~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Täytyy nyt muistaa seuraavalla neuvola kerralla muistaa kysyä tosta neuvolaslääkäristä jos ei siellä sillonkaan muuten siitä tule puhetta. Piti jo viime kerrallakin kysyä mutta enhän mä muistanut mitään semmosia kun olin niin hullaantunut niistä sydänäänistä :D

bambina Kiitos :) Kiva kuulla että sentään vaikutan ihan "varmalta" vai miten sen nyt sanois. Koko ajan tulee sitä luottamusta itteään kohtaan enemmän. Pitää nyt vaan keskittyä tähän odotukseen eikä toisten ihmisten mielipiteisiin :)
Olitko se muuten sinä bambina tuolla heinäkuisten puolella kun puhuit että oli jossain vaiheessa jotain ongelmia (vuotoja/kipuja tai jotakin)? Vai muistanko mä nyt ihan väärin :whistle: Siellä on niin paljon kirjottelijoita ettei voi millään kaikkea muistaa :kieh:
Niin ja onneks olkoon kun poksuu 12.viikkoa kohta!! Se on jo suuri helpotus. Tai ainakin itestäni huomasin sen verran, että sen 12.viikon täyttymisen jälkeen (ja np-ultran, mikä sullahan on myös kohta) muutuin käytökseni puolesta aika paljon. Ei enää stressannut niin paljoa ja oli paljon huolettomampi olo. Vaikka kyllähän sitä aina jostain sen stressaamisen syyn löytää kun oikeen etsiskelee, ei siinä mitään!

:LOL:

Sartsa Juu, kyllä tässä tilanteessa varmasti itse kukin käy läpi vaikka mitä tunteita ja hormoonimyrskyjä =) Parempihan se niin on, että vähän etukäteen ajatteleekin :)
Sulla on nyt sitten varmaan eka neuvola? Se on kyllä tosi jännä juttu mennä sinne ekaa kertaa... Tai ainakin mulla oli. Ja kun ne puhuttelee sielä sua "äitinä", niin siinä meni vähän sekasin välillä kun kysyttiin vaikka että, "onko äidillä tätä ja tätä sairautta" niin piti miettiä hetken, että "täh MUN äidilläkö, vai kenenstä tässä nyt puhutaan" :LOL: Tsemppiä neuvolaan ja ultran odottamiseen :)

Siili H Juu mäkin olen vähän pihalla noista viikkojen laskemisista... Kun mulla siellä np-ultrassa oli viikkoja menkoista laskien 11+4 ja ultran mukaan 11+6, jolloin laskettu aika olis ultran mukaan ollut 6.7. Silti se kätilö kirjotti neuvolakorttiin että "vastaa viikkoa 11+5" ja lasketuksi ajaksi 7.7 :eek: Se sanoi vaan jotain, että hänen nyt valitettavasti täytyy laittaa tämä 7.7 LA:ksi, koska niin se heidän kone sen kuulemma laskee.. Joo, no en mä tollasesta mitään tajua :D Neuvolan laskujen mukaan oli kyllä aina ollut samat viikot kun vaikka ton Vau:n nettilaskurin mukaan.

Ootteko te muut muuten liittyneet tohon Vau-juttuun? Kun mä rekisteröidyin sinne niin ne lähetti mulle ilmaseksi 2 semmosta kirjaa, joista toinen koskee synnytystä ja toinen lapsen kehitystä (0-6kk ja siitä eteenpäin sitten vähän suppeampana). Ne on ihan hyviä ne kirjat ja niistä saa ihan tarpeellista tietoa. Ja sinne Vau:hun kun kirjautuu omille sivuille, niin se näyttää suoraan mitkä viikon on menossa ja mitä milloinkin tapahtuu. Liittykää ihmeessä jos ette vielä ole! =)

Onkos teillä muilla mitään toiveita kumpaa sukupuolta tahtoisitte? Samahan se loppupeleissä on, mutta kyllä mulla ainakin olis poika enemmän toiveissa B) Vaikka eipä tyttökään mikään huono ole. Kunhan on terve. :heart: Jos noihin syke-uskomuksiin uskoo, niin sen perusteella meille tulis tyttö, kun viimeksi oli sykkeet 160 kertaa/min, eli uskomusten mukaan tyttösyke. Taitaa noi vaan olla ihan huuhaata :D
 
Sartsa83
bambina Niin naulan kantaan!!!! Mulla nettilaskurit väitti hedelmöittymispäiväks 14.11., vaikka käytännössä inseminaatio tehtiin 23.11., jolloin mulla oli myös ovulaatio kun lääkkeillä sekin saatiin aikaseks. :LOL: Ei jösses miten sekavaa touhua. :D Mä jään TODELLA mielenkiinnolla odottaan että mitkähän viikot sulla on taas ton seulonnan jälkeen oikeasti. :p .. mut kai sekin sit riippuu siitä millä tahdilla sikiö masussa kasvaa... että jos tyyliin viikkoihin nähden on kasvua tapahtunu enemmän niin sittenhän tavallaan "hyppää yhden viikon yli" ja päinvastoin.. kuten mä omien laskujen mukaan luulin olevani viikon pidemmällä, niin ultra oli taas toista mieltä koon puolesta. :)

jendde Hihihi.. voin vaan kuvitella. Muutenkin outoa nyt puhua itsestään "äitinä".. joten kuinka vaikeeta on mieltää kun joku toinen, ulkopuolinen sanoo niin. :LOL: Oon varmaan hetken aikaa ihan shokissa siellä. :) Mutta ootan kyllä ihan mielenkiinnolla tuota neuvolakäyntiä. :) Ja juu, eka on.

Mä jossain näin jotain tosta vau-jutusta.. tarviikin tutustua lisää. :) Ja sit aattelin liberoonkin liittyä. :) Mutta vasta kun on riskiviikot ohitte.

