Terolut-mimmit ja Clomittaret

Hei täällä taas :)
Apuja kaivataan... Toinen Terolut-kuuri menossa, ohjeena oli 1 tabletti kierron 15.-24. päivä
Ensimmäinen kierto meni ok: Tikutin ovulaatioplussan KP19 (eli olin syönyt teroja jo muutaman päivän), kuukautiset alkoi KP32.
Toinen kierto: Tikutin ovulaation taas KP19, mutta jo KP24 alkoi rusehtava vuoto (eli siis saman päivänä kun söin viimeisen teron) Rusehtavaa vuotoa tuli seitsemän päivää, mutta kunnon kuukautiset eivät alkaneet..
Olen jostain lukenut, että Terolut voi estää ovulaation.. Kävikö nyt niin, että ovulaatio estyi ja rusehtava vuoto alkoi.. ja miksi hitossa lääkäri on määrännyt niitä KP15-24, eikä niin että ovulaation jälkeen vasta..???
Ja mikäköhän kiertopäivä mulla on nyt menoillaan, eli koska uudet terot.. kannattaako nyt joka päivä vaan koittaa tikuttaa ovulaatiota ja päästä sillä tavalla uudelleen jyvälle.. ja unohtaa lääkärin määräykset.. Huoh sanon minä!
 
Tero ahdistus!! Kp 15-24 söin joka päivä yhden teron. Nyt kp 34 ja mitään ei ole tapahtunut. Ei menkkoja eikä plussaa. Luulin sinisilmäisesti että terot tasais kierron ja olis säännöllinen 30 päivää. Turhauttavaa.

Vesiputous mun gyne sano että terot ei estä ovista. Vaan mistä tietää kuka niistä on oikeassa kun olen itsekkin kuullut ristiriitaista tietoa.
 
Wiwi mikä tilanne siellä?

Ajattelin tulla kysäisemään kokemuksianne siitä, onko ovulaatio aikaistunut Clomien ansiosta? Minulla nyt käsillä ensimmäinen kierto, jossa tätä valmistetta kokeilen. Aiemmin käytössä ollut jo terolut kp 15-24 ja nyt siis lisäksi clomeja kp 5-9. Kiertoni oli luomuna säännöllinen n. 33pv ja ovis kp 22 yleensä. Gyne löysi ultrassa monirakkulaisuutta munasarjoista.

Kiitos jo etukäteen
 
Terolut ei estä ovista, vaan ihan normaalilla terveelläkin naisella välillä jää jossain kierrossa ovulaatio tulematta. :)

Mää en kerenny niin pal clomeja syöään et osaisin vastata aikaistiko, aikaiseksi ovulaation sai kp18.

t. Milliliina ja helmi 7+0 (3päivää ultraan)

Tsemppiä kaikille!!
 
Ekat teromenkat alkanut viime yönä. Heräsin koviin kipuihin. Olen kuulunut onnekkaisiin naisiin jotka eivät ole juurikaan kärsineet menkkakivuista. Nyt tilanne on aivan eri. Sattuu ja vuotaa rajusti. Voisin vain istua pöntöllä ja antaa valua :D

Mutta toiveet on korkella kahta tulevaa kiertoa varten. Moni on kertonut raskautuneensa toisella tai kolmannella terokierrolla. Ja lyhensihän nuo nyt vähän kierron pituutta. Edellinen kierto oli 44 päivää nyt tämä ensimmäinen terokierto oli 37. Suunta on oikea! :)
 
Hyvä juttu Wivi! Mulla ei tullut teroist amitkään järkkymenkat, onneksi :D Toivotaan, että nyt tärppää teillä, tsemppiä!

Minisport en ole ihan satavarma milloin ovis tuli ennen clomeja, koska en kauheasti harrastanut tikuttelua ennen sitä. Mutta voin ainakin sanoa, että clomien kanssa ovis on tullut samaan aikaan joka kierrossa ja tasan 2 viikkoa ennen kuukautisia.
 
Ekat teromenkat jo helpottaa :) kipuja oli vain ekana päivänä mutta melkosen kovat. Vuotokin oli runsas vain ekana päivänä. Tuli muuten myös jotain klimppimäistä limaa ekana päivä..

