~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Jendde tsemppiä!!! Jospa siellä ois joku hermo pinteessä alaselässä, kun sieltä lähtee kipu säteilemään? Osaisikohan Siili sanoa jotain, kun hän on fysioterapeutti (eikö Siili?)... Kyllähän sitä raskausaikaan kuuluu kaikenlaisia kipuja, et toivotaan et olis normaalia. Ja oliskohan niitä ollut enemmän, jos siellä tapahtuisi jotain pahaa? Pidän hirmuisesti peukkuja, että kaikki on hyvin!!! :heart: :heart: Ja soita ihmeessä neuvolaan/lääkäriin, jos tuntuu että olet huolissasi!!! :hug: :hug:

Lauru mulla tuli oireet heti 4. viikolla, mut raskaudet on tooosi yksilöllisiä. Joillakin on vaikka mitä ja heti, joillakin ei mitään ja silti kaikki on ihan yhtä hyvin. Ja sekin on kuulemma normaalia, että oireet aaltoilee, välillä ei mitään ja välillä vaikka mitä. Ja silti musta ainakin tuntuu välillä epätodelliselta et oon raskaana, vaikka oireita on ihan kiitettävästi. Älä murehdi, vaikka et mitään oireita saisikaan... Mä en todellakaan valita, oon vaan hurjan kiitollinen että saan olla raskaana, mutta oon ollut kuin pahassa krapulassa oikeastaan joka päivä viimeisen 3,5 viikkoa B) B) Mulla on muuten sama, keksisin tytölle nimiä vaikka kuinka paljon, mut pojan nimien keksiminen on paljon vaikeampaa. No, onhan tässä vielä aikaa :) Kyselit ammattia/opiskelupaikkaa... Työskentelen päiväkodin johtajana, osan aikaa myös lastentarhanopettajana. Nyt on takana parin viikon loma!! Loma :heart:

Mulla olis torstaina gynekologi, koska luulen että mulla on hiiva. Ja se ottais ultran samalla. Jännittää... Nyt kun tiedän et se ultra ois niin ku torstaina, ni mä oon ihan hermoraunio. Mitä jos kaikki ei olekaan hyvin? Nyt en yhtään löydä enää mitään rauhaa sisältäni, että kaikki ois hyvin. Jos ei olekaan, niin mitä mä sitten teen??? *repii hiuksiaan*
 
lauru voin taas kertoo ihan erilaisesta raskauden alusta, sillä kokemukseni on aivan täysin samanlainen kuin sinulla. ei MITÄÄN oireita, vieläkään. noh, alavatsakipuja on ollut joo, mutta en niitä tavallaan raskausoireiksi laske. pari viikkoo oli kanssa sellanen olo, ettei tiedä pitäiskö uskoa vai ei. se ei ollut mikään kokemus, se oli tieto mikä mulle annettiin sen tikun välityksellä. siksi oli vaikea uskoa, että se ihana asia tapahtui mun kehossa, kun mulle ei tavallaan kerrottu siitä mitään! :LOL: varhaisraskauden ultrassa käynti helpotti hieman, mutta on sitä edelleen ehkä vähän vaikee uskoa, enne kun se vatta alkaa näkyä... ;)

jendde mulla oli myös niitä vatsa- / selkäkipuja sillon kun huolestuin kunnolla ja vietin aikaani siellä päivystyksessä. sanoivat, että ne kuuluvat asiaan, ja jos verta ei ole, niin ei periaatteessa ole syytä huoleen. :) :hug:

bubunen tavallaan toi äskeinen pätee myös sinulle ;) ja hiiva on yksi raskauden merkeistä tooooosi monilla naisilla. joten no worries, pääset nauttimaan siitä ihanasta näystä siinä ruudulla!! aaaah, se on ihanaa! :heart:

niin ja noista nimistä: vanhat nimet on tosi ihania, ainakin osa! :p itellä on sellanen ongelma, että kun työn puolesta tapaa tosi monia lapsia ja työskentelee heidän kanssaan, niin tavallaan aina sen tietyn nimen yhdistää tiettyyn lapseen. eli en voisi kuvitella antavani lapselleni sellaista nimeä, esim. jos jonkun lapsen ja perheen kanssa on ollut kivikkoinen tie kuljettavana... niitä on muutamia... oli tosi sekava selitys, mutta ehkä joku ymmärtää! ;) eli täytyy miettiä sellaisia nimiä, mitkä eivät ole työn puolesta tuttuja.

perjantai ( = np-ultra ) lähenee, tosin piinaavan hitaasti! :kieh: :headwall:

12+2 :heart:
 
Sartsa83
Hiukset värjätty, jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!! :LOL:

jendde Mulla on kans kuulemma kohtu eessä.. oon tosiaan siis vasta 8+5 mutta mulla silti jo vähä pömpöttää masu ja masussa näkyy semmonen raskausviiva. :D ...kummipojan äippä vaan huomautti kun käytiin siellä ultrassa. :D .. sitten ite eilen tarkastelin kovasti että pitikös se nyt paikkansa. :) ..H&M:stä ite tilasin mammavaatteita.. tulevat sopivasti kuun vikalla viikolla kun riskiviikot tulee täyteen. :) Alkaa varmaa sit jo oikeesti tarviimaankin niitä. :p

