Teinipalsta

  • Viestiketjun aloittaja naurelee
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 16:46 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 11:18 Norrsu kirjoitti:
Miksi nuoria äitejä hävettäisi olla yhteiskunnan elätti? Väitätkö ettet itse aio ottaa äitiyspäivärahaa vastaan tai äitiyspakkausta? Siitähän me veroja maksetaan:)
Miksi kaiken pitää olla rahasta kiinni?!

Luulin aluksi että viittasit huonoon äitiyteen iän takia, nyt yhtäkkiä se onkin rahakysymys?

Myönnän, että meidänkin perheessä mies tuo suuremman osan rahaa taloon kuin minä mutta mitä sitten kun pärjätään? Ja hyvin pärjätäänkin. Ketä tästä nyt pitäisi sitten syyttää?
jos te teinit yhtään olisitte opiskelleet, niin osaisitte varmasti lukeakin vähän paremmin. aloittaja tarkoitti tuilla varmasti esim. toimeentulotukea jne. eikä mitään äitiyspakkausta tai -rahaa jotka kuuluu kaikille. pöntöt! kasvakaa aikuisiksi ensin!!!
just..nää on taas näitä pikku asioihin takertujia..
ja jos sä oppisit vähän käytös tapoja niin ihmiset voisi pitääkkin sinusta :LOL:
mitenköhän sinutkin on kasvatettu!?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 16:46 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 11:18 Norrsu kirjoitti:
Miksi nuoria äitejä hävettäisi olla yhteiskunnan elätti? Väitätkö ettet itse aio ottaa äitiyspäivärahaa vastaan tai äitiyspakkausta? Siitähän me veroja maksetaan:)
Miksi kaiken pitää olla rahasta kiinni?!

Luulin aluksi että viittasit huonoon äitiyteen iän takia, nyt yhtäkkiä se onkin rahakysymys?

Myönnän, että meidänkin perheessä mies tuo suuremman osan rahaa taloon kuin minä mutta mitä sitten kun pärjätään? Ja hyvin pärjätäänkin. Ketä tästä nyt pitäisi sitten syyttää?
jos te teinit yhtään olisitte opiskelleet, niin osaisitte varmasti lukeakin vähän paremmin. aloittaja tarkoitti tuilla varmasti esim. toimeentulotukea jne. eikä mitään äitiyspakkausta tai -rahaa jotka kuuluu kaikille. pöntöt! kasvakaa aikuisiksi ensin!!!
luepa ite hieman paremmin!! ap puhui nimenomaan myös kelan tuista. joku sanoi saavansa äitiyspäivärahat jne. ja siihen ap totesi että eikö edes hävetä kun niillä tuilla elää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 16:59 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 16:46 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 11:18 Norrsu kirjoitti:
Miksi nuoria äitejä hävettäisi olla yhteiskunnan elätti? Väitätkö ettet itse aio ottaa äitiyspäivärahaa vastaan tai äitiyspakkausta? Siitähän me veroja maksetaan:)
Miksi kaiken pitää olla rahasta kiinni?!

Luulin aluksi että viittasit huonoon äitiyteen iän takia, nyt yhtäkkiä se onkin rahakysymys?

Myönnän, että meidänkin perheessä mies tuo suuremman osan rahaa taloon kuin minä mutta mitä sitten kun pärjätään? Ja hyvin pärjätäänkin. Ketä tästä nyt pitäisi sitten syyttää?
jos te teinit yhtään olisitte opiskelleet, niin osaisitte varmasti lukeakin vähän paremmin. aloittaja tarkoitti tuilla varmasti esim. toimeentulotukea jne. eikä mitään äitiyspakkausta tai -rahaa jotka kuuluu kaikille. pöntöt! kasvakaa aikuisiksi ensin!!!
luepa ite hieman paremmin!! ap puhui nimenomaan myös kelan tuista. joku sanoi saavansa äitiyspäivärahat jne. ja siihen ap totesi että eikö edes hävetä kun niillä tuilla elää.
se olin minä jolle se ap sanoi että eikö hävetä kun kerroin saavani lapsilisät ja muut tuet
 
jadelma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 09:28 naurelee kirjoitti:
Kyllä nauran ihan kippurassa kun luin tuon alemman viestin missä puolustellaan niin teiniäitiyttä.
Elämänkokemuksella ei lapsia kasvateta ja mieheni pelasti minut ym. monia muita tyypillisiä teinimainintoja.
Kukaan ei vahingossakaan sanonut että olisi hetkeäkään katunut.Vaan minäpä sanon että kyllä kadutte,ette vaan myönnä sitä.

