Terapiakäynneistä

  • Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
vieraana
Miten teillä muilla on järjestetty lapsen terapiakäynnit päiväaikaan,siis kun lapsi on päivällä pk:ssa/pph:lla?
Saatteko/voitteko olla poissa töistä/koulusta kun kuskaatte lasta terapiaan vai miten olette asian järjestäneet?
Vai taksillako lapsi kulkee?Kuka sen kyydin silloin maksaa?Ja onko lapsi yksin taksissa (lapsen ikä?)?
 
alkuperäinen kysyjä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 22:03 vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi terapian maksaja on kela niin taksin maksaa kela kun omavastuu osuus on täyttynyt. Se on ulkomuistista jotain 150e / vuosi, mutta en muista ulkoa...
Entäs jos terapian maksaa yliopistosairaala niinkuin meillä?
Nyt olen työttömänä (ja lapsi siis kuntoutuksellisista syistä pk:ssa) mut jos/kun saan töitä/opiskelupaikan niin mites sitten? Onko tietoa tai kokemuksia? Kysyn kyllä sairaalastakin kunhan sinne mennään...
 
khf
MEILLÄ JUMPPARI KÄVI PÄIVÄKODISSA..
JA TOINEN KERTA OLI VÄLILLÄ TERAPIA TILOISSA MUTTA MULLA OLI SILLON OSA-AIKA TYÖ NIIN ILTAPÄIVÄSTÄ ONNISTU HYVIN SINNE MENO..
SAA NÄHDÄ SIT TOISEN KANSSA MITES SEN KANSSA NYT OLEN KOTONA ET VIEMINEN ONNISTUU MUTTA HAAVEISSA OIS KOKOPÄIVÄTYÖ..
 
Meillä terapiat maksaa sairaala. Alunperin suunitelmissa oli, että lyhennän työaikaa ja jään osittaiselle hoitovapaalle jotta voin kuljettaa tyttöä terapiaan. Mikäli käynnit olisivat olleet keskellä päivää oltaisiin haettu sosiaalitoimen kautta kuljetusta. Kävi kuitenkin niin kätevästi, että ajat ovat vasta melko myöhään ja liukuvantyöajan ansiosta en joudu lyhentämään työaikaa. Tosin voi tulla rankkaa ajan kanssa tehdä työtunteja sisään. Terapia siis vasta alkamassa.
 
Meillä isä (yrittäjä) vie päiväsaikaan pojan toimintaterapiaan 1 x vk. Minä vien pojan aamuisin ennen töihin menoa puheterapiaan (olen ottanut aamuaikoja) ja mamma tai pappa sitten hakee puheter. jälkeen ja vie pojan tarhaan. Eli minä myöhästyn puheterapia-aamuisin töistä n. 15-30 min. jotka sitten teen takaisin.. Tosi paljon kuluisi aikaa kaikkiin juttuihin jos yksin joutuisi hoitamaan viemiset ja hakemiset.
 

Yhteistyössä