Siili Mä en oo oikein siellä esikoisten puolellakaan enää kirjotellu.. aina välillä tulee käytyä siellä mut koko odotusaika osasto on mulle nyt pannassa. Kiitos. :heart: Kyllä vähän joutu huokaseen et kaikki on vihdoin hyvin taas. Nyt vaan toivotaan että kaikki pysyykin hyvänä. Torstaina pitäs mennä takas työharjotteluun ... oon ollu sit lomailemassa yhteensä 2,5viikkoo, mut minkäs teet kun lääkäri kirjotti saikkua, mikä on hyvä asia. Jotenkaa suoraan sanoen ei ees huvittais mennä töihin eikä kouluun enään, mutta mä saan siitä koulutustukea ja rahaa kuitenkin tarvitaan aina. Mut ei tuo ala kiinnosta mua. Nyt mä oon sen tajunnu. Harmittaa vaan että luulin sen olevan sitä mitä haluan. Mutta nyt tiiän että haluan joko olla koneenasentaja tai sitten poliisi. :)

bubunen Kiitos. :heart: Juu, pikkasen säikäytti. Onneks kuitenkin kaikki on hyvin. :) Mun kummitytön äidillä oli myös kahdet kuukautiset kummityttöä oottaessa. Ja esikoisensa hän sai tosiaan 15-vuotiaana ja tän kummityttöni 18-vuotiaana. :) Ja todella hyvä äiti on. :)

lauru Mulla kans ekat oireet noin 4. viikolla vähän ennen kun plussasin. :) Ekat oli tissit vaan sivuilta kipeet ja väsytti ihan hulluna. Sitten alko tulee vähän etova olo ja jostain ruoista alko sattuun mahaan.

jendde Kysy ihmeessä neuvolasta. Ei tuo välttämättä mitään tarkota, mutta kannattaa kysästä. Ei tuo varmasti mitään kivaa ole ja tommoset kovat kivut huolestuttaa. Ilmota sitten mitä neuvolassa sanottiin!
 
sartsa toi viivahan vanhan kansan uskomuksen mukaan tietäisi poikaa!!! :D :heart: mutta kuten aiemmin todettua, uskoo ken tahtoo... ;)

mä oon niin kade teille, jos teillä jo vatsa näkyy! täällä riskiviikot ylitetty, mutta mahasta ei tietoa. (toivottavasti se sieltä tulee, ettei tää tarkoita mitään...) toisaalta se mahan puuttuminen ei vielä haittaa, kun yritän piilotella tätä johtajalta niin pitkään kuin mahdollista, ettei se pakottaisi mua pitämään lomia hiihtolomalla. se tosin on maaliskuun ekalla viikolla, joten voi tehdä tiukkaa piilotella sinne asti... :LOL:
 
bubunen Voi olla, että on vaan jokin lihas tai hermo vähän jumissa tuolla... Kun ei se sillä lailla lähtenyt edes alaselästä vaan kummallisesti jostain tuolta sivuilta ja ihan jostain sisuksista :D Mutta kovasti tuntui samanlaisilta kuin menkkakivut. Voi olla vaan ihan tavallista kohdunkasvua ja sitä kun se alkaa nousta ylemmäs ja irtoaa oikeen kunnolla sieltä lantion liitoksista. Ehkä. Noin vois ehkä päätellä. Mulla just oli hartiassa ja lantiossakin jotkut lihakset ja hermot ja vaikka mitkä jumissa, että kai tämä vaan kuuluu sitten näihin raskauden vaivoihin :kieh:

Tsemppiä ultraan! Toivotaan että kaikki on hyvin! :heart: Mulla taas on torstaina hammaslääkäri. Mielummin menisin minäkin vaikka ultraan :p

bambina Niin toi on kyllä ihan totta mitä sanoit. Mä oon jo päättänyt etten halua hössötellä liikaa, kun kuitenkin tietää että millon ja mistä kannattaa huolestua. En sitten tiedä mistä nuo kivut tulee, mut koitan nyt vaan pitää matalaa profiilia, ei vaan jaksa stressata ;)

Tsemppiä np-ultraan! :heart:

Satrsa Noniin, sit sullakin alkaa kohta varmaan se pötsi oikeen kunnolla pullottamaan! :) Mä taisin joskus tonne heinäkuisten puolelle laittaa kuvan mahasta joltain 9.viikolta niin kyllä mulla sillonkin näkyi jo ihan selvästi. Mulla ei vaan sitä "raskausviivaa" ole vielä. Tai eihän sitä kaikille edes tule. Mäkin tilasin tänään H&m:ltä äippäfarkut. Oli pakko tilata kun aina kaikki viedään alta, varsinkin ne pienimmät koot yleensä loppuu ekana. Nyt siellä oli kokoa 34, niin tilasin ne, saas nähdä onko hyvät. Ainakin siitä kuvasta ne oli tosi kivan näköset, mitä nyt se mahan päälle vedettävä juttu oli vaalean sininen eikä musta niinkuin olisin halunnut, mutta väliäkös tuolla ;) Ja sit kaiken lisäks ne oli vielä ainoot sellaset missä lahkeet ei ole pillimallia. (en tykkää käyttää semmosia kun mun jalat näyttää niin tyhmiltä semmosissa :D) Mullakin luki siinä että tulis joskus kuun puol välissä. Vois kyllä tulla jo aikasemmin kun ei mee enää mitkään omat vaatteet kunnolla päälle :kieh:

Taidan soittaa huomanna neuvolaan ja kysästä näistä kivusta... Tai sitten vaan kiltisti odottelen seuraava neuvolaa (2 viikon päästä). Nyt ne kivut taas helpotti. :whistle:

Hitsi kun tuli nukuttua päikkärit. Nyt on alkanut se alkuraskauden väsymys taas tulla. Jutshan se kerkes pari viikkoa olla pois... Heräsin vasta äsken ja kauhee nälkä, ruokaakin olis pitänyt tänään vielä tehä. Viittisköhän sitä vielä? :D Joo, kyllä mä lähen jotain ruokaa rakentamaan :wave:
 
Sartsa83
bambina Just soitin mun todella hyvälle ystävälle, jonka tuoreimman pojan kummejakin ollaan ja kysyin että tuliko hänellä jommasta kummasta lapsesta viiva. Hänellä oli tullu tytöstä, kun taas kummipoikani äidillä (miehen veljen avokilla) oli tullu pojasta viiva... eli mikään ei kerro mitään. :) Kaikkihan määräytyy siinä vaiheessa kun poika- tai tyttösiittiö ui munasoluun perille. :)

Niin no.. ei mulla raskausmasua vielä ole.. se on turvotusta ja sit oon lihonu tässä ekojen viikkojen aikana. Mutta raskausmahaa se ei vielä varsinaisesti ole. Että ei huolta bambina. ;) Kyllä se alkaa hyvinkin pian sullakin näkyä. ;)

jendde Niin tosiaan kuten bambinalle sanoin niin ei tää nyt oikein sillee raskausmasua ole... välillä on kovempi mut enimmäkseen löysä... juu, mä kans semmoset farkut tilasin sieltä. Mun vartalo ei näytä hyvältä pillifarkuissa. Ostan siis aina leveelahkeiset. :) Heh.. toi väsymys näköjään tulee ja menee.. itelläki tuntuu välillä olo paljon pirteemmältä ja välillä on koko ajan väsyny. Mä tein eilen taas niiiiiiin hyvää jauhelihakastiketta ja keitin perunoita et taidampa käydä hakemassa itelleni annoksen. :) Kun ruoasta tuli puhe. :)
 
bubunen itse oot kultainen. :heart: :heart: Ja loistava asenne, turha surkutella mennyttä. =)
Noi sunkin luettelemat nimet on tosi kivoja!

Jendde, sori kirjoitin vähän epäselvästi.. Siis lähettävät Vausta uusille jäsenille sen kirjapaketin noin 4 vkon välein, eli jos sattuu liittymään sinne just kun se paketti on lähetetty, joutuu odottamaan sen 4 vkoa, mutta jos liittyy just kun se paketti ollaan lähettämässä, sen saa melkein heti. Mutta siis, ei ole enempää paketteja tulossa - ikävä kyllä! :)

lauru, mulla raskausoireita on ollut aika "aaltoilevasti", mutta ekaa kertaa oksensin jo muistaakseni joku 10 pvää oviksen jälkeen. Sen jälkeen en olekaan niin voimakasta pahoinvointia tuntenut, vaikka tietyt hajut tms. saa kyllä oksennuksen kohoamaan kurkkuu asti. Väsymystä on ollut noin vkolta 5 lähtien. Mutta kuten täällä on moni todennut, oireetonkin voi olla. :)

Luin muuten hesarista tai jostain juuri taas ihanan, jollain tavala söpön nimen: Menni. Tytön nimi ilmeisesti. Oon kyllä laurun kanssa samaa mieltä tuosta nimen valinnasta, me yritetään pitää mielessä ettei valita liian omituista nimeä lapselle ettei sitä kiusattais. Mutta toisaalta ymmärrän hyvin, että jotkut haluavat "omituisen" ja erilaisen, harvinaisen nimen antaa ja se on ihan ok.
Kävin muuten leikkimässä tuolla väestörekisterikeskuksen etunimitilastolla. Suomessa on yksi Siili-niminen nainen! :D
Muita "löytöjä":
Tarzan-niminen mies
21 Brooke-nimistä naista ja 1 mies
4 Ridgeä (no miehiä tietysti)
4 Naurista, miehiä
10 Puolukkaa ja 25 omenaa, kaikki naisia

käykääpä itsekin leikkimässä: http://verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1 :D

jendde kyllä kaikki on varmasti ihan hyvin! :heart: Mä en ikävä kyllä oikein osaa auttaa, ei "sytytä lamppuja" noi sun oireet, jos ne kerran alkaa jenkkakahvan kohdalta. Hmmm.. Mutta voi hyvinkin olla että sulla on joku lukko siellä alaselässä tms., eli ei varmastikaan mitään vakavaa! Soita vaan rohkeasti lääkäriin tai neuvolaan, jos vielä kipu kiusaa. Ja jos sulla on kylmä-/lämpöpussi niin voisit kokeilla auttaako se, jos laitat sen selkään/kylkeen.
Ja tosiaan, kaikenlaiset selkä- ja vatsakivut kyllä kuuluvat raskauteen. Älä huoli! :heart:

bambina ymmärrän hyvin mitä tarkoitat tuolla nimijutulla! Sama juttu täällä, tosin "onneksi" en enää tee lasten kanssa töitä niin tällä hetkellä ei ole tuota ongelmaa.
Perjantai on täällä ihan just. :D Tsemppiä np-ultraan!