Kukaan ei ole henkisesti kypsä vanhemmaksi 15 vuotiaana,ei kukaan.Murrosikä on kesken pahasti ja mieli on monissa asioissa vielä lapsen,se että kuukautiset on alkaneet ja tissit kasvaneet ei tee teinitytöstä aikuista naista.
Henkinen kasvu on vielä edessä.Se on vasta alkanut.
Kukaan juuri peruskoulunsa päättänyt nuori ei selviä rahallisesti omin avuin vaikka noista kirjoituksista kävikin ilmi ettei apua kotoa ole tarvittu kun niin hienosti pärjätään omillaan.
Lapsilisää maksetaan kunnes täyttää 17.Siihen asti on itsekkin lapsi.
Parikymppisenä sitä on maailma niin mustavalkoista.On nuoriäiti vastaan vanhaäiti ja voi että miten katkeria kommentteja saa vanhaäiti joka aloitti kyseisen ketjun.
Vai aloittiko,yhtä hyvin se saattoi olla joku 15 vuotias teinityttö joka miettii äidiksi tuloa ja vauvaa ja pohdiskelee katuuko sitä sitten myöhemmin.
Näkee henkisen tason teissä kyllä heti,murkun mieli on murkun mieli:Se varmaan on joku vanha äiti joka on kateellinen kun me ollaan nyt äitejä vaiks ollaan nii nuoria.
Kenenkään typerään pikku päähän ei mahtunut ajatus että entä jos se olikin joku nuori.
Kyllä tekin vielä kasvatte ja opitte ettei maailma ole niin mustavalkoinen ja salaa mielessänne nauratte itseänne kun olette viisikymppisiä ja olette eläneet vähän enemmän ja saaneet sitä elämänkokemusta ja huomanneet ettei se elämä niin mennyt kun parikymppisenä luuli.
Huomaatte miten keskenkasvuinen sitä parikymppisenä oli. :LOL:
no et taida ainakaan mikään aikuinen olla kun tämmösiä kehtaat kirjotella tänne!!! ainii ja #&%£$!* sinä tällä palstalla etes teet ellet ole "teini"...............
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 09:28 naurelee kirjoitti:
Kyllä nauran ihan kippurassa kun luin tuon alemman viestin missä puolustellaan niin teiniäitiyttä.
Elämänkokemuksella ei lapsia kasvateta ja mieheni pelasti minut ym. monia muita tyypillisiä teinimainintoja.
Kukaan ei vahingossakaan sanonut että olisi hetkeäkään katunut.Vaan minäpä sanon että kyllä kadutte,ette vaan myönnä sitä.

