Todistettavasti miehet ei pysty tekemään montaa asiaa yhtä aikaa

Kermakakku
No juu juu.
Tässä hiljattain mies makasi vessan lattialla ja kiristi jotain käsienpesualtaan p0utken liitintä. Eli siis väänsi jakoavaimella vasemmalta oikealle ja uudelleen ja uudelleen (hirveän monimutainen työ siis).
Aattelin, että siinähän se on sopivasti paikallaan kuuntelemassa, ja aloin selostaa. Hetken päästä se päsähti:' Ole nyt hiljaa siinä, kun mä kiristän tätä, en mä nyt pysty kuuntelemaan'.
 
vieras
Kun mun mieheni hieroo hartioitani, sille ei kannata puhua. Jos se avaa suunsa vastatakseen, sen kädet pysähtyy puhumisen ajaksi. Kuunteleminen yhtäaikaa sentään useimmiten onnistuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun mun mieheni hieroo hartioitani, sille ei kannata puhua. Jos se avaa suunsa vastatakseen, sen kädet pysähtyy puhumisen ajaksi. Kuunteleminen yhtäaikaa sentään useimmiten onnistuu.
:LOL:
 
Mieheni pystyy kuuntelemaan kahta eri asiaa yhtä aikaa ja kirjoittamaan muistiin tärkeät jutut ja puhumaan vielä kolmatta asiaa. Samoin minä. Jalatkin voi olla pöydällä ja purkkaa voi pureksia. Simultaanikapasiteettia löytyy :D Lapsillakin sitä on. Meillä on usein menossa 2-3 eri keskustelua yhtäaikaa ja hyvin onnistuu.
 
Meillä minä en pysty kävelemään ja juomaan samaan aikaan. Mies pystyy. Mun on pakko pysähtyä juomisen ajaksi. Se myös kuuntelee sujuvasti töllöä ja puhuu puhelimessa tai soittelee kitaraa. Mua häirii kauheasti jos toinen soittaa kun mä katon jotain ohjelmaa.
 
Näppituntuma
Toi on todettu monta kertaa ja huvittaa meikäläistä suunnattomasti. On mun mies sen ihan myöntänyt, ettei mies pysty tekemään kahta asiaa samaan aikaan ja meillä nauretaan sille ihan yhdessä. Onneks me naiset sentään pystymme tuohon, seedaan aikaseksi yhtä sun toista vähässä ajassa. :D
 
Mies
Ihmisen aivot (miehen sekä naisen) pystyvät käsittelemään vain yhtä asiaa kerrallaan. Kun tehdään ajatusta vaativia asioita ns. yhtäaikaa aivot "hyppivät" asioista toiseen eikä se ole kovin tehokasta.
Autolla ajaminen on kokeneille kuljettajille tavallaan jo automaatio, samoin on esim. kutominen ja monet kotityöt. Ne eivät varsinaisesti vaadi mitään aivotyötä kun ihminen on ne kerran oppinut. Silti tarkkaivaisuutta kannattaa olla varsinkin liikenteessä. Yllättävät tilanteet jotka vaativat huomion, kun puhuu vaikka puhelimessa voivat koitua kohtaloksi.

Tässä Kirsi Pihan kolumni multitaskingistä:

http://www.talouselama.fi/kolumni/article203441.ece
 
vieras
Mulla on tälläinen esimerkki: kun itse olin kotona aamutoimet oli seuraavat: aamupala lapsille, uloa ja pienempi rattaisiin, isompi mukaan kävellen/pyörällä, koira myös mukaan, kävely päiväkotiin (jätettiin isompi sinne hoitoon 3krt/vko lyhyt päivä), jatkettiin matkaa lähikauppaan josta ruokaostokset ja sitten takaisin kotiin. samalla reissulla tehtiin siis koiralenkki, vbietiin isompi pk:iin ja käytiin kaupassa. Mitä tekee mies kun on kotona: vie isomman päiväkotiin autolla, tulee kotiin, ottaa koiran ja lähtee lenkille rattaiden kanssa, tulee kotiin ja lähtee kolmannen kerran eli kauppaan... arvataakaa kenellä meni enemmän aikaa :LOL:
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on tälläinen esimerkki: kun itse olin kotona aamutoimet oli seuraavat: aamupala lapsille, uloa ja pienempi rattaisiin, isompi mukaan kävellen/pyörällä, koira myös mukaan, kävely päiväkotiin (jätettiin isompi sinne hoitoon 3krt/vko lyhyt päivä), jatkettiin matkaa lähikauppaan josta ruokaostokset ja sitten takaisin kotiin. samalla reissulla tehtiin siis koiralenkki, vbietiin isompi pk:iin ja käytiin kaupassa. Mitä tekee mies kun on kotona: vie isomman päiväkotiin autolla, tulee kotiin, ottaa koiran ja lähtee lenkille rattaiden kanssa, tulee kotiin ja lähtee kolmannen kerran eli kauppaan... arvataakaa kenellä meni enemmän aikaa :LOL:
Niin tuossahan kumpikaan ei harrasta muktitaskingia, toinen vaan tekee asiat fiksummin ;) . Sulla sattuu nyt vaan hiukan tyhmempi mies, miehiä kun sattuu olemaan 2/3 älykkyyden molemmissa ääripäissä.
Pointtini on tässä ollut että merkittäviä sukupuolisia eroja ei ole. Jos oma mies sattuu olemaan yksinkertainen ei sitä voi yleistää kaikkiin miehiin.
 
