
Voit edelleen puhua vain ja ainoastaan omasta kokemuksestasi!
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Kerro mulle millä tavalla? Meillä ei ole mitään eroa kyllä ollut sen jälkeen kun imetys loppui. Voit puhua omasta puolestasi, mutta et yleisellä tasolla. Sori nyt vaan.
Ei ole kyllä meilläkään. Täällä taitaa meuhkata ne äidit, jotka olosuhteiden pakosta ovat niiden lastensa kanssa 24 / 7 (ENKÄ NYT TARKOITA TÄLLÄ SITÄ, MITEN TE TÄMÄN ASIAN TAATUSTI KÄÄNNÄTTE, ETTETTE OLIS LASTENNE KANSSA MIELELLÄNNE )

Kyse on isän oikeudesta lapseen ja lapsen oikeudesta isään. Ihmiseen, josta on rakennettu puolet sitä mukulaa.
Emminä ainakaan ole lapseni kanssa kokoajan, nytkin se on hoidossa.
Mutta biologinen fakta on, että äidillä ja lapsilla on "maaginen suhde".. kuten emoilla ja pennuilla. Ei se isä ole niin tärkeä.
Veikkaisinpa että isän osuus lapsen sydämestä on vain puolet äidin osuudesta. Turha kieltää luonnonlakeja.
Eikä mies ole biologisestikaan kuin 40% lapsen perimästä.. vai mikä se osuus oli, ei kuitenkaan 50%.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Voi luoja mitä paskaa. Ja hyvien isien aliarviointia! Kumma miten mun isättömillä kavereilla se isättömyys heijastuu miessuhteisiin ja moneen muuhun asiaan, itse ovat siitä puhuneet.
Ja meillä ainakin asuu niin mahtava isä että tytölle hän on yhtä arvokas kuin minä, ja mikään ei isiä korvaisi. Ja se side on uskomattoman vahva ja ihana sivusta seurata :heart:
Minä olen sitä mieltä, että lapsi kyllä selviää isättömyydestä, kuten se selviää äidittömyydestäkin...ne, joilla on asiasta omakohtaista kokemusta sanovat, että ihminen ei voi kaivata sellaista, mitä sillä ei ole koskaan ollut.

MUTTA ehdottomasti kaikkein parasta sille LAPSELLE olisi, jos se saisi muodostaa kiinteän suhteen MOLEMPIIN vanhempiinsa, kahteen ihmiseen, joista hän on saanut alkunsa.
 
paula
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyse on 1 vuotiaasta tenavasta! Ei mistään pariviikkoisesta piltistä.
Ai meinaat että 1-vuotiaana äiti lakkaa yhtäkkiä olemasta lapsen maailmankaikkeuden keskipiste.

No jep jep. :xmas:
Tiesitkö Lunatic että kolmekymmentä vuotta taaksepäin ei ollu juuri äitiyslomia, mentiin töihin ku piltti oli 3kk.. mitään traumoja ei ole koskaan sanottu että silloin olisi tullut, siitä vielä enemmän taaksepäin oli kuukauden lapsivuode aika ja sen jälkeen yleensä mummot hoiti lapsia eikä traumoja.. Jos hoitaja on turvallinen ja tuttu niin ei lapsi kärsi ja isä on varsin hyvä ja tasavertainen huoltaja, mun mies on yksinhuoltaja ollu kun lapsi täytti 10kk ja ihan normaali 7vuotias on nykyään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Kerro mulle millä tavalla? Meillä ei ole mitään eroa kyllä ollut sen jälkeen kun imetys loppui. Voit puhua omasta puolestasi, mutta et yleisellä tasolla. Sori nyt vaan.
Ei ole kyllä meilläkään. Täällä taitaa meuhkata ne äidit, jotka olosuhteiden pakosta ovat niiden lastensa kanssa 24 / 7 (ENKÄ NYT TARKOITA TÄLLÄ SITÄ, MITEN TE TÄMÄN ASIAN TAATUSTI KÄÄNNÄTTE, ETTETTE OLIS LASTENNE KANSSA MIELELLÄNNE )

Kyse on isän oikeudesta lapseen ja lapsen oikeudesta isään. Ihmiseen, josta on rakennettu puolet sitä mukulaa.
Emminä ainakaan ole lapseni kanssa kokoajan, nytkin se on hoidossa.
Mutta biologinen fakta on, että äidillä ja lapsilla on "maaginen suhde".. kuten emoilla ja pennuilla. Ei se isä ole niin tärkeä.
Veikkaisinpa että isän osuus lapsen sydämestä on vain puolet äidin osuudesta. Turha kieltää luonnonlakeja.
Eikä mies ole biologisestikaan kuin 40% lapsen perimästä.. vai mikä se osuus oli, ei kuitenkaan 50%.
Sulla ei taida miestä olla ollenkaan? En ihmettele miksi.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Etkö sinä älyä että kaikilla ei ole kuten sulla? Meillä esim. minä lähdin töihin kun tyttö oli 8kk vanha ja mies oli koti-isänä 5 kuukautta. Ja jo ihan alusta asti isä on hoivannut pilttiä siinä missä minäkin, ainoo ero oli se imetys jota kesti huikeat 4 kuukautta! Niin et sä mitenkään musta saa sen enempää lapsen maailman keskipistettä kuin mitä hänen isänsä hänelle on!
Voit edelleen puhua vain ja ainoastaan omasta kokemuksestasi!

En puhu tässä kyllä mitenkään itsestäni, tai emilynistä, tai susta, vaan LUONNONLAEISTA.
En minä oo keksiny äidin ja lapsen sidettä. Turha mulle motkottaa.
En ole mikään kotiäiti enkä mikkonen, havannoin vaan miten maailma makaa.
Ihan sama miten vähän äiti on lapsensa kanssa, äiti on silti aina äiti.
Vaikka äiti ois narkkari, lapselle se on tärkeintä maailmassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Etkö sinä älyä että kaikilla ei ole kuten sulla? Meillä esim. minä lähdin töihin kun tyttö oli 8kk vanha ja mies oli koti-isänä 5 kuukautta. Ja jo ihan alusta asti isä on hoivannut pilttiä siinä missä minäkin, ainoo ero oli se imetys jota kesti huikeat 4 kuukautta! Niin et sä mitenkään musta saa sen enempää lapsen maailman keskipistettä kuin mitä hänen isänsä hänelle on!
Voit edelleen puhua vain ja ainoastaan omasta kokemuksestasi!

En puhu tässä kyllä mitenkään itsestäni, tai emilynistä, tai susta, vaan LUONNONLAEISTA.
En minä oo keksiny äidin ja lapsen sidettä. Turha mulle motkottaa.
En muuten ole mikään kotiäiti enkä mikkonen, havannoin vaan miten maailma makaa.
Havainnoit väärin, otan osaa.
 

Yhteistyössä