Teiniäiti vauvoineen ls-yksikössä

  • Viestiketjun aloittaja harmain
  • Ensimmäinen viesti
harmain
En ollut ajatellut, että joku vauva voi todellakin viettää ensimmäiset kuukautensa alaikäisen teiniäitinsä kanssa ls-yksikössä.

Kummasti laajentaa maailmaa kun miettii sitä tyttöäitiä pieni nyytti kainalossaan pienessä huoneessa valvontakameroiden ja hankalien teinien seassa.
 
Häh? Mistä sä puhut?

Vaikka mä olen ollut sekä pienten lasten vastaanottokodissa, lastenkodissa, nuorisokodissa, tuetun asunnon asunnossa että ensikodissakin niin en mä kyllä missään ole kameroita nähnyt :D
 
aaaapeeee
[QUOTE="huh";23261818]Ei kaikki teiniäidit vietä missään ls-yksikössä ensimmäisiä kuukausia.[/QUOTE]

Eivät niin. Minä tosin olin jotenkin ajatellut, että vauvan saavan ja muutenkin vaikeuksissa olevan teiniäidin paikka eli ole ls-yksikkö vaan joku muu, ensikoti tms. Mutta väärässä olin taas kerran.
 
aaaapeeee
[QUOTE="vieras";23261890]näissä ls-yksiköissä on itsenäistymisasuntoja joihin moni nuori jää vielä huostan päätyttyäkin asumaan.jospa hän on vauvoineen sellaisessa[/QUOTE]

Ehkä näin on, niin tarkkaan en tiedä.

Jotenkin vaan asiasta ko. äidiltä itseltään neuvolassa kuultuani jotenkin taas on suhteellisuudentajuisempi. Että millaisista lähtökohdista sitä arvokas, ihana vauvanelämä voi alkaa.
 
Ehkä näin on, niin tarkkaan en tiedä.

Jotenkin vaan asiasta ko. äidiltä itseltään neuvolassa kuultuani jotenkin taas on suhteellisuudentajuisempi. Että millaisista lähtökohdista sitä arvokas, ihana vauvanelämä voi alkaa.
Niin no... Ennaltaehkäisevää lastensuojelutyötä tuo vain on. En usko kenenkään haluavan aloittaa vauvan kanssa yhteistä elämää "laitoksessa".

Itse olin esikoisen syntymän jälkeen 3vkoa ensikodissa, ja en minä sinne olisi halunnut, mies ei lainkaan pitänyt ajatuksesta. Ajattelin kuitenkin, että miksei sinne voisi sitten mennä kun ei mitään huolta kerran ole. Meillä kuitenkin oli koti ja kaikki muutoinkin kunnossa. Äitini halusi minun menevän ja ajoi asiat pisteeseen, etten jaksanut sanoa vastaan. Eikä me siellä paljoa aikaa vietetty, lähinnä yöt. Pyykit, ruoan yms. kodinaskareet tein päivisin kotona. Alkupalaverissa 3vkon kuluttua olimme kaikki yhtä mieltä, että lähdemme vauvan kanssa kotiin :D Harva tietää edes meidän siellä olleen, en tiedä vielä kerronko ikinä tyttärellemme.
 

Yhteistyössä