Niin ja clomeista mä en tiedä mitään (toivon etten joudu perehtymäänkään vaan että saataais plussa..)
 
Moikka!
Otsikon perusteella ajattelin, että täällä joku ehkä osaisi auttaa..? :) Elikkä pillereiden lopetuksen jälkeen (tammikuu) sain ensimmäiset kuukautiset vasta Terolutin avulla toukokuun alussa. Nyt tästä on siis jo 48 päivää ja eilen sainkin lääkäriltäni uuden reseptin 3kk Terolut-kuuriin (eli se kp 15-25 otettava). Nyt kuitenkin näyttää, että kuukautiset alkavatkin?! Taisi kroppa pelästyä reseptiä :D Olisikohan kenelläkään kokemusta, että onko nyt kuitenkin järkevä syödä nuo Terolutit sitten kp 15--> vaikka kuukautiset itsestään tulivatkin? Että saisi kierron jatkossa ehkä lyhyemmäksi? En nyt vielä satavarma kuukautisten alkamisesta ole, mutta merkkejä on.. :) Enkä millään viitsisi taas häiritä tuota lääkäriäni ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tilulilu, on sulla sen verran pitkä tuo kierto ollu, et jos nyt alkaa kuukautiset, en söis niiden aikaan mut kp15-> pari kiertoa ja sen jälkeen voi kokeilla jo ilman, jos lääkärikin on sitä mieltä. :)

Omanapa, tulin häiriköimään kuulumisia :) ultrassa käytiin eilen ja yksi nappula siellä oli oikeassa paikassa <3 sydän sykki niin et kun hän vilahti niin sen jo näki ennenkuin lääkäri ehti asettelemaanparempaa näkymää. Sit ku ne äänet kajahti laitteesta, itku pääsi :) vastasi viikkoja suurinpiirtein, oviksesta 7+0 ja menkoista olis ollu 7+3, ja hän oli 7+1, joten omapäinen nappula :D laskettu aika 9.2.15.

T. Milliliina ja helmi 7+2
 
Kiitos Milliliina! :) Näin ajattelinkin.. Olen vain vielä aika noviisi näissä asioissa :D Mutta tosiaan, mielelläni saisin jonkun järkevähkön rytmin tähän kiertoon. En ehtinyt kuuria siis vielä aloittaakaan, joten sitten kp15 vasta. Tosin kuukautisten alkamisesta en olekaan enää niin varma - kivut löytyy, mutta vuoto on toistaiseksi jäänyt yhteen "holahdukseen". Odottelen vielä pari päivää jos kroppa tästä heräisi!

Onnittelut samalla ultrakuulumisista! :)
 
Heip, täällä taitaa olla kokemusta Teroluteista.. :)

Jos pikaisesti taustaa, niin lopetin e-pillerit lokakuussa -13 ja nyt huhtikuussa sain Terolut-kuurit (1tbl/pvä 10vrk ajan kolmena kuukautena), koska menkkoja ei kuulunut.

Kahden ensimmäisen kuurin jälkeen tuli heti normaalit menkat ja nyt viimeisimmän kuurin jälkeen tuli vain neljä päivää rusehtavaa vuotoa erittäin niukasti. Tämän "vuodon" loppumisesta on nyt viikko. Viimeiset pari päivää on ollut mieletöntä turvotusta ja menkkamaisia vihlaisuja alavatsalla.
Onko kellään ollut vastaavanlaista? Mietin nimittäin voisinko olla raskaana vai onko odotettavissa yhtäkkiä jotain jälkikäteen tulevia menkkoja? Onkohan vielä liian aikaista ostaa raskaustesti vai kuulostaako ylipäätäsä siltä, että voisin olla raskaana?
Päässä pyörii kysymystulva, sori.. :) Ja raskaus olisi siis ihan toivottu kyllä. ;)
 
Heippa! Saanenkohan liittyä teidän sekalaiseen seurakuntaanne tänne ketjuun, koska pikkuhiljaa alan minäkin saada teromimmin kruunun päähän.

