The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

Päivää kettinkiin.
Ostin bassovahvistimen.


koska toi on söpö ja pieni niin tuo on uutenakin kohtuuhintainen. Käytettyä ei kukaan myy alle satasen ja siihen päälle toimituskulut niin ollaan jo niin liki uuden hintaa, että muutaman lantin säästön vuoksi ei kannata miettiä, kas kun uudessa on mm. uuden takuu.
Edullisin hankintapaikka muuten oli yllättäen kotimaassa ja vieläpä Fasu joka ei o muistaakseni koskaan ollu halvin. Nyt oli. Kaiken lisäksi toimitus matkahuollolla veloituksetta! Olen positiivisesti yllättynyt ja suorastaan hämmästynyt.
Tuossa onnellisen bassovahvistimen omistajan ilme, kuva ei tosin ole omasta pärstästäni
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Kais
Ai nii.
Skittarämpyttelyklubin äijät on tykänneet hommasta hirmuisesti.
Täs taannoi kahlattiin semmoinen hyvinkin tarpeellinen biisi kuin "paljon onnea vaan" laulusäestyksenä. Olivatten sitä mieltä, että muutamat kerrat vielä kun treenataan niin tonhan uskaltais jo oikeestikin vetää jonkun synttäreillä.
Mut eniten soittohimoa herätti "Wonderful tonight" jossa on tutut ja helpot soinnut ja löytyypi tuubista playalong-videokin. "Hittolainen- aloittelijoita ollaan ja näin sitä vaan jo soitetaan Claptonin kanssa".
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar ja Kais
Huomenta tännekkin :)
Jokos AK:lla alkaa olla täysvarustus hommattuna ? :)
Päivää kettinkiin.
Täysvarustus? Ei läheskään.
Haitari - on.
Sopiva mikki siihen täytyy joskus hommata.
Parempi haitarikin kelpais ja tossa yhtä just ihailin jonkä näkö ja etenkin ääni ja soitettavuus miellytti kovastikin. 3700,- hintapyynti sit ei miellyttänyt yhtään.
Basso ja nyt myös bassovahvari on. Tossa on mulle bassokamat lopuksi ikää, ottaen huomioon, että mä en ole basisti. Tosin täyskokoinen Musicmanin basso himottais mut ovat turhan tyyriitä. Sterling-alamerkillä vois löytyä samanmoinen mun kukkarolleni sopivaan hintaan. Jos ei joskus o muuta hankittavaa niin ehkä...
Nailonkielinen akustinen keikkaskitta - on.
Teräskielinen akustinen keikkaskitta - on.
Skitolile mulla ei o vahvistinta eikä tu koska itse asiassa toi bassovahvari on tarvittaessa erinomainen vahvari akkareille.

Akustisista rummuista mulla on vanhastaan jäljellä hemmetin hyvä virveli ja ny mulla on myös oikein pätevä all-round ratsupelti. Runmut puuttuu mut se on just ny vähän tilaongelma. Ja just oli myynnissä M U N unelmasettini ihan hävyttömään halpahintaan mut ehtivät mennä ennen kuin sain lompakkoani vaivaavaan ammottavaan aukkoon täytettä. Harmittaa vieläkin.
Sähkörunpuja kotikäyttöön vois miettiä myös

Kitaroista puuttuu 12-kielinen ja sit on ihampakko saada puoliakustinen. Tommoinen olis aika namu?


Läppäriini voi hankkia ulkoisen usb-äänikortin niin sais ihan kelvollisen kotiäänittelystudion. Ei tarttis kuin lisäksi mikkejä ja tarkkailukaiuttimet lisäksi.
Oikeestihan mä haluan kotistudion mis pyörii kelanauha ja sit on perhanasti oikeita pyöriteltäviä nappuloita ympärillä eikä mitään hiirellä klikkailua ja ruuduntuijottamista. Ääntä tehdään korvalla eikä tuijottamalla näyttöpäätteitä.
Nii ja keikkakäyttöön laulumikiksi pitää jossain vaiheessa hankkia Sennheiser 935. Huonotkin maksaa rahaa joten voi samantien pulittaa sen 150,- ja ottaa kelvollisen.

Mut noi kun on hankittu niin sit ei enää oikeastaan puutu kuin viiden kilovatin pa-kamat. Niitä kutsutaan pa-kamoiksi siksi, että ne kun on hankkinut on yleensä pa.

