Testitulosten ihmettelyä.

Ensimmäinen viestini plussalaisiin - sekin vielä hyvin varovasti. Eri testit näyttävät eri tuloksia, juuri toisin päin kun olettaisi.

Miten voi olla, että One Step - netistä tilattu halpa liuska näyttää toista päivää ihan selvää haamua, mutta Predictor varhainen raskaustesti, jonka siis pitäisi olla herkempi, ei näytä mitään.

Onko teillä kokemuksia tällaisesta tilanteesta tai mielipiteitä eri testeistä? Pitää varmaan ostaa viikonlopuksi joku kolmas testi.
 
Siis toi one step on herkkyydeltään 10 IU ja sitä herkempää testiä ei markkinoilla tietääkseni ole. Huonoja kokemuksia siitä, ei näyttänyt mulla mitään vaikka clearbluen 25 IU testillä haamu. Suosittelen apteekin omaa, clearblueta tai clearblue digiä. Tai vaikka prisman pregcheckiä :)
 
Luulin että nämä olisivat juuri toisinpäin: Predictorin varhainen näyttäisi 12,5 IU /tms ja One Step 25 IU. Ja siksi ihmettelin tulosta kun uskoin että nämä meni ihan päinvastoin kun pitäisi. Kuukautisten myöhässä oleminen on vähän epätarkkaa meillä, koska kieto ei ole "luonnollinen". Hedelmöityshoidoissa ollaan ja virallinen testipäivä on tosin vasta maanantaina. Silloin otetaan veritesti, josta saa varmuuden. Tuo Predictor kuitenkin lupailee tulosta jo neljä päivää ennen kuukautisia ja hätäisenä testailen. Ja myös siksi, että osaan viikonlopun aikana asennoitua pettymykseen jos sellainen on tulossa, eikä sitä tarvitse kuulla klinikalta kesken työpäivän.
 
ahaa okei. :) noi one stepit mitä mulla oli oli erittäin herkkiä, just niitä 10IU mut ei tosiaan näyttäny mulla oikeen mitään... Digitesti on kyl hyvä! Ja sit noi marketin testit jotka on 25 IU. Nyt oon rv 5+4 ja selvä viiva tulee jo.
 
Clear Blueta ei ollut meidän lähiapteekissa:(. Ja tein noita Predictoreita kahtena päivänä. Molempina päivinä myös kontrolliviiva oli aamuisinkin mielestäni haaleampi kun muissa testeissä yleensä. En taida sitä enää koittaa. Pitää varmaan huomenaamuna koittaa apteekin testiä.
 
Mitä tarkoitatte haamulla? Mä sain tänään haalean plussan clearbluella. Usein käyttäny digitaalista, se on helppo lukee mut nyt otin ton normin ku siitä on 2 kpl pakkaus. Odotan toisia kk km jälkeen. Ekat oli 11.1. ja nyt pe pitäis kk alkaa jos 28 päivän mukaan laskee. tein testin tosi varhain siis, mutta on pahoinvointia, mahakipuja, tosin oli enempi to ja pe kuin nyt ja pe tuli veristä valkovuotoa. rinnat ei kyllä silleen arista kuin viimeksi. ehkä ne löysty niin paljon raskauden aikana, että niillä on tilaa kasvaa... saa nähdä kestääkö tämä vai tuleeko kk kuitenkin tai sitten myöhemmin km. ei tässä vielä uskalla iloita. Viimeksi kylla kans tein 3 päivää ennen clearblue digitalin ja sain positiivisen tuloksen... 8+0 tuli sitten kkm, eli en vuotanu lainkaan... lääkkeellisen tyhennyksen yritys ja lopulta kaavinta.
 
raskaus voi antaa myös positiivisen ovis tuloksen, koska LH ja HCG niin samankaltiaisa hormoneita. Joskus LH huippu menee niin nopeesti ohi ettei sitä bongaa. Muistan joskus, että illalla oli hieman vaaleampi viiva kuin kontrolliviiva ja seuraavana päivänä aamulla se testiviiva olikin tummempi kuin kontrolliviiva. usein pitää testaa aamulla ja illalla että bongaa.
 