Meillä on toiveena poika. Ehkä ihan siksi kun itse oon ollu pikkusisko (nyt aikuisiällä myös isosisko) ja mulla on aina ollu isoveli. Jotenkin mieltää että poika ois kiva eka. Mutta periaatteessa ihan sama, kunhan on terve ja syntyy elossa. :heart:

Mä en oo kuullukaan moisesta tyttösykkeestä. :D .. ihme uskomuksia sitä onkin. :p Mä oon kuullu vaan tyttö- ja poikamahasta ja sitten jos kaikki rasvanen ruoka himottaa ja makea, niin tulossa ois poika, jos taas kaikki terveellinen himottaa, tulossa ois tyttö. Mutta tiiä sitten kun nämäkin "uskomukset" on kumottu moneen kertaan. :D .. ja jokainen raskaushan on erilainen. Mikään ei oo koskaan samanlainen, vaikka samankaltasia paljon onkin. :)

Mulla ois kans kysymys: mitä mieltä ootte siitä että raskaana ollessa värjää hiuksiaan? Onko siitä haittaa esim. raskauden alkuvaiheessa sikiölle.. mm. ammoniakki... tiiän että blondeja värejä ei suositella, mutta värjäisinkin vaan tummaks. Yks äiti-kaverini sano ettei suosittele että varsinkin kotiväreissä on tosi paljon kaikkea mikä vois vahingoittaa sikiötä.. mutta mä aattlein tätä kysyä neuvolasta, koska mulla on jo 2,5senttiä juurikasvua ja tää on ihan kamalan näkönen!!! :LOL:
 
kyllä nyt ollaan niin onnellisia riskiviikkojen ylittymisestä!! mutta ihan vielä ei voi huokaista, sillä np odottaa vielä...piinaavaa odottamista! :headwall: mä niiiiiin vaan toivon, että ne viikot ei hyppää sitten taaksepäin...

jendde juu, ennen joulua oli pieni sellainen paniikkikohtaus, jolloin olin ihan varma kivuista ym. päätellen, että kesken on mennyt, mutta kaikki olikin hyvin. mutta ei tää 12 viikkoo nyt vielä ihan paniikkia poista, enemmänkin odotan tuota np:a...

sartsa oon värjänny kyllä blondiksi tukkaa (kampaajalla), enkä miettinyt asiaa sen enempää... toivotaan parasta, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että jotain olisi tapahtunut... ja joo, itekin odotan todella mielenkiinnolla tuota np:a, että miten nämä viikot siellä muotoutuvat. en haluu ainakaan yhtään takapakkia!!! ja sit toisaalta, jos se menee taaksepäin paljonkin, niin alan kyllä huolestuun, koska noissa kahdessa varhaisultrassa koon mukaan laskettiin pari päivää eteenkin päin, joten jos nyt mennään taaksepäin, niin sikiö ei ole kehittynyt kai ihan normaalisti. sillä nyt LA olis neuvolan mukaan menkoista 18.7, ekassa ultrassa päivä oli koon mukaan 15.7 ja tokan jälkeen koon mukaan 16.7. eli jos nyt menee yli 18.7 niin onhan se vähän outoo... toki noi ultrat tehtiin tosi aikasin, mut silti.

jännä miten toivotte poikaa, kun yleensä naiset toivovat tyttöä! :LOL: vaikka siis eihän sillä tosiaan ole väliä. tervettä me ainakin toivotaan. huomaan kyllä itsestäni, että mitä pidemmälle päästään, sitä enemmän tyttöä huomaan toivovani, vaikka edelleen ihan varma olen, että poika se on. olisin kyllä niin puulla päähän lyöty, jos se olisikin tyttö. tää intuitio on vaan niin vahva, ja siihen uskon. ja kaikki ympärilläkin ovat sanoneet, että poika se on (näistä raskauden "olotiloista" päätellen, mitä mulla siis ei ole juurikaan ollut. tytöistä on kuulemma enemmän pahoinvointia...) nämä on taas näitä että uskoo ken tahtoo. ;) ja noista sykkeistä olen kuullut sen verran, että tytöllä olisi hieman alhaisemmat ja pojalla korkeammat, mutta kuten sanoin: uskoo ken tahtoo...
 
Sartsa83
bambina Onneks olkoon tähän saakkasesta piinailusta! Nyt on sitten ns. pahimmat riskiviikot ohitse! :hug: :heart: Täytyy nyt kyllä myöntää että mulla on jostain syystä intuitio tytöstä. En tiedä miten mutta on vaan. Mut olis aivan mahtava ylläri jos se oliskin poika. :heart: Ei sillä, oon ihan onneni kukkuloilla jos se on tyttökin, kuten puhuttiin: kunhan lapsi on terve, mutta en mahda sille mitään, että toivon poikaa ja intuitio tuntuis tytöltä. :LOL: No juu, nytkun bambina sanoit, niin oon kans kuullu et tytöstä ois pahempaa pahoinvointia, mutta kummipojan äiti kyllä oksensi ihan kiitettävästi kummipojasta ekalla kolmanneksella. :D Että ei sekään kyllä kaikkee kerro... kuten ei mikään muukaan noista uskomuksista. Mut siihen on kai joku uskominen että poikasiittiöt ovat niitä jotka etenevät nopeammin ja tytöt niitä jotka liikkuvat eteenpäin mutta kaarrellen. Ja meijän spermassa joka matkaan laitettiin, oli pelkkiä nopeasti eteenpäin liikkuvia siittiöitä 99,5% .. loput oli niitä jotka pysy paikoillaan tai liikku vähän eteenpäin. :) Mutta.. en mä siltikään mee varmaks sanoo että poikaa tai tyttöö oottaisin.

Okei.. no mä kysyn vielä neuvolatädiltä mitä se on värjäyksestä mieltä. Toiset sanoo toista ja toiset toista. Jos jaksais vielä ens lauantaihin oottaa ja värjäis sittten kun perjantaina on neuvola.

