tiesittekö että aika monelta poistuu merkintä luottotiedoista..

  • Viestiketjun aloittaja niinu
  • Ensimmäinen viesti
juu,tiedetään. kieltämättä sapetti kun mun veli on yks näitä keiltä poistu.eikä äijä oo maksanu penniäkään!pilas munki luottotiedot kun ei maksanu puhelin laskujaan eikä joutunu osalliseks millään tapaa vaikka tiedot luki käyttäjän kohdalla.minä maksoin hänen velkansa ja luottotietoni
sain takaisin pari vuotta sitten. helvetin hyvä ajotus,kun ero sattui samaan ruuhkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nurina:
juu,tiedetään. kieltämättä sapetti kun mun veli on yks näitä keiltä poistu.eikä äijä oo maksanu penniäkään!pilas munki luottotiedot kun ei maksanu puhelin laskujaan eikä joutunu osalliseks millään tapaa vaikka tiedot luki käyttäjän kohdalla.minä maksoin hänen velkansa ja luottotietoni
sain takaisin pari vuotta sitten. helvetin hyvä ajotus,kun ero sattui samaan ruuhkaan.
Millä perusteilla joiltakin merkintä häviää ja toisilta ei?Ja mistä sen tietää onko merkintä hävinnyt?
 
juu
Mulla oli kolme merkintää. Yksi poistui 3päivää ennen kun olisi muutenkin poistunut ja toinen reilu kuukautta ennen. Ihmettelen vaan kun vielä yksi merkintä jäi. Miksei sitäkin voinut ottaa pois samalla kun muutkin. No reilun kuukauden päästä senkin pitäisi poistua.
 
mites mun kohdalla....?
mitenköhän mun kohdalla..mulla oli hurjasti merkintöjä..10kpl! toukokuun alussa maksoin kaikki velat pois. toukokuussa myös tarkastin tietoni ja viimeisin merkintä poistuis 2011
onko siis niin että osa ois jo poistunu ja vai lyheneekö sit toi viimesin vuodella..
en oikein ymmärrä.
tarkastaisin noi tietoni hetikin,mutta s-pankin kautta ei voi maksaa tota juttua.
 
nyt harmaana
En tiennyt tästä uudesta laista mitään.
Minulla oli yksi merkintä, tuli mitättömästä summasta kun oli elämä vähän sekaisin. Maksoin sen silloin heti aikanaan pois, mutta elin siinä uskossa, että vielä kaksi vuotta minulla on merkintä...
Nyt oli pakko heti mennä ja ostaa netin kautta se raportti omista luottotiedoista ja NE OLIVAT PUHTAAT eli minun onneton merkintäni on poistunut 31.8.08.
Ette usko kuinka onnelliseksi tulin, tuntuu että elämä hymyilee jälleen!!!
Kiitos sinulle, joka kerroit tästä uudesta laista!
 
jonna
ois joo kiva tietää kuinka on mua helpottanut.. maksettu on velat mutta just kans vuonna 2011 lähtis viimenen merkintä pois. oisko se sit muuttunu niin et vuodella lyhenis. ja onko aikasemmin poistuvista ykskään lähtenyt jo pois.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis millä perusteella joltain sitten on lähtenyt ja joiltain ei? Ei ainakaan mulle tosta tekstistä avautunut... Millasia merkintöjä noi koskee?
Joo ei tuosta oikein ota selvää. Ja millä perusteilla multakin lähti kaksi ja yksi vielä jäi. Mietin että soittaisinko sinne, mutta mulla tosiaan muutenkin lähtee se viimeinen kuukauden päästä. 4v onkin ollut aikaa miettiä että kuinka tärkeää on hoitaa raha-asiat.
 
Luottotietomerkintä on nyt muistaakseni näkyvissä vain 2vuotta entisen 3vuoden sijaan.

eli niiltä joiden luottotietomerkintä on yli 2v vanha se poistui tuon uuden lain myötä, ja joilla ns. tuore alle 2v vanha merkintä se pysyi ja poistuu sittenkun tuo 2v tulee täyteen.

Taisi olla 20000 ihmistä joilta merkintä poistui.

Muoks:
Tai jotain tähän suuntaan, luin tuota artikkelia ja menin vähän sekaisin asiasta. Uutisen luin teksti-tv:stä ja sain yllä olevan mielikuvan asiasta.
 
yx onnellinen
kiitos teille että otitte tän asian puheex!!!!=) mul piti poistua vasta tammikuus 9 vuoden jälkeen. .. nyt mä voin hakea kämppää yms, tää pelasti mut!! *hyppii riemusta* ei tarvi tammikuuhun odottaa!!jeejeejeee... ja nyt kun on ikää lisää niin en enää ikinä menetä tietojani, yksikään ihminen ei mulle niin tärkeä ole!
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Luottotietomerkintä on nyt muistaakseni näkyvissä vain 2vuotta entisen 3vuoden sijaan.

eli niiltä joiden luottotietomerkintä on yli 2v vanha se poistui tuon uuden lain myötä, ja joilla ns. tuore alle 2v vanha merkintä se pysyi ja poistuu sittenkun tuo 2v tulee täyteen.

Taisi olla 20000 ihmistä joilta merkintä poistui.

Muoks:
Tai jotain tähän suuntaan, luin tuota artikkelia ja menin vähän sekaisin asiasta. Uutisen luin teksti-tv:stä ja sain yllä olevan mielikuvan asiasta.
Tää kuulostaa loogiselta, noin se varmaan on :flower:

Tyhmää kuitenkin ettei asiakastiedon sivuilla lukenut selkeitä perusteita, tilasin omat tiedot "turhaan" ja rahat meni hukaan. :headwall:

 
Tästä innostuneena mäkin kävin katsomassa uteliaisuuttani luottojani.. joo, ne on menneet samantien ku täytin 18. (kiitti vaan mutsi) Ja olihan siellä se 400e velka näkyvissä, joka tuli mulle väärällä hlö.tunnuksella sun muulla. Ja juu, olisin velaton jos sen olisin jaksanut selvittää, mutta enpä silloin jaksanut.
Mutta asiaan.. siellä luki, et merkintä poistuu ens vuoden alussa. Men tiedä olenko mä maksanut sitä, joten poistuuko se vaikka en olisikaan? (ja ei, en tiedä koska veronpalautukset on hoitanut sitä hommaa mulla)
 

Yhteistyössä