Sartsa, poliisikouluun sitten vaan kunhan vauva on syntynyt! :)

 
siili juu, perjantai on jo ylihuomenna!!! :D hitaasti mutta varmasti se sieltä tulee...

sartsa no niin, tässä se sitten nähdään, mikään ei siis todellakaan tarkoita mitään! :LOL: eli ei muuta kun rakenneultraa vaan odottelemaan, turha kai näitä uskomuksia on enempää luetella, kun kaikki näköjään on täysin kumottavissa... ;) vaikka itse niihin tosin koskaan ole uskonutkaan... mutta onhan se kivaa mielipeliä (kuulostaa tyhmältä suomennettuna mindgame!) :D

ja nää penteleen pakkaset sais jo loppua!!! :kieh: tai ainakin vähän hellittää...

12+3 :heart:
 
:wave: 19 vuotias esikko odottaja. en ole varma viikoista mutta ajatuksella 7+3 mennään nyt. ultrassa sitten jossain vaiheessa oikaistaan asiaa jos on tarvetta. LA menee elokuun lopulle. 22.8.

Pahoinvointia ja väsymystä päivästä toiseen. etoo melkein 24/7 mikään ei auta. täytyy vaan yrittää kestää. toivottavasti viikot tästä nopeesti etenis että loppuis jo tää etominen. neuvolaan olit matka ensiviikolla tiistaina. saa nähdä mitä siellä tapahtuu ja millanen täti siellä on vastassa.
 
tervetuloa pieniminä!! :flower: jossain palstoilla olen sinut tainnut "nähdäkin". :) onnea raskaudestasi! :heart: toivotaan, että alkaisi pian helpottaa, mutta koita ajatella positiivisesti, että hyvän asian puolesta voit pahoin... ;) vaikka hyvähän se täältä on huudella, kun ei ole joutunut moista kokemaan. ja toivotaan, että neuvolantäti olis mukava... omat kokemukset olivat ainakin hyviä. oon käynyt nyt kaksi kertaa: toisen virallisen ja toisen epävirallisen (omasta paniikista johtuvan) ja silloin toinen täti yritti kuunnella sydänääniä, kun oma oli jo joululomalla. molemmat olivat nuoria ja ihania! :)

noista nimistä vielä... meillä miehen kanssa tyttöjen nimet olis jo mietitty ja niissä ajatukset kävivät todella hyvin yksiin, mutta poikien nimistä vielä kovasti väitellään. ja se onkin tässä pahinta, koska olen siis aivan varma että poika tulee. joten kättä väännetään vielä varmaan ristiäisissäkin! :LOL:

12+3 :heart:

ai niin, ja me kun on yritetty keksiä tuota kutsumanimeä tälle möykylle, niin ideoita on nyt tullu vähän muualtakin ja niitä olis: no tietty tuo möykky, nyytti, muukalainen, pikkumyy (meidän oma inside-juttu, kun mies silloin alkuaikoina piti mua sellaisena pienenä ja pippurisena kuin pikkumyy.. ;) ), majesteetti... musta tuo majesteetti on aika hauska, vaikka en tiedä sopiiko syntymättömälle lapselle! :LOL:
 
Pieniminä Tervetuloa :) Kyllä se pahoinvointi aikanaan helpottaa, siihen vaan voi mennä pieni hetki... :D Mulla ainakin pahoinvointiin helpotti jonkin verran hedelmät (mandariinit ehkä eniten) ja kylmä vesi/mehu. Myös se auttoi kun aamulla söi jotain pientä ennenkun nousi ylös, tai edes joi jotakin makeeta mehua tms.

Sartsa Kyllähän mullaki varmaan aika paljon tästä masusta on pelkkää turvotusta. lltaa kohden se aina isontuu kun kaikki pahimmat turvotukset on aina silloin :D Mä myös ostelen aina vaan noita vähän leveälahkeisempia farkkuja.. Niitä vaan on jotenkin hankala löytää kun joka paikassa on enemmän niitä pillejä. Yleensä menee tosi vaikeeks hyvien farkkujen löytäminen, ainakin mulla :kieh: Tai sit oon vaan liian nirso.
Ja tosta väsymyksestä, niin mä voisin ihan mielelläni nukkua vaikka kaikki päivät putkeen. Siltä ainakin tuntuu :D

Siili H Aika hauskoja noi nimet :LOL: Ei kyllä tulis ihan ekana mieleenkään antaa vaikka omalle lapselle nimeksi Puolukka tai Omena. Onhan noita vaikka mitä ihan älyttömiäkin nimiä olemassa :D
Mäkin luulisin että kaikki on pikkusella on hyvin. Luulen että noi kivut johtui siitä kun kohtu lähtee nousemaan, yms. Vielä pari päivää sitten kohtu tuntui tossa ihan alhaalla, ja nyt tänä aamuna kun kokeilin niin tunsin sen tossa pari senttiä navan alapuolella :eek: Eli siellä on varmaan vaan joku huima kasvuspurtti meneillään :)

bambina Toi majesteeti oli kyllä hyvä :LOL:

Tänään poksahti sitten 14 viikkoa täyteen :heart:
 
Sartsa83
Siili Näin varmaan tarvii tehä. Kunhan maltan jättää pienokaiseni tarhaan hoitoon.. ellen sitten odota jo siinä vaiheessa toista, koska vähän mietin että jos meitin eka muksu on kiltti, niin kyllä mä sitten alan hankkiutuun raskaaks viimestään siinä vaiheessa kun herra tai neiti täyttää vuoden. :) Haluun saada alle 30v kaikki lapseni (ne kaks, joita oon haaveillu saavani). Mutta ei tässä onneks kiire ole. Voin hyvin olla 30-32v kun musta tulis poliisi. :) On sit kuitenkin vielä n. 20v aikaa tehä töitä. :) Niin partiossa kuin jotain muutakin, mikä nyt sitten innostais. :)

bambina Totta. Kiva on leikkiä että kumpikohan sieltä ois tulossa, mutta mikään ennuste ei pidä paikkansa. Eli maaliskuun lopun rakenneultraa sitten odottaen.. luultavasti joskus sillon se tehdään kun viikkoja sillon pitäs olla sen 19-20. Joo.. useimmat englannista suomeen käännetyt sanat on niin typeriä Suomeks et siks varmaan joissakin suomennuksissa kääntäjä on keksiny jonkun vastaavan sanan suomesta jonka se on sit mieluummin laittanu lauseeseen.. esim. toi mindgame vois suomeks myös olla ajatuspeli. ;) Kuulostaa vähän paremmalta. :)

Tervetuloa lämpimästi Pieniminä!! :wave: Ootko miettiny menisitkö varhaisultraan katsomaan paljonko viikkoja olis? :) Ootko kokeillu pahoinvointiin näkkileipää tai tuc-keksejä? Ne yleensä auttaa. :) Ja sit hedelmät ja vihannekset. Kokeile eri juttuja ja katso mikä vois sulla auttaa. :)

bambina "teidän majasteettinne siellä mahassa.. mitä te oikein luulette tekevänne äidillenne.. äitinne kylkiluut ovat kohta murskana kun siellä niin kovin potkitte" :LOL: Joo, hauska nimi todellakin. :D Toi pikkumyy on kans ihana. Mä tykkäsin kaverin nimityksestä omalle masulleen sillon kun se vielä ootti meijän kummipoikaa, Tuukkaa. Se anto tälle nimeksi "Mysti" .. vähän niinkun mysterious, tuntematon. :) Musta se oli tosi kiva. Mut en viitti ite antaa samaa omalle, koska se ei tunnu omalta, joten meijän on sitten Pähkinä niinkun mies tokas siellä ultrassa. :D Meillähän nuo pojan ja tytön nimet on periaatteessa keksitty jo.. ainakin etunimet, mutta sitä kun ei sitten tiedä, näyttääkö lapsi yhtään nimeltään.. joten katsoo nyt sitten, odotetaanko vielä syntymään saakka ja katsomaan minkä nimiseltä lapsonen näyttää. ;)
 
Sartsa83


HEINÄKUUSSA POKSUU

jendde.....................18v..........7.7........................KOS
bambina...................26v.........16./18.7................KHKS

ELOKUUSSA POKSUU

Sartsa83..................26v..........10.8......................TAYS
Siili H........................24v..........19.8......................KHKS
Pieniminä.................19v..........22.8......................SATKS
bubunen..................30v..........31.8......................TYKS
LauraAnnika............................................................

SYYSKUUSSA POKSUU

lauru........................25v..........1.9.......................OULASKANGAS




 
Sartsa83
jendde :LOL: Musta tuntuu että MULLA on vaikee löytää aina farkkuja, mut hyvä jos jollain muulla on yhtä vaikeeta. ;) Joo, no jos ihan tarkkoja ollaan, niin vaikka kirjotin facebook statukseks että "eiköhän olla jo tarpeeks levätty?" .. ja jotain työharjotteluun huomenna ahkerana, niin ei se nyt ihan paikkansa pidä. Jossain on vielä huijattava ja tuonne facebookiin pidän viimeseen asti pois raskausilmotukset. En halua kuuluttaa sitä koko maailmalle. Pointti siis oli, että ei huvittais/jaksais mennä työharjotteluun eikä kouluun. Mä oisin jo ihan valmis oleen kotiäiti.
 
jendde onnea poksumisesta!

