Tervetuloa blogiino jossa pohdiskelen syntyjä syviä ja esittelen fiftarityyliäni!

vierailija
Ihmetyttää, että väität monien inhoavan tuota tyyliä. Sinä + kerhokaverisi on aika pieni otos tehdä tuulesta temmattuja yleistyksiä. Jokaiselle tyylisuunnalle riittää ihastelijoita ja inhoajia. Voimakas tarpeesi ylikorostaa omaa inhoasi ko tyylisuuntaa kohtaan ihmetyttää. Ehkä pyrkimyksenä oli painaa ap:n itsesi ja muiden alapuolelle? Ihmetyttää myös tuo mustavalkoinen lätinä patriarkaalisuudesta. Tuo on herranjumala vain pukeutumistyyli, ei ne kellohelmat palauta ketään nyrkin ja hellan väliin. :ROFLMAO:
Tähän sataprosenttinen peesi! Ihan kuin pukeutumistyyliin tosiaan liittyisi halu palata ihannomansa tyylin aikaisiin asenteisiin. Se on tosiaan vain pukeutumistyyli muiden joukossa. Minä baan pudän siitä tyylistä.

Ja muuten, eilen käydessäni henkkamaukalla siellä oli syksyn muodissa tosi paljon vaikutteita ko. tyylistä. Puolikellohelmaisia mekkoja, kynähameita ja korkeavyötäröisiä housuja. Ja muuallakin. Ja oli jo keväällä. Nyt pitkästä aikaa löydän ns.massamuotia noudattavista kaupoista itselleni vaatteita. Jopa bandanahuihin hiuksissa ovat nyt muotia, nehän ovat tässä tyylissä ihan klassikoita.
 
vierailija
Vauva palstalla on poisteltu ketjuja ihan ilman mitään syytä. En tiedä mikä siellä on menossa. Itsekin aloitin ketjun lasten kasvatukseen liittyvistä asioista ja parin minuutin kuluttua se oli jo poissa. Samoin matkustamiseen liityvä ketju katosi eilen jne. Ehkä joku tekee kiusallaan.
Eli voi olla että sinunkin ketju lähti vaikka se ei ollutkaan asiaton.
Hyvä tietää! Normaalistihan ketjusn pitää sisältää tosi pahaa herjausta että poistetaan koko ketju eikä vsin yksittäisiä kommentteja. Ihmetytti, mutta en minä ole sentään niin kova mielenipahoittaja vaikka nikkini niin väittääkin.
 
vierailija
Mielestäni minulla ei ollut mitenkään "voimakasta tarvetta" ylikorostaa "inhoani". En ylipäänsä omaa kovin voimakkaita tunteita kenenkään pukeutumistyyliä kohtaan.

Mutta hulluahan se on väittää, etteikö ulkonäkö/tietyn tyylisuunnan edustaminen herättäisi mielleyhtymiä. Jos näet punkkarin, tulee mieleen tietyntyyppinen ihminen. Jos näet pilottitakkiin ja maihareihin pukeutuneen tyypin, tulee mieleen tietyn tyyppinen ihminen jne jne.

Ekan viestini pointti oli siinä, että iällä ei välttämättä ollut mitään tekemistä homman kanssa.
Ymmärrän pointtisi, eikä minua haittaa jod joku nyt niin ajattelee. Minähän olen 50-öuvun talossa asuva pullantuoksuinen kotirouva ja mieheni kiireinen uraihminen. Ja jos olisin terve, tekisin kyllä suurimman osan kotitöstä ellen olisi töissä. Eli asetelma on meillä aika perinteinen kyllä, vaikka tasa-arvon kannattajia ollaankin ja mies kokkaa enemmän kuin minä.

Minä en ole koskaan ollut uraihminen vaan enemmän koti-ihminen ja haaveillut aina juuri tällaisesta elämästä jota nyt elän. Tosin sairauksistani en ole haaveillut, terve olisin tietty mieluummin kuin määräaikaisella sairaseläkkeellä joka muuttunee lähiaikoina pysyväksi kpska en tästä parane, päinvastoin, pyörätuoli häämöttää. En kuitenkaan sitä sure vasn koitan nauttia elämästä. Varmaan parin vupden sisällä saan avustajan, sitten koti on aina tiptop ja aina tuoretta itsetehtyä leipää.
 
Ja hyvä niin, noinhan se pitää ollakin. Itse ostan vaatteeni henkan ja maukan lastenosastolta, kun aikuisille tehdään nykyään niin ihmeellisiä ja epämukavia vaatteita. Eikä haittaa, vaikka naapurin tenavilla on kanssani samat t-paidat päällä :D
Mullakin on henkkamaukan lastenvaatteita, mulle mahtuu paidoissa just se isoin lasten koko, 170. :D
 
Onpa ihana blogi, aloin seuraamaan! :) Äläkä välitä kenenkään mielipiteistä siinä miten pukeudut, toiset tykkää ja toiset ei mutta pääasiahan on se miten itse haluaa pukeutua. Noi autot tuolla blogissa sai mun varpaat kippuraan ja haaveilemaan siitä kun pääsiskin tollasen kyytiin!!:love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mielensäpahoittaja
Onpa ihana blogi, aloin seuraamaan! :) Äläkä välitä kenenkään mielipiteistä siinä miten pukeudut, toiset tykkää ja toiset ei mutta pääasiahan on se miten itse haluaa pukeutua. Noi autot tuolla blogissa sai mun varpaat kippuraan ja haaveilemaan siitä kun pääsiskin tollasen kyytiin!!:love::love::love:
Voi kun ihanaa kuulla että tykkäät! <3

Mulla tää on ihan tuore harrastus, ja vasta heinäkuussa pääsin ekaa kertaa jenkkiauton kyytiin. Olin ihan pähkinöinä!!

Toisiksi alimmainen on ton mun kaverin auto joka on kahdestaan mun kanssa kuvassa. Meillä on ikäeroa 21 vuotta eli voisin olla hänen äitinsä, mutta henkisesti ollaan ihan samanikäisiä. Tiedä häntä sitten onko hän ikäistän kypsemmän oloinen vai minä pentumaisempi. Ehkä vähän molempia. :D

Tuli kyllä niiiiin hyvään saumaan tämä uusi harrastus, olen saanut sen kautta paljon uutta sisältöä ja ystäviä elämääni. Mulla ei oo sitten onneks aikaa surra niin paljon sairauteni etenemistä, kuin että jos vaan möllöttäisin kotona. :)
 

Yhteistyössä