Tänään kävin hakemassa gyneltä tero-reseptin, kierrot sekasin kun seinäkello. Ultralla ja käsikopelolla kaikki näytti ihan normaalille, mutta häränpyllyä heittävän kierron takia raskaaksi tuleminen ilmeisen hankalaa ://

Olen pyörinyt kaksplussalla vaikka missä ketjuissa jo, mm. Yrityksen odottajissa ja yrityksen odottajista yrittämään päässeisseissä.

Hiiirrveeen kiva ois päästä jutskailee hengenheimolaisten kanssa joilla on ns sama kohtalo. Yritys aloitettu 2013 marraskuussa ja tulos täysi 0.
 
Voisinpas mäkin tänne keskusteluun liittyä, tovin säännöllisene epäsäännöllisesti sivusta seuranneena.
Taustoja sen verran että PCO diagnoosin saanut 2012. yritystä takana 4/2013 saakka ja keskemeno vk7+ 10/2013. Sen jälkeen sitten katos kaikki luomu toiminta ja terot ja clomit kehiin. 5. clomikierto siis menossa nyt kp17 ja terot siis menossa. Ultrassa kävin kp13 ja kaikki munarakkulat pieniä, ei siis follia, joten se tästä kierrosta sitten. Lääkkeet vaihtoon, clomit kokeiltu eli ne pois ja femar tilalle. Samalla aloitettiin metformiini ja lisättiin foolihappoa. Nyt uudella innolla kohti seuraavaa kiertoa.
 
Nyt kun monia kiinnostaa terot niin kerron ensimmäisestä terokierrostani. Eli ennen teroja kierto oli jopa kp44 kun menkat sitten vihdoin alkoi (luomuna alkoi.) Sain ottaa kymmenen päivän (kp15-25) ajan ottaa aamuisin yhden teron. Menkat sitten alkoivat kp36 joten kyllä lyhensivät kiertoa. Pian saankin aloittaa taas terojen popsimisen, katsotaan mitä nyt tapahtuu.. :)
 
Olen alusta asti seurannut tätä viestiketjua ja sen avulla itselleni on ollut helpompaa jatkaa lapsen yrittämistä.

mieheni kanssa olemme yrittäneet lasta n. 2v. Pillerien lopettamisen jälkeen mulle ei tullut enää normaalisti menkkoja ollenkaan. Sain aika pian tero kuureja ja välillä lääkäri halusi kokeilla ilman jolloin menkkoja ei ilmestynyt. Hakeuduttiin yksityiselle puolelle gyn.asemalle milloin meitä ruvettiin tutkimaan. Nyt syön teroja kp 15-24 ja clomeja kp 3-7. Yhtään ovis plussaa en ole toistaiseksi vielä saanut. Olo on erittäin epätoivoinen. :(

Kuinka monta kiertoa ootte syöny clomeja ennen plussa tulosra?
 
satyjo mä söin 5 kiertoo clomeja tuloksetta, ei ensimmäistäkään ovista. Nyt sitten tällä viikolla gyne vaihtoi clomit femariin. Ite söin ekaksi clomeja 1 tbl päivässä 2 kiertoo ja lopuissa 2tbl päivässä. 4tbl taitaa olla maksimi, mihin voi annosta nostaa. Onneksi ei oo ainut lääke. Epätoivo oli tuttu tunne tääläkin, mutta nyt taas toivinkipinä sytytetty uusien hoitojen myötä :) Tsemppiä jatkoon!
 
Tein raskaustestin toissapäivänä illalla ja aamulla ja negaa se näytti, hmph... Ehkä nämä oireet on sitten jotain muuta. Vatsan turvottelu ehkä hieman laantunut, mutta muuten vatsa sekaisin. Viluttaa ja väsyttää, ei kuumetta. Tänään särki selkää, kuten menkkapäivinä. Onko tämä nyt jotain ovulaatio-oireilua vai mitä? Minulla kun ei ole kokemusta moisesta.. :confused: Pitänee varmaan tehdä testi vielä myöhemmin, jos jatkuu oireilu.. :)

Muuten sitten odotellaan syksyyn asti alkaako keho toimimaan normaalisti vaiko ei. Epäsäännölliset menkat itselläni on ollut jo ennen e-pillereitä, joten nytkään ei ilmeisesti ole odotettavissa muutosta.. :|
 
Musta taas on hassua, että menkkojen alkaessa ne oli säännölliset, sitten kun aloitin pillerit ekan kerran niin lopetuksen jälkeen kierto ihan normaali ja säännöllinen. Sitten vuoden parin jälkeen aloin syömään uudestaan ja sitten kun lopetti niin simsalabim ja kierto sekaisin. Hassua.
 