sartsa itse laskin, että helmikuun vika päivä poksuu 20 viikkoa, jos ne ei kovasti np:ssa muutu. piiiiiitkä aika! juu, toi majesteetti on tavallaan kyllä ihan hauska. onhan se meille ihan kuin kuninkaallinen ja siten häntä yritetään kohdellakin...ainakin siihen ensimmäiseen uhmaan asti...! :LOL: pikkumyy olis tavallaan myös ihan omiaan, mutta on ehkä liian tyttömäinen, poikaa kun odotan. sulo on myös ihan kiva, kun varmasti on maailman suloisin! :heart: :heart:
ja samat sanat, olisin ihan valmis jäämään jo kotiin! ja hävettää myöntää, kuten tuolla heinäkuisissakin kirjoitin, että vaikka omaan mielestäni erittäin korkean työmoraalin, niin kyllä olen jo miettinyt sairaslomaa ennen ä-lomaa. :ashamed: hävettää myöntää tällaista, mutta uskon myös, että siinä vaiheessa työkykykään ei enää ole parhaimmillaan.
 
kaikki on käyty läpi hedelmistä, suolaseen ja makeaan. etoo lähes poikkeuksetta 24/7 ja itseasiassa syöminen melkein vaan pahentaa tilannetta kun sitten taas tyhjä maha on yhtä paha kun täysikin :D

en ole menossa varhaisultraan koska pian on kumminkin np-ultra edessä. viikkoja kertyy kokoajan enemmän ja enemmän. ei ole rahaa eikä kyllä niin suurta uteliaisuutta. kumminkin heitto voi olla viikon verran suuntaan tai toiseen ei sen enempää. ei sinällään ole suurta väliä tuolla heitolla. kunhan olisi vaan papunen matkassa hyvin mukana. oireet viittaisi että kaikki on hyvin mutta eihän sitä koskaan tiedä.

sairaala on SATKS
 
Hellurei taasen!

Olitte puhuneetkin tuolla aikaisemmin alkuraskauden ultrasta.. ajattelin vielä kantaa oman korteni kekoon, vaikka kaikki muut ovatkin jo kertoneet aikovatko käydä/ovatko jo käyneet. Sorry, kun kaivan asian taas esille, mutta en ollut vielä mukana tässä pinossa, kun olitte asiasta keskustellut.. ;)
Elikäs itse kävin ekassa ultrassa (4.1) jo 5 + 3, koska Jorvista (jossa kävimme lapsettomuustutkimuksissa) sanoivat, että sinne sitten heti varhaisultraan, jos ja kun tutkimusten/hoitojen aikana raskaudun. Tuolloin ei vielä näkynyt muuta kuin sikiöpussi ja ruskuaispussi ( oikeessa paikassa kuitenkin :) ), mutta kätilö oli sitä mieltä, ettei noilla vkoilla vielä muuta kuuluisikaan näkyä (toivottavasti oli oikeassa!!). Sain uuden ajan tasan kahden viikon päähän tuosta ekasta ajasta eli 18.1 ja silloin pitäisi sitten jo sikiön ja sykkeen näkyä, jos kaikki hyvin. Tuntuu, että tuun hulluksi tässä 1,5 vkon aikana, mutta ei auta kuin odottaa.. ja tietty toivoa parasta :heart:

Paljon olette nimistä puhuneet, mulla on jo pitkät listat tehtyinä sekä pojan että tytön nimistä,joista tykkään :LOL: Muutamia mainitakseni, pojalle: Aaron, Benjamin, Jimi, Kasperi, Lukas, Sebastian, Theo.. ja tytölle: Aada/Ada, Aleksandra, Iines, Jasmin, Lili/Lilli, Sofi/Sofia, Viola etc. :D
 
Nyt tulee omaa napaa heti alkuun, koska olen niin jännittynyt... Tällä "mammalla" ei ole mitään tekemistä sen rennon odottajan kanssa, joka halua(isi)n olla... :( Eli päätin ottaa sen ultran huomenna, koska sinne nyt joka tapauksessa menen ja maksan, ja mua jännittää ihan hirveästi. Miten joku pieni ja näin alussa oleva voi olla nyt jo näin tärkeä? Mä pelkään ihan kamalasti, että siellä on joku tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno tai kohdunulkopuolinen raskaus. Ei pitäisi ajatella näin, ja pinnistelen kovasti että en ajattelis näin pessimisesti, mutta pelkään et asiat ei voi olla näin hyvin ja mennä näin ihanasti... Ei mulle. Ääääh. Olispa se jo ohi.

sori, nyt ei irtoa mitään muuta, tässä pyöritään nyt niin tämän oman navan ympärillä. Oli paljonkin sanottavaa teidän kivoihin juttuihin, mut ei nyt vaan pystynyt kirjoittamaan.

Halaukset kaikille, t. tärisevä bubunen :/
 
Bubunen, onnea kovasti sinne tämän päivän ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin ja sun pessimistiset ajatukset ois ihan turhia. Uskon ja toivon kovasti niin! Tulehan sitten heti kertomaan meille, että mitä siellä selvisi. Hauskaa päivää myös muille ketjulaisille!

LauraAnnika, mä oon kans tykästynyt kovasti nyt tuohon Aada-nimeen :)

Näin vähän teksti tällä kertaa, taidan jatkaa töitä :)
 
Sartsa Joo, mullakin on sama juttu etten halua kuulutella tätä raskaustta kaikille. Enkä mäkään facebookissa ole mitään raskausjuttuja laittanut vielä kertaakaan. Ja tuskin laitankaan. Mulla on siellä kavereina niin paljon sukulaisia ja kavereita jotka ei tästä todellakaan vielä tiedä niin parempi vaan pitää ihan omana tietona niin kauan kun mahdollista :) Mäkin olisin jo valmiina kotiäitiyteen :D Vaikka kotonahan mä olen nytkin päivät pitkät, mutta sit kun sen lapsikin on tässä niin on varmaan vähän enemmän tekemistäkin päivisin.

