Tikkien poistosta ja sen jälk.hoidosta...

Elikkäs poistettiin iso luomi,10 pv tikit(6tikkiä ) ja tänään otettiin tikit pois..

Alaosa oli hiukan vielä päältä(ei syvältä ) auki haavasta ja siihen laitettiin "strippi"-teippiä pieni siivu la:hin asti...

Saunaan en saa vielä tänään mennä,mut saanko mennä suihkuunkaan??
Multa meni hiukka ohi sen hoitajan sanomiset,kun se puhu niin hiljaa... :ashamed:
Mun mielestä se sano,että saa suihkutella tänään jo,mut sitten haavan hoito-ohjeissa googlettamalla luki,ettei haavaa saa kastellakaan ompeleiden poiston jälkeen 1vrk:teen...

Mitäs mä nyt sit teen? :wave:
 
vieras
Hitsi, kun en muista enää tarkkaan. Keväällä mulla oli nilkassa tikkejä ja kyllä mä mielestäni kävin joka päivä suihkussa ja siis nilkankin kastelin, mutta en siis mitenkään paremmin sitä kohtaa pessyt.
 
tanja
Saat suihkuttaa ja oikeastaan pitääkin, vesi ja ilma on haavoille parasta hoitoa :) Jäin vaan miettimään, että pysyykö se strippi paikoillaan.. Onko kuinka pitävää? Mun mielestä voit sen suihkutella ja kuivaat varovasti painellen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tanja:
Saat suihkuttaa ja oikeastaan pitääkin, vesi ja ilma on haavoille parasta hoitoa :) Jäin vaan miettimään, että pysyykö se strippi paikoillaan.. Onko kuinka pitävää? Mun mielestä voit sen suihkutella ja kuivaat varovasti painellen.

Kiitos tiedosta!! :heart: :hug:
Mulle jotenkin jäi kaikumaan mieleen kans se että se täti ois sanonu mulle,että suihkuttaa saa,mut pysyyköhän tuo teippi..
Se on sellanen ohut 2cm pitkä strippi pitämäs kiinni vaan tuota alareunaa tuosta haavasta,mut on se aika tiukanolosesti siinä kiinni...

Täytyypi yrittää olla varovainen... =)
 
meillä on tk:ssa sellainen ohje et 1vrk ompeleiden poiston jälkeen voi suihkutella, mut en usko et siitä on "haittaa", vaik aikasemminki suihkuttelee. Hankausta kannattaa välttää. Nuita teippejä saa apteekista. Se teippi on joka tapauksessa hyvä irrottella suihkun yhteydessä ja laittaa sitten uusi (jos on) ja teippi on irrotakseen. Jatkossa suihkuttelu päivittäin. saunaan voi mennä seuraavana päivänä ompeleiden poistosta ja venytysta haava alueella kannattaa välillää ainaki se 1vrk
 

Yhteistyössä