~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83



Dodiiiii plussalaiset... tässä sitä nyt ollaan. :) :heart:

Kun liityt tänne niin laita tietosi seuraavasti:

Nimi.........ikä.............laskettu aika............sairaala

esim.

Sartsa83..................26v.....................10.8.................TAYS


Päivittelen tätä sitten sitä mukaan kun teitä tänne ilmottautuu. :)

Toivottavasti saadaan tästä yhtä aktiivinen pino kuin mitä vauvakuumeen puolella oleva the esikoisesta haaveilevien pino on. :)




 
Sartsa83
Hih, voi olla joo.. me täällä kahestaa pidetään pinoa yllä. :LOL: Saat siis sinäkin sitten päivittää nuita jos tahot. ;) :heart: .. Kuule, mennää tossa sitten kun rv 12 ylittyy.. tai vaikka sitte ku tiietään kumpi sieltä on tuloillaa.. voiaa me muuten kyllä nähä jo aiemmin ja rupatella. :hug: Se ois kivaa. :)
 
Joo, mennään sitten vähän myöhemmin, joskus tuossa loppukeväästä tai alkukesästä vaikka? Mutta olis tosi kiva nähdä ja rupatella, se ois mahtavaa! :heart:

Mun tekis niiiiiin mieli jo ostaa kaikkea ihanaa (etenkin Polarn o Pyretistä!)! Mutta sitten toisaalta en uskalla ostaa mitään ennen tuota rv 12.. Tänään luin että raskausarpien ehkäisy pitäisi aloittaa heti kun saa tietää olevansa raskaana, mutten uskalla edes ostaa mitään raskausarpivoidetta kun tuntuu että sitten menee kuitenkin kesken.. Vaikka eihän niin sais ajatella, mutta kuitenkin se ajatus on tuolla jossain koko ajan..

Me päätettiin jo tänään mitkä vaunut ehkä hankitaan.. :LOL: :LOL: Pitää kuitenkin vielä vähän myöhemmin käydä koeajamassa niitä.. Mutta Brio Happy:t ois haaveissa (ja mielellään keltaisena). :) Ja tää ei oo sit mitään raskausajan hulluutta, mä oon aina sellainen että suunnittelen kaikkea kovasti ja tosi paljon etuajassa. Häätkin oli 6 kk:tta ennen kyseistä päivää jo melkein valmiina. :LOL: Ja aikoinaan ostin ylppärimekon joulukuussa kun lakkiaiset oli kesäkuun alussa! :lauhgh: :LOL:
 
Sartsa83
Hihi, oot samanlainen ko mäkin. Suunnittelen kans kaikki aina moooonta moonta vuotta etukäteen. ;) Mut toiha on vaa hyvä et on etuajassa. Mitä yhestä puolesta vuodesta. ;) :LOL:

Munkin tekis mieli jo ostella kaikkee, mut just sen takia en uskalla, ettei vaan sitten mene kesken, koska sitten tuntuis aivan tautisen pahalta kattella niitä tavaroita/vaatteita kun ei ole ketään jolle ne pukea. Et mieluummin sitten kun on nää riskiviikot ohitte. :) Hmm.. mä en oo kuullukaan koko Polarn o Pyretistä.. tarviikin tutustua. ;) Jos vaikka löytyis uus ihana shoppailupaikka. :p

IIIH ihanaa! Ihanaa saada uusia ystäviä! Etenkin kun on samassa veneessä joku. :) Hei kuules.. mä ton hempun ja bambinan kanssa oon ruvennu facebook kavereiks vähä aikaa sitte, nii tahtoisiks säki? :) Voiaa vaikka tuolla yksityisesti laittaa nimet niin löyetään toisemme. :)
 
Bubunen oli ihan täysin eksynyt... oon etsinyt tätä ketjua tosi paljon tuolta vauvakuume -->odotusaika puolelta, selannut sitä listaa edes ja takas :D Ei pikku blondi aina ihan kaikkea tajuu! No nyt rupesin selaamaan sitä meidän esikoishaaveilijat ketjua taaksepäin, et mikä vikana kun ei löydy, ja olin etsinyt ihan väärästä paikasta!

No mut täällä ollaan :heart: :heart: Ja heti halaukset teille! :hug:

Me saatiin joululahjaksi eka vauvajuttu, kun mun tosi läheinen ystävä (joka raskaudesta tietää) on Oz babyssa töissä ja antoi potkupuvun ja helistimen :heart: Nyt hypistelen niitä ihan tohkeissani vähän väliä. Itse olen ajatellut odottaa ainakin ne riskiajat, ettei tuntuisi sitten niin pahalta jos kävisi ikävästi.

Tänään just kehitin ihan hirveän keskenmenon pelon, kun tajusin miten upeasti asiat on yhtäkkiä mennyt. Pari kuukautta (viikkoa?) sitten itkin, kun tuntui että niin moni asia on päin mäntyä mun elämässä, ja nyt on kaikki kääntynyt aivan ihanasti taas hyvin päin. Ja sit tuli sellainen hirveä pelko et menettää nämä ihanat asiat mitä nyt on tapahtunut. Niin kuin tämän vauvan alun. Mutta nyt oon onneksi taas rauhoittunut ja mieli on taas hyvä.

