Tietokoneista ymmärtäviä palstalla nyt, olisi kysymys!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä tehdä, kun ei saa kirjoitettua Vauva-palstalle jonkin eston takia? Kokeiltuna on ip:n vaihto (=nettiyhteyden katkaisu), evästeiden esto ja yksityinen selaus. Tuo evästeiden esto oli aiemmin loistava apu, mutta nyt banni on edelleen päällä. Lisäksi aiemmin riitti, että toimi eston kanssa niin, että vaihtoi ip:n ja nettiyhteyden ollessa katki salli evästeet. Kun uusi yhteys oli muodostunut, esti sen jälkeen evästeet. Nyt ei toimi sekään. En ole mikään ma mu tro lli, vaan nåbanneja on tullut lähinnä kiukkuisuudesta.
KYSYMYS:
Mietin vain, että mitä "jälkiä" käyttäjästä edelleen jää, jos evästeet on estetty ja ip:n pystyy vaihtamaan?
 
vierailija
Jos on banni niin ei voi keskustella mitään latteaakaan, jossa ei siis ikinä olisi mitään syytä ylläpidon suuttua. Ja ylläpidon tunteet eivät muutenkaan ole oleellisi minulle.
Ap
 
vierailija
Vauva muodostaa selaimesta yksilöllisen "sormenjäljen". En tiedä käyttääkö ne sitä bannaamiseen mutta ainakin periaatteessa se on mahdollista. Jos käytät firefoxia niin laita "resist fingerprinting" päälle ja/tai lataa lisäosa "canvasblocker" ja katso onko apua. Tai hyppää käyttämään tor selainta jossa tämä on jo valmiina.
 
vierailija
Vauva muodostaa selaimesta yksilöllisen "sormenjäljen". En tiedä käyttääkö ne sitä bannaamiseen mutta ainakin periaatteessa se on mahdollista. Jos käytät firefoxia niin laita "resist fingerprinting" päälle ja/tai lataa lisäosa "canvasblocker" ja katso onko apua. Tai hyppää käyttämään tor selainta jossa tämä on jo valmiina.
Mulla on safari. Kiitos tiedoista! Tutkin vastaavia sille.
Ap
 
vierailija
Kun ihmettelen vaan, että aikana, jolloin en tajunnut kytkeä evästeitä pois päältä esim. vpn ei ratkaissut ongelmaa. Ja käytin ilmaiset kokeilujaksot silloin pariin varteenotettavaan, nyt vpn pitäisi ostaa, jos haluaisin testata sitä. Mutta jääkö siitäkin sormenjälki?
Ap
 
vierailija
Tosin Freedomen nyt vois ehkä kuukaudeksi ostaakin, vaikutti hyvältä keksinnöltä tuo vpn! Mutta jos bannaus sen kanssakin jatkuisi, niin ottaisi se bannaus päähän sen jälkeen todella rankasti, koska en enää todellakaan tietäisi mitä tehdä! Jos ostaisin uuden laitteen (aikanaan toki ostan), niin mitkä suojat kannattaisi laittaa päälle heti? Vpn, evästeiden esto, riittäisikö se...
Ap
 
vierailija
Auttaisiko selaimeni päivitys? Olen laiska tekemään niitä, koska kuvitelmani on, että applen laitteet hidastuvat päivityksistä. Mulla on ainakin 1,5 vuoden takainen päivitys.
Ap
 
vierailija
Kun ihmettelen vaan, että aikana, jolloin en tajunnut kytkeä evästeitä pois päältä esim. vpn ei ratkaissut ongelmaa. Ja käytin ilmaiset kokeilujaksot silloin pariin varteenotettavaan, nyt vpn pitäisi ostaa, jos haluaisin testata sitä. Mutta jääkö siitäkin sormenjälki?
Ap
Ehkä tämä valaisee asiaa paremmin
https://panopticlick.eff.org/

https://en.wikipedia.org/wiki/Device_fingerprint
https://en.wikipedia.org/wiki/Canvas_fingerprinting

Koko tämä evästerumba on merkityksetöntä ja hämää käyttäjiä turvallisuuteen kun taustalla on tehokkaampia keinoja seurata jokaista klikkausta.1
 
vierailija
Miten tuon selaimen voi muuttaa? Tai siis mulla on laitteellani myös dolphin selain. Onko sillä erilainen sormenjälki, kuin laitteen "omalla" eli safarilla? En ole tehnyt sillä toisella juuri muuta kuin kuunnellut you tubea. (Jää taustalle vaikka selaakin safarilla).
Ap
 
vierailija
Eri on. Kokeile voitko kirjoittaa sillä vauvalle niin tiedetään johtuuko tästä.