LauraAnnika Mä oon jostain lukenut, ettei vielä noilla viikoilla mitään kuulu näkyäkään (ihan niinkuin kätilö oli sull sanonutkin). Sehän on hyvä juttu jos siellä sentään on kaikki oikeassa paikassa. Eiköhän siellä sitten pikkunen näy seuraavalla kerralla :heart: Mustakin tuntui ihan toivottomalta odotella monta viikkoa sitä np-ultraa, mikä oli siis ensimmäinen ultra, mutta kyllä se aika lopulta meni iha nopeesti. Nyt sitten pää räjähtää kun pitää vielä kuukausi odottaa rakenneultraa |O :D

bubunen Tsemppiä ultraan! Toivotaan että kaikki on hyvin. Tulethan sitten kertomaan miten meni?

Mä en keksi mitään nimiä lapselle. Teillä kaikilla on jo kunnon listat valmiina mutta mä en vaan keksi yhtään mitään :D Tai kyllä mä aikasemmin keksin, mutta kun miehelle ei käyny mikään niistä, niin nyt on tehtävä vähän vaikeempi. No onhan meilläkin jo pojalle nimi valmiina, muttei tytölle sen kummemmin... Hmm.. Toivottavasti tulee poika :D
 
Sartsa83
bambina Sama. Mä mitä luultavammin jään saikulle ennen ä-lomaa, etenkin jos mun maha kasvaa tätä vauhtia! :D Musta toi Majesteetti on teille ihan paras! :heart: :hug:

Pieniminä Voi ei. No ei oo helppoa sulla sen pahoinvoinnin kanssa. Jaksamista!

LauraAnnika Kivoja nimiä. :) Aleksandra on yhtenä vaihtoehtona meillä tytön kolmanneksi nimeksi jos tyttö tulee. :)

bubunen Sun pelkos on ihan ymmärrettävää, mutta kultaseni: älä pelkää liikaa. :heart: Pian asiat selviää sulle. :heart: :hug: Tulehan ilmottamaan miten meni.

Aada-nimestä vielä. Mulla on kummityttö nimeltään Aada Sofia. :) Meillä siis yhtenä vaihtoehtona Sara Emilia Aleksandra tai Sara Emilia Anneli (mun toinen nimi on Anneli) .. ja jos poika.. Valtteri. :heart: (jos lapsi vaan Valtterilta näyttää) Toisissa nimissä on vielä hiomista mutta Antero tulee johonkin kohtaa kun mieheni kolmas nimi on Antero ja mun suvun miesten toinen tai kolmas nimi on Antero. :)
 
Pieniminä, tervetuloa! Taisit hetken olla tuolla esikoisista haaveilevissa?

bambina toivotaan et teille tulee tyttö niin ei tuu ristiäisissä tappelua nimestä ;) :LOL:
nuo kutsumanimet on kaikki kivoja, tuo majesteettikin on hauska. :D

jendde hyvä että oot itsekin sitä mieltä että kaikki on hyvin, mitä sitä turhaa stressaamaan! :) ja varmaan syynä just joku toillainen kohdun nousu tms. onnea 14 viikon täyttymisestä!

ja nuista nimistä vielä.. noi mitä luettelin aikaisemmin, on kivoja nimiä mutta ei välttämättä meille sopivia nimiehdokkaita. ei olla oikeastaan vielä kamalasti mietitty Toukan nimeä, ehkä sit kun (jos) tietää sukupuolen.

bubunen :hug: miten meni ultrassa?

noista saikuista.. mulla on nyt ajoittain sellainen olo, että voisin jo hyvinkin jäädä kotiin, ei huvita kamalasti työt. mutta toisaalta en halua jäädä saikulle vaan tehdä työt äitiysloman alkuun asti, en oikein osaa sanoa miksi. mulle on sanottu etten varmaan voi työn luonteen takia jatkaa loppuun asti, mutta yritän kuitenkin. =)

Siili & Toukka 8+0
 
Bubunen ilmoittautuu ja kiittää hirmuisesti kaikkia ihanaisia palstakavereitaan tsempistä ja tuesta (sartsa kyllä, pelkäsin aivan liikaa ja tiesin sen itsekin)!!! :flower:

Pääsin nyt vasta koneelle, koko päivä menikin yhtäkkiä kaikenmaailman asioita hoidellessa ja nyt istun kunnolla ekan kerran. Onneksi kunto aamun 10 oksennuksen jälkeen on ollut ok...