Sartsa onkin menossa varhaisultraan, mutta mitäs Siili on tuuminut?
 
Bubunen, jei löysit vihdoin tännekin! :) Mietinkin jo, että pitääkö tää keskustelu linkittää sinne vauvakuume-puolelle uudelleen, että muistat tännekin tulla. :LOL:

Ihanaa, kun saitte jo ensimmäisen vauvajutun! Mäkin aion odottaa sen riskiajan yli ennen kuin marssin tarvike- / vaateostoksille, mutta tekis kylllä jo kovasti mieli mennä ostoksille. :) Kantoliina (tai oikeastaan sellainen kantopussi) on jo, koska sen voitin pari kuukautta sitten kaksplussan paras juttu -äänestyksestä. :D Se on sellainen ihana Lodger Shelter Cotton josta olin jo aikaisemmin haaveillut.

No Siili on tuuminut että en mene varhaisultraan, kun vaikka rv 7 kaikki ois hyvin, se ei ikävä kyllä silti tarkoita et rv 12 saakka kaikki ois hyvin.. Jos tulee jotain vuotoa tms. niin sitten tietysti haluan ultraan, mutta muuten pysyn varmaan sieltä poissa. Oishan se pieni jo ihana nähdä, mutta kyllä sitä vauvaa etsii katsella sitten kun se on tullut maailmaan. :D Onko bubusella vielä ajatusta varhaisultraan menosta?
 
Muisti ei pätkinyt mut suuntavaisto oli ihan pielessä :D

Mä olen vielä hereillä ja taidan vielä hetken sinnitellä. Miehen ystäväjoukolla on tapana käydä poikien kesken ulkona joulupäivänä, pitkä perinne... En ole tämän perinteen ystävä, mut enpä ole vastaankaan pistänyt tähän asti yhtään, koska mies ei nyt pahemmin juhli yleensä. Ainakaan ilman syytä, tuossa oli kyllä kesä/syksyllä meillä aikamoinen 30 v. juhlia - häitä - polttareita -putki... Ensi jouluna kun meitä toivottavasti on kolme, niin tämä perinne voidaankin saatella hänen osalta historiaan, toivottavasti. Tänään anoppi piti kyllä jo sellaisen palopuheen tästä jouluperinteen hyvyydestä, että vähän hymyilytti salaa... :LOL: Ja täytyy nyt lisätä, että mä en missään nimessä ole sitä vastaan, etteikö missään saisi käydä lapsen saamisen jälkeen! Lapsi tulee mun mielestä sen jälkeen aina ensimmäisenä, mutta toki ystävät ovat yhä tärkeitä ja silloin tällöin voi käydä ulkona jos huvittaa. Itse luulen, että ei paljon enää lapsen saamisen jälkeen huvita, oon ihan riittävästi ehtinyt jo juhlia kolmekymppiseen mennessä :)

No bubunen tuumii, että ois parempi jos vois olla ihan rauhassa ja rennosti sinne viikolle 12 asti, ja tuntee itsensä ja tietää menevänsä jo varhaisultraan. Suhtaudun elämään yleensä tosi positiivisesti, mutta viime vuosina on ollut kaiken näköisiä hankaluuksia ja siitä on tullut sellainen pelko, kun asiat alkaa mennä liian hyvin. Valitettavasti, yritän kyllä päästä siitä. Mutta siksi menen kyllä varhaisultraan, haluan tietää, että kaikki on hyvin. Ja jos ei ole, niin haluan tietää siitäkin jo mahd. varhain. Tiedän kyllä, että se että rv 7 on kaikki hyvin ei tarkoita että rv 12 kaikki on hyvin, mutta silti. Mutta, mieluiten menisin vasta silloin viikolla 12 ja nostan sulle hattua, kun aiot mennä vasta silloin. Haluaisin olla kärsivällisempi :)
 
Olipas sekava selitys :D

Ootko sä Siili muuten ollut vielä huolissasi oireettomuudesta? Muistelisin, että näin sellaisen kirjoituksen sulta jossain. Toivottavasti meillä on kummallakin kaikki hyvin ja saadaan ne pienet elämän ihmeet :heart: :heart: :hug:

Ja tosta oireettomuudesta tai niiden vähenemisestä, niin mun kummitäti on neuvolan täti ja sanoi että kaikki vaihtelut ja muutokset kuuluu näillä alkuviikoilla asiaan :hug:
 
Sartsa83
Hihii.. te höpäjättä täällä keskenänne. :) JEIJJJJ sä tulit tänne bubunen!!!!!!! :heart: :hug:

Heti ekana: Sartsa on ihan tulisilla hiilillä sen ultransa kanssa. Jänskää niin maan pirusti että onko siellä elämää olleskaan kun tää on vieläkin niin tajutonta että mä vihdoin ees raskauduin! Pettymysten jälkeen ollaan tässä niin on tää aika saavutus. Heh, mulle ois tiedossa niin iso läjä vaatteita etten tiiä mihin ne tunkisin, mutta ne on pojalle, joten pitää eka ootella että tulee tieto kumpi saadaan. :) Pakko sitä on alkaa sitten rv 12 jälkeen suunnitteleen pinnasängylle ja hoitopöydälle paikkaa tähän pieneen kaksioon. Ei me tässä aiota loputtomiin olla, mut aluks on pakko olla jonkin aikaa tässä. Viimestään omakotitaloon siinä vaiheessa kun lapsi täyttää vuoden TAI kun koti valmistuu.