Toivotaan että viikot ois np:ssä samat mitä ne on nyt. :) Ilmota sit tänne kui kävi. :)
 
sartsa niin, toi intuitio on myös sellainen, että onko siihenkään uskomista... mulla myös yksi kaveri oli todella pahoinvoiva molemmista raskauksista ja pojat tuli molemmilla kerroilla. joten...ei näistä mikään oo kiveen hakattua! haluisin vaan jo tietää sen sukupuolen!! :D :heart:

haha, ite oon myös päätellyt oviksesta ja hedelmöittymisen ajankohdasta, että poikasiittiö olisi sen munasolun hedelmöittänyt, mutta tämä maallikon pähkäily tuskin osuu ihan oikeaan!! :LOL:
 
Heippa kaikki ihanaiset naiset! :heart:

Bubunen tuolta "Esikoisista haaveilevista" kutsu mua tänne.. joten kai se on uskaltauduttava :p Kiitos kutsusta!

Kovin alussa tässä vielä mennään, tänään 5 + (?), riippuen vähän tarkasta hedelmöittymispäivästä, mutta kuiteski jotain vitosella alkavaa :D Pelon ja onnen sekaisin túntein tässä yritetään rämpiä päivästä toiseen.. ajatukset poukkoilee pahimman ja parhaimman lopputuloksen välillä vuorotellen. Yritän kovasti ajatella positiivisesti, mutta miten se onkin niin vaikeaa välillä!?

Musta tuli eilen täti :heart: Tänään sitten katsomaan pikkuista Kättärille.. voi kunpa toivoisin, että olisin itsekin samassa tilanteessa Kättärillä n. 8 kk: n päästä!

Bambinalle onnea poksumisesta! :flower:
 
Sartsa, bambina & Jendde :LOL: Kiva etten ole ainut jolle tuo viikkojen laskutapa on vielä hiukan epäselvä. :) Tuli vähän tyhmä olo, kun ajattelin että "joo täähän on ihan piece of cake, ei tätä voi olla tajuumatta" mut sit ne viikot muuttuukin koko ajan ja kaikkee.. Huoh. *pyörittelee silmiä* Mutta kaipa se vauva sieltä joskus syntyy. :D

Jendde, mä liityin heti siihen Vau-systeemiin ja tilasin myös vauva-lehden odottajan uutiskirjeen sähköpostiin, kun mun mielestä on kiva että ne lähettelee sähköposteja joissa on sille raskausviikolle "oleellisia" asioita (paitsi jos ne viikot muuttuu koko ajan niin sit ne s-postit tulee väärinä viikkoina :p )
Mä en kyllä ole saanut mitään kirjoja, en ainakaan vielä.

Tyttö vs. poika -keskusteluun mulla ei ole oikein mitään kantaa, mielipide vaihtuu joka päivä. Tytöille ei tunnu löytyvän mitään kivoja nimiä, joten ehkä siksi poika mielummin. :LOL: Mutta oikeasti kumpikin sukupuoli on aivan yhtä tervetullut. :heart: :heart:
Niin, ja mulla ei ole vielä edes mitään intuitiota mihinkään suuntaan.

Sartsa, tuolla toisessa esikoispinossa (siellä odotuspuolella) just keskusteltiinkin hiusten värjäämisestä, kuulemma ei ole haittaa kunhan ei värjää tyyliin viikottain. Siitä vaan väriä päähän! Mullahan kävi niin, että levitin värin päähän ja siinä samalla aloin miettiä että olenkos lukenut jotain hiustenvärjäämisestä ja raskaudesta.. :whistle: Mutta tosiaan, on ihan ok jos ei joka viikko värjää.

bambina onnea onnea onnea riskiviikkojen ylittämisestä! :flower:
Kunhan vielä pääset np:un ja näet että kaikki on hyvin niin sitten varmasti voit huokaista helpotuksesta :hug:

LauraAnnika, tervetuloa! :wave: Ja onnea tädiksi tulosta! :) Kerrankin näkee, että sanaa "täti" käytetään positiivisessa mielessä! :LOL:
 
Sartsa83
Tervetuloa LauraAnnika!!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

bambina Mäkin haluisin jo tietää sukupuolen! Senkin saan tietää vasta maaliskuun lopussa... jos sinne asti pysyy pähkinä mukana.

Siili Noni. Ok. :) Eli ei väliä vaikka värjäisin viikolla... hmm.. mulla meinaa on varattuna perjantaille kampaaja, et leikattais mulle ottatukka... niin vois ehkä olla kivempaa jos ois jo värjätty tukkakin, niin näkee sitten paremmin lopputuloksen. :) Kiitti siili.. mä en enää siellä odotuspuolella ole.. en halunnu lukee enää yhtäkään keskenmenojuttua... :'(
 
Bubunen täällä pikaisesti päivittelee kuulumisiaan ja palaa myöhemmin keskustelemaan enemmän... Mulla on ollut niin hirveitä, viiltäviä pääkipuja, että en ole pystynyt konetta käyttämään. Enkä oikein tekemään mitään muutakaan... Nyt tänään on ihan ok ja eilen oli jo parempi, mut huh huh.

Eli bubunen palaa asiaan :) :) Halaukset kaikille!! :heart:
 
siili ja tietty muutkin... jaa meillekin vähän noita poikien nimiehdotuksia, kun meillä ei niitä ole yhtään!!! tytöille sen sijaan löytyisi vaikka kuinka ja paljon... tietty jos et haluu paljastaa niitä parhaita ehdotuksia, niin ymmärrän, mutta olis kiva kuulla muiltakin mitä olette miettineet... meillä kaikki lähisukulaiset ovat vieneet parhaat päältä, eli juuri ne mitä mä olen joskus päättänyt että annan nimeksi.

sartsa me saadaan tietää sukupuoli varmaan joskus helmi-maaliskuun vaihteessa...liian pitkä aika!!! :headwall: :D tietysti myös olettaen, että kaikki menee hyvin sinne asti.

mä olen vau:n sivuilla käynyt lukemassa - libero sivun lisäksi - näistä raskausviikoista, mutta en ole liittynyt vielä mihinkään. haluun oottaa rauhassa, et kaikki menee hyvin. sama vauvanvaatteiden kanssa, en haluis ostaa mitään ennen kun tiedetään sukupuoli. mutta saas nyt nähdä jaksanko odottaa sinne asti! :p

bubunen :hug: kyllä se siitä...!!