Seuraavaksi taidan kumminkin miettiä blues-huuliharppusetin hankintaa. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela ja Elena777
:oops:
Lemmikkieläimen kanssa asumisella erikoinen yhteys syöpään, paljasti tutkimus – riskiryhmässä etenkin naiset, joilla on kissa - Terveys - Ilta-Sanomat
Kissan kanssa asumisella yhteys syöpään

Kun tutkijat vertasivat kahta ihmisryhmää, he keskittyivät syövän aiheuttamiin kuolemiin. Tutkijoiden mukaan lemmikkieläinten omistajat olivat melkein kolme kertaa todennäköisemmin kuolleet paksusuolen ja peräsuolen syöpiin.

Tämä dramaattinen ero suolistosyöpäkuolemissa johtui pääasiassa kissan kanssa asumisesta. Koiran omistaminen ei lisännyt omistajien mahdollisuuksia saada syöpää.

Lemmikin omistamisella on erikoinen yhteys myös keuhkosyöpään. Tänä vuonna julkaistussa tutkimuksessa selvisi, että lemmikkieläimiä omistavat naiset kuolivat yli kaksi kertaa todennäköisemmin keuhkosyöpään kuin naiset, jotka eivät asuneet lemmikkien kanssa. Lemmikkieläimillä ei ollut vaikutusta miesten keuhkosyöpäkuolemiin...
 
Tuli sitten hankittua sähkörunmut.
Ei ollu suunnitelmissa niitä ihanjustnyt hankkia, mutta kun sain niin halavalla. Päätin lopulta kasata ne tommoiseen muotoon ja hetken testailen. Sit pitää laittaa piuhahärdelli nippusiteillä siistiksi. Vanhathan noi on eikä tommoiset putkiräkkihässäkät mitään kauniita ole mut noi toimii pahuksen hyvin.
Uunituoreet studiosaundit saa halutessaan sit tietokoneelta - jos on sopiva äänikortti. Sain muuten oikein mainion ulkoisen usb-äänikortin kaupan päälle - mikä on hassua koska se on jokseenkin samanhintainen kuin mitä itte sähkörummuista maksoin. Oli siis niin kannattava kauppa, että se oli ihampakko tehdä vaik lompakko kuinka esitti vastalauseita.

 
  • Tykkää
Reactions: r0s
Päivää kettinkiin.
Olenko muistanu kertoa, että viikompäästä alkais hommat osa-aikaisena musiikinopettajana päihdekuntoutujien parissa.
Eli kohta selviää kuinka käy virkamieheltä rokkenroll - tai hunppa.
Saapi muuten laittaa vinkkejä hyvistä yhteislauluista - muutenhan täs joutuu menemään ihan oman musamakuni mukaan ja vaikka se onkin täydellinen niin on mahdollista, että muutakin hyvää musiikkia on olemassa?

Tarttisinkohan mä uuden työkalun? Tommoinen olis just ny myynnissä ihan SuloVileenin hinnalla mut himputtilainen kun lompakkoni saa ruokaa vasta ens viikolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar ja r0s
http://www.ensiohaukanpuro.com/LAULETUIMMAT YHTEISLAULUT.html

Mutta mun mielestä listalla vois hyvin olla Eppuja, Popedaa, Lindholmin Davea, Kettusen Edua, Lauri Tähkää ja vielä uudempiakin biisejä. Pakkoko niitä samoja on aina laulaa.
Just näin. Mut hyvä laulu ei välttämäti o hyvä yhteislaulu. Siin mieles eput on aikamoista sanailotulitusta et sitä on vaikea yhteislaulaa vähän niinku rafaelin enkelikin. Lentäjän pojan varmaan laitan listalle.

Tolla Ension listalla oli menekkiä vielä 80-luvulla kun haittaripartion kans käytiin soittamas veteraaneille kuntoutussairaaloissa mut kyl jo nykyään tahdotaan musaa aikakaudelta jolloin telkkarissa oli jo värit.

Toi silmäkarkki muuten tais jo mennä. Nyyh. Hintalapusta kyl saattoi päätellä, että ei se odota mun lompakkoni ruokintaväliä.
 
Yle Teema & Fem To 17.10.2019 klo 18.30(y)
Tanskalainen maajussi -ohjelman tähti matkusti Suomeen – tuiki tavallinen kalastusväline sai miehen hämmästymään toden teolla - TV & elokuvat - Ilta-Sanomat
Tanskalainen maajussi -sarjan tähti Frank Erichsen tutustuu Ylellä torstaina esitettävässä jaksossa suomalaisiin erikoisuuksiin.
Yle esittää tällä hetkellä televisiossa suositun Tanskalainen maajussi -sarjan (orig. Bonderøven) yhdeksättä kautta.

Torstain jaksossa ohjelman maajussitähti Frank Erichsen matkustaa yllättäen Suomeen...
 

Yhteistyössä