Niin, onko sulla bubunen ollu millasia oireita? Siili tosiaa tossa jossain vaiheessa valittelikin oireettomuutta, mutta onkos Siili muutoksia tapahtunu? :) Täällä on pitkin päivää kestävää pahoinvointia.. etenkin kun syön (?) ja sillon kun on nälkäkin. Väsymys iskee lujana keskipäivän tietämillä toisen kerran alkuillasta. Mahaa nippailee vieläkin välillä.

Jahas.. nyt tarvii rientää.. mennään mun äidille syömään tapaninpäivän karjalanpaistia. :) Ja nään taas kerran vuoteen isoveljenikin. :heart:
 
Jej, vihdoin löysin :heart:

SartsaVoin kuvitella, että jännittää! Mä tulen olemaan kanssa tärisevä hikipallo, kun sen ekan ultran aika on. Tsemppiä, sulla on se ihan kohta. Mutta ajattele, sitten kun kaikki on siinä hyvin, niin saa ainakin vähän lisää mielenrauhaa :heart: :heart: :hug:

Mä luin jostain uuden tutkimuksen, että jos varhaisultrassa syke löytyy ja kaikki on hyvin (viikosta 6 eteenpäin), niin keskenmenon riski olisi sen jälkeen enää 2 %. Ja ainahan voi jotain sattua, mutta haluaisin niin pystyä asennoitumaan niin että nyt iloitsen, ja jos jotain tapahtuu niin suren vasta sitten. Vähän kyllä hoippuu tällä tiellä, mut yritys on kova... :)

Mulla on oireiden voimakkuus ja laatu vaihdellut kovasti... Välillä on mennyt pari päivää melkein normiololla ja välillä on ollut paljonkin kaikkea. Tällä hetkellä oireina rintojen kipeys ja turvotus ja yökkäysrefleksi, sekä iltapahoinvointi. Niin ja todella paljon parantunut hajuaisti. Viime viikko mulla meni kokonaan oikeastaan niin, että n. 12 aikaan alkoi etominen ja iltaseitsemältä rupesi vihlomaan alavatsaa. Nyt se etominen on lieventynyt ja siirtynyt iltaan, mutta olen ruvennut yökkäilemään, sekä jouluaattona että tapaninpäivänä jouduin joulupöydästä juoksemaan vessaan. Ja vihlonta on melkein kokonaan loppunut, mutta välillä särkee tai jomottaa alavatsaa. Kaikki makea ällöttää ja suolaista tekee mieli, yksi yö paistelin itselleni munavoileipiä.

Mun rakas ja läheinen kummitäti on neuvolatäti ammatiltaan, ja häneltä kyselin et onko normaalia et oireet tulee ja menee ja lievenee ja voimistuu. Hän sanoi että täysin normaalia, ja sekin on täysin normaalia että voivat loppua kokonaan. Ihana tietopankki :heart:

Mun tuli jouluruuat syötyä ja yleensä tykkään niistä, mutta tänä vuonna upposi kyllä tosi huonosti. Oon yleensä kaikkiruokainen, ja nyt ei oikein mikään maistunut miltään tai sitten ällötti. Nyt unelmoin pitsasta B) Suklaata yritin syödä vähän väkisin, mutta ei. Pizzan kuvat ne vaan kiiluu silmissä ja kuola melkein valuu suupielestä :D

Halaukset ihanaiset!! :heart:
 
no heippis tyttöset!!

tullaan nyt tännekin, vaikken tiedä, missä pinossa sitä sitten ahkerimmin kirjoittelen, kun kuitenkin jo 1,5kk:n aikana tuonne heinäkuisiinkin on hyvä porukka kehkeytynyt, mutta kuten sartsa sanoi niin on se erilaista puhua jos on toinen, kolmas, neljäs ..?.. tulossa. mutta kahtellaan... yritän nyt muutenkin vähentää tätä koneella asumista, ja hankkia vähän muutakin elämää. :p ei vaan, mutta kun koko ajan lueskelee jotain vauva-juttuja, ja ne pysyy koko ajan samana, niin yritän vähäksi aikaa irtautua, niin jonkin ajan kuluttua ne tuntuvat taas kuin uusilta! :LOL: sekavaa, mutta toivottavasti ymmärsitte!

laitetaanpa sitten virallisesti:

bambina.................26v................16. / 18.7.........................KHKS eli sama kun siilillä! :D

pitäiskö tätä pinoa mainostaa jossain muuallakin, jotta ihmiset löytäisivät tänne....kun tuntuu että tämä plussalaiset-foorumi on vähän hiljasempi...?
 

Yhteistyössä