Kukaan ei ole henkisesti kypsä vanhemmaksi 15 vuotiaana,ei kukaan.Murrosikä on kesken pahasti ja mieli on monissa asioissa vielä lapsen,se että kuukautiset on alkaneet ja tissit kasvaneet ei tee teinitytöstä aikuista naista.
Henkinen kasvu on vielä edessä.Se on vasta alkanut.
Kukaan juuri peruskoulunsa päättänyt nuori ei selviä rahallisesti omin avuin vaikka noista kirjoituksista kävikin ilmi ettei apua kotoa ole tarvittu kun niin hienosti pärjätään omillaan.
Lapsilisää maksetaan kunnes täyttää 17.Siihen asti on itsekkin lapsi.
Parikymppisenä sitä on maailma niin mustavalkoista.On nuoriäiti vastaan vanhaäiti ja voi että miten katkeria kommentteja saa vanhaäiti joka aloitti kyseisen ketjun.
Vai aloittiko,yhtä hyvin se saattoi olla joku 15 vuotias teinityttö joka miettii äidiksi tuloa ja vauvaa ja pohdiskelee katuuko sitä sitten myöhemmin.
Näkee henkisen tason teissä kyllä heti,murkun mieli on murkun mieli:Se varmaan on joku vanha äiti joka on kateellinen kun me ollaan nyt äitejä vaiks ollaan nii nuoria.
Kenenkään typerään pikku päähän ei mahtunut ajatus että entä jos se olikin joku nuori.
Kyllä tekin vielä kasvatte ja opitte ettei maailma ole niin mustavalkoinen ja salaa mielessänne nauratte itseänne kun olette viisikymppisiä ja olette eläneet vähän enemmän ja saaneet sitä elämänkokemusta ja huomanneet ettei se elämä niin mennyt kun parikymppisenä luuli.
Huomaatte miten keskenkasvuinen sitä parikymppisenä oli. :LOL:
Kylläpä minä ainaki oon eläämääni tyytyväinen vaikka olinki vasta 17 ku raskaaksi tulin ja en todellakkaan salaa mielessäni ajattele että kaduttas!Miksi vanhan äitin pitäs olla kade ku mulla on lapsi??Ei todellakaa tarvi olla.Ettet vain ite oo kateellinen?Ja kyllä elämä menee niinku suunnitelee jos ei liikoja haaveile ja rahaa tunge mihin sattuun.Järkiä voi käyttää!! \|O \|O \|O
 
MinäTäällä
Hohhoi... Itse en ole äiti vielä, nyt raskaana ja 23 olen kun lapsi syntyy, mutta melkein mieluummin luen itseni näiden nuorien äitien joukkoon, sillä heidän "moraalinsa" vastaa ehkä enemmän omaani. No nyt voi kysyä mitä hyvän moraalin kaltaista on siinä että naiskentelee ympäriinsä (kun sitähän ne/me tehdäänkin, eikö niin?) ja sit pyöräytetään lapsi aivan liian nuorena ja elellään hyvinvointivaltiossa muiden tuella.

Juttu on jotenkin niin typerä ja provo etten viitsi edes suuttua.

Siitä moraalista; "oikean" ikäiset ihmiset tekevät ihan samaa ja ovat vielä paljon pahempiakin, he vain tekevät abortin, sen kummempia ajattelematta. Toki on paljon nuoria abortin tekijöitäkin, mutta sekin on paljon ymmärrettävämpää jos vahinko sattuu nuorella iällä kun, että ei vaan välitetä asioista tullaan paksuksi ja käytetään aborttia jonkinlaisena ehkäisykeinona aivan "kypsässä" iässä. (Voit tarkistaa tilastoja, aborttien määrä on eniten nousussa 25-35 vuotiailla)

Vaatii paljon selkärankaa pitää lapsi nuorena. Ja niistä tuista... Miksi muka on väärin nostaa samat etuudet kuin vanhemmat äidit nostavat? Voisit myös hieman tarkistella noita tukien suuruuksia ja vertaillan niitä toisiinsa. Pienin äitiyspäiväraha (jota minäkin tulen tod.näk. saamaan kun olen opiskelija) on paljon pienempi kuin työttömyyskorvaus. Muut tuet on suunnilleen sama, ainoana plussana on lapsilisa josta en tiedä kenenkään vanhemman ja rikkaammankaan äidin kieltäytyneen. Ja niillä rahoilla elätetään sentään kaksi yhden sijasta.

Voisin lyödä vetoa, että suomelle maksaa paljon enemmän noiden keski-ikäisten deekujen ylläpito ja "hoito" kun lapsien. Lapset ovat sentään tämän "Matti Vanhasen tukema" seuraava sukupolvi, sensijaan "Perat" ja "Reiskat" eivät tulevaisuudessakaan tuota mitään muuta kun lisää menoja mitä huonompaan kuntoon menevät.

Tämä ei ole sinun palstasi, et ole tervetullut tänne. Mene purkamaan huonoa oloasi muualle.

Ps. Valtio tukee KAiKKEA, Sinunkin peruskoulutuksesi, kouluruuat, oppikirjat, terveydenhuollon ym.ym.