vieras
Oltiin eilen etsimässä miehelle toppapukua. Tein virheen ja puhuin toista asiaa miehelle saman aikaisesti, kun alkoi riisumaan sovittamaansa pois. Sanoin, että jatka vain, niin mies tuohtui, kun häiritsin häntä saman aikaisesti. Minun vikani kuulemma, kun en osannut päättää mitä tehdään: Puhutaan lapsen kenkien laittamisesta jalkaan vai toppatakin riisumisesta. Liian monimutkaista:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Kertokaapa miksi miehet osaa puhua kännykkään samalla kuin ajavat autoa, mutta jos kyseessä on kotityö tai keskustelu vaimon kanssa niin se ei onnistu?:/
Olen nähnyt miehen, joka puhuu puhelimeen, kirjoittaa ja juo kahvia autoa ajaessaan. Sujuvasti. Mutta naisten jutut ovat sisällöltään niin tylsiä, ettei niihin jaksa keskittyä. Jos ei ole jotakin muuta meneillään, niin sitä keksitään...
 
Niin se vaan on
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Kertokaapa miksi miehet osaa puhua kännykkään samalla kuin ajavat autoa, mutta jos kyseessä on kotityö tai keskustelu vaimon kanssa niin se ei onnistu?:/
Olen nähnyt miehen, joka puhuu puhelimeen, kirjoittaa ja juo kahvia autoa ajaessaan. Sujuvasti. Mutta naisten jutut ovat sisällöltään niin tylsiä, ettei niihin jaksa keskittyä. Jos ei ole jotakin muuta meneillään, niin sitä keksitään...
Munkin mies pystyy töissä tekemään vaikka mitä juttuja samaan aikaan, mutta kotona ei onnistu. Taitaa olla sittenkin vaan tahdon asia... ja valikoiva keskittymiskyky ;)

Mutta naisilla on syytä olla ylpeitä omista kyvyistään, on hyvä että näkee ja kuulee enemmänkin kuin vain yhden ainoan asian ympärillään =)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on tälläinen esimerkki: kun itse olin kotona aamutoimet oli seuraavat: aamupala lapsille, uloa ja pienempi rattaisiin, isompi mukaan kävellen/pyörällä, koira myös mukaan, kävely päiväkotiin (jätettiin isompi sinne hoitoon 3krt/vko lyhyt päivä), jatkettiin matkaa lähikauppaan josta ruokaostokset ja sitten takaisin kotiin. samalla reissulla tehtiin siis koiralenkki, vbietiin isompi pk:iin ja käytiin kaupassa. Mitä tekee mies kun on kotona: vie isomman päiväkotiin autolla, tulee kotiin, ottaa koiran ja lähtee lenkille rattaiden kanssa, tulee kotiin ja lähtee kolmannen kerran eli kauppaan... arvataakaa kenellä meni enemmän aikaa :LOL:
Niin tuossahan kumpikaan ei harrasta muktitaskingia, toinen vaan tekee asiat fiksummin ;) . Sulla sattuu nyt vaan hiukan tyhmempi mies, miehiä kun sattuu olemaan 2/3 älykkyyden molemmissa ääripäissä.
Pointtini on tässä ollut että merkittäviä sukupuolisia eroja ei ole. Jos oma mies sattuu olemaan yksinkertainen ei sitä voi yleistää kaikkiin miehiin.
Mutta kun näitä vaimoja on pilvin pimein, joiden mies on tällainen... johan sen tästäkin ketjusta (ja henk.koht kokemuksesta ja tutuistaan) huomaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Olen nähnyt miehen, joka puhuu puhelimeen, kirjoittaa ja juo kahvia autoa ajaessaan. Sujuvasti. Mutta naisten jutut ovat sisällöltään niin tylsiä, ettei niihin jaksa keskittyä. Jos ei ole jotakin muuta meneillään, niin sitä keksitään...
Mä olen miesvaltaisessa työpaikassa ja näen näitä miehiä jatkuvasti. Sujuvasti tekevät montaa asiaa yhtäaikaa, mutta on sitten ihan eri asia menikö mikään niistä oikein. Munkin mies puhuu usein mun kanssani puhelimessa, kun tekee töissä jotakin, mutta sillä ei ole harmainta aavistusta mitä mä sanoin. Voisi sitten sulkea sen puhelimen, ärsyttävää roikkua odottamassa puhelimessa, kun toinen tekee jotain muuta.
 

Yhteistyössä