12+0 :heart: :heart: :heart:
 
Mäkin niin tahtoisin tietää jo sukupuolen! Meillä on rakenneultra 16.2, eli toivottavasti asukki sillon näyttää haaruksensa :D Musta vaan tuntuu, että mun huonolla tuurillani me ei sitä kuitenkaan saada tietää.. :x

Sartsa Juu mä olin ainakin ihan pilvissä sen jälkeen kun lähin sielä ekasta neuvolasta :D Kun oli kaikki niin uutta, ja jotenkin se raskaus alkoi konkretisoitumaan siinä. Oli vaan hieman inhottavaa mennä sinne aluksi, kun koko käytävä oli täynnä semmosia 30-kymppisiä äitejä jotka oli tulleet lapsiaan rokottamaan, niin kaikki ne katteli mua jotenkin niin nenänvartta pitkin... :/ No mutta kyllä mä jo siinä vaiheessa päätin että kattokoon vaan!! :D
Tosta hiustenvärjäämisestä: Mä ainakin värjäsin pari viikkoa sitten blondit hiukset tummiksi ja käytin siis sen 2 väripakettia siihen hommaan. Ajattelin vaan ihan maalaisjärjellä että kai niissä paketeissa olisi joku varoitusteksti, vaikka että "ei suositella raskaana oleville" jos niistä jotain ihan todistettua haittaa olisi.. Jostain satuin lukemaankin aiheesta ja sanottiin että ei ole haittaa kunhan nyt ei ihan joka päivä värjää.

Mä kävinkin tänään liittymässä tohon Liberoon, kun mainitsit sen että aijot itekin liittyä, niin sielläkin näytti lukevan että tulee jokin lahjapaketti kotiin. Sitten kun tuliskin vaan samat kirjat kun Vau:sta :D

Tervetuloa LauraAnnika :) :heart:

Niin ja bambinalle onnittelut riskiviikkojen täyttymisestä!!! :flower:

Siili H Joo sen takia mäkin liityin, että pystyy just seuraamaan sitä mitä sielä masussa tapahtuu milloinkin :) Ja noista kirjoista mitä ne lähettelee, niin mä liityin sinne joskus viikolla 6 ja niiden kirjojen tulemisessa kesti kyllä jokunen viikko, tais olla jo 10 viikkoa täys ennen kun ne tuli... :whistle: Ihmettelin sillon että oonko mä nyt menny tilaamaan jotain mitä en vaan muista, kun tuli kirje missä luki oikeen isolla että Vau eli olin aika yllättynyt niistä kirjoista kun en mä tienny että sieltä jotain semmosia tulee :LOL: No, nyt ne on jo luettu miljoonaan kertaan läpi :D

Nyt pitäis ruveta mammahousuja ostelemaan... Ei oo enää moneen viikkoon menny farkuista nappi kiinni. Nyt ei mee enää sepaluskaan :kieh: Niitä on vaan niin vaikeeta löytää, ja kun ite olen tämmönen pienikokoinen, niin en mistään löydä sopivia... Kai sitä kuitenkin leviää tässä raskausaikana suuntaan jos toiseenkin, mutta kun nyt tuntuis jopa 34 koko olevan liian iso :x Normaalisti ostan kaikki vaatteet XS-kokona, mutta kun tuolla H&M:n äitiysvaate osastolla ne koot on jotenkin ihan päin peetä.. Nyt löysin h&m:n nettikaupasta yhet kivan näköset farkut ja ajattelin ne tilata kun aina on se pienin koko loppunut kaupasta tai sit sitä ei oo ikinä ollutkaan :kieh:
 
Iltaa! Täällä elpyvä (toivottavasti) bubunen! :D

Tosin jää kyllä jutut lyhyiksi tälläkin kertaa, koska nyt jo rupeaa kevyesti päässä jomottamaan. Vähän toi iloa, kun luin jostain että raskaana ollessa istukasta erittyvä progesteroni aiheuttaa joillekin päänsärkyä, eli kai sitä vois sitten ajatella et tää tietää jotain hyvää tuolle vauvan alulle :heart: Mut vähän on rampautunut olo tällä hetkellä, mulla on ollut tätä ihan järkkyä viiltävää päänsärkyä nyt vajaa viikko, oksentelua ja lisäksi kutinasta päätellen taitaa olla hiivatulehduskin kylässä... Mut elossa ollaan ja raskaana, joten kaikki on hyvin :D :D

En pysty nyt kauheasti kommentoimaan, mutta oli kiva kuitenkin lukea teidän kuulumisia!! :heart: :heart:

Siili meillä sit taas olis vaikka kuinka paljon kivoja tyttöjen nimiä, mut poikien nimiä tuntuu olevan paljon vaikeampi keksiä... Ehkä voitais pitää täällä joku nimi-ideariihi jossain vaiheessa...? Tsemppiä ekaan työpäivään, jos se koitti jo huomenna!!! :hug: :hug:

Jendde mä sit taas harmittelen joskus, että elämä muotoutui vasta 30-vuotiaana sellaiseksi, että odotan esikoistani. No, onneksi tulin raskaaksi niin nopeasti, kun toiveissa olis kuitenkin useampi lapsi. Jos täällä on muita 3kymppisiä ensiodottajia niin älkää loukkaantuko... Mut kyllähän se on itse asiassa luonnollisempaa saada lapsia nuorempana. Nykymaailma vaan on muovannut sen täällä meillä tähän, että lapset tehdään usein vasta tässä iässä. Ja kyllä nuoret vanhemmat, kuten sinä, pärjäävät hyvin, kunhan on vastuullisuutta ja tietää mihin on ryhtymässä. Siis sen verran, kuin esikoista odottaessa nyt ylipäätään voi tietää. Ole ylpeä itsestäsi vain ja kaikkea hyvää!! :hug:

Kiva kun kävitte tuota hiusten värjäys keskustelua, ehkä uskallan nyt tehdä tälle kuontalolle jotain itsekin!! nimim. kiva juurikasvu :D

Ai niin, musta tulee taasen kummitäti! Hyvä ystävä pyysi tänään pian syntyvän lapsensa kummitädinsä. Hieno kunniatehtävä :heart: :heart:

:hug: Kaikille ja kivaa päivää!!! Tuli siitä sittenkin romaanin puolikas :)
 
Sartsa83
Nyt ei ole enää kenelläkään kivaa. :'( Viime yön unisaldo: 1h (kunnon unta)... pelkäsin koko yön menettäväni pähkinän. :'( Illalla vessassa käydessä paperiin tarttui veristä vuotoa.. se muuttu kuitenkin illan ja yön aikana ruskeaks ja nyt pyyhkiessä tulee runsasta tumman ruskeaa vuotoa... soitin hetki sitten hätääntyneenä ensiapuun ja neuvoivat sieltä soittamaan heti oman lääkäriaseman auettua sinne ja pyytämään joko neuvolatädiltä tai omalta lääkäriltä lähetteen ultraan. Suosittelivat että tarkastetaan ultralla mikä on tilanne... sanoin itekin että oon kuullu että jotkut vuotavat raskauden aikana mutta koska mulle muutenkin tämä on ollu vaikeaa (siis koko raskautuminen) niin menettämisen pelko on jotain aivan käsittämätöntä ja siihen sairaanhoitaja toteskin että tossa tapauksessa onkin hyvä tarkistaa, onko kyseessä harmitonta vuotoa vai alkavaa keskenmenoa. Voi luoja!!! Mä en tytöt tahdo menettää tätä! Mä en kykene itkemään mutta sisältä mä olen ihan hajalla ja itken sisäisesti niin että joka soluun sattuu. :'(
 
Sartsa Voi ei :'( Toivottavasti pähkinällä olisi kaikki hyvin. Tuo vuoto voi kuitenkin olla ihan harmitonta, jos nyt vaikka osui juuri sille kohdalle milloin sulla pitäis kuukautiset tulla. Olen kuullut monia tollasia juttuja, missä on vuodettu vessanpönttöön kun viimestä päivää mutta vauva ollut silti hengissä. Toivon vaan sun puolesta että kaikki olis hyvin! :hug: Kamalaa varmasti on... En osaa oikeen mitään tohon sanoa. Muuta kun vaan iso halaus! :heart:
Pääset varmaan ultraan? Tulethan sitten kertomaan miten kävi?

bubunen Niin, kyllähän se lapsien "hankinta" voi jäädä myöhemmälle. Ja onhan se toisaalta hyvä juttu, kun silloin monesti ollaan jo kouluttauduttu ja on työpaikka ja sen semmoset. Toisin kun mulla ei ole noista kumpaakaan vielä... Mutta kyllähän senkin sitten ehtii myöhemminkin. Suunnittelin aina että haluan lapsia joskus siinä 25-30-vuotiaana, mutta eipä se elämä menekään niinkuin on suunnitellut =) Jokainen kuitenkin tekee niin kuin on itelleen paras. Toiset saa ensimmäisen lapsen 30-vuotiaana ja toiset taas sitten parikymppisenä tai alle. Sitä vaan kuulee niin paljon juttuja, että "pilaa elämänsä jos tekee lapset nuorena". Jotkut ihmiset ei vaan ymmärrä sitä että ei se välttämättä jokaisen elämää "pilaa", vaikka itestään siltä tuntuiskin jos saisi lapsen nuorena. Pitäisi vaan antaa ihmisen tehdä omat päätöksensä eikä tuomita niiden perusteella niin vois olla kaikilla vähän parempi mieli :) Kaikkea hyvää myös sinulle! :hug:
 
Sartsa83
Hyviä uutisia: siellä se sydän sykki niinkuin kuuluikin ja kaikki näytti olevan oikein hyvin. Kaveri oli ennättäny kasvaakin jo tässä viikossa ihan hurjasti että kokoonsa nähden lääkäri laski rv 8+4 vaikka piti olla 8+1. :D Mutta niiiiiiin huojentavaa kun kaikki olikin hyvin. Vuodon syyksi lääkäri sano menkat... eli jos en ois raskaana, näinä päivinä ois menkat. :) Kuten jendde ajattelit. :)

Joo, voin kuvitella niiden äitien ilmeet siellä neuvolassa. Kun muakin välillä katotaan silleen vaikka oon 26v. Tiedä sitten mikä niitä nyppii. Jees, no mä taidankin sitten huomenna värjätä tän pääni kun kerran saikkupäivänkin sain. Lepään kunnolla ja meen kummipojan äidin luokse nii saa tyrkätä värin mulle päähän. :)

bambina No mä saan kuulla sukupuolen suunnilleen maaliskuun lopulla, ellei tää pähkinä nyt kasva niin kovaa vauhtia että se on jo maalikuun alussa viikoilla 18-19 :D .. meinaan oikeasti.. jos tämä kasvaa tuota vauhtia mitä se viikon sisää oli kasvanu niin sitten viikotki menee sitä luokkaa eteenpäin. :) ..Maltti on valttia mut ku tahtois tietää jo kaiken! .. Yritän kovasti lietsoa että masussa ois poika.. mutta jos se tyrkkää tyttöä niin sitten tyrkkää. :)
 
Sartsa Hyvä että kaikki on hyvin! :) Siellä se pikkunen kasvaa kovaa vauhtia :) Sä oot sitten varmaan elokuussa synnyttämässä semmosta 5-kilosta nyyttiä :D No ei kai sentään :LOL: Mutta joo, tosi kiva kuulla hyviä uutisia!