\|O
 
Ronja
Mä en oikeasti tajua tätä tappelua, meno on kuin ala-asteella.
Hyviä ja huonoja äitejä on niin vanhoissa, kuin nuorissa äideissä. Kannattaisi vaan miettiä onko tuollainen kypsää käytöstä, ja onko kypsä äidiksi, kun täällä nuoret mollaa ja haukkuu vanhempia ja vanhemmat nuorempia. Mitä teidän lapset oikein teitä oppii? Itse olen 22wee ja odotan esikoitani, enää en ole mikään teiniäiti, mutta ihan mieluusti lukeudun nuoriin äiteihin. Minulla on ammatti ja poikaystäväni valmistuu ennen vauvan syntymistä ammattikorkeakoulusta. Oma äitini sai esikoisensa, kun oli 17wee ja pärjäsi hienosti. Itse arvostan niin vanhoja kuin nuoria äitejä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 13:12 Ronja kirjoitti:
Mä en oikeasti tajua tätä tappelua, meno on kuin ala-asteella.
Hyviä ja huonoja äitejä on niin vanhoissa, kuin nuorissa äideissä. Kannattaisi vaan miettiä onko tuollainen kypsää käytöstä, ja onko kypsä äidiksi, kun täällä nuoret mollaa ja haukkuu vanhempia ja vanhemmat nuorempia. Mitä teidän lapset oikein teitä oppii? Itse olen 22wee ja odotan esikoitani, enää en ole mikään teiniäiti, mutta ihan mieluusti lukeudun nuoriin äiteihin. Minulla on ammatti ja poikaystäväni valmistuu ennen vauvan syntymistä ammattikorkeakoulusta. Oma äitini sai esikoisensa, kun oli 17wee ja pärjäsi hienosti. Itse arvostan niin vanhoja kuin nuoria äitejä.
ei kai näitä tekstejä lapsille lueta, että ei kai ne mitään opi? :p
 
Ronja
\ei kai näitä tekstejä lapsille lueta, että ei kai ne mitään opi? :p

[/quote]

No toivottavasti ette, mutta eipä toi teidän käyttäytyminen paljon kummempaa taida muutenkaan olla kun täällä. Että voi lapsiparkoja
 
Norrsu
Jokatapauksessa luulen, että viestin aloittaja on ehkä jo saanut tarpeeksi vastauksia vääriin johtopäätöksiinsä kun ei ole toviin vastaillut enää :) Eiköhän tämä asia ole aika selvä jo ;)
 
Shaina
Hmm, miksi me fiksut ja vanhemmat käymme täällä arvostelemassa toisten valintoja? Ei kai nuoretkaan käy tuolla 30-40-palstalla päivittelemässä, kuinka vanhat luuskat tekee lapsia ja ovat melkein eläkeläisiä, kun lapsi kirjoittaa vasta ylioppilaaksi?? Ihan vertailukelpoisia asioita ovat.

Tää on kaksipiippuinen juttu. Mun mies ois halunnut lapsen jo aikaisemmin, koska hän ei halunnut olla nk. vanha isä. Hänen äitinsä oli jo 40, kun sai mieheni. Minä taas en suurin surminkaan olisi ollut valmis tekemään lapsia parikymppisenä! Enkä vielä 25-vuotiaanakaan!

Sain esikoiseni viime keväänä 28-vuotiaana ja vieläkin tuntuu, että menojalkaa vipattaisi enemmän kuin äidille on sopivaa :ashamed: Toivottavasti te, jotka lapsen nuorena saatte, tiedätte oikeasti sen vastuun, joka siitä tulee. Jos minä alan sitä vastuuta oikein ajattelemaan ja pohtimaan, se tuntuu välillä aika "musertavalta". Kun oikeasti on vastuussa toisen ihmisen elämästä ja hyvinvoinnista.

