töihin paluusta

  • Viestiketjun aloittaja sivuura
  • Ensimmäinen viesti
sivuura
Huhtikuusssa pitäisi palata töihin -tai päättää kotiijäämisestä. Niin pientä lasta en haluaisi viedä hoitoon joten aluksi toinen vanhemmista hoitaa kotona ja sitten lyhennetyllä työviikolla+hoitopaikkaan. Ehkä?
Miten lähditte selvittelemään eri vaihtoehtoja?
Miten lasken paljonko saan rahaa jos jää kotiin? Onko helpointa mennä juttelemaan Kelaan kun netistä en löydä vastauksia?

Jäikö teillä automaattisesti vähemmän tienaava hoitamaan?
 
Domino
Meillä minä tienaan enemmän kuin mies. Olen ollut äitiyslomien jälkeen muutaman kuukauden kotona ja sitten lapset ovat menneet perhepäivähoitoon. Nyt neljännen lapsen kohdalla tehdään ekaa kertaa siten, että menen töihin, kun lapsi on 2 päivää vaille 11 kuukautta. Sitten mies jää kotihoidontuella hoitamaan kahta alle kouluikäistä kotiin ja tietty huolehtimaan koululaisistakin. Hän on 5 kuukautta kotona ja sitten minä aloitan pitkän kesäloman ja mies menee töihin. Kuopus on sitten puolitoista vuotta kun lähtee hoitoon.

Mene Kelalle ja pyydä heitä laskemaan kotihoidontukesi määrä. Se on tosi pieni, mutta kyllä sillä hetken pärjää. Täytyy ottaa huomioon sekin, että hoitomaksut ovat todella suuret.
 
ei vaihtoehtoa
Kun voisikin valita... Mutta 250?/kk miinus verot tuloa kuukaudessa, Pakko lähteä töihin, ei auta! Miehelläni "normaali" duunarin palkka eli menisi vähän liian tiukille talous.
Mitenkä muut olette pärjänneet tuolla ruhtinaallisella summalla kotona?
 

Yhteistyössä