Juu ei mitään tietoa että minkä takia jotkut ihmiset kattelee ihan kieroon... Ei se kivalta tunnu jos pelkkä jonkun katse on semmonen murhaava :/

Nyt kyllä vois sanoa että aika pallomainen olo. Tuo maha vaan kasvaa ja kasvaa, tuntuu siltä kun se olis joka aamu vaan isompi :D No kai se tästä sitten lähtee :) Tässä olis masukuva jos jotain vaikka sattuu kiinnostamaan:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5498413.jpg

Yli huomenna tulis sitten 14 viikkoa täyteen. Hui. Justhan mä vasta sen testin tein :D

Laitan vielä ultrakuvan parin viikon takaa, np-ultrasta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5498390.jpg

Ei malttais millään odottaa että näkee pikkusen taas uudestaan...
 
huh, mahtavaa sartsa että kaikki oli hyvin!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: en osaa kuvitellakaan, kuinka suuri helpotus tuo varmasti oli. paljon olen kuullut ympäriltä tuosta vuodosta, että sitä on ollut mutta ei ole kuitenkaan tarkoittanut keskenmenoa. mutta tottakai sitä siinä sitten ensimmäisenä ajattelee!! ja tuosta kasvusta...sehän voi olla, että palautuu niihin alkuperäisiin viikkoihin, koska kuten aikaisemmin sanoin omista ultrista, niin ne mitat otetaan kuitenkin tosi aikaisin, niin ne voivat muuttua matkan varrella suuntaan ja toiseen...

jendde ompahan sulla jo mahaa!!! :D :heart: ihanaa!

12+1 :D (toistaiseksi ainakin...)
 
Sartsa83
jendde Ihania kuvia!!! :) :heart: Ei ihme että masu alkaa kasvaan, onhan toinen jo 8senttiä pitkä. :) Juu, ois tosi hienoo synnyttää eka synnyttäjänä joku 5 kilon pötkylä. :D Noh, ehkä noi ammattilaiset sitten tietää että mikä on mun parhaakseni. :)

Siitä se maha sitten lähtee kasvamaan. :) Aika nätisti on kumpu jo noussukin. Sulla on nähtävästi aika eessä tuo maha. :) Joko on mammavaatteita hommattu? :)

bambina Kyllä. Todella suuri helpotuksen huokaus pääs kun näki pähkinän siellä kasvamassa ja sydämen kovasti taas pamppailemassa. :) Ja lääkärin sanat:"hyvältähän täällä näyttää.. kaikki menee hienosti" -tuntu niin lohdulttavilta että rentouduin heti. :) Juu, noinhan se varmasti meneekin.
 
Sartsa Kiitos :heart: Niin ja nyt se on varmaan vielä muutaman sentin kasvanu lisää tän pari viikon aikana :) Ja kyllä se tuntuukin, kun joka päivä oikeen repii ja vihloo tuolta alamahasta. Ennen aina huolestuin niistä, mutta nyt en edes kiinnitä sen kummempaa huomiota kun niitä vihlontoja on ollut niin kauan kun vaan raskaana ollaan oltu.
Joo eiköhän ne ammattilaiset sitten osaa :D Toivottavasti ei kuitenkaan ihan 5-kilosta tule, vois nimittäin olla pieni pungertaminen semmosessa :D
Ja niin, mulla on kyllä tosi edessä toi maha. Kun on kohtukin. Varmaan jostain 10 viikolta lähtien oon tuntenut semmosen möykyn alavatsalta. Mammavaatteita en oo vielä saanu osteltua vaikka pikkuhiljaa vois ollakin jo aika. Tossakin kuvassa on huosuista nappi ja sepalus auki (anteeks) :LOL: kun ei se menny kiinni vaikka kuinka pinnisteli :D

[/b]bambina Jep, mahaa löytyy :kieh: Näkyykös sulla vielä masua?
 
Sartsukka mäkään en ole enää siinä elokuisten pinossa odotuspuolella, kun en kans jaksanut niitä km-juttuja, tuli vaan itsellekin koko ajan isompi pelko ja paniikki. Mutta siellä on se esikois-pino, siellä edelleen kirjoittelen. Mutta jeps, värjää vaan hiuksesti!

bambina, nää nimiehdotukset voi olla sun mielestä kamalia, me kun tykätään sellaisita vanhoista "pappanimistä".. Mutta kivoja nimiä ois mm. Verneri, Olavi, Akseli, Valtteri.. Äh, nyt ei tuu enempää mieleen, mut kerron lisää jos muistan! :D Ja en loukkaannu jos joku sanoo, että HYI. Mielipideasia.. :D

Tyttöjen nimistä vielä.. Tykkäisin ihan sikana nimistä Peppi, Kerttu, Olivia mutta mies vastustaa näitä. :/ Helmi ja Helka ois kivoja, mut ei sovi meidän sukunimen kanssa yhtään. Ja Tekla on kans kiva nimi.
Pistäkääpäs muutkin kivoja nimiä kehiin!

Jendde mä luin vahingossa, että teillä on rakenneultra 12.6. ja ajattelin että ohhoh, ompa myöhään. :LOL: :ashamed:
Kävin katselemassa siellä Vaussa, niin siellä lukee että noin 4 vkon välein lähettävät niitä kirjapaketteja. Ehkä se siis mulle vielä tulee. Mutta kiva tietää, että säkin jouduit sitä vähän odotella! Maltan sitten vähän paremmin minäkin sitä odotella. =)

Ihaaaaaana tuo sun masu jo! :heart: :heart: Ja myös tuo ultrakuva, aww. :heart: Mulla on myös ollut tosi paljon vihlaisuita ja repäisyjä (ainakin omasta mielestäni), joten ehkä munkin masu alkaa kasvaa nopeasti! (toiveajattelua :D :D )

bubunen :heart: Harmi, että joudut päänsärystä nyt kärsimään! :hug: Mutta sen voi tosiaan laittaa raskauden piikkiin, jos yhtään lohduttaa. :)
Pidetään nimi-ideariihi joskus, ehdottomasti! :) Ja kiitos ekan työpäivän tsempistä, muistit ihan oikein. Vähänkö liikutuin kun luin sun viestin töissä. :hug: Oot ihana!