En kyllä usko että niin päin toimis että lh näkyis positiivisena raskaustestissä. en oo ainakaan kuullu. koska pitäis olla kk? minkä pituinen kierto sulla on? mikä sun raskaustestin herkkyys on? Clearblue digital raskaustesti ja ovis testit kaikkein selkeimmät. suosittelen. vanhoja tikkuja ei kyllä kannata enää kattoa, koska ne tulokset alkaa muuttua vanhetessaan. ainahan niissä sanotaan että älä kiinnitä huomiota muutoksiin jotka tapahuu 10 min jälkeen tms. mites toi valkovuoto on ollu sulla kierron eri vaiheissa? mä tiedän kyllä siitä tosi selkeesti 3 päivän haarukalla koska ovuloin.
 
Joko teit uuden testin? myös raskauteen voi liittyä runsastunut valkovuotoa, mutta erilaista ku ovulaation aikaan. mutta kova kipu on yleensä kun irtoo munasolu ja sehän on elossa vaan 24h, joten jos silloin ovuloit on se jo ohi ja jos sait positiivisen raskaustestin niin oot luultavammin rakaana. En kyllä tiedä voiko se hormonaalinen ehkäisy antaa vääriä tuloksia. Onko raskausoireita? Ehkä kannattais yrittää saada verestä hcg niin olis helpompaa jos tosi epäselvä tilanne. Mä puolestani mietin olenko oikeasti raskaana vai aiheuttaako keltarauhaskysta positiivisen testituloksen ja kaikki oireet. tänään ja eilen voimakasta pahoinvointia. en ole kyllä oksentanu. teen aamulla uuden testin, digitaalisen. tänään kp 28
 
Hipheijaa,

Tein aamulla viideltä digitaalisen testin kun heräsin vessaan ja tuli: Raskaana 2-3 (viikkoa hedelmöityksestä) eli just sen verran kun pitäiski olla ja selkeesti noussu alkuviikon haaleista viivoista. Viime raskaudessa eka testi 3 päivää ennen kk oli sama digitesti ja silloin oli raskaana 1-2 eli varmaan olisin alkuviikosta saanu sen saman digillä. Luulis jotenkin, ettei se kysta aiheuttais hcg tasaista nousua viikkojen mukaan. Vaan enemmin olis tasaisesti matala koko ajan, but who knows. Soitin aamulla neuvolaan, mutta kun niillä on se pirun takaisinsoittojärjestelmä niin soittivat vasta 2h päästä ja enkö ollut juuri silloin ajamassa autoa, puhelin taskussa, enkä kuullu. Uutta soittoa ei kuulunu ja kun soitin kolmen jälk uudestaan se oli jo mennyt yhdeltä kiinni. Blaah. Maanantaina uus yritys. Toi on niin huono systeemi ku ei ikinä tiedä milloin ne soittaa. Pitäis vissiin ottaa vessaan, suihkuun ja joka paikkaan mukaan puhelin???? Mites muissa kaupungeissa? Mä siis Helsingissä. Tää soittosysteemi otettiin käyttöön just 15.11. kun edellisen kerran olin raskaana. juuri silloin kun tein ekaa puhelua. Oli se sitten kiva ku kaupan kassalla olin ku takaisin soittivat ja yhden oppilaan äiti oli viereisellä kassalla. Nää on NIIN INTIIMEJÄ juttuja, että toi systeemi ei kertakaikkiaan toimi. Nyt just muistin että mulla saattaakin olla oman hoitajan nro jossain tallessa... mut kun niille ei oo enää puhelinaikaa, niin ei niitäkään saa yleensä heti kiinni. Onko muilla ollut ongelmia? Tänään olen edelleen voinut tosi pahoin :) Pitäis ehtiä syömään säännöllisemmin. Nyt en saa kyllä enää syödä yhtään sipsejä tän kuun aikana. Ne on mun heikkous. Niitä tekee mieli kun tekee pahaa. Onko kellään muulla ripulia pahoinvoinnin yhteydessä? Huolettaa ettei sitten vaan ole norovirus ku sekin pörrää koululla. ja täitkin taas...yyyh joku ope oli saanut.

Tsemppiä kaikille odotukseen ja rentouttavaa viikonloppua!!!
 

Yhteistyössä