Ei siltä ole helppoa täysin suojautua mutta seuraajien elämää voi hankaloittaa hieman
https://panopticlick.eff.org/about#defend-against
Voisin kokeilla. Tein silläkin tuon testin ja sama surkea tulos. Mainoksia ja jäljittäjiä vastaan "partial protection" ja lopuissa punainen ruksi, että ei ole suojattu. En haluaisi mennä vauvalle tekemään itseäni sen kanssa tunnetuksi :D Ellen sitten kirjoittele sillä vain ihan niitä latteuksia, jos sillä päällä olen.
Ap
 
vierailija
Voisin kokeilla. Tein silläkin tuon testin ja sama surkea tulos. Mainoksia ja jäljittäjiä vastaan "partial protection" ja lopuissa punainen ruksi, että ei ole suojattu. En haluaisi mennä vauvalle tekemään itseäni sen kanssa tunnetuksi :D Ellen sitten kirjoittele sillä vain ihan niitä latteuksia, jos sillä päällä olen.
Ap
Vaikka sormenjälki olisi yksilöllinen niin ei ne silti tiedä kuka olet. Ne vain tietää että sama henkilö kuin joka hassupostaili eilen. Tietysti on olemassa mahdollisuus että tietoja yhdistellään googlen, facebookin yms kanssa jolloin henkilöllisyyskin on mahdollista selvittää... mutta kannattaako kaikesta murehtia jos ei lakeja riko? Kolmansien osapuolten seuranta on helppo estää selainten lisäosilla.

Tämä saa mun osalta olla tässä. Toivottavasti löydät tyydyttävän ratkaisun. Heippa :)
 
vierailija
Vaikka sormenjälki olisi yksilöllinen niin ei ne silti tiedä kuka olet. Ne vain tietää että sama henkilö kuin joka hassupostaili eilen. Tietysti on olemassa mahdollisuus että tietoja yhdistellään googlen, facebookin yms kanssa jolloin henkilöllisyyskin on mahdollista selvittää... mutta kannattaako kaikesta murehtia jos ei lakeja riko? Kolmansien osapuolten seuranta on helppo estää selainten lisäosilla.

Tämä saa mun osalta olla tässä. Toivottavasti löydät tyydyttävän ratkaisun. Heippa :)
Niin siis ei minua se huoletakaan, että he tietäisivät henkilöni. Vaan se, että selaintani estetään kokoajan. Enpä usko, että he tietävät kuka olen sen tarkemmin.
Ap
 
vierailija
Miten olis Tor- selain, auttaiskohan se? Tai sitten vaan joudut kirjottaan asiallisesti niinkuin kaikki muutkin, olisko ihan kauheeta?
Viimeksimainittu ei varsinaisesti auta, koska esto on nyt jo päällä. Ja toisekseen en näe mitään mieltä sellaisessa tavallaan asiallisessa palstailussa. Mielestäni se, että on vihainen jostain on täysin asiallista. Eikä sitä vihaa pidättelevässä ilmaisussa ole itselleni mitään mieltä.
Ap
 
vierailija
Viimeksimainittu ei varsinaisesti auta, koska esto on nyt jo päällä. Ja toisekseen en näe mitään mieltä sellaisessa tavallaan asiallisessa palstailussa. Mielestäni se, että on vihainen jostain on täysin asiallista. Eikä sitä vihaa pidättelevässä ilmaisussa ole itselleni mitään mieltä.
Ap
Kyllähän vihainen saa olla. Eri asia on se, miten sen ilmaisee. On täysin mahdollista ilmaista vihastumistaan sopivan sivistyneesti käyttämättä sen kummemmin tyhjiä sanoja. Sananvapaudessa ja ilmaisuvapaudessa on tietynlaisia "rajoituksia" ihan syystäkin. Se menee äkkiä kunnianloukkauksen jne puolelle ja kunnianloukkaus ja herjaus ei kuulu sananvapauteen.
Aina voi kyysyä, ketä kiinnostaa sun yltiöpäinen vihas? Jos tunget vihaasi toisten silmille, niin auttaako se jotain, vai aiheuttaako totaalisen kieltoreaktion? Jos se purkaminen ei auta toista ymmärtämään sun vihan tunteitas, niin eihän sillä ole muuta funktiota kuin antaa sun vaan työntää sitä vihaa toisten päälle. Onks siitä sit jotain iloa?
 

Yhteistyössä