Ja tuohon ikäjuttuun.. Mä en osaa ajatella, että sä oisit "vanha" odottaja, kun nykyisin niin monet hankkii vasta 30+ -vuotiaina lapsia. Yli 40 v. -odottajat kyllä vähän aiheuttaa puistatuksia, anteeksi nyt vaan! Aina yritän vaan muistuttaa itselleni, että siinäkin voi olla taustalla parikymmentä vuotta lapsettomuutta tms., eli ei sais arvostella. Mutta kun tuntuu että useilla se on vaan sitä ettei ole "valmis äitiyteen" ennen kun on 45 vuotta lasissa ja se on mun mielestä käsittämätöntä. :p

Ja onnea tulevalle kummitädille! :flower: Ja koita pärjätä päänsärkyjen kanssa. :hug:

Sartsa sanonpa nyt tännekin, että hyvä että kaikki hyvin! :heart:

MÄ TAHDON JO MAHAN!!
 
sartsa hui kauhia minkä säikäytyksen sait!! Onneksi nyt sitten kaikki hyvin. Mä luin ensin sen viestin siitä vuodosta ja olin ihan kauhuissani... Onneksi sait jo heti varmistuksen ultrassa sille, että kaikki on ok. Halaukset :hug: :heart: :heart:

Jendde nimenomaan! Jos kaikki ihmiset malttaisi antaa kaikkien muidenkin tehdä omat ratkaisunsa ja luottaisi siihe, että ihminen itse on oman elämänsä paras arvioija, niin olisi kaikilla parempi olla. Mut luotetaan me siihen :) :) :) Mun rakkaan kummitytön vanhemmat oli aikanaan 19 ja 20, eikä heidän elämä ole millään tavalla mennyt pilalle. He ovat oikein hyviä vanhempia, olleet alusta asti, ja eläneet hyvää ja aktiivista elämää lastensa kanssa. Ja Sartsa, tuolla samaisella kummitytön äidillä oli silloin 3 kuukautiset, kun odotti tytärtään.

Aivan ihana vatsa sinulla Jendde!

siili :) :) :) Kiitos vaikka mistä, oot niin kultainen :heart: En mäkään itseäni vanhana pidä... Enemmän ehkä mun kohdalla niin, että olisin ollut äidiksi valmis jo monia vuosia, mutta elämän tilanne muotoutu vasta nyt tähän malliin. Toisaalta oon mä kyllä osannut niistä lapsettoman elämän hyvistä puolista (niin kuin vapaudesta tulla ja mennä just niin kuin huvittaa) nauttia hyvin nää vuodet. Eikä mulla ole tapana katua tai surkutella, et voi kun joku ois mennyt toisin. Meni niin kuin meni. Tätä taisi tulla vaan ajateltua, kun ajattelin että jos mun raskautumisessa menee monia vuosia, niin sit alkaa ikä jo näkyäkin. Mä epäilin, että siinä vois mennä pitkään, koska mun vanhemmat yritti saada mua aikaan 8 vuotta, ja kun mulla oli aikaa sitten ehkäisypillereissä tauko, niin mulla kesti 2 vuotta saada kuukautisia. Mut näillä näkymin loppu hyvin, kaikki hyvin :heart: :heart: :heart:

Mä tykkään sekä näistä vanhoista nimistä kuten Toivo, Kerttu, Hilda, Helmi, Saga, Onni... ja sitten uudemmista, vähän erikoisemmista nimistä kuten Noel, Elle, Evita, Lili, Luka. Mies ei tykkää noista vanhoista yhtään, joten tuollaiseen uudempaan versioon varmaan johonkin päädytään (Ehkä, voihan ne ajatukset vielä muuttuakin)... Ja hän ehdotti myös aika kivaa, erikoista nimeä vähän oman idolinsa nimeen viitaten, josta tykkään myös! Tyttöjen nimien keksiminen on ollut meille paljon helpompaa kuin poikien... että tänne vaan kaiken maailman ehdotuksia!

Ja mun mielestä nimiasiat on makuasioita, ei niistä tarvi samaa mieltä olla, mutta niistä on kiva jutella!
 
Siili H Hahahh, no onneks ei sentään ihan kesään asti tarvi sitä ultraa odotella :LOL:
Aijaa, että sieltä Vau:sta tulee vielä enemmänkin jotain? :eek: Tai siis että lähettääkö ne 4 viikon välein sieltä jotain lahjoja? No ei siinä mitään, ihan kiva on jos lähettelee :D
Ja kiitos :heart: Toi masu alkaa olla jo aika uskomaton... Niin moni sitä on päivitelly että "miten se voi näkyy jo noin hyvin!" jne. :D

Nimistä: Mun mielestä Siili noi sun nimiehdotukset on kivoja. Hyviä nimiä. Me ollaan ajateltu, että jos poika tulee niin se on silloin etunimeltään Daniel. Ja toi on siis iha varma juttu jo. Toista ja mahd. kolmatta nimeä en vaan millään tohon jatkoksi keksi. Mutta onhan tässä onneks vielä aikaa miettiäkin. Tytölle olis kumpaakin miellyttäviä vaihtoehtoja vain yksi: Netta. Mä kyllä keksisin vaikka mitä mutta kun ei kelpaa toiselle sitten mikään! :kieh: Antaisin aivan varmasti tyttölapselle nimeksi Iida jos se ei olis jo mun siskon nimi.
Olisi kiva, jos sais lapsen nimeen johonkin väliin jonkun sellasen nimen mikä on jomman kumman suvussa. Ei vaan oikeen tule mitään mieleen. Hankala homma |O

Nyt tää lähtis syömään jotain kivaa... Heipparallaa! :wave:
 
Moikka taas kaikille! Täällähän on ollut aktiivista porukkaa ja ollaan näemmä saatu uusi keskutelijakin eli tervetuloa munkin puolesta LauraAnnika =)