Mun kokemus teroista oli se, et kun pillereiden lopettamisen jälkeen ei kuulunut kuukautisia ja söin yhden 10 päivän kuurin, odottelin kaksi viikkoa ja menkat ei alkaneet. Olin yhteydessä gyneen ja söin sitten seuraavaksi 10 päivän kuurin terolut 2tbl päivässä. Siitä kuudentena päivänä alkoi menkat. Sen jälkeen kierto pysyi 27 tienoilla, noin kolme päivää tuli vikasta terosta vuoto. Runsaammat ja ehkä astetta kipeemmät kuin muistan ennen pillereitä menkkojenolleen. :) Plussakierrossa ei tullutkaan tuhrun tuhrua eikä vuotoa. Eikä myöskään terot estäneet ovista, aloitin kp15 terot ja ovisplussa kp17, ovis ilmeisesti kp17-18 tienoolla.

Ja tosiaan ovis tuotettiin tuossa kierrossa clomeilla kun ilman clomeja en oo varmaan koskaan ovuloinut. Ehkä joskus mut harvemmin. Mahdollisuudet aika niukat niin. Kp5-9 söin clomeja 1tbl päivässä ja ekasta kierrosta plussa sekä ovistestiin että sit raskaustestiin.

Ultrassa 7+1 kaikki oli ok, ja nyt menossa siis 7+6 :) että näin täällä.
 
Onkohan tää naaman kukkiminen terojen ansiota? Mulla on aina ollut hyvä iho, ei nytkään miltään aknelta näytä mutta olen tottunut lähes finnittömään ihoon. Kai tää pitää sitten ajatella hyvä asiana, jos vaikka todistais sen että napit on toimineet :)
 
Mä oon ainakin huomannu et naama kukkii terojen alettua runsaasti. Apteekissa sanoi et se on yleistä. Samoin mitä on tullut enemmän nii hikoilee yhtäkkiä hirveesti mitä aiemmin ei oo ollu. Onko muilla ollut? Todella inhottavaa mutta ajattelen et siitä saa toivottavasti jotain hyvää tulevaisuudessa. :)
 
heippa kaikillw ja tervetuloa uusille! :)

en ookkaan kirjotellut tänne aikoihin.
Nyt on kuulkaas outo kierto käynnissä. Teroja oon siis syöny muistaakseni 5 kiertoa ja clomeja 3 kiertoa ja koko sen ajan kierto on ollut kiltisti aina 31 päiväinen ja ovis on tullut aina samoilla kiertopäivillä, kiltisti kaks viikkoa ennen menskuja. No nyt viimeksi sitten oli varmaan eka kierto ku en tikutellut ovista kp 16 mutta tuntemuksia kyllä oli oviksesta. Noh... joskus kp 15 tienoilla alkoi tiputteluvuoto. ensin luulin et liittyy ovikseen mutta ei kun se jatkui vaan. Sitten se loppui kuin seinään kp 28. Kp 29 tuli tosi voimakkaita ovistuntemuksia ja kappas vaan tikkuun tuli ovisplussa!! Siis WTF??? ja kuukautiset eivät siis alkaneet kp 31 jälkeen, mutta raskaana en ole. Oletan että menskut tulee taas kaksi viikkoa oviksen jölkeen mutta kun se ovis oli kp 29-30. Ja tää siis yhtäkkiä teroista ja clomeista huolimatta.

ja finneistä. terojen aloittamisen jälkeen (tai no ehkä muutenkin hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen) naama ja selkä kukkii. en kehtaa käyttää mitään vähääkään avoselkäistä. ei kiva :(

22.7 aika tyksiin lapsettomuustutkimuksiin. Ehkä siellä selvii jotain. En ole nyt aloittanut teroja tai clomeja koska en edes tiedä kiertopäivistä eli en osais aloittaa oikeina päivinä.
 

Yhteistyössä