Parhaansa varmasti kaikki tekee eikä enempää voi vaatia.

ps. Mun mielestä tällä palstalla käy aika fiksuja "teinejä". Kyllä minä luulen, että nää moraalisaarnat pitäis kohdistaa ihan eri ryhmään, kuin tällä palstalla käyviin nuoriin. On huonoja teiniäitejä ja huonoja vanhempia äitejä. Eivät he käy täällä keskustelemassa. Ovat jossain muualla, josta saarnat eivät tavoita :(

 
juu
Joo mutta nää teiniäidit tuleekin vahingossa raskaaksi. tuskin kukaan 14-15 vuotias tietoisesti alkaa perustamaan perhettä, vahinkoja vain sattuu kun ei huolehdita ehkäisystä ja ollaan jurrissa :/ Mä en kans ymmärrä miksi jotkut puolustelee teiniäitejä.....aiheuttavat vanhemmilleen suurta huolta ja murhetta, siinä sitten murkkuikäisen lisäksi on parkuva vauva hoidettavana :/ . Perjantaina katselin taas noita yläaste ikäisiä röökipaikalla. Sylkemistä ja kiroilua......ei hyvänen aika
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 18:44 juu kirjoitti:
Joo mutta nää teiniäidit tuleekin vahingossa raskaaksi. tuskin kukaan 14-15 vuotias tietoisesti alkaa perustamaan perhettä, vahinkoja vain sattuu kun ei huolehdita ehkäisystä ja ollaan jurrissa :/ Mä en kans ymmärrä miksi jotkut puolustelee teiniäitejä.....aiheuttavat vanhemmilleen suurta huolta ja murhetta, siinä sitten murkkuikäisen lisäksi on parkuva vauva hoidettavana :/ . Perjantaina katselin taas noita yläaste ikäisiä röökipaikalla. Sylkemistä ja kiroilua......ei hyvänen aika
no voi että..
miksi 14-15-vuotias ei voisi tietoisesti haluta lasta!?
kyllähän voi! ja jos haluaa niin haluaa..meillä vanhemmilla ei ole
siihen puuttumista! no mitäs se sitten sinusta on jos pitää vahinko lapsen!? minusta se juuri on vastuun kantamista! :whistle:
 
vanhus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 18:55 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 18:44 juu kirjoitti:
Joo mutta nää teiniäidit tuleekin vahingossa raskaaksi. tuskin kukaan 14-15 vuotias tietoisesti alkaa perustamaan perhettä, vahinkoja vain sattuu kun ei huolehdita ehkäisystä ja ollaan jurrissa :/ Mä en kans ymmärrä miksi jotkut puolustelee teiniäitejä.....aiheuttavat vanhemmilleen suurta huolta ja murhetta, siinä sitten murkkuikäisen lisäksi on parkuva vauva hoidettavana :/ . Perjantaina katselin taas noita yläaste ikäisiä röökipaikalla. Sylkemistä ja kiroilua......ei hyvänen aika
no voi että..
miksi 14-15-vuotias ei voisi tietoisesti haluta lasta!?
kyllähän voi! ja jos haluaa niin haluaa..meillä vanhemmilla ei ole
siihen puuttumista! no mitäs se sitten sinusta on jos pitää vahinko lapsen!? minusta se juuri on vastuun kantamista! :whistle:

Murkkuikäinen vanhempia vastaankapinoiva voi haluata niin paljon muutakin ja sanoa että kaveritkin saa ja tekee! Ei se totta vie tee oikeutuksi tehdä lapsia lapsena kun mieli tekee.
Aikuinen ihminen taas tajuaa elämän realiteetit ja sen että ei kaikkea saa just silloin kun haluaa. Kun laihiksellakin on niin karkkihyllyn ohi pitää kulkea vaikka kuin mieli tekee. Ja minun tekee mieli Havaijille mutta en voi yksin lähteä ja perhettä kotiin jättää mutta rahat ei riitä koko perheen matkaan.
15 v on lapsi ja vanhemmilla on varmaan puuttumista. Kuten on tässä keskusteltu niin 15 v kanssa makaaminen on rikos! Ja vanhemmat voisi varmaan nostaa syytteen jos haluaisivat. Ja mitenhän olisi sitten sen tytön kanssa, mitä sossu voisi asialle tehdä. Ihan kiinnostaisi tuo juridinen puoli!
 

Yhteistyössä