Nyt ois sitten ensimmäinen neuvola-aika varattu ja se on vasta 27.1. eli on melko pitkä aika vielä odotella. Ei ole kyllä ollut yhtään mitään oireita ainakaan vielä, toivottavasti pääsis näin helpolla koko ajan vaikka epäilen kyllä... Milloin teillä alko tuleen sillon alkuraskaudessa ensimmäiset oireet? Ehkä siksi ei tunnu koko asia vielä ollenkaan oikealta kun ei ole ollut tuota neuvolaa eikä mitään oireitakaan ole. Vaikea ymmärtää asiaa kun ei ole muuta konkreettista todistetta kuin viiva tikussa :)

Noista nimistä tuli mieleen, että miten onkin mahdollista että tytöille keksisin nimiä vaikka millä mitalla. Mutta onhan tässä onneksi vaikka kuin aikaa keksiä myös niitä pojan nimiä... Mulla vielä vaihtuu aika usein mieli noitten nimien suhteen. Tai siis semmoiset nimet mitä ennen ajattelin että haluan niin kuulostaa kamalalta nyt. Jostain toisesta ketjusta luin noita nimikeskusteluja mitä nimiä ihmiset on antanut lapsille niin tosi erikoisia nimiä on nykyään paljon. Kai se on sitten varmaan muotia antaa semmoisia nimiä joita muilla ei ole. Mutta pitäs sen verran mun mielestä ajatella, että sitä lasta ei ainakaan kiusattais sitten omituisen nimen vuoksi.

Joo, jos jatkais välistä työntekoakin :) Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Ps. Tuli vielä mieleen, että ootteko te töissä/opiskelijoita vai mitä puuhaatte päivät ja mitä opiskelette tai teette työksenne?
 
lauru Noista alkuraskaudenoireista: Mulla alkoi oireet tulemaan varmaan joskus siinä 4. viikolla. Paitsi etten vielä sillon varmaksi tiennyt olenko raskaana vai en, koska testin tein vasta sillon kun viikoja oli jo yli 6. Se johtui siitä kun en vaan "uskaltanut" aikasemmin tehdä. Ne oireet kyllä alkoi sen verran selviksi tulla ettei jäänyt ollenkaan epäselväksi se että raskaana ollaan. Mä söin e-pillereitä kokoajan ja silti tulin raskaaksi. Niin mulla kierto ei ollut mikään luonnollinen. Odottelin menkkoja 2-3 viikkoa ennen kun testin uskalsin tehdä :ashamed: Tein sitten jotain 3 testiä ennen kuin uskoin siihen tulokseen. Muista kuitenkin että kaikki oireet ja muut on yksilöllisiä, jotkut oksentaa monta kuukautta ja toisilla se raskaus ei tunnu missään :) Tiedän kyllä tunteen, että ei tunnu vielä "oikealta" raskaus kun ei ole mitään ns. todisteita siitä. Paitsi raskaustestin tulos.

Mä en opiskele enkä käy töissäkään :ashamed: 2 kertaa olen yrittänyt käydä kouluja (samassa koulussa olen aloittanut ne 2 kertaa ja kummallakaan kerralla ei onnistunut). Nyt en varmaan kolmatta kertaa sinne edes pääsis. Se on ammattikoulu ja ala on semmonen mikä mua todellakin kiinnostaa, mutta se opiskelu ei vaan multa onnistu... :/ Ensimmäisellä kerralla kun siinä koulussa olin, niin sen keskeytymisen syynä oli se että mun elämään tuli niin paljon ikäviä asioita ja niiden ohella siihen opiskeluun keskittyminen oli tosi vaikeeta. Jäin paljon muista jälkeen ja sitten päädyin siihen että lopetan kokonaan. Toisella kerralla sitten kaikki ne hirveät asiat tuli mieleen siitä koulusta ja se häiritsi keskittymistä josta syystä taas jäi opiskelut kesken... Ehkä joskus vielä onnistuu. Töitä oon paljon yrittänyt hakea mutta kun ei oikeen minnekkään oteta kun ei ole mitään koulutusta yms. Ja niinhän se menee.

bubunen Kiitos! :heart: Jep, ollaan me täällä viisampia kuin jotkut ennakkoluuloiset ihmiset :)

Miks mulla on nyt semmonen tunne, ettei pikkusella ole kaikki hyvin :( Pari päivää sitten mulla tuli alaselkään semmonen ihmeellinen pisto, joka sattui niin paljon että ei ole iha just totta. Se säteili tonne alamahaan ja just kohdun kohalla tuntui semmosta kuplintaa ja jomotusta. Se oli ihan hirveetä! Se tuntui vähän samalta kuin menkkakivut mutta alkoi alaselästä, mutta jostain tosta vasemman puolisen jenkkakahvan kohdalta. Ei mua oo koskaan sattunut sillä tavalla. Sillon tommosia kipuaaltoja tuli 2 kertaa ja ne kesti yhteensä ehkä jotain 10min. Sitten viime yönä heräsin normaali tapaan 2-3 aikaan ja ihmettelin että miks tuntuu tällästä painetta taas... Ajattelin että pissattaa vaan niin paljon, koska herään aina siihen aikaan vessaan. Sitten kun vessaan pääsin niin alkoi saman tien se sama kipu. Vääntelin ja kääntelin siinä vessanpöntöllä kun sattui niin paljon! Siis niin paljon että meni oikeen kylmätväreet koko kehosta ja vähän alko oksettamaankin... :whistle: Se meni kyllä iha muutamassa minuutissa ohi, mutten sieltä vessasta päässyt mihinkään ennen kun se kipu loppu koska vähän päässä heitti semmosen rääkin aikana... Nyt huolestuttaa... Ei mulla mitään vuotoja kyllä oo ollut.. Hmm.. Pitää varmaan neuvolassa tästä kysyä :/ Ei nimittäin miltään normaalilta tunnu enää...
 

Yhteistyössä