Ultrassa oli kaikki hyvin, sieltä löytyi viikkoja vastaava pikkuinen, jonka sydän pampahteli kovaa vauhtia! :heart: :heart: Sain epäiltyyn ja löydettyyn hiivaan lääkkeet, onneksi sekin... Ja tuli tosi hyvä mieli, kun lääkäri sanoi että nyt kun kaikki oli näin hyvin ja syke löytyi, keskenmenoriski on vain n. 2 %. Ainahan jotain voi tapahtua, mutta kyllä mun mieli keveni. Älkääkä nyt ottako tätä kannanottona puolesta tai vastaan, ihailen vilpittömästi kaikkia jotka pystyy odottamaan vko 12 asti ;) ;)

Kiitos vielä kerran tuesta :heart: :heart: Tää nyt alkuun ja sit alan lueskella teidän viestejä.
 
bubunen Onnea hyvästä ultrakokemuksesta!!!!! :heart: :hug: mahtavaa että kaikki oli hyvin. onhan se hyvä kun pääsee tarkistamaan tilanteen, nimim. itsekin turhasta pelästynyt!
mutta se pelko ei mulla ainakaan lähtenyt pois, ennen kuin olin saanut asiaan varmuuden. silloin mullekin sanottiin, että keskenmenoriski oli jo lähellä nollaa, joten sen jälkeen olen osannut olla yllättävänkin rauhallinen.

nyt tietty tuo np kun odottaa, niin tottakai se stressaa!! jotenkin en yhtään pelkää sitä, että vaaville olis sattunut jotain, uskon että se siellä elossa on ja sydän sykkii, mutta tietty ne kromosomipoikkeavuudet pelottaa aivan järkyttävästi! :'( mutta huomenna ollaan jo paljon viisaampia.

lauraannika ihania nimiä! ja tiedän, kuinka pitkältä tuo 1,5 vkoa tuntuu, mutta luota siihen, että kaikki on kunnossa!! aika menee kyllä yllättävän nopeasti, sillä muistan kuin eilisen päivän, kun olin itse tuossa samassa tilanteessa odottamassa toista varhaisultraa! :D

jendde äläpä noista nimistä huoli, sulla on vielä puoli vuotta aikaa miettiä niitä!! :D ja sit helpottuu paljon, kun saa sukupuolen selville, jos sen meinaa kysyä.

vielä nimistä: itse tykkään tosi paljon poikien nimistä oskari, valtteri, santeri, aaron jne. mutta lähisukulaisilla on R-vikaa, niin ei viitsitä sen takia antaa nimiä, missä R-kirjain.

12+4 :heart:
 
Bambina kirjoitit tuolla ylempänä, että lasten kanssa työskentelenä moni nimi on mennyt pois omasta käytöstä, koska sille on tullut niin "vahvat kasvot". Ymmärsin täysin, mulla on ihan sama! Tosi moni hieno nimi ei tunnu vapaalta omaan käyttöön, koska on niin leimautunut siihen tuttuun lapseen. Ja myös juuri nämä kivikkoisemman tien suhteet niin en kyllä myöskään antaisi omalle lapselle... Kun kuulin ristiäisissä mun hyvän ystävän lapsen nimen niin olin ihan että ei (mielessäni siis :D ), ei tää voi olla tuon niminen. Mun ryhmässä oli silloin ollut kolme vuotta sen niminen lapsi, joka oli tosi persoona. Oikeastaan nyt vasta kun ystävän lapsi on 2 v. niin se nimi ei tunnu enää oudolta. Hassua :eek:

Pikkumyy ja Nyytti, ihania masunimiä!! :heart: :heart: Ja tsemppiä vatsan piilotteluun :)

Sartsulainen miten meni eka päivä takaisin työharjoittelussa? Toivottavasti jakselit :hug: :hug: Kun ehdit niin mulle voi päivittää lasketuksi ajaksi 31.8., meni lääkärin laskujen mukaan hiukan eteenpäin nettilaskurin tulemasta. Kiitos :flower: Teillä on muuten kauniit tytön nimet mietittynä! :heart: :heart:

Jendde toivottavasti hammaslääkärikin meni hyvin :) :) :hug: No, ehkä teidän nimituskaan auttaa jos täällä nyt pohditaan ja heitellään yhdessä kaikkia nimiä, niin josko niistä vois tulla joku kummallekin sopiva! Musta ois ainakin tosi kiva jatkaa nimikeskustelua!

Pieniminä lämpimästi tervetuloa! :flower:

Siili ni-in hauska toi sun väestörekisterikeskuksen sivuilta bongaama nimijuttu. Sa samalla ei ehkä niin hauska, kun ajattelee et joku poloinen on oikeasti saanut nimekseen Tarzan... Uh :p Älä murehdi sitä sairausloma-asiaa, sulla on varmasti hyvä työmoraali, ja jos joudut sairauslomalle syystä tai toisesta ennen äitiysloman alkua, niin siihen on varmasti hyvä syy. Oli se sitten mikä tahansa!! :heart: :heart: Kyllä mustakin tuntuu nyt, että olisin ihan valmis jäämään jo kotiin, mutta kyllä se äitiysloma koittaa varmaan yllätänkin nopeasti! Yhtäkkiä jo työnnellään pieniä vaunuissa ja ihmetellään mihin se kevät katosi :hug: :heart: :heart:

LauraAnnika tsemppiä 1,5 viikon odotukseen! :hug: :hug: Toi Viola on kanssa yksi mun suosikkinimiä!! Ihana! ja muutenkin oli hienoja nimiä sulla listassa.
 

Yhteistyössä